Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Препоръчано мнение

Какво значат малките букви на задния капак и какво има под предния капак? :drive:

Ето какво намерих аз

* TDI (Turbodiesel Direct Injection): VW, Audi, Seat, Skoda

* TDI PD: PD = Pumpe-Düse

* DTI (Direct Turbo Injection): Opel

* dTI (Direct Turbo Injection): Renault

* TDCi (Turbodiesel Common Rail Injection): Ford

* TDDI (Turbo Diesel Direct Injection): Ford

* i-CTDi (intelligent Common Rail Turbo Diesel Injection): Honda

* CDTI (Common Rail Diesel Turbo Injection): Opel

* CDI (Common Rail Direct Injection): Mercedes-Benz, Daimler-Chrysler

* CRDi (Common Rail Direct Injection): Hyundai

* JTD (Jet Turbo Diesel): Fiat, Alfa-Romeo (Common-Rail)

* dCi (Diesel Common-Rail Injection): Renault, Nissan

* HDi (High Pressure Direct Injection): Peugeot, Citroën (Common-Rail)

* DI-D (Direct Injection Diesel): Mitsubishi (Common-Rail)

* D-4D (Direct Injection 4-stroke Diesel): Toyota (Common-Rail)

* DDIS: Suzuki (Common-Rail)

* SDI VW = ?

* TDS BMW = ?

* Чист дизел = ?

* Директно впръскване = ?

* Дизел Комънрейл = ?

* Дизел - стандартна система за впръскване = ?

* TDI turbocharged direct injection. TDi Turbo Diesel Intercooler

* Някой ако се сеща за друга абривиятура да я добави! :rolleyes: Някой подходящ клип също.

Сега остава само да разбера + и - на тези системи и какво означават буквичките на разбираем език.

Редактирано от lancer4x4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Специално за tds на БМВ - мисля, че S в този случай означава спортно окачване. Иначе (поне старите 525 tds) са си дизел, с турбина и интеркулер.

Аз пък винаги съм си мислил, че TDI е турбо дизел с интеркулер.

Самият интеркулер работи по долу-горе следния начин - охлажда въздуха, който влиза в горивната камера. Когато е по-студен - при възпламеняване се загрява (разбира се), разширява се повече, от което се получава по-голяма степен на компресия (или степен на сгъстяване - не ги оправих двете понятия), респективно и по-голяма мощност.

Чист дизел в днешно време мисля, че не се произвежда, иначе - това е дизел без турбина, без интеркулер...

Основните системи са - чист дизел (няма вече производство); турбодизел - мисля, че също няма; турбодизел с интеркулер; помпа-дюза и комънрейл. Как работят последните 2 - да кажат специалистите, само знам, че работят с по-високо налягане.

А буквичките - те са сложени там от производителите.... Някой са червени, други - не - но съвременните системи са последните 2

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Основните системи са -

чист дизел (няма вече производство);

турбодизел - мисля, че също няма;

турбодизел с интеркулер;

помпа-дюза

комънрейл. Как работят последните 2 - да кажат специалистите, само знам, че работят с по-високо налягане.

А буквичките - те са сложени там от производителите.... Някой са червени, други - не - но съвременните системи са последните 2

 

роторни vs. редови ???

електрическа vs. механична ???

Лукас vs. бош ???

Редактирано от lancer4x4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

* SDI VW = ?

* TDS BMW = ?

...

SDI - saugdiesel direct injection - атмосферен дизел с директно впръскване

TDS - турбо-дизел с интеркулер (за сравнение, без интеркулер е само TD)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....

Самият интеркулер работи по долу-горе следния начин - охлажда въздуха, който влиза в горивната камера. Когато е по-студен - при възпламеняване се загрява (разбира се), разширява се повече, от което се получава по-голяма степен на компресия (или степен на сгъстяване - не ги оправих двете понятия), респективно и по-голяма мощност.

