johnny2 Публикувано 24 март 2012 Сподели Публикувано 24 март 2012 (редакция) Здравейте! Предстои ми смяна на маслото на Mitsubishi Space Star 1,3 2000 година бензин! Кажете ми кое масло е най-добре! Благодаря! Редактирано 24 март 2012 от johnny2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 24 март 2012 Сподели Публикувано 24 март 2012 Здравейте! Предстои ми смяна на маслото на Mitsubishi Space Star 1,3 2000 година бензин! Кажете ми кое масло е най-добре! Благодаря! Здравей колега, имаш ЛС.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 (редакция) Здравейте колеги, да използвам темата по въпроса за маслата. Предстои ми първоначално обслужване на Mitsubishi Space Star 1,9 DID, 2001 г, но не мога да се ориентирам за препоръчаните масла за този двигател. Общо взето досега не съм имал досег с японси автомобил и ще ми е от полза информация за особеностите на този двигател. Предварително благодаря :mitsu-smiley: Редактирано 8 април 2012 от peps Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 Двигателя е Рено - ползвай 5W40 или 10W40. Препоръчвам ти да ползваш 5W40, не би трябвало да имаш проблеми.Благодаря! А да разбирам ли, че мога да ползвам ELF за него? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 (редакция) Може да ползваш всяка марка масло, но продукта трябва да покрива спецификации API: CF; ACEA B3/B4 и да не е менте.Гледам, че отговаря, значи ще стане: http://www.picvalley.net/u/1827/5373422727779506371333881577iGQRoX39CDS3Dok2eabM_m.JPGБлагодаря още веднъж :mitsu-smiley: Редактирано 8 април 2012 от peps Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest Plovdiv user Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 (редакция) Объркан пост. Съжалявам. Редактирано 8 април 2012 от Plovdiv user Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 (редакция) Здравейте колеги, да използвам темата по въпроса за маслата. Предстои ми първоначално обслужване на Mitsubishi Space Star 1,9 DID, 2001 г, но не мога да се ориентирам за препоръчаните масла за този двигател. Общо взето досега не съм имал досег с японси автомобил и ще ми е от полза информация за особеностите на този двигател. Предварително благодаря :mitsu-smiley: По погрешка писах от на баща ми акаунта, съжалявам. Ето и моя отговор към теб: Здравей колега, това което е интересно да се знае е, че през 2007г компанията Renault въведе свои стандарти за масла, по подобие на другите големи автомобило-производители. От тогава насам е задължително (за гаранционните) и строго препоръчително (за извън гаранционните) автомобили в техните двигатели (а твоя е на Рено) да се използват масла официално одобрени от Renault. Това за завишени изисквания главно към противоизносващите и противозадиращите присадки, които маслата трябва да притежават + възможност за още по-удължени интервали на смяна. Следователно към днешна дата, може да се приеме, че препоръките в сервизната ти книжка (за двигателя) вече са остарели и нищожни. Конкретно за двигателя ти трябва маслото освен да поддържа изброените по-горе спецификации по ACEA и API, трябва да има и стандарта по Renault RN 0710. Тогава и само тогава, можеш да бъдеш абсолютно сигурен, че си сложил възможно най-доброто масло. Този стандарт идва само във вискозитетен клас SAE 5W40 и се разтълкува така:RN0710 = всички бензинови атмосферни + спортни + турбо двигатели на Renault + всички дизелови без FAP и само по изключение 2.2 dCi с FAP.Извод: Идеалното масло трябва да отговаря на SAE 5W40, ACEA A3/B4, API SL/CF, RN0710 (нататък каквито още стандарти има е бонус, но не те касаят).Поздрави Редактирано 8 април 2012 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 ... трябва да има и стандарта по Renault RN 0710....