Премини към съдържание

Климатроник


Fosil

Препоръчано мнение

Здравейте колеги.Днес реших да си пусна климатроника от вече хладните сутрини на топло и уви духа студено а си работи преди това.Духа си на студено на еко но когато дам на топло духа пак хладно вентилатора всичко си работи.Дайте идея не знам климатроника със печка ли е или си взима температура от двигателя...колата е от профила комби 98г

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Няма как да духа топло преди да е загрял двигателя.

 

Е колега недей така при загряла кола говорим няма да пусна тема ако не е така въртя из града 30км докато закарам жената по-задачи и на работа.Друг е проблема благодаря все пак

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ползвай някакви препинателни знаци и нови изречения, защото аз лично не можах да разбера точно кога какво духа и какво си пробвал. Какво например е това "на топло" и "на студено" ?

Иначе възможния проблем, ако нямаш калпаво вързана газова и си проверил двата маркуча, които влизат в купето дали са еднакво топли, е с клапата за топъл/студен въздух, която явно не може да затвори по някаква причина. Или моторчето се е откачило, или е изгорял канала, който му подава сигнал и то не се мърда. Това при положение че ако зададеш 30 градуса с врътката при загрял мотор и проверени двата маркуча които влизат в купето дали са горещи, пак духа хладно .. но уточни се по подробно какво кога натискаш и какво става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай също да не включваш радиото/CD. Датчика за вътрешната температура доколкото знам е в централната конзола около управлението на климатроника и се лъже от температурата на касетофона. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че колегата просто не знае как да си пусне топлото. Колега, завърти врътката на 32 градуса и я натисни навътре, ако и така не духа топло, значи имаш проблем. Звездичката на дисплея не трябва да се показва, защото тя индицира, че работи компресора на климатика, а той е само за студено, топлото идва от двигателя на колата.

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз предполагам същото. Просто натисни копчето със снежинка докато на дисплея няма нито *, нито ЕСО* и завърти копчето до желаната температура.

Парното също поддържа зададената на дисплея температура. Отначало духа по-топъл въздух, температурата в купето се увеличава и постепенно струята става по-хладна за да се поддържа тази температура.

Ако завъртиш копчето докрай ще чуеш "писукане", което означава максимално топла въздушна струя към купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ползвай някакви препинателни знаци и нови изречения, защото аз лично не можах да разбера точно кога какво духа и какво си пробвал. Какво например е това "на топло" и "на студено" ?

Иначе възможния проблем, ако нямаш калпаво вързана газова и си проверил двата маркуча, които влизат в купето дали са еднакво топли, е с клапата за топъл/студен въздух, която явно не може да затвори по някаква причина. Или моторчето се е откачило, или е изгорял канала, който му подава сигнал и то не се мърда. Това при положение че ако зададеш 30 градуса с врътката при загрял мотор и проверени двата маркуча които влизат в купето дали са горещи, пак духа хладно .. но уточни се по подробно какво кога натискаш и какво става.

Здравей колега.Не ползвах препинателни знаци защото бях на някаква клавиатура която не я умея.Извинявам се за което.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Не ползвах препинателни знаци защото бях на някаква клавиатура която не я умея.Извинявам се за което.

Аз пък съм далеч от мисълта да те коригирам за правопис или граматика, просто наистина както виждаш никой не разбра точно какво си правил и какво е ставало - опиши стъпка по стъпка какво си натискал по копчетата и какъв е бил резултата за да може да ти се помогне по-конкретно.

 

Поздрав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така,колата съм е проверявал загряла.Проблема е там,когато пусна климатроника на 32 градуса духа но хладно.При пусната снежинка,или както го наричате студено!колата става лед.При ECO всичко си е нормално,уточнявам само на 32 градуса без други индикации,вентилатора се регулира със него нямам проблем.Имам газова-уредба но до-сега е нямало проблем.Проверих маркучите дали са топли,да топли са но знанията ми са до там,кажете какво друго може да е?и знам как се работи със климатроник,на автоматично си увеличава температурата без проблем,издухва прозорците,подгрява си и така нт.... споменавам не включвам касетофона да не се бърка уж климатроника.Обобщено не идва топло.Ще съм много благодарен да ми обясните кое и как да гледам по-подробно.Мерси на колегите отзовали са се до-сега,поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз предполагам същото. Просто натисни копчето със снежинка докато на дисплея няма нито *, нито ЕСО* и завърти копчето до желаната температура.

Парното също поддържа зададената на дисплея температура. Отначало духа по-топъл въздух, температурата в купето се увеличава и постепенно струята става по-хладна за да се поддържа тази температура.

Ако завъртиш копчето докрай ще чуеш "писукане", което означава максимално топла въздушна струя към купето.

 

Да колега,всичките тези неща ги пробвах :) явно проблема е друг..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че колегата просто не знае как да си пусне топлото. Колега, завърти врътката на 32 градуса и я натисни навътре, ако и така не духа топло, значи имаш проблем. Звездичката на дисплея не трябва да се показва, защото тя индицира, че работи компресора на климатика, а той е само за студено, топлото идва от двигателя на колата.

