bace Публикувано 23 ноември 2011 Сподели Публикувано 23 ноември 2011 (редакция) Колеги, тръгнал съм да добавям една "екстра" към галанта (не ме питайте каква е, като стане ще се похваля ) Та преди да съм разпарчетосал климатроника - въпрос номер 1 е: може ли да се изведе сигнал от блока за управление на климатроника, който да указва какво прави климатроника (топли/охлажда)? Сигнала, който ми трябва ще е релеен изход. Редактирано 23 ноември 2011 от bace Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 23 ноември 2011 Сподели Публикувано 23 ноември 2011 Гледайки схемите и по пътя на логиката аз смятам, че няма как еднозначно да разбереш дали охлажда или топли, най-малкото защото това е променливо състояние - в един момент топли, след малко може да охлажда или само да поддържа. Има как да си вземеш сигнал кога се пуска и спира компресора (има си собствено реле), но гадаейки какво смяташ да правиш това няма да ти свърши никаква работа. Гледам че контролера на климатроника има два извода, излизащи на диагностичната букса - освен да направиш собствен контролер, който да се закача в режим диагностика и ако там евентуално излиза информация за текущия режим, вече софтуерно да си включваш релето, аз друго не се сещам .. или примерно да търсиш някакво заиграване с положението на клапата топъл-студен, да речем да гледаш кога минава средно положение и в каква посока, и от там косвено да съдиш какво прави в момента, но трудна и мътна работа и това... по-лесно ще ти е да си изведеш копче и да си го цъкаш ръчно.. подгряване на антифриза ли мислиш да си правиш ? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 23 ноември 2011 Сподели Публикувано 23 ноември 2011 AIR MIX DAMPER MOTOR ASSEMBLY CHECKMotorCheck that the lever moves when battery voltage is appliedacross terminals 1 and 3 of the motor assembly connector.Check also that the lever moves in the backward directionwhen polarity is changed.Caution1. Cut off the voltage when the damper is in the MAX.HOT or MAX. COOL position.2. Cut off the voltage if the motor does not turn whenbattery voltage is applied.PotentiometerConnect a circuit tester across terminals 2 and 5 of the motorassembly connector and check that resistance graduallychanges as the damper is moved from MAX. HOT to MAX.COOL position.Standard value:MAX. HOT position: Approx. 4.8 kOMAX. COOL position: Approx. 0.2 kO 5-ти пин на контролера директно дава информация за степента на затопляне -> охлаждане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 23 ноември 2011 Сподели Публикувано 23 ноември 2011 5-ти пин на контролера директно дава информация за степента на затопляне -> охлаждане.Това хубаво (супер полезно между другото!) .. да речем че си реализира схемичка или нещо с контролерче дето да го мери това съпротивление и да вдига там едни 5в, обаче логиката каква трябва да бъде ? Ако съпротивлението е примерно 0.2-1.0Ком значи студим, нагоре топлим, нещо такова ли ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stefan Naydenov Публикувано 23 ноември 2011 Сподели Публикувано 23 ноември 2011 (редакция) Не е ли най-лесно с термо-датчик във въздуховода? :rolleyes: PS: Току що се сетих, че скоро в някакъв магазин гледах слушалка за душ с вградени светодиоди! Когато е топла водата - свети в червено, когато е студена - в синьо! :D Редактирано 23 ноември 2011 от Stefan Naydenov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 23 ноември 2011 Сподели Публикувано 23 ноември 2011 (редакция) Не е ли най-лесно с термо-датчик във въздуховода? :rolleyes:И какво ще разбереш така ? През зимата, когато достигне заданието и започне само да поддържа, долу духа топло, а горе духа хладно, няма как да мериш разлика въздуховод купе и да разбереш еднозначно .. по-скоро да се намери инфо за съпротивлението на другия мотор който упрявлява посоката, защото логиката му е следната сега като си мисля: ако топли, то задължително пуска долу (в краката), а ако студи, пуска средата и горе, т.е. ако долу има - топли, ако долу няма, но горе има - студи Така ако Реконструктор изкара инфо и за другия мотор, който смесва крака/прозорец, то с проста схемичка може да се вземе и от там косвено инфо - ако е отворено дори и малко в посока краката, то значи топлим, иначе студим... :icon_doh: :icon_clap: Редактирано 23 ноември 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 23 ноември 2011 Сподели Публикувано 23 ноември 2011 Това хубаво (супер полезно между другото!) .. да речем че си реализира схемичка или нещо с контролерче дето да го мери това съпротивление и да вдига там едни 5в, обаче логиката каква трябва да бъде ? Ако съпротивлението е примерно 0.2-1.0Ком значи студим, нагоре топлим, нещо такова ли ? Еми ти си решаваш на каква степен да ти се задейства логиката. Този потенциометър от страната на екуто има пулъп, така че ако резнеш кабелчето, там ще има директно напрежение от към 0 до към 5 волта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 24 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2011 (редакция) 5-ти пин на контролера директно дава информация за степента на затопляне -> охлаждане.5-ти пин дава информация на колко градуса е настроен климатроника (ако правилно съм разбрал от прочетеното), значи може да си направя схемка която да следи външната температура и ако тя е по-ниска от зададената в купето - климатроника ще е в режим отопление, ако не - охлаждане?