Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Mitsubishi i-MiEV бъдеще в настоящето


Препоръчано мнение

  • Admin

Технологията:

 

От много години Мицубиши правят опити да наложат на пазара масово електрически автомобил. За първи път това става през далечната 1970 година, когато модела Minica EV прави дебют по улиците на Токио. От тогава изминаха много години на научно-технически напредък, като модела Mitsubishi I Miev притежава всички иновативни решения събрани в едно. Той е и първият електромобил в серийно производство!

 

Системата в електро-автомобила MIEV OS, осигурява контрол на състоянието на батериите и възстановяването на енергия чрез регенеративна спирачна система, освен това тя следи за безопасността, комфорта и цялостната енергийна ефективност на консуматорите в автомобила. Тази система получи и наградата „Най-модерна технология" на последния етап на класацията „Автомобил на годината в Япония" 2009-2010 година.

 

Литиево-йонни батерии осигуряват впечатляващо голям пробег в градски условия – над 150 километра. Блокът на батериите съдържа 88 клетки и редица системи за контрол, например система за контрол на утечките и поддържане на постоянен ток. Всъщност батериите са монтирани на пода на I-MIEV, а произтичащото от това снижаване на центъра на тежестта на автомобила води до подобряване на стабилността на автомобила, като цяло.

 

http://media.snimka.bg/8058/022371648.jpg?r=0

 

Екстериор:

 

Самата каросерия изглежда тип „калинка", но някак си в моето съзнание създава радостна емоция на пръв поглед. Предните фарове допълват извънредно малкия преден капак, под който се намира всичко необходимо, за да може водача да се чувства добре и комфортно по време на път. I-MIEV е снабден с климатична инсталация, сервоусилвател на волана (електросерво) , и всички възможни системи за безопасност. От дясната страна се намира контакта за бавно зареждане, а от лявата за бързо зареждане. Интересното е да се отбележи, че когато ни е необходимо бързо зареждане, това може да стане само за 30 минути, но ще е необходимо да имаме на разположение специална станция за бързо зареждане с параметри 200 V/125A (50kW). За нормалното зареждане стойностите са (AC 230V/16A) и се осъществява за около 6 часа.

 

Багажното отделение не е много голямо, но според мен напълно достатъчно за градски автомобил от този клас.

 

Гумите са с размер 175/55/15 (с ниско съпротивление), а джантите са с модерна визия, допълваща се от прекрасния син металик. Изобщо колата създава приятно настроение наблюдавайки я от вън.

 

 

 

http://media.snimka.bg/8058/022371647.jpg?r=0

 

Интериор:

 

 

Изключителното ми любопитство беше незабавно удовлетворено при влизането в I-MIEV. Както и предполагах, гледайки много пъти рекламните каталози на колата в интернет, вътрешното пространство е впечатляващо за такива малки габарити. Изобщо не се чувства голяма разлика между Galant и I-MIEV. Таблото се намира в комбиниран инструментален блок и дава пълна представа на водача за напълно интуитивно управление. Всичко е лесно за разчитане – показания за разхода на електроенергия, режим за възстановяване на енергия, остатъчен заряд на батериите, както и индикация за остатъчния пробег, т.е. приблизителна оценка за разстоянието, което I-MIEV може да измине с наличния заряд в батериите. Превключващият лост е , като на познатите ни автомобили на Мицубиши с автоматична скоростна кутия. Интересното е да се отбележи, че в режим D-позиция, се използва за шофиране в градски условия при стандартен режим на използване на регенеративната спирачна система; в В-позиция за по-голям регенеративен ефект при спускане по наклон или в С-позиция – за комфортен режим без резки промени в скоростта (по равна автомагистрала).

 

 

http://media.snimka.bg/8058/022371649.jpg?r=0

 

 

На път:

 

Това което е особено впечатлящо е липсата на АБСОЛЮТНО никакъв шум при работата на двигателя.

 

При завъртане на контактния ключ изобщо не се разбира дали колата е реагирала, освен светлините на таблото. Останах слабо казано изненадан, даже объркан...

 

Потеглянето е плавно, като няма и следа от каквито и да е вибрации на двигателя при работата му на място. Истинска наслада..., която веднага създава въпроси: какво би станало ако пред колата се намира човек, който не я чува? Ами при паркиране на заден ход? Точно след няколко минути се убедих в това, паркирайки я пред рекламното лого на Мицубиши на „Конференцията за електромобилите" пред стоянката за зареждане. Според моето скромно мнение, това може да бъде даже опасно! Не е зле да се помисли в тази насока за монтиране на някакъв допълнителен шум, който да имитира работа на двигател, защото колата както споменах е напълно безшумна, както от вътре, така и отвън!

 

Абсорбирането на неравностите е повече от добро. Винаги съм бил скептично настроен към малките автомобили и тяхното „твърдо возене". В I-MIEV обаче нещата не се точно така. Водача има чувството, че управлява далеч по-висок клас автомобил. Технически погледнато предната ос е тип MacPherson и спирални пружини, а задното 3-звено de Dion. Предните спирачки са вентилирани, а задните с барабани. I-MIEV е със задно предаване, в задната част на автомобила се намира и електродвигателя.