По този стандарт отивам само на синтетика. Съмнява ме, че ще гори повече от него, колата е 10+ години /за километри не се наемам да прогнозирам :rolleyes: / Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 Двигател рено- ELF трябва супер да му понася :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 Като първа смяна ще пробвам синтетиката, пък ще видим. Засега виждам избор между ELF EVOLUTION SXR, YACCO VX 600 R и CASTROL MAGNATEC C3. Благодаря още веднъж колеги :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 (редакция) Извод: Идеалното масло трябва да отговаря на SAE 5W40, ACEA A3/B4, API SL/CF, RN0710 (нататък каквито още стандарти има е бонус, но не те касаят). Така е като бързам. Американският стандарт трябва да SN. Коригирам се:Идеалното масло трябва да отговаря на SAE 5W40, ACEA A3/B4, API SN/CF, RN0710 (нататък каквито още стандарти има е бонус, но не те касаят). Поздрави ЕДИТ: За какво ти е концепцията Low SAPS в 3-тото харесано от теб масло? Филтър за сажди нямаш. То ако имаше и стандарта по Рено ще бъде друг RN0720. Не че не се срещат масла Low SAPS които са RN0710, но ако намериш конвенционално - предпочети него. Редактирано 8 април 2012 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 ЕДИТ: За какво ти е концепцията Low SAPS в 3-тото харесано от теб масло? Филтър за сажди нямаш. То ако имаше и стандарта по Рено ще бъде друг RN0720.... Има стандарта: http://www.picvalley.net/u/2725/14689301279371665611333910069GCx97nnq4pNZXek4lG57_m.JPG http://www.picvalley.net/u/2516/14368206346562687621333910729E0Vi3ZfL9HJpVESt3xaZ_m.JPG Също може да опиташ и Petronas Syntium 3000, 3000AV или Syntium 5000FR има продукти и на Total, Mobil 1 и Motul, които също за добри.Пак ти казвам, най-важното е да покрива предписаните изисквания и продукта да не е менте.Тотал го забравих, за другите не съм ги гледал. За качеството - Елф го взимам от Промобил /уж официален вносител, но е румънско производство/и от Старс 94 /там и Тотал имат и уж са френски/, а Якото от софийския представител /иначе вносителя е от Пловдив/. Ползвам отстъпки при тях, а колко са истински - не коментирам :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 Q8 FORMULA EXCEL DIESEL 5W40 Спецификация: ACEA B3/B4; API CF; MB 229.3; VW 505.00; GM LL-025B; RN0700, RN0710; VW 505.01. Аз карам с това масло и съм доволен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 Q8 FORMULA EXCEL DIESEL 5W40 За това не се бях сетил, благодаря :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 8 април 2012 Сподели Публикувано 8 април 2012 За това не се бях сетил, благодаря :good: До колегата @peps. Когато избираш масло с нужният стандарт по Renault в случая, трябва да имаш в предвид следното: Спецификацията получила ли е официално одобрение, или е само поддържано ниво (level)? Първото се удостоверява с официален документ издаден от лабораторията на Renault и изглежда винаги така Цък, докато второто е просто изброено на гърба на бутилката в раздела Спецификации. Едва ли трябва да се споменава значението на официалното одобрение. Най-малкото то е гарант за качеството на продукта и за защитата на двигателя. Официалното одобрение автоматично изключва като причина маслото при повреда в двигателя, защото е преминало всички тестове в лабораторията на Renault. Маслото по RN0710 (а и по други хомологации, напр. MB 229.51/ 229.5, VW 504.00-507.00, Porsche А40, BMW LL-04 и т.н.)не може да бъде ниско бюджетно, защото производителя на масло знае, че ще го гледат под лупа и е направил съвършен продукт. Не може да си заложи репутацията и излагането, ако съответната лаборатория (в случая на Renault) върне формулата на маслото за подобряване. Той знае предварително изискуемите нива. Една от причините за отказ да лицензира даден продукт и да го остави до ниво (level), може да е защото маслото не му достига съвсем малко. А може също така да не иска да обхване тази група коли и да не увеличава излишно бюджета на маслото. Това си е фирмена политика на производителя. Но в крайна сметка всичко се "пише на гърба" на двигателя.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 9 април 2012 Сподели Публикувано 9 април 2012 (редакция) Едва ли някой в магазина ще ми покаже този документ :rolleyes: Редактирано 9 април 2012 от peps Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 9 април 2012 Сподели Публикувано 9 април 2012 Едва ли някой в магазина ще ми покаже този документ :rolleyes: В магазина няма да го имат, но вносителя на маслото претижава този сертификат. И той ще ти трябва само ако се нуждаеш от описаната по-горе сигурност. Ако ли пък не, то приветствам факта да се изпозлва и само до спецификация (level) RN0710.Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peps Публикувано 10 април 2012 Сподели Публикувано 10 април 2012 (редакция) В крайна сметка сложих YACCO VX 600 R, ще следя как се държи и ще информирам :mitsu-smiley: Благодаря за отзивчивостта колеги :good: Редактирано 10 април 2012 от peps Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
