Shoker Публикувано 9 ноември 2006 Сподели Публикувано 9 ноември 2006 Днес стана въпрос за това нещо, и колегата ми започна да ме убеждава как е чувал от много места, а и той сам се бил убедил, че когато резервоара е пълен разхода на гориво леко спадал...Някой има ли мнение по въпроса? :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 ноември 2006 Сподели Публикувано 9 ноември 2006 Днес стана въпрос за това нещо, и колегата ми започна да ме убеждава как е чувал от много места, а и той сам се бил убедил, че когато резервоара е пълен разхода на гориво леко спадал...Някой има ли мнение по въпроса? :icon_bye:С една дума ще го обясня - внушение е това........... :D Така му се струва, тъй като реостата на поплавъка в резервора има съпротивление, което не е правопропорционално на нивото, а 3/4 от него е пропорционално, и 1/4 е с друго, несиметрично съпротивление, точно тази 1/4 е най долу на скалата на бенз.-мера и тя всъщност е направена умишлено така, за да може един вид шофиора да се "шашка" като му падне стрелката на бензина и той да спре и да зареди, а не да го остави на пътя........ :D Или с други думи , прибора е така направен,че докато стигне последното деление , да си измерва горе долу точно, но след това деление и надолу, стрелката да пада много по бързо от по горните деления......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 9 ноември 2006 Сподели Публикувано 9 ноември 2006 DJ, ти ме разби. Какви неща знаеш! Има ли тайни по колите за теб :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 9 ноември 2006 Сподели Публикувано 9 ноември 2006 DJ, ти ме разби. Какви неща знаеш! Има ли тайни по колите за теб :D :mitsu-smiley: Така е :D . Тук винаги можеш да научиш всичко, което те интересува. Аз защо съм влюбен в това място :icon_love: . Все съм си мислел, че ми се струва, когато стрелката започне по-бързо да пада, а то си имало правдоподобно обяснение. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 9 ноември 2006 Сподели Публикувано 9 ноември 2006 Така е. Истина е, че други като DJ и ВВ няма :worthy: :icon_clap: Днес стана въпрос за това нещо, и колегата ми започна да ме убеждава как е чувал от много места, а и той сам се бил убедил, че когато резервоара е пълен разхода на гориво леко спадал...Някой има ли мнение по въпроса? :icon_bye:И макар, че това не е вярно, знаеш че има много причини поради които е хубаво да караш с пълен резервоар, особено зимата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki64 Публикувано 9 ноември 2006 Сподели Публикувано 9 ноември 2006 ...И макар, че това не е вярно, знаеш че има много причини поради които е хубаво да караш с пълен резервоар, особено зимата. И не само пълен, ми още поне 30-литрова туба си карам отзад зимата. B) И добре, че правя така - миналата събота на прохода Вратник снега беше 1/2 метър...И някакви ентузиасти от здравната каса на Пазаджик(вкл. 7 деца) решили с 30-местен автобус да си правят разходки Котел-Елена по прекия път! :icon_blush: Е....задната двойна гума на буса на един десен завой ... :icon_bye: ...беше в дерето/пропаст. Пътя е толкова широк, че разминаване няма. С колега, той с една Нива натъпкахме децата в двете коли и 3 часа не ги гасихме. Добре, че послушах стари кримки и си нося лопата и въже зимата. С дружните усилия на нашта ловна дружинка накрая успяхме да обърнем буса обратно....Не искам да описвам как бяха тръгнали пазаджиклии - като за почивка на море :icon_doh: ...Тънки дрехи, високи токчета, ниски обувки, шапки йок, за ръкавици и палта за не говорим. ...Аааа, забравих - там покритие на мобилните няма! Добре че имаше такива луди баир-бабаити като нас, че щяха да се прочуят...Температурата беше -10! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shoker Публикувано 10 ноември 2006 Автор Сподели Публикувано 10 ноември 2006 ...И макар, че това не е вярно, знаеш че има много причини поради които е хубаво да караш с пълен резервоар, особено зимата.И не само пълен, ми още поне 30-литрова туба си карам отзад зимата. B) И добре, че правя така - миналата събота на прохода Вратник снега беше 1/2 метър...И някакви ентузиасти от здравната каса на Пазаджик(вкл. 7 деца) решили с 30-местен автобус да си правят разходки Котел-Елена по прекия път! :icon_blush: Е....задната двойна гума на буса на един десен завой ... :icon_bye: ...беше в дерето/пропаст. Пътя е толкова широк, че разминаване няма. С колега, той с една Нива натъпкахме децата в двете коли и 3 часа не ги гасихме. Добре, че послушах стари кримки и си нося лопата и въже зимата. С дружните усилия на нашта ловна дружинка накрая успяхме да обърнем буса обратно....