 

Ускорението е потресаващо! Няма такова удоволствие! Няма „турбо дупка", няма „кик даун" , не съществува и мили секунда забавяне. Нямам идея какво би било ако на пазара масово се произвежда Mitsubishi lancer Evolution Miev и какво би било усещането?

 

ЛИНК

 

 

По скоро като в ракета излитаща в космоса. Огромно удоволствие при ускорение без никакъв шум.

 

 

http://media.snimka.bg/8058/022371654.jpg?r=0

 

 

Послеслов:

 

След края на краткия тест-драйв останах приятно изненадан и объркан от всичко това, което получих от електро-автомобила.

Веднага бих искал да го имам-безспорно!

 

Още повече, че изминавам на месец повече от 200-300 километра средно в натоварен градски цикъл и в големите софийски задръствания това ще бъде моята кола, но се породиха и доста въпроси, които зададох на служителите от Балкан Стар Мотърс.

 

Зареждането засега се осъществява само в специални условия. Трудно би било, ако няма „стоянка за зареждане на определени места". Предвижда се това да бъде построено в бъдещето на обществени заведения и паркинги и работни места и офиси. Но не мога да си представя как бих зареждал колата си пред блока, особено ако живея във вход с много съседи и съм на 6-тия етаж и нямам собствен гараж.

 

Изобщо зареждането ще бъде голям проблем, ако няма изградена стройна структура специално за целта на много места. Особено в България, защото няма да е никак безопасно да зареждаш колата си без надзор.

 

 

http://media.snimka.bg/8058/022371655.jpg?r=0

 

За сега цената е около 60 хиляди лева, което е доста много. Батериите служат около 6-7 години, като след това смяната им с нови е почти половината цена от стойността на колата. Иначе е добре да се притежава такава кола. Зимата парното затопля за секунди, лятото климатика охлажда също за секунди, няма смяна на масла, свещи и какво ли още не...

 

Дали е добре да си купим I-MIEV на този етап?

 

Сложен казус, който времето ще покаже.

 

В близко бъдеще обаче това ще бъде факт!

 

 

 

Благодарности на Балкан Стар Мотърс

 

 

 

Линк към всички снимки

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Снимките са май от алеята зад "Земята и хората"?

От понеделник до четвъртък бях в София - как не се усетих и аз да видя на живо бижуто....:icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Снимките са май от алеята зад "Земята и хората"?

От понеделник до четвъртък бях в София - как не се усетих и аз да видя на живо бижуто....:icon_doh:

 

Вальо, не си чел темата.

 

http://www.mitsubish...showtopic=20099

 

Пък и си бил в София, можеше да се обадиш. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох я....но.....

Бях на конгрес на "Подкрепа"......пък доктора искаше да съм му подръка....че играя спец по културата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Отварят 3 зарядни станции за електромобили

 

Три зарядни станции за електромобили ще отворят в Пловдив до края на годината. Първата се очаква да заработи до 4-5 месеца, а за другите две още преговаряме, съобщи Никола Газдов, управляващ директор на фирмата изпълнител. През първата една година зареждането на електромобилите ще е безплатно, съобщи в. "24 часа".

 

"Това е целта на пилотния ни проект - да видим доколко можем да свалим цената", каза Газдов. Той допълни, че 1 киловатчас няма да струва толкова, колкото в мрежата, а нощем зареждането ще е по-евтино. Станциите са производство на германската компания RWE и цената на всяка надхвърля 10 хил. лв. "Ще преговаряме и с български фирми, които ще монтират такива зарядни", обясни Газдов.

 

В основата на отварянето на новите станции в Пловдив са нуждите на голяма компания, която смята да закупи електромобили за местния си клон. Продажби на екологичните возила започват "Ситроен", "Пежо", "Мицубиши", "Рено" и "Шевролет Волт". Колите ще развиват максимална скорост между 60 и 120 км/ч, а пробегът с едно зареждане ще бъде между 80 и 150 км.

 

Източник:

 

http://plovdiv.dir.bg/2011/02/16/news8013356.html

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • Admin

Регистрираха първия електрическия автомобил в София

 

http://dnes.dir.bg/news/elektromobil-hora-patishta-8316889?nt=4

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Регистрираха първия електрическия автомобил в София

 

 

Убуу де, ама да беше отворил линка който Пламен е пуснал ..:P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
  • Admin

Убуу де, ама да беше отворил линка който Пламен е пуснал ..:P

 

Ето още информация от днес:

 

В България има над 50 електромобила. :)

 

:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В България има над 50 електромобила.

