lancer4x4 Публикувано 26 Май 2011 Сподели Публикувано 26 Май 2011 (редакция) Какво значат малките букви на задния капак и какво има под предния капак? Ето какво намерих аз* TDI (Turbodiesel Direct Injection): VW, Audi, Seat, Skoda* TDI PD: PD = Pumpe-Düse* DTI (Direct Turbo Injection): Opel* dTI (Direct Turbo Injection): Renault* TDCi (Turbodiesel Common Rail Injection): Ford* TDDI (Turbo Diesel Direct Injection): Ford* i-CTDi (intelligent Common Rail Turbo Diesel Injection): Honda* CDTI (Common Rail Diesel Turbo Injection): Opel* CDI (Common Rail Direct Injection): Mercedes-Benz, Daimler-Chrysler* CRDi (Common Rail Direct Injection): Hyundai* JTD (Jet Turbo Diesel): Fiat, Alfa-Romeo (Common-Rail)* dCi (Diesel Common-Rail Injection): Renault, Nissan* HDi (High Pressure Direct Injection): Peugeot, Citroën (Common-Rail)* DI-D (Direct Injection Diesel): Mitsubishi (Common-Rail)* D-4D (Direct Injection 4-stroke Diesel): Toyota (Common-Rail)* DDIS: Suzuki (Common-Rail) * SDI VW = ?* TDS BMW = ?* Чист дизел = ?* Директно впръскване = ?* Дизел Комънрейл = ?* Дизел - стандартна система за впръскване = ?* TDI turbocharged direct injection. TDi Turbo Diesel Intercooler* Някой ако се сеща за друга абривиятура да я добави! :rolleyes: Някой подходящ клип също. Сега остава само да разбера + и - на тези системи и какво означават буквичките на разбираем език. Редактирано 26 Май 2011 от lancer4x4 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 27 Май 2011 Сподели Публикувано 27 Май 2011 Те тая тема, няма начин да не е подшушната от Марин.....:P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 27 Май 2011 Сподели Публикувано 27 Май 2011 Специално за tds на БМВ - мисля, че S в този случай означава спортно окачване. Иначе (поне старите 525 tds) са си дизел, с турбина и интеркулер.Аз пък винаги съм си мислил, че TDI е турбо дизел с интеркулер. Самият интеркулер работи по долу-горе следния начин - охлажда въздуха, който влиза в горивната камера. Когато е по-студен - при възпламеняване се загрява (разбира се), разширява се повече, от което се получава по-голяма степен на компресия (или степен на сгъстяване - не ги оправих двете понятия), респективно и по-голяма мощност. Чист дизел в днешно време мисля, че не се произвежда, иначе - това е дизел без турбина, без интеркулер...Основните системи са - чист дизел (няма вече производство); турбодизел - мисля, че също няма; турбодизел с интеркулер; помпа-дюза и комънрейл. Как работят последните 2 - да кажат специалистите, само знам, че работят с по-високо налягане.А буквичките - те са сложени там от производителите.... Някой са червени, други - не - но съвременните системи са последните 2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 28 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 28 Май 2011 (редакция) Основните системи са - чист дизел (няма вече производство); турбодизел - мисля, че също няма; турбодизел с интеркулер; помпа-дюза комънрейл. Как работят последните 2 - да кажат специалистите, само знам, че работят с по-високо налягане.А буквичките - те са сложени там от производителите.... Някой са червени, други - не - но съвременните системи са последните 2 роторни vs. редови ???електрическа vs. механична ???Лукас vs. бош ??? Редактирано 28 Май 2011 от lancer4x4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 28 Май 2011 Сподели Публикувано 28 Май 2011 ...* SDI VW = ?* TDS BMW = ?...SDI - saugdiesel direct injection - атмосферен дизел с директно впръскванеTDS - турбо-дизел с интеркулер (за сравнение, без интеркулер е само TD) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 29 Май 2011 Сподели Публикувано 29 Май 2011 .... Самият интеркулер работи по долу-горе следния начин - охлажда въздуха, който влиза в горивната камера. Когато е по-студен - при възпламеняване се загрява (разбира се), разширява се повече, от което се получава по-голяма степен на компресия (или степен на сгъстяване - не ги оправих двете понятия), респективно и по-голяма мощност. Принципа или същината на интеркулера е да вкара по-голямо количество въздух в цилиндрите, а това става именно като същия този въздух се охлади. От там на по голямото количество въздух му се и подава по голяма порция гориво, така че в крайна сметка се получава - по голямо количество възпламенена горивна смес действа върху буталата. И това е което повишава мощността на двигателите с интеркулер /повишението е някъде около 30%/ :D А пък за чистия дизел - това не беше ли когато дори и пред камери няма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 29 Май 2011 Сподели Публикувано 29 Май 2011 Бат Велико нещо ги бъркаш двата щата Турбото вдига около 30% мощността, но кулера...? И кулера служи не за да охлади просто въздуха, а за да охлади нагорещения от тубината въздух. А чист дизел се вика на атмосферен дизел, не зависимо горивната система с какво впръскване е дирекнто или не. