naso Публикувано 13 февруари 2011 Автор Сподели Публикувано 13 февруари 2011 Липсата на абс при галант може да се преглътне при внимателно каране. Все пак колата си е доста тежка и стабилна. Но например баща ми кара шкода фабия, която също няма абс и там е трагично. Онуй коленце ,дето е има-нема тон, се вее като прани гащи при натискане на спирачката, което си е доста притеснително. Докато галанта, при натискане на спирачките, закопава муцуната в земята и кове на място дори и с неработещ абс. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 февруари 2011 Сподели Публикувано 13 февруари 2011 Ами колега всяка кола спира различно (има много фактори - гуми, тежест, център на тежестта и др.), сравнявайки галанта със старата ми мазда (няма АБС) която тежеше около 1400-1500 и работеха само предните спирачки спираше почти като галанта със АБС. А на галанта като му спрях АБС-а се изненадах доста неприятно...особено на хлъзгави участъци си е самоубийство да караш без АБС. Наистина е доста тежък.Но иначе си прав колега с внимателно каране е много по-безопасно от колкото да караш като шумахер със всякакви системи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 13 февруари 2011 Сподели Публикувано 13 февруари 2011 (редакция) Онуй коленце ,дето е има-нема тон, се вее като прани гащи при натискане на спирачката, което си е доста притеснително. Докато галанта, при натискане на спирачките, закопава муцуната в земята и кове на място дори и с неработещ абс. Ако е така както описваш и на двете коли има нещо не в ред със спирачките. На Галанта си виж задните дискове и накладки щом "закопава муцината", ама ги виж и от задната страна, не само отпред (т.е. ги свали (дисковете)) )) Редактирано 13 февруари 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 13 февруари 2011 Сподели Публикувано 13 февруари 2011 Ами колега всяка кола спира различно (има много фактори - гуми, тежест, център на тежестта и др.), сравнявайки галанта със старата ми мазда (няма АБС) която тежеше около 1400-1500 и работеха само предните спирачки спираше почти като галанта със АБС. А на галанта като му спрях АБС-а се изненадах доста неприятно...особено на хлъзгави участъци си е самоубийство да караш без АБС. Наистина е доста тежък.Но иначе си прав колега с внимателно каране е много по-безопасно от колкото да караш като шумахер със всякакви системи. ЕА2 2.0 - 1260 кгЕА5 2.5 V6 - 1300 кгЕА6W 2.0 дизел комби - 1350 кг Във форума на ОфРоуд е дискутирана темата за ползата и вредата от АБС и другите системи при тежки и екстремални пътни условия при ниски скорости, възможностите за изключване /фабрично/ при някои модели джипове на системите, естественото човешко желание на водача той да управлява машината, а не тя него и т.н и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 февруари 2011 Сподели Публикувано 13 февруари 2011 ЕА2 2.0 - 1260 кгЕА5 2.5 V6 - 1300 кгЕА6W 2.0 дизел комби - 1350 кг Моя грешка, не уточних, че сравнявам масата по табелата на автомобилите (а и по спомен :( ) където е написано пълната маса според мен (ако не е така да ме поправите), но галанта със сигурност е ПО-ТЕЖЪК от маздата (626GC 84-та f6 двигател)http://img689.imageshack.us/img689/35/13022011578.jpg П.С. Все си мисля, че обсъждаме леки автомобили, а не офроуд и разни екстремни производни, но и там не вярвам да има много случай където да не е полезен АБС-а (Там не съм запознат много, не ме влечат тия кални спортове ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 13 февруари 2011 Сподели Публикувано 13 февруари 2011 П.С. Все си мисля, че обсъждаме леки автомобили, а не офроуд и разни екстремни производни, но и там не вярвам да има много случай където да не е полезен АБС-а (Там не съм запознат много, не ме влечат тия кални спортове )Никой не оспорва и не подлага на съмнение различните системи и "асистенти" на водача в ежедневната практика. Ставаше въпрос за някои изключения които са /ни/ се случвали и в които асистентите са се държали "странно". Това, че на други не са се случвали /опази Боже/ не е основание да се подлагат на съмнение шофьорските качества или да се причисляват към "самоубийците". Все пак няма система която да предвиди на 100% всички възможни ситуации и да е по-умна от човека /поне от повечето/. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 14 февруари 2011 Сподели Публикувано 14 февруари 2011 .....Моето разсъждение по-горе е точно за градски условия - дали не е по-удачно без ABS и дали едно "побългаряване" е толкова лишено от логика.Поздрави!...Аз за такива случай говорех т.е. писах Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