blagoymv Публикувано 17 април 2012 Сподели Публикувано 17 април 2012 Q8 FORMULA EXCEL DIESEL 5W40 Спецификация: ACEA B3/B4; API CF; MB 229.3; VW 505.00; GM LL-025B; RN0700, RN0710; VW 505.01. Аз карам с това масло и съм доволен. Колега, каква е цената за литър от това масло? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 28 ноември 2014 Сподели Публикувано 28 ноември 2014 Здравейте, да попитам и аз за маслата. За спейс стар 1,3 , 2001г , кое масло е по-добро. Като производител разбрах - почти е без значение , но като вискозитет 10W40 или 5W40(30). Двигателя "уж" е на 154 000 км. Благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 28 ноември 2014 Сподели Публикувано 28 ноември 2014 (редакция) Здравейте, да попитам и аз за маслата. За спейс стар 1,3 , 2001г , кое масло е по-добро. Като производител разбрах - почти е без значение , но като вискозитет 10W40 или 5W40(30). Двигателя "уж" е на 154 000 км. Благодаря Колега, Производителя (MMC) изисква определена минимална норма по API и тя е API SG (важаща в периода 1988-1992г). Отделно препоръчва няколко вискозитетни класа, от които можеш да избираш спрямо околната температура. И внимавай, на пазара има множество SAE 5W-30 които не са придвидени за бенизнови азиатски двигатели! Така че правилното масло е комбинация между някоя от API нормите SN/SM/SL... и предпочитания вискозитетен клас.Към днешен момент най-върховната американска норма е API SN. Ако намериш масло да отговаря на нея и да бъде в комбинация от SAE 0W-40 / SAE 5W-40 масло ще е една отлична такава. Мслата от SAE 10W-40 обикновенно отговарят на по-ниската (но правилна) API SL. Тази комбинация е една стъпало надолу спрямо предходната, но и 2-те надвишават поне с 15г изисквания на производителя по API. За по-голяма сигурност освен нормата по API гледай маслото да отговаря и на ACEA A3 (европейска бензинова норма).Поздрави Редактирано 28 ноември 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 29 ноември 2014 Сподели Публикувано 29 ноември 2014 Здравейте, да попитам и аз за маслата. За спейс стар 1,3 , 2001г , кое масло е по-добро. Като производител разбрах - почти е без значение , но като вискозитет 10W40 или 5W40(30). Двигателя "уж" е на 154 000 км. Благодаря За нашия климат на този двигател се препоръчва SAE 10W40, по класификация на API/ACEA... SJ/A2-96.Преди 2 години и половина колегата Peps е дал добър отговор... YACCO VX ***, а дали ще бъде VX 300; VX 500; VX 600 или още по-висок клас, е избор според това как се експлоатира моторетката на колата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 29 ноември 2014 Сподели Публикувано 29 ноември 2014 (редакция) За нашия климат на този двигател се препоръчва SAE 10W40, по класификация на API/ACEA... SJ/A2-96.Преди 2 години и половина колегата Peps е дал добър отговор... YACCO VX ***, а дали ще бъде VX 300; VX 500; VX 600 или още по-висок клас, е избор според това как се експлоатира моторетката на колата. Колегата @Peps имаше дизелов двигател, докато вчера питането бе за бензинов такъв. Изисквания от към стандарти за 2-та типа са различни. И само случайността и съобразителността на маслената индустрия в едно с изисквания на организации като API и ACEA направиха така, че с едно масло да се задоволят (в случая) нуждите на 2-та дискутирани двигателя. Правилно е да се допълни, че MMC за 4G13 на Space Star препоръчва няколко (12 ги преброих, могат и още да се допълнят даже) вискозитетни класа, все всесезонни масла. Те почват от SAE 0W и в диапазона между SAE 30 или SAE 50 всичко