Премини към съдържание

Питане за климатик!


roco

Препоръчано мнение

Колеги,другари по съдба имам питане към вас! ..Знае ли някоѝ колко градуса е въздуха които излиза от климатика при максимално охлаждане.Зависимо ли е от външната температура и какви са факторите коѝто му влиаят От известно време се занимавам с изследване на въпроса.Минах 10 тина коли и искам да чуя и други мнения.:icon_hmm: Данни по книги не ме интересуват ясни са ми....искам да знам колко градуса излизат всъщност и със какъв фреон естествено.:drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.Знае ли някоѝ колко градуса е въздуха които излиза от климатика при максимално охлаждане.

При всеки автомобил е различно, зависи много от моментното състояние на системата ..

При мен беше спаднало количеството фреон в системата и преко сили вадеше 16 градуса ..Миналата седмица го дозаредих, сега на 1-ва степен вади 4 градуса , на 2-ра 6 ..:cold:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен непосредсдвено след зареждането при външна тепература около 28-29 градуса,на най-силната степен духаше 6,8-7,3 градуса при 2000 оборота... :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4 града :confused1: ? Ааа, Марине, я ровни в гардероба за зимните си дрехи, че си ми на мисъл :icon_shh:

Право казва Марин, при мен духа 4,4 градуса, двигателя на празен ход и вентилатора на първа степен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4 града :confused1: ? Ааа, Марине, я ровни в гардероба за зимните си дрехи, че си ми на мисъл :icon_shh:

Лесно ти е на теб, при вас и зимата е студено и лятото ..:D Тука на 40 градуса отвън, много си е кеф даже вътре като духа 4 града ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моя Галант при профилактиката тази година при външна около 25 по спомен, направи 6.8 градуса на празен ход.

 

При теста се пуска вътрешна циркулация, климатроника на 17 градуса и да духа само от централните духалки, вентилатора ръчно на макс, двете странични централни духалки да са затворени така че да излиза само от двете средни..

 

По принцип нашите компресори са роторни и не дават макса от себе си при ниски обороти..

 

Проверете си и при мотора и двете ли перки на радиаторите духат при вас, понеже аз имах този момент веднъж - заради кофти контакт на една букса (тази острани на таралежа която е) не се пускаше втората перка заедно с компресора както трябва да бъде, при което пърформанса рязко спада, а и самия компресор се товари от по-високото налягане..

 

Друго което се сещам, като взех Галанта при първото претакане на фреона не искаше да падне под 12 градуса на духалките, докато темп. на фреона и наляганията бяха ок, тогава по предположение на Стефан за причината, махнах жабката и ръчно размърдах телта, която бута клапата топъл/студен въздух напред назад няколко пъти и взе че се оправи .. това може да се пробвате и без разглобяване дали има ефект - просто превключете няколко пъти от мин. темп на макс темп., така че климатроника сам да си я премести тая клапа по целия и ход и вижте дали ще има някакъв ефект..

 

Понеже колегата се интересува от различни коли, мога да докладвам и за една Мазда 323C, та тя прави около 8 градуса на празен ход, пада под 7 при 2000 оборота, както казах роторните компресори не работят оптимално при ниски обороти ..

 

Температурата естествено зависи от околната, разликата между 25 и 32 околна по мои наблюдения е между един и два градуса някъде и естествено времето за което се достига минимума ..

 

 

Колега Mitsubishi, пробвай при това положение (17 градуса, макс степен, вътрешна и централни духалки) колко ще ти даде .. на 1-ва степен ест. да е по-ниска температурата която мериш .. самия фреон слиза до около 3.5-4 градуса мисля в изпарителя

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а ако от 17 до 24 градуса не усещам промяна в температурата на излизащия от духалките въздух, трябва да пробвам това с клапата ли?

През 95% от времето когато работи климатроника съм на 3-та степен и 24 градуса през 4-те духалки.