totomoto Публикувано 8 Май 2011 Сподели Публикувано 8 Май 2011 Имам проблем с ABS-са: -свети лампата на таблото и разбира се ABS-са не действа -закачиха я на комп. даде грешки на всички колела(момчето не можа да ги изчисти) -даде още една грешка - стоп машинка(нея е сменях преди месец и сигурно се помни)някави идеи....? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 8 Май 2011 Сподели Публикувано 8 Май 2011 Имам проблем с ABS-са: -свети лампата на таблото и разбира се ABS-са не действа -закачиха я на комп. даде грешки на всички колела(момчето не можа да ги изчисти) -даде още една грешка - стоп машинка(нея е сменях преди месец и сигурно се помни)някави идеи....? Компютъра на ABS-a? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikolov22 Публикувано 8 юни 2011 Сподели Публикувано 8 юни 2011 http://vbox7.com/play:374cc2e1ето ви пример как действа абс-а идеята е не да спира по бързо а да има управление на автомобила защото в повечето истински случаи на спиране с цел избягване на удара ако нямаш абс нацепваш кучките и чакашда видиш какво ще стане докато с абс имаш възможност за реакция друк е въпроса че едно тяло което е почнало да преплъзва от място му трябва двапъти по голяма сила да спре да се плъзгасмисъл по лесно спира с отпускане отколкото при блокирало колелоето едно много интересно четиво което се учи по физика http://shu-bg.net/share/prepodavateli/1224669579/archive/1225181754.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 9 юни 2011 Сподели Публикувано 9 юни 2011 (редакция) Нямам звук на работата, но само от "нямото кино" човек разбира за какво става дума - мисля че е добро и това клипче.... 2:35 - ето видна разлика на спирачния път със/без ABS, също голяма полза е при спиране с двете гуми в банкета (и най добрия шофьор да управлява - няма как да приложи различни спирачни усилия на колелата) - > 3:43 Редактирано 9 юни 2011 от bace 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 9 юни 2011 Сподели Публикувано 9 юни 2011 Нямам звук на работата, но само от "нямото кино" човек разбира за какво става дума - мисля че е добро и това клипче.... 2:35 - ето видна разлика на спирачния път със/без ABS, също голяма полза е при спиране с двете гуми в банкета (и най добрия шофьор да управлява - няма как да приложи различни спирачни усилия на колелата) - > 3:43 Това клипче слага край на спора в темата. Нека колегите, които твърдяха, че кола без ABS спира по-бързо от такава с ABS (дори търсеха начин да изключват системата) да го видят и да си направят съответните изводи. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 Не знам до колко сте подлагали своите ABS под натиск, но ми се е налагало да намаля не един път от 200 до 70-80км/час. Дори и да ви се струва неразумно това каране, когато имаш прав участък и кола която ти диша във врата си позволяваш да настъпиш малко повече. Слава тогава на тоя който е измислил тази система, защото през целия ми спирачен път на напълно сух асфалт със нови гуми и добри накладки, педала рита стабилно, а стомаха ти се свива на топка. Какво ли щеше да стане ако нямах ABS?????? През малкия ми стаж на шофьор около 12 години , ABS-а никога не ме е подвел и винаги ми е спасявал не само ламарините но и живота, било то по моя или чужда вина. Но това не значи, че натискам винаги спирачките докато сработи системата, без повод това не ми се случва. И никой не може да ме убеди че кола без ABS, ще спре по добре от същата кола със ABS. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 юни 2011 Сподели Публикувано 20 юни 2011 И никой не може да ме убеди че кола без ABS, ще спре по добре от същата кола със ABS.Аз бих те убедил,когато се качиш на "бегачката"...............тя е без АБС система, но в повечето случаи се спира с вратите напред или на "дрифтинг" ,а не на "право"........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 20 юни 2011 Сподели Публикувано 20 юни 2011 Аз бих те убедил,когато се качиш на "бегачката"...............тя е без АБС система, но в повечето случаи се спира с вратите напред или на "дрифтинг" ,а не на "право"........... Аааа ма на сухо нали? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drag.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Дрифти ми на заледно, да видя къде ще спреш Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 юни 2011 Сподели Публикувано 20 юни 2011 Аааа ма на сухо нали? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drag.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Дрифти ми на заледно, да видя къде ще спреш На "заледно" нито една система няма да те оправи, винаги ще спираш в канавки,бордюри,шахти, крайпътни дървета и т.н.........А знаеш ли защо на лед се хлъзгаме? Не само колите,а всичко, защо леда е хлъзгав? :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 20 юни 2011 Сподели Публикувано 20 юни 2011 Е аз нямам впредвид буквално на стъкло да е ... То там и верижен трактор се пързаля като Максим Ставийски Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 юни 2011 Сподели Публикувано 20 юни 2011 Е аз нямам впредвид буквално на стъкло да е ... То там и верижен трактор се пързаля като Максим Ставийски То за да е стъкло, зависи от нас или от повръхноста ,която се трие в леда,а иначе молекулите на водата при нормална температура се движат,когато стане под 0 градуса по Целзий, тогава водните молекули почват да се захващат помежду си "твърдо",но най горния слой молекули остава движест се,понежа няма за какво да се захване освен отдолу за предпоследния слой молекули ,за това и леда се хлъзга.......така че която и гума да сложиш, каквато и система да се пробва, резултата е плачевен...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 21 юни 2011 Сподели Публикувано 21 юни 2011 Абе тия колеги тука май спират на ледhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_dance.gif http://www.youtube.com/watch?v=MHguhTzez4Y&feature=player_embedded#at=27 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.