Премини към съдържание

Много ниска компресия, а всичко 'уж' е наред


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги!

Ще помоля за бърз съвет, защото колата ми е разглобена в сервиза на Слави във Варна и сме в безизходица. А тя е Mitsubishi Space Star, 1.6 MPI 4G18, 2004г., 98hp, 96000 км.

Много накратко предистория:

- Купена в началото на годината от Мездра (иначе е от Австрия) с един прескочил зъб на ангренажния ремък;

- Монтирана на другия ден обикновена газова уредба ;

- Сменени свещи, бобини, кабели, ангренажен ремък с ролка, термостат, датчик за температура, спирачни дискове и куп други дреболии, за които съм се сетил. Не трупа грешки в ЕЦМ,а.

Основен проблем на колата - прекъсване на запалването в различни цилиндри, загуба на мощност и при двете горива, гърмене във въздушния филтър при работа на газ.

Най-накрая премерих и компресията (и при топъл и при студен мотор) и като че ли открих причината: 1-ви,2-ри и 4-ти цилиндър са 0.8 MP, а трети - под 0.7 при норма грубо от 1.2 до 1.5.

Проблема, обаче, не е на път да се разреши, а напротив.

След сваляне на главата не се открива защо този двигател няма компресия.

Клапаните и буталата са чисти и не са прегорели, държат налятата им нафта. Коляновия вал е като нов. Повдигачите също. Няма и пробив на металната гарнитура.

Свалихме и буталото от 3-ти цилиндър - този с най-ниска компресия. Сегментите са еластични, ключът им е по-малко от милиметър в цилиндъра, а самите цилиндри нямат износване - имат елипса само 2 стотни. Колата не харчи масло въобще. Буталата също са без елипса и са с диаметър 75.4мм. в горния си край. Прави впечатление, че са като че ли изработени от 2 материала - челото им до началото на втория сегмент е по-тъмно и по-твърдо от алуминия по-надолу, но това не е опушване или прегряване, а друг материал. Отговарят по снимки на оригиналите за модела. Не личи по нищо мотора да е отварян.

Преди разглобяването е проверена на газов анализатор - не се отчита каквото и да било нередно в отработените газове.

Аз наистина моля за вашата идейна помощ и подкрепа, защото както аз, така и всички покрай колата сме в патова ситуация без полезен ход в случая.

Много се надявах проблема да е в главата на мотора, като не забравям да отчета объркването и празнотата и в моята собствена глава.

Приемам всякакви съвети и предположения, включително и привидно невъзможните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сваляйте клапаните, райберовайте гнездата им, шлайфайте и самите клапани докато изчезнат язвичките и сглобявайте ..

Така и така си я отворил, шибни едни нови сегменти 100лв. са NPR, не са майка си и баща си, а и 1мм. ключ в сегмента си е доста ..:)

0.25- 0.30 мм. звучи по добре ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сваляйте клапаните, райберовайте гнездата им, шлайфайте и самите клапани докато изчезнат язвичките и сглобявайте ..

Така и така си я отворил, шибни едни нови сегменти 100лв. са NPR, не са майка си и баща си, а и 1мм. ключ в сегмента си е доста ..:)

0.25- 0.30 мм. звучи по добре ..:D

:good: :good: :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Клапаните и буталата са чисти и не са прегорели, държат налятата им нафта.

 

Извинявайте за "лаизма", но понеже имам същия двигател на бензин, за каква нафта става дума ? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сипват нафта, за да видят дали всичко е добре уплътнено. Ако изтече - нещата са много на зле.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Похват на майсторите за проверка - сипва се малко нафта в гнездата и се гледа дали не изтича. Просто но работи :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново , колеги и ЧЕСТИТ ПРАЗНИК !!!!!

Благодаря за мненията и препоръките !!! Наистина се нуждаех от тях.

