Премини към съдържание

Kолт 1.6 97-ма хидравлична рейка


MB200ce

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Днеска жената кара Kолт-а на ремонт за смяна на шарнири и тампони на стабилизиращата щанга, а се оказа че не те, а хидравличната рейка е заминала.

Единствените симптоми,които има колата са тропане особено от дясно когато се минава през неравности.

Какво да правя с тази рейка? Да търся втора ръка или да се носи на ремонт? От Kаризма и Галант едни и същи ли са? Моля за съвети.

 

П.П.Извинявам се ако има подобна тема.

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От предишния колт е същата, ама сигурно ли е че е от рейката, тече ли? Да не е вътрешен накрайник? Че само от едната страна да тропа... Не че е невъзможно, ама...

Иначе и да вземеш друга, пак е стара и не е ясно колко ще изтрае. Рециклиране е най-добре, ако се прави качествено, но трябва да си сигурен че е това. От вътрешен или външен накрайник може да тропа на умряло, а луфта да е съвсеееем малък.

 

Пример: при мен нямаше видим луфт на кормилен накрайник а чувах леко тропане (при сменени преди седмица шарнири, тампони на стаб. щанга и биалетки) та даже почнах да се замислям за тампони на амортесьорите (които свалих и проверих - нямаха драми). Като се позасили вече реших че или е накрайник или рейка... Накрайника отново не показа някакъв голям луфт, но вече имаше съвсем малък. Реших че е по-евтино да пробвам с накрайника и да видим... Та смених го и всичко утихна, вече няколко месеца е като нова кола, при положение че преди тропаше като че рейката ще почне да прескача зъби вече...

 

Така че провери си накрайниците за какъвто и да е луфт, дори едва забележим, преди да пристъпваш към рециклаж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами нямам си представа за тази рейка.В петък ходих на майстор,вдигна едно по едно колелата на крик и ги натискаше и каза,че единият шарнир е за смяна,но и другият заминавал + тампоните на стабилизиращата щанга.И днес пратих жената да остави колата там и ми звънаха след 2 часа ,и ми казаха,че проблема е в рейката.Течове няма или поне не се виждат такива.Волана се върти съвсем нормално на място и в движение.

Ако пусна волана в движение,независимо с колко карам,колата си държи права линия.Просто взе да тропа много предницата ,особено в дясно.И аз не знам какво да правя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами шарнирите ако има съмнение в тях, сменяй, че иначе е опасно. Тампоните на стабилизиращата щанга са евтини (няколко лева), но се сменят доста трудно и не е ясно колко пари ще ти искат за смяна. Но пък от тях може да тропа на умряло.

 

Така че отиди в друг сервиз, виж какво ще кажат и действай едно по едно. Може да тропа от няколко неща едновременно, то ще се чуе. При мен примерно имаше един заминал шарнир, един заминал тампон на стаб. щанга и един тръгнал накрайник в рамките на няколко месеца след като купих колата. Но имам възможността да мога да си я разглобя сам само за проверка и тогава да купувам части и да сменям...

 

Така че според мен провери много добре шарнирите и ги смени, ако не знаеш кога последно са сменяни. Освен това можеш да откачиш биалетките отпред и да изкараш колата така по дупките, за да видиш дали ще намалее или изчезне тропането. Ако изчезне, значи си за биалетки или тампони на щангата... Само внимавай по завоите като откачиш биалетките, че колата ще се накланя повече! Ако няма разлика в тропането, значи не търси проблема в стабилизиращата щанга... След това си провери кормилните накрайници за луфт (луфт в равнината на завиване на колелата) - и сам можеш да го направиш с един крик, като вдигнеш едно колело и го разклатиш за хоризонтален луфт.

 

Аз бих търсил проблема в рейката чак след като всички други неща съм сигурен че са здрави.

Редактирано от HolyMan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип имахме уговорка за смяна на два шарнира + два тампона на щангата -цена за труд 50-60лв.Както и да е.За сряда съм уговорил друг майстор за проверка.

