Ilia Dimitrov Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 Здравейте колеги,имам един въпрос - на моя Галант 1998 2,5 с ръчна скоростна кутия мога ли да му монтирам оптитронно табло от галант с автоматична кутия?Дали всичко ще ми работи?Има ли такива табла които са само с кмм/час или всички са и в мили? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 Здравейте колеги,имам един въпрос - на моя Галант 1998 2,5 с ръчна скоростна кутия мога ли да му монтирам оптитронно табло от галант с автоматична кутия?Дали всичко ще ми работи?Има ли такива табла които са само с кмм/час или всички са и в мили? Има табла в км/ч, тези дето са в мили предимно са от англичанки, иначе без проблем трябва да заработи такова табло при тебе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 ....иначе без проблем трябва да заработи такова табло при тебе. Не е точно без проблем. За подмяната ще е нужен и електротехник, който да запои едно ново кабелче, отзад на новото табло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 (редакция) Не е точно без проблем. За подмяната ще е нужен и електротехник, който да запои едно ново кабелче, отзад на новото табло.Прав си за това и да смени два пина, а може да не пои по таблото а да преправи буксата, по прегледно става Редактирано 15 септември 2011 от seducer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 Абе не е само едно-две пинчета работата,трябва си много добър електротехник,за тази операция,особено ако искаш и километрите да са си твоите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 Я стига говорихте само теоритично Дайте нещо нагледно или споделете, човека иска да знае, а и съм сигурен че и за останалите ще е любопитно.Най-добре ще е снимков материал ако извади някой. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 (редакция) Абе не е само едно-две пинчета работата,трябва си много добър електротехник,за тази операция,особено ако искаш и километрите да са си твоите.Точно на два пина им се разменят местата и се подава един + (на един от разменените пинове лампата за нивото на маслото), не говоря наизуст, правил съм го многократно и винаги успешно :icon_thumbup:, а километража и оборотомера и без да ги пипаш си работят напълно точно, както и температурата и нивото на бензина. Редактирано 16 септември 2011 от seducer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 Добре, а не може ли да кажеш пин еди кои си се разменя с еди кой си и се подава плюс на тоя и тоя .. ? То че има начин на всички ни е ясно, ама примерно аз мога и сам да си ги запоя ако знам кои и реша примерно да сменям ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 (редакция) Абе аз все си мисля че ако подадеш (+) на пина за лампата на маслото, от към края и за датчика може да стане късо. Ако става въпрос за лампата която гасне като вдигне налягане маслената помпа. Другото което се сещам е, че има и лампа за ниво на маслото .... Май ще разглабям на miki единия Галант и без това има три, единия ще е за обучение , П.П.: упс сори, сега видях че колегата е писал (ниво на маслото) Остава да разберем кой е другия пин дето се мести Редактирано 16 септември 2011 от Anatoli Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 (редакция) Казвам по-сложно,защото аз съм с двулитров Галант,а оптитронното табло ми е от 2.5.Като го сложих тръгна,но без осветлението и оборотите. За да тръгнат оборотите се "взимат" елементите от старото табло и се напасват на новото,но и там има прекрояване,не е bolt-on. А за осветлението наистина не мога да кажа какво точно прави техникът ми,защото го промени малко и сега таблото свети и на контакт и когато се светнат габарити или фарове.Гасиш колата,таблото продължава да свети,докато не изгасиш и фаровете.На фарове само не се виждат километрите,само свети.Двата пина,които се разменят са за да тръгне лампата "Ниво на маслото". Редактирано 16 септември 2011 от stevensgr Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 17 септември 2011 Сподели Публикувано 17 септември 2011 (редакция) Казвам по-сложно,защото аз съм с двулитров Галант,а оптитронното табло ми е от 2.5.Като го сложих тръгна,но без осветлението и оборотите. За да тръгнат оборотите се "взимат" елементите от старото табло и се напасват на новото,но и там има прекрояване,не е bolt-on. А за осветлението наистина не мога да кажа какво точно прави техникът ми,защото го промени малко и сега таблото свети и на контакт и когато се светнат габарити или фарове.Гасиш колата,таблото продължава да свети,докато не изгасиш и фаровете.На фарове само не се виждат километрите,само свети.