MB200ce Публикувано 17 януари 2011 Сподели Публикувано 17 януари 2011 (редакция) Здравейте колеги. Днеска жената кара Kолт-а на ремонт за смяна на шарнири и тампони на стабилизиращата щанга, а се оказа че не те, а хидравличната рейка е заминала.Единствените симптоми,които има колата са тропане особено от дясно когато се минава през неравности.Какво да правя с тази рейка? Да търся втора ръка или да се носи на ремонт? От Kаризма и Галант едни и същи ли са? Моля за съвети. П.П.Извинявам се ако има подобна тема. Редактирано 20 юли 2013 от Светльо Ангелов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 17 януари 2011 Сподели Публикувано 17 януари 2011 От предишния колт е същата, ама сигурно ли е че е от рейката, тече ли? Да не е вътрешен накрайник? Че само от едната страна да тропа... Не че е невъзможно, ама...Иначе и да вземеш друга, пак е стара и не е ясно колко ще изтрае. Рециклиране е най-добре, ако се прави качествено, но трябва да си сигурен че е това. От вътрешен или външен накрайник може да тропа на умряло, а луфта да е съвсеееем малък. Пример: при мен нямаше видим луфт на кормилен накрайник а чувах леко тропане (при сменени преди седмица шарнири, тампони на стаб. щанга и биалетки) та даже почнах да се замислям за тампони на амортесьорите (които свалих и проверих - нямаха драми). Като се позасили вече реших че или е накрайник или рейка... Накрайника отново не показа някакъв голям луфт, но вече имаше съвсем малък. Реших че е по-евтино да пробвам с накрайника и да видим... Та смених го и всичко утихна, вече няколко месеца е като нова кола, при положение че преди тропаше като че рейката ще почне да прескача зъби вече... Така че провери си накрайниците за какъвто и да е луфт, дори едва забележим, преди да пристъпваш към рециклаж. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 17 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 17 януари 2011 Ами нямам си представа за тази рейка.В петък ходих на майстор,вдигна едно по едно колелата на крик и ги натискаше и каза,че единият шарнир е за смяна,но и другият заминавал + тампоните на стабилизиращата щанга.И днес пратих жената да остави колата там и ми звънаха след 2 часа ,и ми казаха,че проблема е в рейката.Течове няма или поне не се виждат такива.Волана се върти съвсем нормално на място и в движение.Ако пусна волана в движение,независимо с колко карам,колата си държи права линия.Просто взе да тропа много предницата ,особено в дясно.И аз не знам какво да правя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 17 януари 2011 Сподели Публикувано 17 януари 2011 (редакция) Ами шарнирите ако има съмнение в тях, сменяй, че иначе е опасно. Тампоните на стабилизиращата щанга са евтини (няколко лева), но се сменят доста трудно и не е ясно колко пари ще ти искат за смяна. Но пък от тях може да тропа на умряло. Така че отиди в друг сервиз, виж какво ще кажат и действай едно по едно. Може да тропа от няколко неща едновременно, то ще се чуе. При мен примерно имаше един заминал шарнир, един заминал тампон на стаб. щанга и един тръгнал накрайник в рамките на няколко месеца след като купих колата. Но имам възможността да мога да си я разглобя сам само за проверка и тогава да купувам части и да сменям... Така че според мен провери много добре шарнирите и ги смени, ако не знаеш кога последно са сменяни. Освен това можеш да откачиш биалетките отпред и да изкараш колата така по дупките, за да видиш дали ще намалее или изчезне тропането. Ако изчезне, значи си за биалетки или тампони на щангата... Само внимавай по завоите като откачиш биалетките, че колата ще се накланя повече! Ако няма разлика в тропането, значи не търси проблема в стабилизиращата щанга... След това си провери кормилните накрайници за луфт (луфт в равнината на завиване на колелата) - и сам можеш да го направиш с един крик, като вдигнеш едно колело и го разклатиш за хоризонтален луфт. Аз бих търсил проблема в рейката чак след като всички други неща съм сигурен че са здрави. Редактирано 17 януари 2011 от HolyMan Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 17 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 17 януари 2011 По принцип имахме уговорка за смяна на два шарнира + два тампона на щангата -цена за труд 50-60лв.Както и да е.За сряда съм уговорил друг майстор за проверка.Цените за рейка из нета варират между 130-150лв,като всеки продавач твърди,че рейката била перфектна.Добре де,ами ако си купя рейка втора ръка има ли начин да се разбере дали е здрава преди да я монтирам?Трябва да спомена,че от 1.5 години не е доливано капка масло в казанчето за хидравликата,което ще рече че не тече.Сега след два дена ще дам подробна информация какво става с колата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
