Премини към съдържание

ABS не работи


naso

Препоръчано мнение

Липсата на абс при галант може да се преглътне при внимателно каране. Все пак колата си е доста тежка и стабилна. Но например баща ми кара шкода фабия, която също няма абс и там е трагично. Онуй коленце ,дето е има-нема тон, се вее като прани гащи при натискане на спирачката, което си е доста притеснително. Докато галанта, при натискане на спирачките, закопава муцуната в земята и кове на място дори и с неработещ абс. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега всяка кола спира различно (има много фактори - гуми, тежест, център на тежестта и др.), сравнявайки галанта със старата ми мазда (няма АБС) която тежеше около 1400-1500 и работеха само предните спирачки спираше почти като галанта със АБС. А на галанта като му спрях АБС-а се изненадах доста неприятно...особено на хлъзгави участъци си е самоубийство да караш без АБС. Наистина е доста тежък.

Но иначе си прав колега с внимателно каране е много по-безопасно от колкото да караш като шумахер със всякакви системи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Онуй коленце ,дето е има-нема тон, се вее като прани гащи при натискане на спирачката, което си е доста притеснително. Докато галанта, при натискане на спирачките, закопава муцуната в земята и кове на място дори и с неработещ абс. :)

 

Ако е така както описваш и на двете коли има нещо не в ред със спирачките. На Галанта си виж задните дискове и накладки щом "закопава муцината", ама ги виж и от задната страна, не само отпред (т.е. ги свали (дисковете)) :)))

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега всяка кола спира различно (има много фактори - гуми, тежест, център на тежестта и др.), сравнявайки галанта със старата ми мазда (няма АБС) която тежеше около 1400-1500 и работеха само предните спирачки спираше почти като галанта със АБС. А на галанта като му спрях АБС-а се изненадах доста неприятно...особено на хлъзгави участъци си е самоубийство да караш без АБС. Наистина е доста тежък.Но иначе си прав колега с внимателно каране е много по-безопасно от колкото да караш като шумахер със всякакви системи.

 

ЕА2 2.0 - 1260 кг

ЕА5 2.5 V6 - 1300 кг

ЕА6W 2.0 дизел комби - 1350 кг

 

 

Във форума на ОфРоуд е дискутирана темата за ползата и вредата от АБС и другите системи при тежки и екстремални пътни условия при ниски скорости, възможностите за изключване /фабрично/ при някои модели джипове на системите, естественото човешко желание на водача той да управлява машината, а не тя него и т.н и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕА2 2.0 - 1260 кг

ЕА5 2.5 V6 - 1300 кг

ЕА6W 2.0 дизел комби - 1350 кг

 

Моя грешка, не уточних, че сравнявам масата по табелата на автомобилите (а и по спомен :( ) където е написано пълната маса според мен (ако не е така да ме поправите), но галанта със сигурност е ПО-ТЕЖЪК от маздата (626GC 84-та f6 двигател)

http://img689.imageshack.us/img689/35/13022011578.jpg

 

П.С. Все си мисля, че обсъждаме леки автомобили, а не офроуд и разни екстремни производни, но и там не вярвам да има много случай където да не е полезен АБС-а (Там не съм запознат много, не ме влечат тия кални спортове :) )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Все си мисля, че обсъждаме леки автомобили, а не офроуд и разни екстремни производни, но и там не вярвам да има много случай където да не е полезен АБС-а (Там не съм запознат много, не ме влечат тия кални спортове :) )

Никой не оспорва и не подлага на съмнение различните системи и "асистенти" на водача в ежедневната практика. Ставаше въпрос за някои изключения които са /ни/ се случвали и в които асистентите са се държали "странно". Това, че на други не са се случвали /опази Боже/ не е основание да се подлагат на съмнение шофьорските качества или да се причисляват към "самоубийците". Все пак няма система която да предвиди на 100% всички възможни ситуации и да е по-умна от човека /поне от повечето/.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....Моето разсъждение по-горе е точно за градски условия - дали не е по-удачно без ABS и дали едно "побългаряване" е толкова лишено от логика.

Поздрави!

...Аз за такива случай говорех т.е. писах :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Имам проблем с ABS-са:

-свети лампата на таблото и разбира се ABS-са не действа

-закачиха я на комп. даде грешки на всички колела(момчето не можа да ги изчисти)

-даде още една грешка - стоп машинка(нея е сменях преди месец и сигурно се помни)

някави идеи....?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам проблем с ABS-са:

-свети лампата на таблото и разбира се ABS-са не действа

-закачиха я на комп. даде грешки на всички колела(момчето не можа да ги изчисти)

-даде още една грешка - стоп машинка(нея е сменях преди месец и сигурно се помни)

някави идеи....?