Двата пина,които се разменят са за да тръгне лампата "Ниво на маслото".Aми вързал ти е захранването за осветлението към ключа за фаровете. И аз съм с 2.0 галант и таблото ми е от 2.5 ама оборотомера си тръгва без никакви елементи от старото табло. Редактирано 17 септември 2011 от seducer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 17 септември 2011 Сподели Публикувано 17 септември 2011 Добре, а не може ли да кажеш пин еди кои си се разменя с еди кой си и се подава плюс на тоя и тоя .. ? То че има начин на всички ни е ясно, ама примерно аз мога и сам да си ги запоя ако знам кои и реша примерно да сменям ...Добре казвам: Пина от старото табло за лампата за нивото на маслото го местиш на пина на новото табло за нивото на маслото (всичко което се преправя е само на тази букса), пина за стъкломиещото на старото табло го местиш на мястото на пина на новото табло, на старото място за лампата за нивото на маслото му закачаш един контактен плюс, обезателно с бушонче и това е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 29 август 2012 Сподели Публикувано 29 август 2012 Добре казвам: Пина от старото табло за лампата за нивото на маслото го местиш на пина на новото табло за нивото на маслото (всичко което се преправя е само на тази букса), пина за стъкломиещото на старото табло го местиш на мястото на пина на новото табло, на старото място за лампата за нивото на маслото му закачаш един контактен плюс, обезателно с бушонче и това е. Полезна тема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 29 август 2012 Сподели Публикувано 29 август 2012 А при 2.0 (100kW) как стоят нещата? Еладжийството е същото, но километрите с 2,5 литровия (табло) са различни? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 29 август 2012 Сподели Публикувано 29 август 2012 А при 2.0 (100kW) как стоят нещата? Еладжийството е същото, но километрите с 2,5 литровия (табло) са различни?Абе да взема да направя няколко снимки, докато едното табло е свалено, че най-накрая след сумати години да е ясно как се прави оптитронно табло на стар галант. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Flexos Публикувано 29 август 2012 Сподели Публикувано 29 август 2012 (редакция) Намират ми се две снимки ако ще помогне http://media.snimka.bg/s1/1007/028257929.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/1007/028257928-big.jpg?r=0 Снимките са от тази тема Galantfans. Обяснени са няколко вариатна според зависи от кой модел е таблото. Дали от V6 или ot GDI .(2.4) Редактирано 29 август 2012 от Flexos Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivanov84 Публикувано 31 август 2012 Сподели Публикувано 31 август 2012 Здрасти на всички. Аз си направих оптитронното табло на стария GALANT V6. Работи всичко. Утре ще пусна снимки как се прави стъпка по стъпка заедно с обяснение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 То е добре направена темата при колегите, но е на малко "нечовешки" език. Да разбирам ли, че за 2.0 Галант си търся оптитроника от 2.4 GDi ? :icon_blush: И чак тогава хващам поялника. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Flexos Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 То е добре направена темата при колегите, но е на малко "нечовешки" език. Да разбирам ли, че за 2.0 Галант си търся оптитроника от 2.4 GDi ? :icon_blush: И чак тогава хващам поялника. Ще погледна да видя за какво иде реч. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 То е добре направена темата при колегите, но е на малко "нечовешки" език. Да разбирам ли, че за 2.0 Галант си търся оптитроника от 2.4 GDi ? :icon_blush: И чак тогава хващам поялника. Не,става и от 2.5,но пак трябва да се преправи за да светне и показва оборотите. Ако ще въртиш и километрите става още по-весело :D. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sandimen Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 Гледам, че на 2.4 поне километрите са същите, 2.5 е разграфен до 260 км/ч. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Flexos Публикувано 4 септември 2012 Сподели Публикувано 4 септември 2012 (редакция) Точно така. От 2.4 става на 2.0 защото и двата са 4 цилиндъра. Разликите са в максималната скорост и ръба на червената зона. Този който сложи такова каза че отчитало еднакво правилно без отклонения. 2.0 4cil -> max 240km/h, max 8000rpm (rood vanaf 6500)2.4 GDI -> max 260km/h, max 8000rpm (rood vanaf 6000) + GDI/ECO За справка темата GAlant fansЗа превод използвайте гугъл преводач от холандски на Английски. За тези който не разбират английски превода трябва да се извърши на 3 стъпки Холандски>Английски>Български. Казвам го защото съм пробвал от Холандски на Български и става цапано дупе с тиквички. Редактирано 4 септември 2012 от Flexos Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 5 септември 2012 Сподели Публикувано 5 септември 2012 Точно така. От 2.4 става на 2.0 защото и двата са 4 цилиндъра. Разликите са в максималната скорост и ръба на червената зона. Този който сложи такова каза че отчитало еднакво правилно без отклонения. 