 

Разбира се.Но мислех да задам въпроса!колата да не би да е със печка имало такава възможност,но се оказа че само за дизеловите агрегати предполагам,или греша?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И да се похваля.От вчера във 23-58 съм вуйчо http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gifмалко във повече ни дойде алкохолаhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/first.gif така че парното трябва да го пооправим колеги,бебето да не му е хладно през зиматаhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drive.gif

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи щом двата маркуча към купето си проверил и са еднакво горещи (не топли, а горещи при напълно загряла кола, колкото дебелия към радиатора отпред трябва да са), това значи че циркулация през радиаторчето вътре в купето има и проблема остава в клапата топъл/студен, която по някаква причина не се затваря/не уплътнява. Може просто да се е откачила, а може и моторчето или управлението му да са прецакани. Отвори все едно ще сменяш филтър на купето (виж в този раздел закачените теми, има описано какво и как се разглобява, ако не знаеш де) и огледай на пръв поглед за нещо съмнително. По спомен Пламен беше обяснявал, че от там би трябвало да има достъп до телта която я движи тази клапа, само че не знам коя точно е. Ако се разбере, може да гледаш дали се мърда и дали можеш да я затвориш на ръка. Ако не стане така нищо, вече на майстор климатикаджия ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се за тази тема,мисля че имаше и фото материал,но това вече за утре.Днес нямах време за парното,бях взел във събота едни джанти,лети от един колега.Оказаха се малко кривички и се занимавах със тях и втулки,болтовете за тях и прочие.Ще пробвам със филтъра на купето,дано да е от това иначе както спомена ще се води на доктор.Лека вечер,благодаря за отзовалите се до-сега.Ако има някой който да добави нещо добре дошло "Питай патило а не старило".

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се за тази тема,мисля че имаше и фото материал,но това вече за утре.Днес нямах време за парното,бях взел във събота едни джанти,лети от един колега.Оказаха се малко кривички и се занимавах със тях и втулки,болтовете за тях и прочие.Ще пробвам със филтъра на купето,дано да е от това иначе както спомена ще се води на доктор.Лека вечер,благодаря за отзовалите се до-сега.Ако има някой който да добави нещо добре дошло "Питай патило а не старило".

Колега като свалиш филтъра на купето,бръкни зад централната конзола зад управлението на климатроника,провери да не би да ти се е откачила тръбичката за датчика за отчитане на вътрешната температура.Той се намира на врътката за градусите зад малката решетчица,ако виси просто я напъхай и няма да имаш проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че като врътне на 32 градуса (максимума) си пуска на топло независимо колко градуса е в колата и колко показва датчика. Според мен трябва да погледне за жило или моторче на клапата както писа Lyubo Dimitrov.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво стана днес.Свалих филтъра във купето за около 10 минути,не ме затрудни изобщо :) огледах хубаво,няма излезли кабели зад дисплея на климатроника.Включва си клапата и също така един колега беше споменал да видя ръчно дали се местят пластините свързани със нея "да местят се както трябва" но филтъра беше под всякаква критика.Вътре имаше какво ли не чак се включи на помощ прахосмукачката да почистя,смених и него за всеки случай.Дайте други идеи от какво може да е и как да го проверя.Не знам аз ли си въобразявам вече http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gifоглеждам маркучите уж няма излязъл но когато включа климатроника и застана над задната страна на двигателя,започва да духа по-топло.Изключвам го и става по-поносима температурата,да не би да гледам грешното място.Може ли нещо да е изгоряло колеги,като радиатор за парното (има ли такъв изобщо) няма ли колега да му се е случвало същото нещо.Аз ли само съм патологичен случай тука?...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Клапата може да се движи, ама да не уплътнява. Не съм виждал при Галанта как е реализирано уплътнението, ама при VW има един дунапрен дето изгаря с времето и се къса и в резултат клапата затваря ама не плътно.

Радиатор на парното има, тези два маркуча дето влизат в купето за за него, но ти казваш че са еднакво горещи и изпарителя на газовата не е закачен там, значи минава антифриз през радиаторчето. Освен да не е сменян антифриза и да е кафяв на цвят (по принцип се сменя на 2 години с хубав) и да е запушено частично радиаторчето аз друго не се сещам...ще трябва да се разглобява при майстор явно .. сигурен ли си на 100% че мърда точно клапата за топло/студено ? В смисъл не само на ръка дали се мърда ами като зададеш отначало 17 градуса да отива в едното крайно положение, като зададеш 32 в другото задвижена от моторчето ?