 

Постъпвам точно по начина, по който ме съветвате:

- нови сегменти на NPR - тук във Варна са 110 лв. Премерих ключа на сегментите - 0.30. Макар и да е в нормите според спецификацията на мотора, предприемам смяна въпреки всичко-за да не ме е яд впоследствие

- ремонт на главата в Техническия Университет. Говори се за гарантирано качество на работата там. Обслужване на - легла, клапани, челен шлайф. Като цена - 125 лв за 16 клапана. Понеже това е най-важното от всичко до сега, което съм правил по колата, съм силно притеснен как ще се напаснат височините на клапаните, дали ще ги проверят за кривини или задиране във водачите, какви контактни повърхности ще оставят и т.н. Едно време сам си обслужих главата на една ЛАДА с руски райбери - 6 на брой от руснаците, когато идваха на нашите пазари. И понеже сам си го правих - стана отлично. Но там нямах хидравлични повдигачи а точно това ме притеснява в настоящия случай.

- пълен комплект гарнитури за главата - 170 лв.

 

Ако след тези смени и ремонти не се постигне еднаква компресия на всички цилиндри или тя е по-малка от 1.4Мр, то някой някъде не си е свършил работата. Други филми няма, за да се вкарвам сам в тях.

Ще споделя, разбира се, резултата скоро.

А вие ми пожелайте късмет .......!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново , колеги и ЧЕСТИТ ПРАЗНИК !!!!!

Благодаря за мненията и препоръките !!! Наистина се нуждаех от тях.

 

Постъпвам точно по начина, по който ме съветвате:

- нови сегменти на NPR - тук във Варна са 110 лв. Премерих ключа на сегментите - 0.30. Макар и да е в нормите според спецификацията на мотора, предприемам смяна въпреки всичко-за да не ме е яд впоследствие

- ремонт на главата в Техническия Университет. Говори се за гарантирано качество на работата там. Обслужване на - легла, клапани, челен шлайф. Като цена - 125 лв за 16 клапана. Понеже това е най-важното от всичко до сега, което съм правил по колата, съм силно притеснен как ще се напаснат височините на клапаните, дали ще ги проверят за кривини или задиране във водачите, какви контактни повърхности ще оставят и т.н. Едно време сам си обслужих главата на една ЛАДА с руски райбери - 6 на брой от руснаците, когато идваха на нашите пазари. И понеже сам си го правих - стана отлично. Но там нямах хидравлични повдигачи а точно това ме притеснява в настоящия случай.

- пълен комплект гарнитури за главата - 170 лв.

 

Ако след тези смени и ремонти не се постигне еднаква компресия на всички цилиндри или тя е по-малка от 1.4Мр, то някой някъде не си е свършил работата. Други филми няма, за да се вкарвам сам в тях.

Ще споделя, разбира се, резултата скоро.

А вие ми пожелайте късмет .......!

 

 

 

Късмет,колега :icon_rock: :drinks: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново , колеги и ЧЕСТИТ ПРАЗНИК !!!!!

Благодаря за мненията и препоръките !!! Наистина се нуждаех от тях.

 

Постъпвам точно по начина, по който ме съветвате:

- нови сегменти на NPR - тук във Варна са 110 лв. Премерих ключа на сегментите - 0.30. Макар и да е в нормите според спецификацията на мотора, предприемам смяна въпреки всичко-за да не ме е яд впоследствие

- ремонт на главата в Техническия Университет. Говори се за гарантирано качество на работата там. Обслужване на - легла, клапани, челен шлайф. Като цена - 125 лв за 16 клапана. Понеже това е най-важното от всичко до сега, което съм правил по колата, съм силно притеснен как ще се напаснат височините на клапаните, дали ще ги проверят за кривини или задиране във водачите, какви контактни повърхности ще оставят и т.н. Едно време сам си обслужих главата на една ЛАДА с руски райбери - 6 на брой от руснаците, когато идваха на нашите пазари. И понеже сам си го правих - стана отлично. Но там нямах хидравлични повдигачи а точно това ме притеснява в настоящия случай.

