Downlow Публикувано 29 ноември 2014 Сподели Публикувано 29 ноември 2014 (редакция) До преди малко се рових за тубата със сегашното масло. Някой ми я беше затрупал в избата. Та намерих го - оказа се Репсол 10W40 ELITE Multivalvulas , по норми както казвате пише API SM/CF ACEA A3/B4. Като чета явно съм нацелил горе долу . Да няма някаква грешка, Колега? Аз също бях с такова масло преди да го сменя наскоро и там пише API SN/CF ACEA A3/B4, както и тук . Редактирано 29 ноември 2014 от Downlow Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 29 ноември 2014 Сподели Публикувано 29 ноември 2014 (редакция) Да, обаче човека пита какво да налее, а не се интересува от историята на масло-преработвателната промишленост.После... аз прескочих няколкото вискозитетни класа от аутодатата, като 5W30 за студен климат и 20W50 за горещ климат. Все пак караме обикновени стари коли в умерен климат, а не космически совалки.И не на последно място доколкото знам Yacco все още се произвежда само във Франция, а VX 600 R е синтетика и се препоръчва за бензинови и турбодизелови двигатели. Колега @krasipet,Autoda-та не е специализирана програма за масла и много от нейните препоръки понякога са изкривени. Ориентировъчната информация която дава в тази насока е похвална, но крайно недостатъчна ако говорим за прецизност. За пример потърси даден Mercedes AMG и ако намериш за двигателя нещо по-различно от MB 229.5 в SAE 0W-40 и 5W-40, то е грешно (проверявал съм и съм се убедил в неточностите. И не Autodata-тата е програмата на която се разчита за препоръка за масло, а Olyslager и Oats са гръбнака в lubricant recommendation)... Когато давам своя принос в маслените теми се стремя да бъда безпристрастен и да помагам с техническа информация за конкретния възел какви стандарти се изисква (така че всеки сам да разбере продукта който ползва или ще ползва правилен ли е). Не препоръчвам конкретна марка масло с цел да не се сметне като натрапчива реклама. Уважавам всяка марка масло и подхода ми е, че може да се избере неправилното за възела, а не еди коя си марка е добра, другата не. Радвам се че си доволен от продуктите които ползваш. Кокнретно обаче цитираното по-горе VX 600 R 5W40 е отдавна спряно от производство (около 3г). Да, за дизеловия двигател преди 2г бе отличен избор - хем ACEA B4; хем RN0710. Имаше и най-върхов за времето си API SM. Затова казах че по редица обстоятелства бе правилен избор и за 2-та двигателя.Не мога да го приема че след като караме "обикновени стари коли в умерен климат, а не космически совалки" е нужно да избираме за двигателя все гъсти масла (той не се плаши от по-хубаво масло, друг е въпроса от финансова гледна точка). Моя Мицку е произведен 9/2000г дошъл от Италия (предполага се със занемарена подръжка на масло). Изисква се API SG, слагам му API SN. Позволяват се множество вискозитетни класове, спрял съм се на SAE 0W-40. Независимо от скъпата му цена и че минавам 6000 км/год, маслото се сменя 2 пъти в годината. Факта че колата ми е 15г вече за мен не е фактор, а въпрос на концепция какво да предпочета. Успокоителното за колегата @grizan е, че ползваното от него масло по технически документи вече е API SN. Малко фирми за масла искат и са сметнали за необходимо да вложат по-високи стандарти в този вискозитетен клас (обикновенно формулата от SAЕ 10W-40 се счита за полусинтетика, което не винаги е така). Обикновенно с цел маслото да е достъпно, SAE 10W-40 е в комбинация от API SL, а който иска по-високи API Sx стандарти, то ще ги намери например в SAE 0W-30; SAE 0W-40, SAE 5W-30, SAE 5W-40 и т.н.Поздрави Редактирано 29 ноември 2014 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.