Премини към съдържание

Как да оборудваме автомобила си според сезона?


Препоръчано мнение

Ако колата е стабилно забита в канавката се налага, защото по-тънките се късат, даже имам някъде снимки на едно хвърлено ауди и в крайна сметка само това въже не скъсаха.

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
http://img195.imageshack.us/img195/6605/dsc00043ku.th.jpg

Това въже на снимката успяха да го скъсат, като поиздърпаха малко алдито...

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Пък и за C4 трябва детонатор и не съм убеден, че ще има положителна полза и става доста незаконно вече. Може даже да те набедят за терорист.
Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде сега да обобщим какво е нужно да присъства в един автомобил при предстоящ зимен преход, според изписаното до момента:

 

1. вериги (два комплекта)

1. чувал с пясък

3. дебело въже (поне за 10т.)

4. лопата

5. храна

6. термос с чай

7. одеала

8. спален чувал

9. брадвичка

10. тръба (дебела)

11. гумени ботуши

12. арматурна тел

13. кабели за ток

14. спирт за горене

15. туба с вода

16. автомобилно зарядно за телефон

17. допълнително яке

18. запалка

19. кибрит

20. нож

21. радиостанция

22. туба с гориво

23. гребло за сняг

24. газов котлон

25. метално канче

26. чай мащерка

27. прибори за хранене (вилици, лъжици и т.н.)

28. мултицет

29. фенер

30. бичкия

31. столове

32. комплект инструменти

33. ръкавици

34. дебели дъски

 

Някой има ли да добави още нещо, че не ми се тръгва необорудван през зимата? :icon_doh:

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Някой има ли да добави още нещо, че не ми се тръгва необорудван през зимата? :icon_doh:

Да, има за добавяне ..

Ако ги изхвърлиш всички тези неща, колата ти направо ще хвърка нагоре по преспите :D пък ако случайно закъсаш, все ще се намери някое Субару да те издърпа ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, отложи се тази разходка през тези почивни дни поради лошото време и пътна обстановка, но следващата седмица съм решен на 100% да отида на вилата така че очаквайте снимки. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде сега да обобщим какво е нужно да присъства в един автомобил при предстоящ зимен преход, според изписаното до момента:

 

1. вериги (два комплекта)

1. чувал с пясък

3. дебело въже (поне за 10т.)

...

32. комплект инструменти

33. ръкавици

34. дебели дъски

 

Някой има ли да добави още нещо, че не ми се тръгва необорудван през зимата? :icon_doh:

 

Да, ако може под №35 да се добави: Владимиров - за полезни съвети :icon_doh:

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде сега да обобщим какво е нужно да присъства в един автомобил при предстоящ зимен преход, според изписаното до момента:

 

...

3. дебело въже (поне за 10т.)

...

Някой има ли да добави още нещо, че не ми се тръгва необорудван през зимата? :icon_doh:

:sorry:

Това е яко.

Тези 10 тона в кой режим на експлоатация на въжето да се смятат, лек или тежък режим на работа?

Защото в първия случай диаметъра трябва да е >28мм, а във втория поне 41мм.:hysterical:

И това е за стоманени въжета. :specool:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно тези лъжат и то много http://store.emk-33.com/product/323014/vazhe-za-teglene-metalno-10mm-7-tona.html Ако се дърпа на сняг, колата която е теглеща трябва да тръгне от малко по-далече, за да може да се помръдне и да опъне въжето, иначе ще върти на място, дори и да е 4*4. Точно в този момент въжето се къса, ако теглената кола е заседнала стабилно. Това се наблюдава най-лесно при коланите. Така че трябва да уточним, че трябва да е написаното на етикета (например 5 или 7 тона), като се купува въже, ако това не отговаря на реалността и трябва да е дебело 28мм. Пък и си мисля, че вида на стоманата и нужната надеждност също играят роля в определянето на сечението.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако се дърпа на сняг, колата която е теглеща трябва да тръгне от малко по-далече, за да може да се помръдне и да опъне въжето, иначе ще върти на място, дори и да е 4*4. Точно в този момент въжето се къса, ако теглената кола е заседнала стабилно.