Не искам да описвам как бяха тръгнали пазаджиклии - като за почивка на море :icon_doh: ...Тънки дрехи, високи токчета, ниски обувки, шапки йок, за ръкавици и палта за не говорим. ...Аааа, забравих - там покритие на мобилните няма! Добре че имаше такива луди баир-бабаити като нас, че щяха да се прочуят...Температурата беше -10! :icon_bye:Ами то понеже тук в Пазаржик нас студ не ни лови и хората не са очаквали.... :D :D :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 10 ноември 2006 Сподели Публикувано 10 ноември 2006 Прав в DJ, че е внушение... като сипвам по 10-20 лв през ден-два съм на бензиностанцаята и си мисля: леле, колко все да харчи тая кола :D . А като напълня резервоара до капачката забравям кога съм заредил и само си карам :D . miki64, добре, че сте се случили там! Аз имах подобен случай преди време в Родопите, на слизане от Чудните мостове. Два рейса с деца (ученици, но от долните класове) бяха заседнали в снега, път тесен, нито могат да обърнат, нито да се разминем! Няма да ти казвам колко леко бяха облечени тези деца (да се чудиш и на родители и на учители). А беше точно 2 януари, сняг около метър и студ, студ... А рейсовете бяха с гуми толкова олузгани, че никаква шарка не се виждаше! Така или иначе, оправихме се. Не съм ловец, но редовно ходя на ски и поради това се отнасям много сериозно към подготовката за зимата на колата така, че да си нямам проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shoker Публикувано 10 ноември 2006 Автор Сподели Публикувано 10 ноември 2006 Ами колегата го бил засичал така: сипва определено количество в резервоара и кара докато изгасне; след това си прави сметката. А друг път пълни резервоара и после долива.Но при тази система пълен-пълен никога не е абсолютно точно, така че.....сигурно се е заблудил. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 10 ноември 2006 Сподели Публикувано 10 ноември 2006 Миналата събота на прохода Вратник снега беше 1/2 метър...Добре, че все още има хора като теб. И аз не знам с кой акъл се тръгва неподготвен на път зимата, ама... А рейсовете бяха с гуми толкова олузгани, че никаква шарка не се виждаше! Международните автобуси пътуват зимата с гуми пистарки. Разчитат само на това, че машината е стабилна и че карат по магистрали. Не е рядкост да ги върнат в Германия за малък грайфер.Представям си какво е по вътрешните линии. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HrSt Публикувано 16 ноември 2006 Сподели Публикувано 16 ноември 2006 според мен автобусите не знаят какво е това зимна гума, лично аз никога не съм виждал автобус със зимни гуми, всички карат на магия и разчитат на факта, че са много тежки, а от друга страна забравят, че карат по 50 човека, ама са виновни шефовете на автотранспортните фирми... и "кат", и "даи"... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 16 ноември 2006 Сподели Публикувано 16 ноември 2006 според мен автобусите не знаят какво е това зимна гума, лично аз никога не съм виждал автобус със зимни гуми, всички карат на магия и разчитат на факта, че са много тежки, а от друга страна забравят, че карат по 50 човека, ама са виновни шефовете на автотранспортните фирми... и "кат", и "даи"... Не ме питайте какво ми е било на връщане от Германия, като в Австрия имаше половин метър сняг и продължаваше да вали.Когато автобуса изпреварваше други автобуси или камиони на няколко пъти видях тези до нас доста отблизо.Нашия намаше гуми, ама съвсем, на една бензиностанция дори се чудехме дали няма да закъсаме и защо не сме със зимни гуми след като от 10 дни в Германия повтаряха че започват снеговете.Оттогава съм се зарекъл че освен със самолет, с друго не тръгвам.Шофьорите на автобуси си гледат тяхната си далавера и на никой не му пука, а собствениците ако ги питаш те постояно са едва ли не на загуба. Когато резервоара е до горе разхода е по-голям,защото това са 65кг тежест при всички положения.Не знам колко е масата на литър гориво.Но пък е вредно като карате с празен защото тогава боклуците от дъното на резервоара могат да попаднат и да запушат инжекторите или поне така казват всички, но как минават през горивния филтър....Има едни джипове които специално за БГ ги правят с допълнителен филтър за твърди частици. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 16 ноември 2006 Сподели Публикувано 16 ноември 2006 Когато резервоара е до горе разхода е по-голям,защото това са 65кг тежест при всички положения.