- пълен комплект гарнитури за главата - 170 лв.

 

Ако след тези смени и ремонти не се постигне еднаква компресия на всички цилиндри или тя е по-малка от 1.4Мр, то някой някъде не си е свършил работата. Други филми няма, за да се вкарвам сам в тях.

Ще споделя, разбира се, резултата скоро.

А вие ми пожелайте късмет .......!

 

Аз лично много съм доволен от работата на момчетата от Техническия Университет. Единия път ми правиха главата на едно Пежо 306- бензин, а другия път турбото на един сценикhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_crying.gif и в двата случая работата им беше безупречна. Смятам, че нямаш място за притеснения.

Успех!

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колега какво стана има ли компресия вече Mitsubishi Space Star, 1.6 MPI 4G18. Дано всичко да е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравейте, колеги!

 

Мина дълго време, докато добия окончателно и най-важното – вярно впечатление от ремонта на автомобила, който предприех. Изминах близо 8000 км. след него. Чувствам се задължен да споделя с Вас резултатите, защото само по този начин можем да си помагаме и самообучаваме без който и да било от притежателите на тази великолепна марка кола да влиза в непредвидени и излишни разходи.

 

Ремонта стана бавно. Относително качествени части за 1.6 се намериха трудно. Резултата – ОТЛИЧЕН !!! При една командировка в Пловдив си купих уред за мерене на компресия за смешните 36лв. Проверих го, калибрирах го и допреди седмица , честно казано, ме беше страх да се разочаровам и да измеря компресията на колата. След като го направих учудването ми е огромно – резултата е почети двоен в посока нагоре. На всичките 4 цилиндри измерих налягане 1.45МР !!! Мотора се държи съвсем различно от преди. Има отлична динамика, линейност в ускорението, намален разход на гориво и т.н. Смятам,че няма какво да желая в повече!

 

Сега разбирам колегите, които толкова много хвалят както модела на колата, така и майстора , на който поверих автомобила на жена ми. Човека има много прецизна и точна работа, направи коректно това, което изисках от него и съм сигурен, че така действа с всички свои клиенти. Сумата за труд е пренебрежително малка в сравнение с това, което той даде от себе си за да има налице този краен резултат. Може би по-нагоре в темата съм споменал, но не е излишно да повторя, че той се казва Слави и сервиза му е срещу обръщача на линия 13 на околовръстното на Варна (тел. 0895616479 ). Горещо Ви го препоръчвам. Не е някой самозванец в занаята. Свидетел съм на стремежа му всичко , с което се е захванал, да бъде изпипано с отлично качество. Ако се съмнява в нещо, което би го затруднило било то в работата, било то в диагностиката, то той не се поколебава или срамува да се консултира и с други изявени негови колеги от бранша. Има и безупречен диагностичен уред, предимно специализиран за нашите коли и марка. Много приятен човек за комуникация !!!

 

 

Сега да споделя с Вас, че си купих и това : http://www.ebay.co.u...=item1c237756bf . Представлява OBD2 диагностичен уред (V1.5 ELM327 OBD2g OBDII CAN-BUS Auto Dianostic USB Interface Code Scanner Reader ) , който с един лаптоп върши идеална работа за бензиновите модели на Mitsubishi Space Star (или поне за моята кола – да не подведа някой). Безбожно евтин е за целта си и си заслужава. Също го препоръчвам на ентусиастите като мен !

 

Лека и безаварийна на всички и до скоро от мен !!!

Редактирано от MitakaNadeto
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо за джаджата, която препоръчвам:

 

http://www.futurashop.it/allegato/8210-SCANMASTER.asp?L2=SOFTWARE%20VARI&L1=SOFTWARE%20E%20SISTEMI%20DI%20SVILUPPO&L3=&cd=8210-SCANMASTER&nVt=&d=75,00

 

Тествано е от мен и работи !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...