2.0 4cil -> max 240km/h, max 8000rpm (rood vanaf 6500)2.4 GDI -> max 260km/h, max 8000rpm (rood vanaf 6000) + GDI/ECO За справка темата GAlant fansЗа превод използвайте гугъл преводач от холандски на Английски. За тези който не разбират английски превода трябва да се извърши на 3 стъпки Холандски>Английски>Български. Казвам го защото съм пробвал от Холандски на Български и става цапано дупе с тиквички. Искам да не се съглася с твоето мнение. Таблото ми не е от GDI,как разбрах ли-ами няма лампа GDI eco,от там следва, че е от 2.5. Със старото табло ми даваше разлика в скоростта от около 3-4 километра,сверявам по GPS,като карането е поне 1 час. След като сложих оптитронното табло от 2.5! показанията на скоростомера и GPS-а се изравниха,докато опресни може да ми даде 1-2 километра разлика.Пак сверяване с часове каране. По оптитронното табло се наложи да сменяме елементите на оборотомера,защото имат малко разлика от тези на 2.0 таблото. Главно резистори се сменят,останалото съм го забравил.Взимат се директно от старото табло(със златна лента са,разбирайте много точни,затова е хубаво да се ползват те,а не обикновени). Сега някой ще ми каже:"А ти откъде знаеш,че ти показва вярно оборотите?",ами знам,защото я закачам на CARMAN SCAN-а и следя живите данни и показанията на таблото и разликата ми е 50 оборота,мисля че не са фатални. Така че,това било до 240,а другото до 260 няма никакво значение,като сигнала от датчика за скорост на автомобила е един и същ и най-важното информацията в единия чип,който отговаря за пробега на колата(иначе караш с 50км/ч, а ти пише,че си с 180 км/ч),е правилната- скоростта ще е коректна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 5 септември 2012 Сподели Публикувано 5 септември 2012 Искам да не се съглася с твоето мнение. Таблото ми не е от GDI,как разбрах ли-ами няма лампа GDI eco,от там следва, че е от 2.5. Със старото табло ми даваше разлика в скоростта от около 3-4 километра,сверявам по GPS,като карането е поне 1 час. След като сложих оптитронното табло от 2.5! показанията на скоростомера и GPS-а се изравниха,докато опресни може да ми даде 1-2 километра разлика.Пак сверяване с часове каране. По оптитронното табло се наложи да сменяме елементите на оборотомера,защото имат малко разлика от тези на 2.0 таблото. Главно резистори се сменят,останалото съм го забравил.Взимат се директно от старото табло(със златна лента са,разбирайте много точни,затова е хубаво да се ползват те,а не обикновени). Сега някой ще ми каже:"А ти откъде знаеш,че ти показва вярно оборотите?",ами знам,защото я закачам на CARMAN SCAN-а и следя живите данни и показанията на таблото и разликата ми е 50 оборота,мисля че не са фатални. Така че,това било до 240,а другото до 260 няма никакво значение,като сигнала от датчика за скорост на автомобила е един и същ и най-важното информацията в единия чип,който отговаря за пробега на колата(иначе караш с 50км/ч, а ти пише,че си с 180 км/ч),е правилната- скоростта ще е коректна.Абсолютно правилно :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Flexos Публикувано 8 септември 2012 Сподели Публикувано 8 септември 2012 Искам да не се съглася с твоето мнение. Таблото ми не е от GDI,как разбрах ли-ами няма лампа GDI eco,от там следва, че е от 2.5. Със старото табло ми даваше разлика в скоростта от около 3-4 километра,сверявам по GPS,като карането е поне 1 час. След като сложих оптитронното табло от 2.5! показанията на скоростомера и GPS-а се изравниха,докато опресни може да ми даде 1-2 километра разлика.Пак сверяване с часове каране. По оптитронното табло се наложи да сменяме елементите на оборотомера,защото имат малко разлика от тези на 2.0 таблото. Главно резистори се сменят,останалото съм го забравил.Взимат се директно от старото табло(със златна лента са,разбирайте много точни,затова е хубаво да се ползват те,а не обикновени). Сега някой ще ми каже:"А ти откъде знаеш,че ти показва вярно оборотите?",ами знам,защото я закачам на CARMAN SCAN-а и следя живите данни и показанията на таблото и разликата ми е 50 оборота,мисля че не са фатални. Така че,това било до 240,а другото до 260 няма никакво значение,като сигнала от датчика за скорост на автомобила е един и същ и най-важното информацията в единия чип,който отговаря за пробега на колата(иначе караш с 50км/ч, а ти пише,че си с 180 км/ч),е правилната- скоростта ще е коректна. Никой не е казал че трябва да се съгласяваш с мен колега. В тази тема всеки се опитва да помогне както може за общото благо. Моето мнение е базирано на чуждо такова от друг форум. Не е от опит. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.