 

Принципа или същината на интеркулера е да вкара по-голямо количество въздух в цилиндрите, а това става именно като същия този въздух се охлади. От там на по голямото количество въздух му се и подава по голяма порция гориво, така че в крайна сметка се получава - по голямо количество възпламенена горивна смес действа върху буталата. И това е което повишава мощността на двигателите с интеркулер /повишението е някъде около 30%/ :D

А пък за чистия дизел - това не беше ли когато дори и пред камери няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бат Велико нещо ги бъркаш двата щата :) Турбото вдига около 30% мощността, но кулера...? И кулера служи не за да охлади просто въздуха, а за да охлади нагорещения от тубината въздух. А чист дизел се вика на атмосферен дизел, не зависимо горивната система с какво впръскване е дирекнто или не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

intercooler - "междинен охладител" - представлява топлообменник, който се поставя между компресорната камера на турбо-агрегата и всмукателния колектор, за да охлажда компресирания въздух преди нагнетяването му в цилиндъра. Обикновено(без състезателните автомобили) са два вида - или с топлоносител(напр. антифриз), или без топлоносител(най-разпространения вид, т.е. кух радиатор пред основния на автомобила). Ефикасно може да увеличи мощността от 15 до 25%.

 

Не се подвеждайте по "I"-то - всеки производител го интерпретира както му доди :)

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Принципа или същината на интеркулера е да вкара по-голямо количество въздух в цилиндрите, а това става именно като същия този въздух се охлади.

Добре дошъл отново ..:worthy:

Принципа на турбината е да вкара по голямото количество въздух :P а принципа на кулера е да охлажда този въздух, защото колкото е по сгъстен, толкова е по горещ въздуха :yes3: а колкото по горещ е въздуха, толкова е по беден на кислород, пък за процеса изгаряне не е важно да е много въздуха, а да е много кислорода в него ..

 

 

Турбото вдига около 30% мощността, но кулера...?

Турбото вдига мощноста почти колкото и кулера когато са правилно комбинирани, с тази разлика, че само турбина може да вдигне до 15% мощността, само кулер не, а двете заедно правят чудеса ..

 

 

 

Не се подвеждайте по "I"-то - всеки производител го интерпретира както му доди :)

Производителите не могат да интерпретират много с "I"-то, когато пред него има TD, защото TDI e запазена марка на WAG ..

Точно по тази причина BMW е TDS а не TDI ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

турбодизел - мисля, че също няма;

Аааа има има колега,моето :mitsu-smiley: рънър е без кулер :icon_doh:.От порочетеното до тук мисля че това е голям минус.Ще насадя някакъв кулер, та каквото ще да става.Все ще е по добре от сега :icon_dance: :icon_rock: :mitsu-smiley: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво значат малките букви на задния капак и какво има под предния капак? :drive:

 

* Дизел Комънрейл = ?

 

* Някой ако се сеща за друга абривиятура да я добави! :rolleyes: Някой подходящ клип също.

Сега остава само да разбера + и - на тези системи и какво означават буквичките на разбираем език.

При БМВ примерно 530d,730d-Дизел комънрейл(Diesel Common Rail),те си имат и турбини,а по-новите,като 2010г. са даже с две турбини ;)

Редактирано от nookie666
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аааа има има колега,моето :mitsu-smiley: рънър е без кулер :icon_doh:.От порочетеното до тук мисля че това е голям минус.Ще насадя някакъв кулер, та каквото ще да става.Все ще е по добре от сега :icon_dance: :icon_rock: :mitsu-smiley: .

Има, разбира се, но не се произвежда такова нещо в момента. Твоят Ранър е правен кога е правен моя, т.е. преди доста години.....

Що се отнася до кулера - питай Марин дали и как да се направи тази интервенция и дали има почва у нас.... Той ще те посъветва най-добре...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

* DI-D (Direct Injection Diesel): Mitsubishi (Common-Rail) - това мисля, че не е много вярно. Моя си е съвсем помпа дюза :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Какво значат малките букви на задния капак и какво има под предния капак? :drive:

...

* TDS BMW = ?

...

Сега остава само да разбера + и - на тези системи и какво означават буквичките на разбираем език.

Имам остатъчен спомен от "младежките" си години, че символът "S" визираше система на задвижване 4х4. За другите букви мисля, че се празбира от самосебе си. Може би в съответния форум ще се намери допълнително инфо.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Старите нафтови BMW-та са само със задно и са TDS.

The "td" stands for "turbodiesel" while "tds" refers to "intercooled turbodiesel".
Може последната буква да идва от нещо на немски.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...