Компютъра на ABS-a?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

http://vbox7.com/play:374cc2e1

ето ви пример как действа абс-а идеята е не да спира по бързо а да има управление на автомобила

защото в повечето истински случаи на спиране с цел избягване на удара ако нямаш абс нацепваш кучките и чакаш

да видиш какво ще стане докато с абс имаш възможност за реакция друк е въпроса че едно тяло

което е почнало да преплъзва от място му трябва двапъти по голяма сила да спре да се плъзга

смисъл по лесно спира с отпускане отколкото при блокирало колело

ето едно много интересно четиво което се учи по физика http://shu-bg.net/share/prepodavateli/1224669579/archive/1225181754.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам звук на работата, но само от "нямото кино" :) човек разбира за какво става дума - мисля че е добро и това клипче

.... 2:35 - ето видна разлика на спирачния път със/без ABS, също голяма полза е при спиране с двете гуми в банкета (и най добрия шофьор да управлява - няма как да приложи различни спирачни усилия на колелата) - > 3:43

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам звук на работата, но само от "нямото кино" :) човек разбира за какво става дума - мисля че е добро и това клипче

.... 2:35 - ето видна разлика на спирачния път със/без ABS, също голяма полза е при спиране с двете гуми в банкета (и най добрия шофьор да управлява - няма как да приложи различни спирачни усилия на колелата) - > 3:43

Това клипче слага край на спора в темата. Нека колегите, които твърдяха, че кола без ABS спира по-бързо от такава с ABS (дори търсеха начин да изключват системата) да го видят и да си направят съответните изводи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Не знам до колко сте подлагали своите ABS под натиск, но ми се е налагало да намаля не един път от 200 до 70-80км/час. Дори и да ви се струва неразумно това каране, когато имаш прав участък и кола която ти диша във врата си позволяваш да настъпиш малко повече. Слава тогава на тоя който е измислил тази система, защото през целия ми спирачен път на напълно сух асфалт със нови гуми и добри накладки, педала рита стабилно, а стомаха ти се свива на топка. Какво ли щеше да стане ако нямах ABS??????

През малкия ми стаж на шофьор около 12 години , ABS-а никога не ме е подвел и винаги ми е спасявал не само ламарините но и живота, било то по моя или чужда вина.

Но това не значи, че натискам винаги спирачките докато сработи системата, без повод това не ми се случва.

 

И никой не може да ме убеди че кола без ABS, ще спре по добре от същата кола със ABS.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

И никой не може да ме убеди че кола без ABS, ще спре по добре от същата кола със ABS.

Аз бих те убедил,когато се качиш на "бегачката"...............тя е без АБС система, но в повечето случаи се спира с вратите напред или на "дрифтинг" ,а не на "право"...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих те убедил,когато се качиш на "бегачката"...............тя е без АБС система, но в повечето случаи се спира с вратите напред или на "дрифтинг" ,а не на "право"...........

 

Аааа ма на сухо нали? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drag.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

Дрифти ми на заледно, да видя къде ще спреш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аааа ма на сухо нали? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drag.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

Дрифти ми на заледно, да видя къде ще спреш :)

На "заледно" нито една система няма да те оправи, винаги ще спираш в канавки,бордюри,шахти, крайпътни дървета и т.н.........

А знаеш ли защо на лед се хлъзгаме? Не само колите,а всичко, защо леда е хлъзгав? :D :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е аз нямам впредвид буквално на стъкло да е ...

То там и верижен трактор се пързаля като Максим Ставийски :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е аз нямам впредвид буквално на стъкло да е ...

То там и верижен трактор се пързаля като Максим Ставийски :)

То за да е стъкло, зависи от нас или от повръхноста ,която се трие в леда,а иначе молекулите на водата при нормална температура се движат,когато стане под 0 градуса по Целзий, тогава водните молекули почват да се захващат помежду си "твърдо",но най горния слой молекули остава движест се,понежа няма за какво да се захване освен отдолу за предпоследния слой молекули ,за това и леда се хлъзга.......така че която и гума да сложиш, каквато и система да се пробва, резултата е плачевен......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе тия колеги тука май спират на ледhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_dance.gif

 

http://www.youtube.com/watch?v=MHguhTzez4Y&feature=player_embedded#at=27

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...