don_koko Публикувано 9 януари 2011 Сподели Публикувано 9 януари 2011 Здравейте, имам едно питане. Искам да си сложа ксенон, но не ми е много ясно обозначението за H и ватовете.Ако някой може да ме посъветва и на кратко да обясни за какво става въпрос ще съм ви много благодарен. Става въпрос за Colt 93, 1.3 Предварително благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 9 януари 2011 Сподели Публикувано 9 януари 2011 Трябва ти комплект Би-ксенон (H4). Има 35 и 55 вата. Препоръчвам ти 35, защото си със стъклени фарове и с по-силните ще вредиш много на останалите. Също така след монтажа на ксенона задължително реглаж на фаровете! И още един съвет, вземи си 4300-5000 келвина, максимум 6000... Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
don_koko Публикувано 9 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 9 януари 2011 Трябва ти комплект Би-ксенон (H4). Има 35 и 55 вата. Препоръчвам ти 35, защото си със стъклени фарове и с по-силните ще вредиш много на останалите. Също така след монтажа на ксенона задължително реглаж на фаровете! И още един съвет, вземи си 4300-5000 келвина, максимум 6000... Поздрави! Много ти благодаря за ценната информация. :icon_thumbup: :good: Успешна седмица. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 Трябва ти комплект Би-ксенон (H4). Има 35 и 55 вата. Препоръчвам ти 35, защото си със стъклени фарове и с по-силните ще вредиш много на останалите. Също така след монтажа на ксенона задължително реглаж на фаровете! И още един съвет, вземи си 4300-5000 келвина, максимум 6000... Поздрави!Трябва му друга кола :D или поне други фарове, с лупи и гладки стъкла, иначе при всички положения ще вреди на останалите участници в движението ....Ама то кой ли мисли за тях ? :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 По принцип си прав Марине, но с 35 вата, добре регулирани фарове и една идея забити на долу от реглажа няма проблеми. Аз вечер съм малко като прилеп, явно си ми е от очите и като карам кола със слаби фарове много се цъкля. Затова слагането на ксенона преди доста време реши проблема ми. Вече съм убеден, че няма да се върна към обикновени халогенни крушки. Обаче, понеже съм загрижен и затова да не вредя на останалите, след като си регулирах фаровете отидох в СБА на стенд. Човека ги провери с уреда и каза, че са перфектни. Помолих го да провери още веднъж защото съм ги регулирал сам, ако помните в една тема го коментирахме и Божо ми даваше схеми. Човека каза, че са идеални според уреда, но ако държа много ще ми вземе 10 лв. за да ги размърда. След това като по-карах малко, констатирах че когато съм по-баир на горе им дразня на насрещното движение и на 20 един ми святкат. Иначе на равно и на надолнище не. Тогава от копчето за настройване на височината (което при регулиране на фаровете трябва да е на 0 позиция) смъкнах 1 позиция на долу и повече никой не ми е присветнал. Така си ги карам малко наведени и няма грижи, ако изляза някога извън града и няма улично осветление тогава си ги вдигам на горе. Със сигурност пак хвърлям светлина и в страни, но не е толкова силна, че да заслепи останалите участници в движението. Поздрави ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
don_koko Публикувано 10 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 10 януари 2011 Благодаря ви за ценната информация.Все пак това още замисъл за монтирането на ксенона.Незнам само защо и другите не се притесняват така, че ще заслепяват останалите водачи и ги монтират както им дойде :icon_crying: , но това е друга тема. До колкото разбрах в СБА могат да направят настройката на вече монтирани или ще трябва да ходя при майстори? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 (редакция) Относно монтирането на ксенон системата, ако не те задължават поради гаранционни условия, то можеш и сам да се справиш. В пакета има кабели, крушки и баласти. Няма нищо сложно. Светлината обаче на ксеноновите крушки бие съвсем различно, и като ги монтираш трябва да се настроят иначе вероятно ще светят по покривите на сградите Можеш и грубо първоначално да си ги настроиш пред някоя стена, на равно и тъмно. Става с кръстата отверка, има регулиращи винтове на фаровете. После отиваш някъде на стенд да ти ги направят точно с уред. Що се отнася до това че на повечето хора не им пука, причината е в това, че масово хората слагат ксенон не за да виждат, а за гъзария. Затова е пълно и с 8-10-12 000 келвина ксенони... Редактирано 10 януари 2011 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
