Премини към съдържание

Добавки в дизела през зимата?


niksun

Препоръчано мнение

Здравейте!

Колата си пали сутрин без каквито и да било проблеми дори и през последните две сутрини по показания на дисплея ( -16С.) Е малко по-дълго подгрява свещите, но не се замисля въобще да ли да запали. Но съм чувал че хората си слагат два три литра бензин или други някакви добавки в резервоара (на пълен резервоар), че да не замръзвала нафтата. А и преди две години като си купувах колата ме бяха наплашили че видиш ли зимата не палят лесно дизелите. Та имали смисъл да ръгам някакви добавки или да си карам смело?

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има нафта и нафта...аз съм виждал ледена буца в прозрачен допълнително монтиран горивен филтър. Естествено колата не можеше да запали, защото нафта до ГНП изобщо не стигаше :)... Ако си доволен от нафтата не сменяй бензиностанцията!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом палиш, не се занимавай с глупости. Аз не слагам добавки, зареждам на един и същ Ромпетрол и до сега не съм имал проблем с паленето(ако изключим едно капване на акумулатора и трябваше да ми подадат ток). Проблеми съм имал с дизел на ауди, да не пали в по-студено време, от както съм с :mitsu-smiley: нямам такива оплаквания вече 2 зими. Според мен няма смисъл да навлизаш в излишни приключения :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Колата си пали сутрин без каквито и да било проблеми дори и през последните две сутрини по показания на дисплея ( -16С.) Е малко по-дълго подгрява свещите, но не се замисля въобще да ли да запали. Но съм чувал че хората си слагат два три литра бензин или други някакви добавки в резервоара (на пълен резервоар), че да не замръзвала нафтата. А и преди две години като си купувах колата ме бяха наплашили че видиш ли зимата не палят лесно дизелите. Та имали смисъл да ръгам някакви добавки или да си карам смело?

Поздрави

 

Щом пали, значи си има необходимите добавки. Ако ги нямаше, при тези температури щеше да е като крем карамел. Виждал съм как в отоплено помещение пали дизел и като излезе навън нафтата замръзва и... дотам.

Иначе изпитана рецепта е 10% газ за горене или керосин, което си е рафинирана газ за горене, но не и бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А в мойта книжка пише

 

Поради отделянето на парафин, при понижаване на температурите вискозитета

на дизеловото гориво значително намалява, Поради тази причина дизеловото гориво се

класиифицира на два вида лятно· и ·зимно·.

В периодите на застудяване границата на ефективност на 'зимното' дизеnoeo

гориво се определя на -15С. В изключително студено време се

препоръчва дизеловото rориво да се смесеа с обикновен бензин (но не

със 'супер' иnи 'high-test' бензин) до максимална концентрация от

ЗО%.За минимизиране на влошаването на показателите се уверете, че

добавяте точно толкова обикновен бензин, колкото е абсолютно необходимо.

 

 

А сега де :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А в мойта книжка пише

 

Поради отделянето на парафин, при понижаване на температурите вискозитета

на дизеловото гориво значително намалява, Поради тази причина дизеловото гориво се

класиифицира на два вида лятно· и ·зимно·.

В периодите на застудяване границата на ефективност на 'зимното' дизеnoeo

гориво се определя на -15С. В изключително студено време се

препоръчва дизеловото rориво да се смесеа с обикновен бензин (но не

със 'супер' иnи 'high-test' бензин) до максимална концентрация от

ЗО%.За минимизиране на влошаването на показателите се уверете, че

добавяте точно толкова обикновен бензин, колкото е абсолютно необходимо.

 

 

А сега де :)

.. ха и в мойта го пише същото :D

При мен ситуацията беше следната тези дни: три дена не бях я палил и то, когато бяха най-студените дни (-10/-15). На третия ден се пробвах (добре, че ми е нов акумулатора) при -15 и първите няколко пъти въртеше стартера (като преди това подгряваше доста свещите), но нещеше да запали. На третия или 4-тия път взех да подавам и по-малко газ и запали. Това беше зора... После през целия ден нямах проблеми - спирам тръбвам ... пушка.

 

Много съм доволен от Мицито си :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А в мойта книжка пише

 

 

А в моята не знам какво пише, ама от древни времена :D от ТИР-аджиите знам, че зимно време на 10 л. нафта слагат по 1 л. бензин, за предотвратяване на инфекции ..:)

И аз го практикувам този спорт, но освен бензина слагам и по малко двутактово масло и си спя спокойно ..:)

Оня ден -19, вчера -21, днес -18 и жената си пали уличника без проблем и си ходи на работа, а аз се изтягам до 8.30 :icon_dance: в леглото ..

Ако не са "добавките" ме изръгва в 7 ч. да я карам с бензинката при такива температури ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

зимно време на 10 л. нафта слагат по 1 л. бензин, за предотвратяване на инфекции ..:)

И аз го практикувам този спорт, но освен бензина слагам и по малко двутактово масло и си спя спокойно ..:)

 

 

Благодаря на всички Ви за отговорите. Точно за тази рецепта на Марио ми бяха казали, но без пропорциите. Все пак разбрах че щом пали поне тази година няма да слагам нищо (предполагам че това бяха най-студените дни за тази зима), пък за догодина мога да ги погледна тези добавки които препоръчва Мирослав. Благодаря Ви още веднъж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...