Значи тегленето става след засилка, така ли?!?! :icon_doh:

Предпочитам въжето да се скъса, отколкото предния ми мост да се отдели от колата :D

Дано никога не ми се налага да ме дърпаш, Владимиров!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другия вариант е да изкопаеш 20-30 сантиметра утъпкан сняг за да стигнеш до асфалта или да се дърпа с по-тежка техника, за да извадиш кола от канавка. Това за дъската или специалната подложка е единствения вариант да се изкара, кола която се е окопала и няма кой да я издърпа (и ако не става с бутане от 5 човека например). Слагането на други предмети като камъни под гумите например не може да стане, защото са затрупани и не се виждат.

 

P.S. Предлагам да се направи един малък и реалистичен списък с нужното при тежки условия през зимния сезон + нужния минимум за да се изкара заседнала кола и останалото да го разчистите.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другия вариант е да изкопаеш 20-30 сантиметра утъпкан сняг за да стигнеш до асфалта или да се дърпа с по-тежка техника, за да извадиш кола от канавка.

Вземете си и една ЖП релса в колата!Като се окопае в снега я изхвърляте отсрани, колата олеква и излизате от ситуацията!

 

ПС.Учебник по висша математика 2-ра част,бинокъл,кибритена кутийка и пинсети. Ще са ви много полезени, ако ви нападне мечка докато се откопавате.Хвърлете учебника по мечката, ще й стане интересно и ще започне да го чете.Когато заспи от скука, погледнете към мечката с бинокъла от обратната страна.Така ще я видите много малка,с пинсетите я сложете в кибритената кутийка и затворете добре.

Редактирано от S.Iliev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе на тебе във Варна май ти е смешно, ама като вземете да изкарвате 20-30 затънали и затрупани коли през метър сняг не е толкова смешно. Вчера цял ден сме бутали, докато изкараме колите от паркинга, даже моята се окопа с веригите и изрови асфалта (толкова е асфалт там). Намира се въжето, после 10 човека - 5 да бутат едната кола и 5 тази, която дърпа за да може да зацепи и с лека засилка, иначе не става.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе на тебе във Варна май ти е смешно, ама като вземете да изкарвате 20-30 затънали и затрупани коли през метър сняг не е толкова смешно. Вчера цял ден сме бутали, докато изкараме колите от паркинга, даже моята се окопа с веригите и изрови асфалта (толкова е асфалт там). Намира се въжето, после 10 човека - 5 да бутат едната кола и 5 тази, която дърпа за да може да зацепи и с лека засилка, иначе не става.

То като се хвърлиш в 1 метър сняг или канавка и 5 лопати да имаш, все тая.Трябва си специализирана техника или както и сам го каза 5,10 човека.Затова на път зимата няколко души в колата (да има кой да бута).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винаги така се придвижваме, да има достатъчно бутачи. Става на въпрос че всичката техника е заета и нас даже ни на...:icon_censored: като е минал най-накрая снегорин по главния път и е забутал и натрупал излишния сняг в уличката (това става всяка година).

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, тия бутачи гладни и жадни ли ще ги държиш?!?

Увеличавам в такъв случай мръвките и червеното вино на 5 кила вратни пържоли и 10 оки домашно....

То тия хора щом извършват тежка дейност, им трябва ТФР купони!http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другия вариант е да изкопаеш 20-30 сантиметра утъпкан сняг за да стигнеш до асфалта или да се дърпа с по-тежка техника, за да извадиш кола от канавка. Това за дъската или специалната подложка е единствения вариант да се изкара, кола която се е окопала и няма кой да я издърпа (и ако не става с бутане от 5 човека например). Слагането на други предмети като камъни под гумите например не може да стане, защото са затрупани и не се виждат.

 

P.S. Предлагам да се направи един малък и реалистичен списък с нужното при тежки условия през зимния сезон + нужния минимум за да се изкара заседнала кола и останалото да го разчистите.

Трети вариант (изпробван на кал). Тънко 10мм алпинистко въже дълго 40м, 2 малки ролкови блока с по 2 полиамидни ролки Ф60, единия блок закачен за колата (тойота хайлукс), другия блок за близко дърво.

5-ма мъже дръпнахме и пикапа тръгна странично по калта, нищо че беше с нови АТ гуми.

А тонажа, който дават за дърпане в магазините, няма нищо общо с товароносимостта на въжетата. То и този чичко дърпа 51т камион, но това не означава, че толкова вдига:icon_dance:

10мм стоманено въже има товароносимост около 1200кг.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно тези лъжат и то много http://store.emk-33....0mm-7-tona.html

Лъжат здраво, ама цената е супер, по лев и 43ст. на тон ..:lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...