don_koko Публикувано 10 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 10 януари 2011 Относно монтирането на ксенон системата, ако не те задължават поради гаранционни условия, то можеш и сам да се справиш. В пакета има кабели, крушки и баласти. Няма нищо сложно. Светлината обаче на ксеноновите крушки бие съвсем различно, и като ги монтираш трябва да се настроят иначе вероятно ще светят по покривите на сградите Можеш и грубо първоначално да си ги настроиш пред някоя стена, на равно и тъмно. Става с кръстата отверка, има регулиращи винтове на фаровете. После отиваш някъде на стенд да ти ги направят точно с уред. Що се отнася до това че на повечето хора не им пука, причината е в това, че масово хората слагат ксенон не за да виждат, а за гъзария. Затова е пълно и с 8-10-12 000 келвина ксенони... Много си прав за гъзарията, но....... На ме ми се струва, че мойте в момента светят слабо и за това обмислям вариянт за ксенон.Ще пробвам сам първо, а за по- прецизна настройка ще търся някой специалист.Мерси много :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 По принцип фаровете на колтовете, поне за старите модели не светят никак добре... Аз когато купих моя, не бях никак доволен, но ксенон комплектите бяха още много скъпи. Тогава си купих 2 крушки на филипс за 70 лв. който ги даваха 40% повече светлина при същите 55/60 вата. Понеже съм тома неверни, монтирах само едната крушка за да видя разликата, и да тя беше осезаема. В последствие когато цените на ксеноните паднаха си монтирах същия и буквално прогледнах. Тогава имаше само 6000к. и такива взех. Сега си купих нови крушки на 5000к и с тях се вижда доста по-добре. 6000к са студено-бяла светлина със синеещ оттенък която като като визия на колата е много добре, като видимост също, НО при дъждовно време мокрия асвалт я поглъща. Затова си сложих 5000к (исках 4300, но нямаше) и сега светлината е топло-бяла и се вижда доста по-добре на мокро и снежно. За халогените съм поръчал 3000к който очаквам, ще пусна снимкик когато дойдат и ако запалят :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
don_koko Публикувано 10 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 10 януари 2011 И аз съм чувал, че при мокро или заснежено време ксенона не е особено ефективен. Затова беше и въпроса, който е ползвал или използва да даде съвет. Ако е възможно да се увеличи светлината с обикновени крушки, то за момента няма да имам нужда да слагам ксенон. В момента имам чувство, че съм запалил две свещички, вместо фарове. Другият вариянт е да си сложа два халогена в отворите на бронята. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 С обикновени крушки става, но скъпи...Всъщност не знам сега какви пари са. Провери филипсите които ги дават 40-50% повече светлина на какви пари са, и ако е до 30 лв. за двете крушки става. Ако е повече, по-добре слагай ксенон. Относно халогените, нали знаеш че акт-а за тях е 50 лв. Мен веднъж ме пощадиха, но... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
don_koko Публикувано 10 януари 2011 Автор Сподели Публикувано 10 януари 2011 Опа, :icon_doh: не знаех, че могат да глобяват и за това. Това беше важна подробност.Май ще пробвам първо с обикновени да видим как ще и тогава ще преценя, дали си заслужава.Благодарство за инфото. :good: Жив и здрав да си :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 ....Затова си сложих 5000к (исках 4300, но нямаше) и сега светлината е топло-бяла и се вижда доста по-добре на мокро и снежно....Здравей,Емо!Извинявам се че се намесвам в темата на колегата,но ми е доста интересно каква е разликата между 4300К и 5000К и защо предпочиташ 4300К?И аз се интересувам от поставянето на ксенон в близко бъдеще,така че бих ти бил благодарен за разяснението. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 (редакция) Здравей,Емо!Извинявам се че се намесвам в темата на колегата,но ми е доста интересно каква е разликата между 4300К и 5000К и защо предпочиташ 4300К?И аз се интересувам от поставянето на ксенон в близко бъдеще,така че бих ти бил благодарен за разяснението. При 6000к. светлината е студено-бяла със син отенък... Такава е светлината при повечето луминисцентни лампи например и при денем когато е облачно. При нормално сухо време се вижда супер, а колата придобива чудна визия. Ето снимка когато бях с такива ЦЪК. При мокро време, мъгла и сняг тази светлина чувствително се поглъща и губи...Слизайки надолу по келвините, през 5000-4300 светлината става по-топла бяла и на 3000к вече е жълта. 