п.с. или това е сигнал за положението на клапата за топло/студено? Редактирано 24 ноември 2011 от bace Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 24 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Гледайки схемите...... :icon_hmm:Кои схеми гледаш колега - на самия блок ли? Аз задръстих компа от пдф-и и само схеми на подвързване намирам ...самата схема на блока за управление - тц :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Я кажи какво си намислил,че да си бием главите заедно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 п.с. или това е сигнал за положението на клапата за топло/студено? Точно това е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 А не може ли най-лесния вариант - да си сложи два допълнителни термодатчика - един отвън и един във въздуховода и да следи разликата + сигнала от клапата (иначе на студен двигател ще има забавяне, докато стопли) и да е 100% сигурен? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 А не може ли най-лесния вариант - да си сложи два допълнителни термодатчика - един отвън и един във въздуховода и да следи разликата + сигнала от клапата (иначе на студен двигател ще има забавяне, докато стопли) и да е 100% сигурен? Ами условието е пределно ясно : който да указва какво прави климатроника (топли/охлажда) Тоя сигнал точно това указва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stefan Naydenov Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 А не може ли най-лесния вариант - да си сложи два допълнителни термодатчика - един отвън и един във въздуховода и да следи разликата + сигнала от клапата (иначе на студен двигател ще има забавяне, докато стопли) и да е 100% сигурен?То по принцип си има три датчика, от които климатроника взима информация, но вътрешния е до бутона за регулиране на температурата. Външните два са за температура и светлина (последния е за да се има предвид дали е слънчево времето, или облачно/вечерно)... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 (редакция) Да ама зависи от температурите в останалите датчици и от логиката в процесора - може да реши както топли да почне да охлажда или пък да не се задейства веднага при определени обстоятелства, а идеята е да командва някакво външно устройство, което вероятно няма да е желателно да има ненужни сработвания. То по принцип си има три датчикаКак би им се отразил допълнителния товар във веригите? Редактирано 24 ноември 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 24 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Точно това е.Това ще е, напълно ме устройва! Уикенда ще разглобявам да меря...така и така ще сменям ремъци и масла Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 24 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Да ама зависи от температурите в останалите датчици и от логиката в процесора - може да реши както топли да почне да охлажда или пък да не се задейства веднага при определени обстоятелства, а идеята е да командва някакво външно устройство, което вероятно няма да е желателно да има ненужни сработвания. Как би им се отразил допълнителния товар във веригите?Един високоомен ОУ мисля, че няма да спъне нищо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 (редакция) Вероятно няма да пречи на датчиците, но ако по някаква причина пречи проблема е че трудно ще разбереш. И в крайна сметка какво ще е? Това което го написах да се застраховаш с тези два датчика и да ползваш сигнала от клапата само първоначално, защото не е много ясно какво ще прави климатроника, когато външната температурата е с разлика по-малко от няколко градуса със зададената вътрешна. Редактирано 24 ноември 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 24 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Вероятно няма да пречи на датчиците, но ако по някаква причина пречи проблема е че трудно ще разбереш. И в крайна сметка какво ще е? Това което го написах да се застраховаш с тези два датчика и да ползваш сигнала от клапата само първоначално, защото не е много ясно какво ще прави климатроника, когато външната температурата е с разлика по-малко от няколко градуса със зададената вътрешна."Екстрата" ще е малко генераторче под предния ляв калник, когато е студено (зимата) - паля с дистанционно (или таймер) и подгрявам двигателя, купето и поддържам акумулатора. Трябва ми сигнал от климатрона за да разбира логиката на генератора дали е зима или лято за да пуска подгревните свещи за антифриза, тъй като самия двигател не му достига топлинка да сгрее големия двигател в студовете, а лятото да не ги пуска. Има си и въженце за "екстремни" ситуации (при паднал акумулатор и т.н.) При пикници и други такива събирания, вместо да припалвам от време на време (заради музиката) паля генераторчето и чиста му работа. :icon_rock: Сега ще има коментари - "...е защо не сложиш Вебасто?" Знам, че има Вебасто...за отопление ...ама тъй ми е по-практично и по-функционално ...пък само свещта на Вебастото е по-скъпа от генераторчето. Климатика когато подгрява е отворил напълно клапата за топлото ...