Преди на първа степен на парно и на "ладно" на моменти ми идваше силничко, а сега трябва да цъкна 1-2 степени по-бързо за да духа като преди на І степен. Би трябвало да е заради замърсяване с листа, боклуци, прахоляк и пеперуди, каквито много често почиствам отпред на пластмата пред стъклото. На работа спирам в близост до дървета и като духне вятър падат едни цветчета, листенца, иглички ... А и фреонът май е поспаднал за тези 2 г. без да съм ходил на сервиз за автоклиматици :icon_hmm:

Температура не съм мерил, защото нямам нищо за целта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами иди най-накрая на една профилактика, там ще си видиш и компресора какви налягания прави и каква е темп. на фреона и колко фреон имаш изобщо, понеже и 200 грама да има от 700 пак ще ти духа по-хладно от външната, ама няма да се доближава до пълните възможности на системата, отделно дето компресора ще цикли нонстоп, докато при пълна система си се гаси периодично, особено на Еко*.. филтъра при жабката ако не си сменял също не е зле поне да го свалиш да го видиш на какво дередже е ..

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
...и това с "карането докато спре" сумарно излиза по-скъпо от периодичната профилактика .. важно е маслото да се обновява и допълва през определен период и ако има нещо нередно с наляганията, да се хване преди да думне компресора... Във всяка подобна тема дудна за това и сигурно вече ставам досаден, ама съм забелязал че доста хора просто не го знаят... ако си е наред системата, 20 лв на две години не мисля че е болка, предвид разправията по съживяването ако се остави да умре...

 

P.S2 И задължително ги питайте пълначите "ама сега колко масло ми наля и какво" - 10-15г е нормално - понеже много от тях изобщо не сипват никакво :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами иди най-накрая на една профилактика, там ще си видиш и компресора какви налягания прави и каква е темп. на фреона и колко фреон имаш изобщо, понеже и 200 грама да има от 700 пак ще ти духа по-хладно от външната, ама няма да се доближава до пълните възможности на системата, отделно дето компресора ще цикли нонстоп, докато при пълна система си се гаси периодично, особено на Еко*.. филтъра при жабката ако не си сменял също не е зле поне да го свалиш да го видиш на какво дередже е ..

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
...и това с "карането докато спре" сумарно излиза по-скъпо от периодичната профилактика .. важно е маслото да се обновява и допълва през определен период и ако има нещо нередно с наляганията, да се хване преди да думне компресора... Във всяка подобна тема дудна за това и сигурно вече ставам досаден, ама съм забелязал че доста хора просто не го знаят... ако си е наред системата, 20 лв на две години не мисля че е болка, предвид разправията по съживяването ако се остави да умре...

 

P.S2 И задължително ги питайте пълначите "ама сега колко масло ми наля и какво" - 10-15г е нормално - понеже много от тях изобщо не сипват никакво :)

 

А има такива дето ходят и пред вас да ти налеят фреона :) Ама ако не тръгне климатика вдига рамене, прибира парите и вика търси майстор, аз само пълня с фреон....

Това беше като off и от мене.

 

Темата която е повдигнал колегата е много субективна, зависи от много неща: състояние на компреосра, състояние на ТРВ или капилярка в зависимост каква е системата на автомобила, за типовете фреон няма да говорим тъй като R12 вече е забранен за употреба и се смята, че навсякъде се работи само със R134, голямо значение има външния радиатор (кондензатора) в какво състояние е, дали може да охлажда хубаво самия фреон, колкото е по замърсен толкова по не ефективен е. Също така дехидратора, дали ти е сменяван, по книга се сменява на всеки 2 години, ама това никой не го прави ... защото са си от 20 до 100лв на различните коли и понякога труда е скъп, защото се сменят кофти, на Фиат Браво-Брава, е под акумулатора, отмъщението на Италианеца... изобщо колкото искаш проблеми може да има, и тогава няма смисъл от сравнения.

 

Но измерено на автомобил на 2г, със бутален компресор който е постоянно зацепен и се регулира налягането от ел.магнитен клапан което за сега се смята за най-добрия вариянт на климатична система при външна температура 32 градуса, на максимална степен и сложен термометъра на централните отвори при всички други затворени, колата е седяла на слънце минимум 6 часа, на 20 мин. след като е пуснат климатика при 1500 оборота температурата беше 5,5 градуса!!!

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...