Все пак къде е закачен за антифриза изпарителя на газта?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да колега,клапата се движи наляво и дясно.До филтъра имаше един радиатор,цялата пита беше набита със боклуци и съм я чистил обстойно.Колкото до изпарителя ще видя утре.Всичко си работи нормално а не идва това пусто топло.Ще отворя пак жабката и ще погледна дали уплътнението е наред.Прегледах и двата кръга от радиатора до купето,всичко е нормално и си парят маркучите.Оставих колата да загрее както трябва.Термостата си включва,перките също.Уж всичко е наред но уви :) ще се поровя и още тук във форума дано да намеря полезна информация,ако ли не ще се помъча още малко сам.Уж ми се отдават самостоятелните ремонти :) имах една алфа 146 преди това.Четири години си я обслужвах почти сам без проблеми.Това мицубиши го взех на бартер,мога да кажа че съм много доволен от него.Излезе ми доста скъпо след това,но мисля че си заслужава.Обичам да си поддържам колата но за тази нямах време много,излязоха ми по-големи здравословни проблеми и тя не беше приоритет.Сложих и газово след това BRC доста съм доволен.Купих и нови вежди знаете причината,още едни джанти.Общо взето смятам да се поддържа колата и да си я карам.А колкото до колегата от които взех мицито си е бил голям парлапанин.Така че колата от гробница се съживи при мен,сега издирвам предна и задна броня да взема но и на тях ще им дойде реда.Давайте идеи за парното...че направо вече http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gif Антифриза е сменен колега.Пълно обслужване и направих когато я взех,ремъци роли масла без на купето :) вече и него :) водна помпа,накладки и прочие са сменени.Колата е била нов внос от Швейцария и е седяла тук 1 година без да е карана.Мисля че 1000км за година е нищо,беше във окаяно състояние докато не попадна във моите ръце http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_n_king.gif

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери си датчика за температурата на антифриза,който е на радиаторчето за парното,намира се зад централната конзола. Ето една много хубава PDF книга на руски език.В нея има да не кажа всичко по ремонта на Галант,седан и комби.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще видя за датчика на антифриза.Сутринта прегледах изпарителя как е захванат,добре изглежда.Закрепен е малко преди двата маркуча които влизат във купето,те са си със оригиналните скоби няма излязло,здраво е всичко.Горещи са както подобава даже си парят.Искам да попитам! има един бял маркуч които влиза във таблото за управление на климатроника.Трябва ли да има въздух по-него! извадих го да видя,няма въздушен поток във него.За какво служи той?

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прегледах датчика на антифриза всичко си е на ред.Искам да отбележа,преди 10-000км сложих газова уредба,бяха закачили един от маркучите на антифриза и доляхме около 2 литра.Сега гледам антифриза е станал кафяв и мирише на пръднало :) от какво се дължи това! и може ли от него да е проблема!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Lyubo Dimitrov беше прав за антифриза.Но преди 10-000км го доливах със 2 литра и беше ОК.Сега преди да го сменя,трябва ли нещо друга да видя.Да не стане така пак да празня системата и на ново!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За антифриза.

 

По принцип той освен да не кипва при 100 градуса и да не замръзва лошо служи още и за да пази мотора от корозия. За целта в него се слагат едни вещества, наречени инхибитори, които химически стоят по-напред в реда от желязото и алуминия, и по този начин като химически по-активни те се свързват с кислорода вместо метала, т.е. "ръждясват" те а не мотора. Те обаче са определено количество и след някакво време "свършват", при което вече почва да корозира блока. В читавите антифризи това става: за синия след 2 години или 60 000км, за оранжевия (който се води органичен) след 5 години или 200000 км, което настъпи първо. В евтините Бг антифризи обаче, от сорта на Мотокс дето е 7лв за 5литра и т.н. от този сорт, тези инхибитори или по начало липсват, или са много по-малко и свършват много по-бързо и резултата ти го виждаш какъв е.

 

Сега може и да се разминеш без по-сериозни последствия щом преди 10к км е било бистро както казваш. Аз бих постъпил така в твоя случай - точа лайната които са в момента - Галанта има пробка на радиатора и още 2 на блока отдолу (евала на :mitsu-smiley: ) и се източва лесно и напълно. След това забучвам един маркуч от чешмата или в радиатора или както Пламен казваше, откачаш термостата и там, промивам много добре, сипвам някакъв по-евтин но все пак читав *син* антифриз (например Приста или Оргахим ) като го разреждам до -20 градуса, карам 100-150км да обере останалите глупости, слагам някаква добавка от сорта на Radiator Flush от някоя бензиностанция, като спазвам описаната на етикета процедура (т.е. правим промивка така), източвам пак, примивам с маркуча хубаво пак и наливам хубав син антифриз. Проверени от мен марки са Hepu, Swag, Febi, Fuchs може да има и други но цената им е около 17лв за литър и половина (или ~12лв за литър), като ги разреждам 1:1 с *дестилирана вода* (1лв литъра) за около -37 градуса (не трябва да се кара с концентрат в никой случай). След това следим и се надяваме да не измие някакви наслоявания някъде и да текне я уплътнение, я радиатор, защото последвстивята от нередовната смяна и дългото каране с вода или с кафяво са именно такива, има го този риск, да си знаеш.

 

За газовата, според мен си премести изпарителя да не взема от входящия маркуч на парното, някъде другаде го закачи или поне се увери че е на изходящия и не е направил въздушна възглавница вътре и реално да ти намалява дебита през радиаторчето. Или да са го направили най-висока точка, т.е. да е сложен по-високо от казанчето за антифриза и заради това да не може да се обезвъздуши системата в резултат. Това газаджиите са лауреати да ти прецакат охладителната система.

 

Дано съм бил полезен.

Поздрав.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...