тъй, че това е "моят" сигнал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Е извинявай, ама нещо не виждам логиката за какво ти е сигнала от климатроника. Всичко което ти трябва е да се закачиш за термодатчика за темп. на антифриза. Ако температурата му е под 2-3 градуса, тогава сработва, ако не - не .. то може да е зима и климатроника да иска да топли, а антифриза да е 20-30 градуса и при това положение няма смисъл от подгрев.. ако толкова държиш се закачи и за датчика за външна температура и ако е под 0 градуса и антифриза е под 10 примерно, пускаш .. изобщо не виждам за какво ти е да намесваш климатроника и отоплението на купето .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Бацето иска all inclusive обслужване :D ,Любо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 24 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 24 ноември 2011 Бацето иска all inclusive обслужване :D ,Любо.Даааам :icon_thumbup: Логиката е такава: като е зима и тогава има нужда да се подгрява антифриза за да може климатроника да стопли нещо в купето (топлоотдаването на генераторчето не е достатъчно) ... а когато не е необходимо да топли, да не товари излишно генераторчето с подгревните свещи. Те така или иначе ако сгреят до примерно 60-70 градуса заедно с двигателчето ще се изключат от датчик който е на цилиндъра му. Просто идеята е в студено време когато наистина има нужда, свещите да подгряват. Лятото просто няма нужда да грея антифриза за да ускорявам загряването на големия двигател, нищо че свещите биха изключили от датчика на цилиндъра. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 24 ноември 2011 Сподели Публикувано 24 ноември 2011 (редакция) Именно, за това и ти казвам, че няма никакъв смисъл да се вързваш към климатроника - имаш термодатчици готови в колата (съпротивителни) - за температура на антифриза и за външната температура, това е достатъчно за логиката на устройството ти, закачай се там и това е. Няма да минеш без нещо просто с контролерче обаче, някакво пикче или друго за което можеш да си напишеш фирмуера .. П.С. Между другото, това го има фабрично във VW Пасат още от 1993-a в някой разновидности за северните страни и няма външен генератор, а само алтернатора е 100А при 2000 оборота, има си фланец с място за подгревни свещи от дизел .. така че и идеята с външен генератор ми идва в повече, но да не ти убивам ентусиазма, може би при Галанта няма алтернатива наистина :icon_hmm:. Редактирано 24 ноември 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 25 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 25 ноември 2011 Съгласен съм, но мисля, че генераторчето ще е по-икономично ако при достигане на настроената температура в купето вместо клапата да отвори и малко от студения въздух (когато започне да уравновесява климатика), просто да се изключат свещите (не са никак малък консуматор) ако не са се изключили от датчика за антифриза. Примерно за да поддържаш да кажем 18-20 градуса в купето не е необходимо да сгряваш антифриза до 90 градуса при 3-4 градуса отвън. Още не е окончателен вариант това де, просто така го замислям за момента.Това на ФВ-то е за допълнително подгряване при запален двигател, при мен идеята е зимата да имам печка (като вебастото например, но ще ми произвежда а не да ми хаби ток), а лятото само ток и жица :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 25 ноември 2011 Сподели Публикувано 25 ноември 2011 (редакция) Съгласен съм, но мисля, че генераторчето ще е по-икономично ако при достигане на настроената температура в купето вместо клапата да отвори и малко от студения въздух (когато започне да уравновесява климатика), просто да се изключат свещите (не са никак малък консуматор) ако не са се изключили от датчика за антифриза. Примерно за да поддържаш да кажем 18-20 градуса в купето не е необходимо да сгряваш антифриза до 90 градуса при 3-4 градуса отвън. Още не е окончателен вариант това де, просто така го замислям за момента.Това на ФВ-то е за допълнително подгряване при запален двигател, при мен идеята е зимата да имам печка (като вебастото например, но ще ми произвежда а не да ми хаби ток), а лятото само ток и жица :icon_rock: Сега мисля че те разбрах най накрая, мислиш да пускаш климатроника при угасена кола, като му топлиш антифриза, така ли ?Т.е. мислиш освен да произвежда ток, генераторчето да върти и антифриза ли? Щото иначе ако не го върти, а само потопиш свещите няма да стопли нищо нали? Е то кой ти говори за 90 градуса, с тези свещи до 50-60 да го стоплиш трябва да си щастлив, но толкова ти и трябва... и въпреки всичко, логиката кога да е включен подгрева и е достатъчно да гледа само и единствено температурата на антифриза - дали е под 30-40 градуса при неработещ мотор, а логиката дали да се включи изобщо самото устройство - външната температура да е под 3-4 градуса примерно (и да е неработещ мотора). При тези условия климатроника няма какво да го следиш, той ще е в режим топлене 100%. А кога да спре подргева? Ми като качи антифриза до 60 градуса да го спира.. после като падне под 30 и все още не работи мотора да го пуска .. аз така бих го реализирал. успех! Редактирано 25 ноември 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.