don_koko Публикувано 18 януари 2011 Сподели Публикувано 18 януари 2011 Здравейте, извинявайте че се намесвам, но и аз имам подобен проблем.Преди два месеца сменях шарнирите, дискове и накладки и отново така тропа, че все едно ще се откъсне колелото. В сервиза ми казаха,че е за смяна и маншона на дясната рейка и него го смених, но отново тропа много силно отдясно.Да не би да са за смяна амортесьорите? В София можете ли да прпоръчате добър майстор?Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 19 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 19 януари 2011 Май някой пак се е мъчил да ме качи на върбата.Днеска ходих при друг майстор,каза че проблемите са само във вътрешните тампони на стабилизиращата щанга.Утре ги чакам да пристигнат и пак ще пиша дали проблема се е оправил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 20 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 20 януари 2011 Сменихме вътрешните тампони и тракането намаля.Утре ще сменя и вънкашните и се надявам да затихне нацяло.Плюс това единият спирачен апарат е с голям луфт на челюста и също ще трябва да се праят трансформации по него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 22 януари 2011 Сподели Публикувано 22 януари 2011 (редакция) Здравейте колеги!И при мен има същия проблем Смених цялата предница почти, включително и рецикаж на рейката (без да иам нужда) и пак си имам тропане Та сега разбирам че има 2 двойки тампони на стабелизиращата щанга, а аз съм сменил само едната.Ще пробвам някой ден да сменя и другата двойка. Редактирано 22 януари 2011 от pilota_koko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 22 януари 2011 Сподели Публикувано 22 януари 2011 Здравейте колеги!И при мен има същия проблем Смених цялата предница почти, включително и рецикаж на рейката (без да иам нужда) и пак си имам тропане Та сега разбирам че има 2 двойки тампони на стабелизиращата щанга, а аз съм сменил само едната.Ще пробвам някой ден да сменя и другата двойка. Стабилизиращата щанга има 2 тампона, които я държат към купето и комплект биалетки (реално болтове с тампони), които я връзват към носачите. Биалетките се сменят с поглед (и ъглошлайф понякога ;) ), но двата тампона към купето са много криви за смята, заради това, че е предвидено да се сменят при свалено магаре (crossmember). А това си е зор. Не че с побългаряване няма да се сменят и на място, но за да е както трябва (и както са го замислили от мицубиши) е много криво. Иначе понеже тея тампони са вързани към структурна част от купето, тропането в тях се предава супер много и имаш чувството че нещо всеки момент ще се счупи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 23 януари 2011 Сподели Публикувано 23 януари 2011 Въпросните тампони на ст. щанга които са към купето струваха в ратола 8 лв. броя. А смяната не е чак толкова трудна. Трябва да се вдигне цялата предница във въздуха, за да увисне магарето от тежестта си. Развиват се двете биалетки и с миниатюрна трисчотка се развиват болтчетата на планките държащи тампончетата. Аз използвах камък, в него вкаран болт чиято глава е запилена на четириграм, а от другата страна две гайки стегнати на контра и малко гаечно ключе. Преди да ги сменя тропаше наистина ужасно, но само на черния път към нас... По улиците нямаше никакво трополене. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 23 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 23 януари 2011 Пробвахме на едни и същи неравни повърхнисти(нещо подобно на павета)преди и след ремонта.Имаше разлика.Тампоните ги взех по 10лв бройката,не се наложи да се сваля щангата.Смениха се на място.Другите са по 25лв бройката,все още не ми е останало време да се занимавам с тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 11 февруари 2011 Автор Сподели Публикувано 11 февруари 2011 Колеги,може ли пак малко помощ.Днеска сменях маслото на колтчето,минах да купя маслен филтър от магазинчето за Джапан партс , и викам ще питам за тези тампони на стабилизиращата щанга.Жената бръкна в една кутийка и ми даде два тампона по 1.5лв ,обаче вика май ти трябват 4бр -по 2 тампона на болт.Сега не мога да разбера -в ауто+ ми казаха по 25лв на комплект,тоест 50лв пък тука ми ги продават по 1.5лв/бр...... :fool: Сега не знам какво да правя.Някой ако е сменял тези тампони (които са към носача,а не към купето) да каже колко броя са -общо един или един под и един над щангата.Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 февруари 2011 Сподели Публикувано 11 февруари 2011 Гумените тампончета които се намират на болта хващаш стабилизиращата щанга за носача са 4 бр. Т.е. за да смениш и от двете страни ти трябват 8 бр. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 февруари 2011 Сподели Публикувано 11 февруари 2011 Когато е с тампони, те са по 4 броя на страна ..:icon_thumbup: Но първо се убеди, че не си с биелети .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 февруари 2011 Сподели Публикувано 11 февруари 2011 http://img824.imageshack.us/img824/1618/41516891.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 11 февруари 2011 Автор Сподели Публикувано 11 февруари 2011 Аз сега съвсем се обърках.Значи сменил съм вътрешните два,значи трябва да сменя по още два за всяка страна откъм главината...? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 февруари 2011 Сподели Публикувано 11 февруари 2011 (редакция) Вътрешните два тампона (сцепените, които свързват щангата към купето) са с номер 40699 на картинката (показан е само левия). Те са тези които като се амортизират и щангата започва да хлопа в купето. Крайните тампончета които са на болта свързващ щангата към носача са 4 броя от страна както ти казахме. Номерирал съм ти ги 4-те броя показани на снимката (пак само за лявата страна). Тях по принцип не виждам особена причина да сменяш, освен ако не са ти се скъсали и да са разпаднати. Редактирано 11 февруари 2011 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 12 февруари 2011 Автор Сподели Публикувано 12 февруари 2011 Емо,извинявай.Просто бях на работа,а снимката която си прикачил там не се вижда поради някакви административни забрани.Благодаря ти много,сега разбрах за какво става въпрос. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivaki Публикувано 25 Май 2011 Сподели Публикувано 25 Май 2011 Здравете колеги.Днеска жената кара колта на ремонт за смяна на шарнири и тампони на стабилизиращата щанга,а се окза че не те,а хидравличната рейка е заминала.Единстените симптоми,които има колата са тропане особено от дясно когато се минава през неравности.Какво да правя с тази рейка?Да търся втора ръка или да се носи на ремонт?От каризма и галант едни и същи ли са?Моля за съвети. П.П.Извинявам се ако има подобна тема.аз имам реика от 1.3 е но мисля 4е са еднакви ако имаш интерес тожа ми е телефона 0888338023 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 25 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2011 аз имам реика от 1.3 е но мисля 4е са еднакви ако имаш интерес тожа ми е телефона 0888338023Колега,на мене хидравлична рейка вече не ми трябва.Виж,ако имаш жила за скоростите...И според мен е нормално да се коментират подобни неща на ЛС.Моля,модераторите по свое усмотрение да изтрият коментарите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 19 юли 2013 Сподели Публикувано 19 юли 2013 (редакция) Аз бих искал да попитам в тази тема, понеже ми се струва най-подходяща, пък и да я поизтупам от прахта.От известно време чувам тропане в предно дясно на Колт 1.3 '98. Не съм забелязал да се усилва в течение на времето. Сменил съм биалети (целите), вътрешните тампони на магарето не съм ги сменял, но не мисля, че е от там. За тропането - забелязвах го при въртене на волана, когато минавам през дупки, или когато карам по паваж. Мислех си, че е шарнир. Днес обаче чух ясно и отчетливо, че тропа, когато правя пълен ляв завой на абсолютно равен път. Звукът е "троп-троп" - ясно и отчетливо, не глухо... На пълен десен завой на равно не съм пробвал/забелязал. Т.е. изключвам шарнирите (не, че те не могат да тропат, но със сигурност тропа и нещо друго, щом тропа на равен път). Въпросът е банален - от какво може да е? Кормилен накрайник, каре или рейка? При пуснат волан колата държи права линия напред... Аз лично мисля, че това е кормилен накрайник, но това е само догадка ПП: При преминаване през дупка... тропането е по-силно, дори без да въртя волана, а ако въртя/завивам и минавам през дупка, е хептен силно Редактирано 19 юли 2013 от Арх. Пътко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 юли 2013 Сподели Публикувано 20 юли 2013 Ами поне външнтие кормилни накрайници можеш бързо и лесно да ги провериш. Но, на жената колта тропаше и то доста силно от вътрешен накрайник...Поизпотих се в канала с тях и по точно с този който е от към скоростната кутия А да знаеш, че от заминали тампончета, стабилизиращата щанга също лопа неприятно, но тя се проявява само по неравни терени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 20 юли 2013 Сподели Публикувано 20 юли 2013 Може ли набързо да обясниш процедурата по проверка на външен кормилен накрайник - вдигам на крик колелото и после..? Мерси Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 юли 2013 Сподели Публикувано 20 юли 2013 Хвани го с ръка и провери за луфт по дължината на ябълковидния болт. Може и с щангичка, но по-принцип като се разхлопат и на ръка се усещат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.