Левков обясни и за преференциите за собствениците на електромобили. Искаме това, което се е случило в САЩ и Европа да стане и в България. В Америка получавате 7500 долара като директен стимул, ако си купите електромобил. В Англия сумата е 6 000 паунда, а в Холандия, Франция, Испания и Германия е 5000 евро. Има нулева ставка по ДДС, безплатно паркиране в центъра и нулева такса общински данък. Не трябва да се плаща и екотакса, обясни Левков. Той допълни, че има редица неща, които трябва да се променят в българското законодателство. Едно от тях е дефиницията „електромобил”, която я няма в него.

 

Освен да се променят дупките на по- големи и по- широки, едвали нещо друго ще се промени. А докато се поправи този Закон, хората в другите държави вече ще могат да се телепортират и ще забравят какво е означавало Закон за движение по пътищата и Правилник за прилагането му.

Ужасссссс!

Редактирано от don_koko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бъдеще за електроавтомобилите има, но не и в България!

 

Ние сме страна от третия свят и условията да се карат такива автомобили са абсурдни!

 

хубави са, но.... за съжаление... нестават

 

за тези пери предпочитам еволюшън-поне бръмчи :)

 

за 6 год. няма да изгоря 30000 лв. бензин- колкото струват новите батерии- които иска да си я кара, но определено няма да съм аз :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Малко нова информация относно цената на i-miev :D

http://solarnews.bg/bg/elektromobil-za-33-hil-lv-ot-mitsubishi/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не си заслужава... колкото ще дадете за батерии, толкова ще дадете и за бензин... ако ви пука за природата си я купете, готина е :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Eто нещо интересно: Кои са най-икономичните автомобили?

23 Ноември, 2011 11:00 7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8270 ШРИФТ

 

ПЕЧАТ

 

 

Радослав

Славчев

 

Американски експерти от Агенцията за защита на околната среда публикуваха официален списък с десетте най-икономични модела. За основа на изследването специалистите взимат разстоянието в мили, което автомобилът може да измине с един галон гориво (3.79 литра).

 

Тъй като, както се досещате, повечето от колите са или напълно електрически, или хибриди, се смята и сумата, необходима за изминаването на разстоянието и след това по формула се преобразува по американските стандарти в мили за галон. За улеснение ние сме ги пресметнали в литри на сто километра пробег.

 

Първата позиция за най-икономична кола в Щатите печели градското електромобилче Mitsubishi i-MiEV, което харчи едва 1.8 литра на 100 километра в градски условия и 2.38 литра на 100 км в извънградски условия (повечето електромобили изразходват повече енергия при извънградско шофиране).

 

Второто и трето място също се заемат от коли, задвижвани с ток. Разходът на Nissan Leaf е изчислен на 2.22 и 2.56 литра на 100 км, съответно градско и извънградско. Тройката се допълва от електрическата версия на Ford Transit Connect, която харчи 3.79 литра на 100 километра в града и извън него.

 

След тях следват Chevrolet Volt (4.06/3.79), Toyota Prius (4.61/4.90) и Honda Civic Hybrid (5.35). Седмото място отново заема автомобил от семейство Prius. Става дума за комби версията, която изразходва 5.35 л/100км в града и 5.88 л/100км на магистрала.

 

Десетката на най-икономичните автомобили се допълва от Lexus CT 200h (5.47/5.88), Honda Insight (5.74/5.35) и Toyota Camry Hybrid LE (5.47/6.03). Тези данни се отнасят за автомобили, предлагани на американския пазар, и поради тази причина липсват някои от европейските малолитражки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tокът печели по всичк показатели. Голф количките и ел. скутерите са жив пример, как от години се движат превозни средства на подобен принцип, като се ползват на много места , като курортни селища, студентски градчета, голф и СПА центрове, т.е. навсякъде, където чистата природа е с приоритет.

Като основен негативен фактор в момента за масовото навлизане на електромобилите е високата цена. След това са малкия пробег, който за градски условия е задоволителен, липсата на установен стандарт при зареждането, както и липсата на изградена мрежа за за това. Цената на батериите и техния вид също крият много неизвестни.

Около 15 са моделите в момента предлагани на пазара , като изключвам концептуалните...и такива от сорта на... голф количка интегрирана в полско Фиатче :D

За момента, Мицубиши държи една от най-високите цени на пазара на електромобилите, като предлага и много. До колко е оправдано това и дали ще успее да се наложи е въпрос на време да разберем. През това време Фирми като Сузуки се опитват също да навлезат на пазара с Китайски джойнт-венчър, търсейки ниска себестойност, като има и напълно Китайски производители... Преди месец видях Мини Купър , което значи че все повече фирми се ориентират към този сегмент...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_E

Има ниша за подобен род автомобили и предвид изчерпаемия ресурс на горивата до момента, алтернативата е неизбежна. Коя ще бъде правилната , засега можем само да гадаем, като електричеството е една от водещите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Само не знам на тая хубава колица , как можаха да и сложат толкова грозно радио !?

(третата снимка)

:icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Само не знам на тая хубава колица , как можаха да и сложат толкова грозно радио !?

(третата снимка)

:icon_hmm:

 

Това не е в пакета. Сложили са радиото за да има нещо за фон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...