Ех тия Галантаджии :no2: . При моето положение е 40 кг тежест. Ама така е като не гълта по 13-15 на сто. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 16 ноември 2006 Сподели Публикувано 16 ноември 2006 Ех тия Галантаджии :no2: . При моето положение е 40 кг тежест. Ама така е като не гълта по 13-15 на сто. :D Ако трябва да бъдем точни при теб е 47л., а при мен наистина са тези стойности,....но разделено на 2. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 17 ноември 2006 Сподели Публикувано 17 ноември 2006 Колеги, с пълен резервоар разходът трябва да е по-висок поради тежестта на бензина. Това са допълнителни 50кг и при градско каране няма как да не се отразят. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 17 ноември 2006 Сподели Публикувано 17 ноември 2006 Колеги, с пълен резервоар разходът трябва да е по-висок поради тежестта на бензина. Това са допълнителни 50кг и при градско каране няма как да не се отразят. :DОбаче ако зареждаш по 5 литра всеки ден и та лъжат с полвин литар :icon_dance: ще се набуташ много повече Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 17 ноември 2006 Сподели Публикувано 17 ноември 2006 Обаче ако зареждаш по 5 литра всеки ден и та лъжат с полвин литар :icon_dance: ще се набуташ много повечеАко е направена колонката да отчита по-малко дали ще са 5л. или 50 мисля че ще е без значение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 17 ноември 2006 Сподели Публикувано 17 ноември 2006 Здравейте колеги, относителното тегло на бензина е около 0.7, така че60 л. бензин са 42 кг.Навремето когато единствените големи мощни коли бяха държавнитеВолги и всичко живо карахме коли от 600 куб. до 1.2-1.3 л. имаше такива данни: " при водач и един пасжер се ускорява за толкова сек.и харчи толков л/100 км. , а при пет човека и 40 кг. в багажника данните бяха по-големи".ПРАКТИЧЕСКИ при коли над 1.8 л. и 90 к.с. пълен - празен резервоарне влияе на разхода. Така, че за двулитровия Галант дали е "до горе"с бензин и е пълен с хора или багаж или не - няма разлика в харченето.На мен най-малък разход ми дава когато го напълним за морето, а не когато съм сам в него. :D Пак казвам - практически.За Колтовете с малки двигатели - не знам. Сигурно влияе натоварванетос хора и багаж, но чак пък и бензина в резервоара който трябва да е 28 кг. :icon_hmm: Ми то разликата в теглото между мен и жената е повече. :D А за бензиноколонките ще ви разкажа една история като за петък следобяд.На времето шурека студент икономист тръгва с компания за Боровец на ски.Караше едно Трабантче на тъста - тогава без ред само това можеше да се вземе.На изхода на София спират да зареди. Бензинджията зарежда и му казва някаквасума /тогава бензина беше 60-70 ст./ Шурека обаче пресметнал всеки разход завоаяжа и се усетил. - Колко ми сипа?Оня казва - 20 литра.- Как 20 л. Резервоарчето е 18 л. аз си имах бензин, а и масло сипах /двутактово/.Оня извадил 5 лв. и промърморил нещо за помпата и брояча.Шурека естествено ги прибрал /веднага изчислил салдото/ и не се разправяли повече.Сигурно и сеге има някъде такива тарикати, но с нашите големи резервоари, какда разберем. Според зареждането резервата на Галанта ми е 8 литра /откакто почнеда свети лампата за резерва/.Поздрави и приятна събота и неделя :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 17 ноември 2006 Сподели Публикувано 17 ноември 2006 Ако трябва да бъдем точни при теб е 47л., а при мен наистина са тези стойности,....но разделено на 2. :DМай си прав за резервоара. А за разхода става дума за градско и за бензин, така че ти отпадаш от схемата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 17 ноември 2006 Сподели Публикувано 17 ноември 2006 - Колко ми сипа?Оня казва - 20 литра.- Как 20 л. Резервоарчето е 18 л. аз си имах бензин, а и масло сипах /двутактово/. Преди 4 години станах свидетел точно на същата ситуация на Еко Петролеум малко преди кръстовището на България дето е Билата. На колата пред мен й сипаха почти 80 литра в резервоар 60. Човекът извади книжката на колата, доказваше, показваше и след около 15 мин си плати и си замина бесен. После един познат от Дейзи ми каза, че на техните колонки като стиснеш пистолета лекичко и вкарва и по малко въздух. Иначе мерели точно, но заради въздуха не им слагали от ония къглите стъклени балончета с перка, където виждаш как ти тече бензина. Надявам се тези колонки да са отдавна в историята, но измама с неточно количество може да се хване само когато пълниш догоре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.