е правилно и позволено, каквито комбинации си харесате. Предполагам реда "SAE 10W40, по класификация на API/ACEA... SJ/A2-96" го е показал Autodata-та. От една гледна точка е прескокнала множество вискозитетни класа, но от друга е завишила смазочните норми. Защо? Както казах официалната мин смазочна такава е API SG (доказателство сервизната ми книжка на хартиен носител, както и информация от MMC на най-високо ниво). Как Autodata-та и в последствие серивзното ръководство публикувано тук на сървара допълват ACEA Ax стандарта? Това е подтикнато от факта, че някое от законодатеството в страните където ще се продава колата трябва да има еропейски еквивалент на ACEA на американсия стандарт по API. Но страно! Модерните европейски стандарти по ACEA навлизат в 1996г. Американският стандарт API SG е въведен в още по-далечната 1989г, т.е. не могат да се направи съпоставка 1:1. Затова изкуствено е завишен (лошо няма) стандарта по API да излиза API SJ (1996-2001) и тогава вече може да му се даде европейският аналог ACEA A2-96 издание. Ето брошурка (такава ми е лепната и в двигателният отсек извън сервизната книжка с API SG, чиито брошурка нагледно позволява вече и европейски и американски стандарти даже с наченки на масла с намалено вътрешно триене и икономия на гориво API EC-I (energy conserving level I). http://myspacestar.hit.bg/DSC01211.JPG В последствие ACEA A2 отпада (в ACEA-04) и остава само ACEA A3. В европейските екваваленти също позволяват (аз не съм привърженик) на нискофрикционните масла ACEA A1/A5. Както в много теми съм споменавал, и под лупа да се търси не може да се намери от масовите масла API SG стандарта. Маслата ще отговарят към днешен момент поне на API SL, по-добре на API SM, а най-добре на API SN. Успокоителното е, че европейските стандарти през 2-3г се завишават и сега са налични на пазара масла по ACEA-10 влезнала в сила 2012г (виждате ли сега 15г мин по-добра смазочна норма до изкуствените нива от 1996г или 25г спрямо 1989г?).Колкото до опасните SAE 5W-30 масла (които не отговарят на API SG мин за конкретния бензинов агрегат) съм виждал за 2 случая. Един колега с каризма GDI бе сложил SAE 5W30 ACEA C1 и двигателя му така се разтрака заради много ниските нива на SAPS и специално фосфор. Добре че го разкара бързо преди да стане беля. Втория случай бе SAE 5W30 ACEA C4.Затова е важно да се гледа както правилната смазочна норма за двигателя, така и предпочитания от собственика вискозитетен клас, но и позволен от производителя.Поздрави Редактирано 29 ноември 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 29 ноември 2014 Сподели Публикувано 29 ноември 2014 Предполагам реда "SAE 10W40, по класификация на API/ACEA... SJ/A2-96" го е показал Autodata-та. От една гледна точка е прескокнала множество вискозитетни класа, но от друга е завишила смазочните норми. Защо? Да, обаче човека пита какво да налее, а не се интересува от историята на масло-преработвателната промишленост.После... аз прескочих няколкото вискозитетни класа от аутодатата, като 5W30 за студен климат и 20W50 за горещ климат. Все пак караме обикновени стари коли в умерен климат, а не космически совалки.И не на последно място доколкото знам Yacco все още се произвежда само във Франция, а VX 600 R е синтетика и се препоръчва за бензинови и турбодизелови двигатели. Лично аз от 4 години съм на полусинтетиката VX 500 на Вагона и VX 300 на Пежото, като по-непретенциозно. В този ред на мисли се сетих един анекдот.Провеждал се семинар на тема: "Значението на духовата музика, за духовното развитие на духовенството!"На което човек от публиката попитал: "-Защо не го кажете по-просто? За какъв х*й му е на дяда ти поп свирка?" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizan Публикувано 29 ноември 2014 Сподели Публикувано 29 ноември 2014 До преди малко се рових за тубата със сегашното масло. Някой ми я беше затрупал в избата. Та намерих го - оказа се Репсол 10W40 ELITE Multivalvulas , по норми както казвате пише API SM/CF ACEA A3/B4. Като чета явно съм нацелил горе долу . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.