4300-5000к. светлината е най-близка до дневната и най не изморителна за очите.. После се вижда доста по добре в мокро време. Има и един друг важен момент, колкото са по ниски келвините на крушката, толкова повече са лумените (по силна е светлината). http://img126.imageshack.us/img126/7057/hidchartbc0.jpg Редактирано 10 януари 2011 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 Значи доколкото те разбирам,разликата между 4300К и 5000К е пренебрежимо малка-избора се определя индивидуално-ако клиента желае малко по-добра визия на автомобила,за сметка на съвсем леко по-малка видимост-5000К,и обратно-по-добра видимост за сметка на визия-4300К.Знам че повечето(мисля че даже всички)производители на автомобили вграждат фабрично 4300К,но тук в БГ,повечето търговци ми препоръчват "задължително" от 5000К нагоре.Благодаря за мнението! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 10 януари 2011 Сподели Публикувано 10 януари 2011 Дори най-масово продаваните и монтирани са 6000 келвина и нагоре. Да, въпрос на личен избор е какви ще си сложиш. Иначе виж, ксеноните правят светлина в изобилие и това, че 6000к отделя примерно 10% по малко светлина от 4300 едва ли ще го хванеш с окото си. По важното е, че по топлата светлина е по-добра за очите и значително по забележима в мокро и снежно време. Аз съм си поръчал 3000к (жълто) ксенон за халогените и като дойде, ако светне ще ви покажа снимки :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 11 януари 2011 Сподели Публикувано 11 януари 2011 Бяха ми продали 8000к вместо 6000к, наистина започват да синеят.Сега имам 5000к и се вижда много добре,въпреки че и аз исках 4300к.Колеги,и аз да се вместя малко в темата:Колт 5 97-ма имам един потенциометър от лявата страна с една крушка обозначена,може ли да ми кажете какво прави.Аз първоначално си мислех,че се пременя светлината на таблото,но уви.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 11 януари 2011 Сподели Публикувано 11 януари 2011 Бяха ми продали 8000к вместо 6000к, наистина започват да синеят.Сега имам 5000к и се вижда много добре,въпреки че и аз исках 4300к.Колеги,и аз да се вместя малко в темата:Колт 5 97-ма имам един потенциометър от лявата страна с една крушка обозначена,може ли да ми кажете какво прави.Аз първоначално си мислех,че се пременя светлината на таблото,но уви.... Правилно си мислил, потенциометъра усилва/намаля светлината на таблото. Забележка: когато таблото е префасонирано и крушките са заменени с диоди, потенциометъра не работи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MB200ce Публикувано 12 януари 2011 Сподели Публикувано 12 януари 2011 Правилно си мислил, потенциометъра усилва/намаля светлината на таблото. Забележка: когато таблото е префасонирано и крушките са заменени с диоди, потенциометъра не работи.Хах,хвана ме в крачка Наистина е с диоди.Мерси! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 8 февруари 2011 Сподели Публикувано 8 февруари 2011 (редакция) Ето и как изглежда с новите ксенони на халогените 3000 келвина: http://media.snimka.bg/8046/022347534-big.jpg?r=0 Ето още снимки Редактирано 8 февруари 2011 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 8 февруари 2011 Сподели Публикувано 8 февруари 2011 Много жълтеят като че ли... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Атанас Публикувано 8 февруари 2011 Сподели Публикувано 8 февруари 2011 Колеги, вече месец и половина съм с ксенон. Няма такъв кеф :icon_thumbup: На новият лансер фаровете са доста добри, но сега като сложих ксенона все едно съм се родил и прогледнал! На 4300К съм, светлината е бяла и много приятна, не се напрягат очите, видимостта е уникална. Пробвах е на всякакви условия включително и в най-гъстата мъгла в Сифия и Пловдив покрай Коледа. Реглаж на фаровете е задължителен! Сложих 55W и светлината е много много силна и ако не са добре регулирани фаровете(аз даже ги свалям допълнително в града) ще ви споменават роднините постоянно. За справка преди когато карах бързо по магистралата :plane: , вдигах малко фаровете и редовно някой ми светкаше :icon_blush: Сега това не се случва! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 8 февруари 2011 Сподели Публикувано 8 февруари 2011 Много жълтеят като че ли... Ми да де, 3000 к. това беше идеята, точно за мъгла ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maroki Публикувано 26 март 2012 Сподели Публикувано 26 март 2012 Гледам че предлагат ксенон системи : H4-1 , H4-2 , H4-3 , като втория вариянт H4-2 e ксенон само на късите ? На Колта крушките са H4 и незнам дали ще пасне или трябва директно би-ксенон? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lancer4x4 Публикувано 26 март 2012 Сподели Публикувано 26 март 2012 като втория вариянт H4-2 e ксенон само на късите ? по-добре недей Н4 bi-xenon 35W 5000K за повече от 70 лева си е чест обир Монтажа при тези фарове е максимум 12-3 мин. без реглажа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.