Цените за рейка из нета варират между 130-150лв,като всеки продавач твърди,че рейката била перфектна.

Добре де,ами ако си купя рейка втора ръка има ли начин да се разбере дали е здрава преди да я монтирам?

Трябва да спомена,че от 1.5 години не е доливано капка масло в казанчето за хидравликата,което ще рече че не тече.

Сега след два дена ще дам подробна информация какво става с колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, извинявайте че се намесвам, но и аз имам подобен проблем.Преди два месеца сменях шарнирите, дискове и накладки и отново така тропа, че все едно ще се откъсне колелото. В сервиза ми казаха,че е за смяна и маншона на дясната рейка и него го смених, но отново тропа много силно отдясно.Да не би да са за смяна амортесьорите? В София можете ли да прпоръчате добър майстор?

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май някой пак се е мъчил да ме качи на върбата.Днеска ходих при друг майстор,каза че проблемите са само във вътрешните тампони на стабилизиращата щанга.Утре ги чакам да пристигнат и пак ще пиша дали проблема се е оправил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменихме вътрешните тампони и тракането намаля.Утре ще сменя и вънкашните и се надявам да затихне нацяло.Плюс това единият спирачен апарат е с голям луфт на челюста и също ще трябва да се праят трансформации по него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

И при мен има същия проблем :)

Смених цялата предница почти, включително и рецикаж на рейката (без да иам нужда) и пак си имам тропане :)

Та сега разбирам че има 2 двойки тампони на стабелизиращата щанга, а аз съм сменил само едната.

Ще пробвам някой ден да сменя и другата двойка.

Редактирано от pilota_koko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

И при мен има същия проблем :)

Смених цялата предница почти, включително и рецикаж на рейката (без да иам нужда) и пак си имам тропане :)

Та сега разбирам че има 2 двойки тампони на стабелизиращата щанга, а аз съм сменил само едната.

Ще пробвам някой ден да сменя и другата двойка.

 

Стабилизиращата щанга има 2 тампона, които я държат към купето и комплект биалетки (реално болтове с тампони), които я връзват към носачите. Биалетките се сменят с поглед (и ъглошлайф понякога ;) ), но двата тампона към купето са много криви за смята, заради това, че е предвидено да се сменят при свалено магаре (crossmember). А това си е зор. Не че с побългаряване няма да се сменят и на място, но за да е както трябва (и както са го замислили от мицубиши) е много криво. Иначе понеже тея тампони са вързани към структурна част от купето, тропането в тях се предава супер много и имаш чувството че нещо всеки момент ще се счупи :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросните тампони на ст. щанга които са към купето струваха в ратола 8 лв. броя. А смяната не е чак толкова трудна. Трябва да се вдигне цялата предница във въздуха, за да увисне магарето от тежестта си. Развиват се двете биалетки и с миниатюрна трисчотка се развиват болтчетата на планките държащи тампончетата. Аз използвах камък, в него вкаран болт чиято глава е запилена на четириграм, а от другата страна две гайки стегнати на контра и малко гаечно ключе. Преди да ги сменя тропаше наистина ужасно, но само на черния път към нас... По улиците нямаше никакво трополене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвахме на едни и същи неравни повърхнисти(нещо подобно на павета)преди и след ремонта.Имаше разлика.Тампоните ги взех по 10лв бройката,не се наложи да се сваля щангата.Смениха се на място.Другите са по 25лв бройката,все още не ми е останало време да се занимавам с тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Колеги,може ли пак малко помощ.Днеска сменях маслото на колтчето,минах да купя маслен филтър от магазинчето за Джапан партс :) , и викам ще питам за тези тампони на стабилизиращата щанга.

Жената бръкна в една кутийка и ми даде два тампона по 1.5лв ,обаче вика май ти трябват 4бр -по 2 тампона на болт.