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 29 Май 2011 Сподели Публикувано 29 Май 2011 (редакция) intercooler - "междинен охладител" - представлява топлообменник, който се поставя между компресорната камера на турбо-агрегата и всмукателния колектор, за да охлажда компресирания въздух преди нагнетяването му в цилиндъра. Обикновено(без състезателните автомобили) са два вида - или с топлоносител(напр. антифриз), или без топлоносител(най-разпространения вид, т.е. кух радиатор пред основния на автомобила). Ефикасно може да увеличи мощността от 15 до 25%. Не се подвеждайте по "I"-то - всеки производител го интерпретира както му доди Редактирано 29 Май 2011 от Peter G Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 29 Май 2011 Сподели Публикувано 29 Май 2011 Принципа или същината на интеркулера е да вкара по-голямо количество въздух в цилиндрите, а това става именно като същия този въздух се охлади.Добре дошъл отново ..:worthy:Принципа на турбината е да вкара по голямото количество въздух :P а принципа на кулера е да охлажда този въздух, защото колкото е по сгъстен, толкова е по горещ въздуха а колкото по горещ е въздуха, толкова е по беден на кислород, пък за процеса изгаряне не е важно да е много въздуха, а да е много кислорода в него .. Турбото вдига около 30% мощността, но кулера...? Турбото вдига мощноста почти колкото и кулера когато са правилно комбинирани, с тази разлика, че само турбина може да вдигне до 15% мощността, само кулер не, а двете заедно правят чудеса .. Не се подвеждайте по "I"-то - всеки производител го интерпретира както му доди Производителите не могат да интерпретират много с "I"-то, когато пред него има TD, защото TDI e запазена марка на WAG ..Точно по тази причина BMW е TDS а не TDI .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 29 Май 2011 Сподели Публикувано 29 Май 2011 Имах впредвид "I"-то като "Intercooler" и "I"-то като "Injection", а не съчетанието TDI Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n67 Публикувано 29 Май 2011 Сподели Публикувано 29 Май 2011 турбодизел - мисля, че също няма;Аааа има има колега,моето :mitsu-smiley: рънър е без кулер :icon_doh:.От порочетеното до тук мисля че това е голям минус.Ще насадя някакъв кулер, та каквото ще да става.Все ще е по добре от сега :icon_dance: :icon_rock: :mitsu-smiley: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 29 Май 2011 Сподели Публикувано 29 Май 2011 (редакция) Какво значат малките букви на задния капак и какво има под предния капак? * Дизел Комънрейл = ? * Някой ако се сеща за друга абривиятура да я добави! :rolleyes: Някой подходящ клип също. Сега остава само да разбера + и - на тези системи и какво означават буквичките на разбираем език.При БМВ примерно 530d,730d-Дизел комънрейл(Diesel Common Rail),те си имат и турбини,а по-новите,като 2010г. са даже с две турбини ;) Редактирано 29 Май 2011 от nookie666 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 30 Май 2011 Сподели Публикувано 30 Май 2011 Аааа има има колега,моето :mitsu-smiley: рънър е без кулер :icon_doh:.От порочетеното до тук мисля че това е голям минус.Ще насадя някакъв кулер, та каквото ще да става.Все ще е по добре от сега :icon_dance: :icon_rock: :mitsu-smiley: .Има, разбира се, но не се произвежда такова нещо в момента. Твоят Ранър е правен кога е правен моя, т.е. преди доста години.....Що се отнася до кулера - питай Марин дали и как да се направи тази интервенция и дали има почва у нас.... Той ще те посъветва най-добре... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 3 юни 2011 Сподели Публикувано 3 юни 2011 * DI-D (Direct Injection Diesel): Mitsubishi (Common-Rail) - това мисля, че не е много вярно. Моя си е съвсем помпа дюза Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 3 юни 2011 Сподели Публикувано 3 юни 2011 А моя си е точно Common-Rail Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 5 юни 2011 Автор Сподели Публикувано 5 юни 2011 (редакция) Мале, колко :spam: :mitsu-smiley: :icon_angel: :mitsu-smiley: Редактирано 5 юни 2011 от lancer4x4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 17 юни 2011 Сподели Публикувано 17 юни 2011 Какво значат малките букви на задния капак и какво има под предния капак? ...* TDS BMW = ?... Сега остава само да разбера + и - на тези системи и какво означават буквичките на разбираем език.Имам остатъчен спомен от "младежките" си години, че символът "S" визираше система на задвижване 4х4. За другите букви мисля, че се празбира от самосебе си. Може би в съответния форум ще се намери допълнително инфо. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 юни 2011 Сподели Публикувано 17 юни 2011 Старите нафтови BMW-та са само със задно и са TDS. The "td" stands for "turbodiesel" while "tds" refers to "intercooled turbodiesel". Може последната буква да идва от нещо на немски. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.