Сега не мога да разбера -в ауто+ ми казаха по 25лв на комплект,тоест 50лв пък тука ми ги продават по 1.5лв/бр...... :fool:

Сега не знам какво да правя.Някой ако е сменял тези тампони (които са към носача,а не към купето) да каже колко броя са -общо един или един под и един над щангата.Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гумените тампончета които се намират на болта хващаш стабилизиращата щанга за носача са 4 бр. Т.е. за да смениш и от двете страни ти трябват 8 бр.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато е с тампони, те са по 4 броя на страна ..:icon_thumbup: Но първо се убеди, че не си с биелети ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега съвсем се обърках.Значи сменил съм вътрешните два,значи трябва да сменя по още два за всяка страна откъм главината...?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вътрешните два тампона (сцепените, които свързват щангата към купето) са с номер 40699 на картинката (показан е само левия). Те са тези които като се амортизират и щангата започва да хлопа в купето. Крайните тампончета които са на болта свързващ щангата към носача са 4 броя от страна както ти казахме. Номерирал съм ти ги 4-те броя показани на снимката (пак само за лявата страна). Тях по принцип не виждам особена причина да сменяш, освен ако не са ти се скъсали и да са разпаднати. :)

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емо,извинявай.Просто бях на работа,а снимката която си прикачил там не се вижда поради някакви административни забрани.Благодаря ти много,сега разбрах за какво става въпрос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравете колеги.Днеска жената кара колта на ремонт за смяна на шарнири и тампони на стабилизиращата щанга,а се окза че не те,а хидравличната рейка е заминала.

Единстените симптоми,които има колата са тропане особено от дясно когато се минава през неравности.

Какво да правя с тази рейка?Да търся втора ръка или да се носи на ремонт?От каризма и галант едни и същи ли са?Моля за съвети.

 

П.П.Извинявам се ако има подобна тема.

аз имам реика от 1.3 е но мисля 4е са еднакви ако имаш интерес тожа ми е телефона 0888338023

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

аз имам реика от 1.3 е но мисля 4е са еднакви ако имаш интерес тожа ми е телефона 0888338023

Колега,на мене хидравлична рейка вече не ми трябва.Виж,ако имаш жила за скоростите...

И според мен е нормално да се коментират подобни неща на ЛС.Моля,модераторите по свое усмотрение да изтрият коментарите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Аз бих искал да попитам в тази тема, понеже ми се струва най-подходяща, пък и да я поизтупам от прахта.

От известно време чувам тропане в предно дясно на Колт 1.3 '98. Не съм забелязал да се усилва в течение на времето. Сменил съм биалети (целите), вътрешните тампони на магарето не съм ги сменял, но не мисля, че е от там. За тропането - забелязвах го при въртене на волана, когато минавам през дупки, или когато карам по паваж. Мислех си, че е шарнир. Днес обаче чух ясно и отчетливо, че тропа, когато правя пълен ляв завой на абсолютно равен път. Звукът е "троп-троп" - ясно и отчетливо, не глухо... На пълен десен завой на равно не съм пробвал/забелязал. Т.е. изключвам шарнирите (не, че те не могат да тропат, но със сигурност тропа и нещо друго, щом тропа на равен път). Въпросът е банален - от какво може да е? :) Кормилен накрайник, каре или рейка? При пуснат волан колата държи права линия напред... Аз лично мисля, че това е кормилен накрайник, но това е само догадка :)

 

ПП: При преминаване през дупка... тропането е по-силно, дори без да въртя волана, а ако въртя/завивам и минавам през дупка, е хептен силно :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами поне външнтие кормилни накрайници можеш бързо и лесно да ги провериш. Но, на жената колта тропаше и то доста силно от вътрешен накрайник...Поизпотих се в канала с тях и по точно с този който е от към скоростната кутия :) А да знаеш, че от заминали тампончета, стабилизиращата щанга също лопа неприятно, но тя се проявява само по неравни терени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли набързо да обясниш процедурата по проверка на външен кормилен накрайник - вдигам на крик колелото и после..? Мерси :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хвани го с ръка и провери за луфт по дължината на ябълковидния болт. Може и с щангичка, но по-принцип като се разхлопат и на ръка се усещат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...