Премини към съдържание

Спирачни дискове


Chakala29

Препоръчано мнение

Привет колеги за много години и безавариино шофиране през тая година :)

Имам следният въпрос:

Наумил съм си да си сменям спирачните дискове на Галанта и накладките,но искам задължително да са Японски :)

Какво бихте ми препоръчали от тези фирми и ако някой кара с Чпонски дискове и накладки нека сподели :)

ЯПОНСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ:

 

о АКЕБОНО - AKEBONO - Японски накладки и спирачни апарати

о КАШИЯМА - MK KASHIYAMA - Японски накладки и спирачни дискове

о ФБЛ - F.B.L. FBL Fuji Brake Industry Co.,LTD.Japan - Японски накладки и спирачни дискове

о НИПОН - ALLIED NIPPON - Японски накладки и спирачни дискове

 

Поздрави на всички :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За кривенето на дисковете възможна причина можела да бъде и спирачният апарат. Ако примрно е така къде трябва да се гледа, на какво да се обръща внимане и по какво личи че апарата е в неизправност? Питам от любопитство че и при мен се задава май смяната на дискове :icon_doh: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам става въпрос за клеясването на спирачните бутала (или бутало, ако е само едно) и невъзможността те да се върнат при отпускане на спирачката. В резултат на това накладките не спират да трият върху диска и го загряват непрекъснато.

Само че проблемът е в самите дискове. Навремето имахме москвич 2138 и сервото на спирачките беше спекло нещо. Един градски с Волга ни закачи да ни тегли до нас (32 км от дома). По едно време спря и каза - Ега тоя туч! Все едно тегля трактор с ремарке. От дисковете излизаше пушек и цвърчеше грес навсякъде все едно сипваш замръзнали картофи в нагорещено олио. Отпецнахме сервото в нас и тези спирачки служиха още ... не знам точно, сигурно 5-6 години. Няма да рита педала, няма нищо. Даже не скърцаче и т.н. Михахме със шкурка накладките и айдеее...

Самото бутало трябва да е без петна от ръжда и като го буташ с пръсти да се движи с не голямо усилие навън-навътре.

На моя фотомобил не съм имал задържане, дисковете след движение никога не са били топли при проверка, но това не попречи предните дискове да са се нацепили. Доста страховита гледка е десния диск. Предполагам така съм го купил, но не съм сигурен разбира се.

Някъде в този раздел има тема за профилактиката на сп. апарати :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навремето имахме москвич 2138...

 

Това беше първата ми кола, бях на 15 и успях да й взема акъла за по-малко от година... Тя ме запали по.... автомонтьорството:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тя ме запали по.... автомонтьорството:icon_thumbup:

 

Който е карал и поправял Москвич /Варшава, Волга, Жигула/ може да кара всичко друго и за него няма тайни...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в този раздел има тема за профилактиката на сп. апарати :rolleyes:

Понеже темата сме я дъвкали 1000 пъти, аз ще колентирам само със снимки.......... :D

http://images24.snimka.bg/005372305.jpg?r=0

 

http://images24.snimka.bg/005372307.jpg?r=0

 

http://images24.snimka.bg/005372310.jpg?r=0

Иначе ако не се обърне внимание на спирачките, може да стане ето така:

http://media.snimka.bg/2086/010426915.jpg?r=0

:D :D

 

Освен спирачните апарати , трябва и мастер брейк цилиндъра да се профилактира, или спирачната помпа:

http://media.snimka.bg/1773/009800522.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/1773/009800523.jpg?r=0

 

После се слага една хубава ДОТ 4 спирачна течност и се обезвъздушава всичко , т.е. и 4-те колела........ :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малиии е то тоя диск (не че приличаше много на диск но...) с брадва ли са го цепили. :icon_hmm: Още по чудното до като стигне до това състояние, човека който е карал колата как така не е забелязал този диск :icon_doh: ?!? Странно :icon_crying: За спирачна течност дот 5.1 ако се сложи ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малиии е то тоя диск (не че приличаше много на диск но...) с брадва ли са го цепили. Още по чудното до като стигне до това състояние, човека който е карал колата как така не е забелязал този диск ?!? Странно За спирачна течност дот 5.1 ако се сложи ?

Ооо,какво говориш, то нямаше бутало ,а накладката беше отодавна перфорирана.............. :icon_doh:

Та така дами и господа, виждате какви шемети,изроди и т.н. ( да не изброявам ) карат по нашите "шосета" .....в кавички, щото те по скоро са като планински пътеки........ :icon_censored: :icon_blush:

Eto още снимчици от моя опит ............... :D

http://media.snimka.bg/2086/010426944.jpg?r=0

 

http://media.snimka.bg/2086/010426946.jpg?r=0

 

Викам: добре де , как стана така?- Ми не знам......- откога караш така? - А ,отскоро.........около 8-9 месеца......... :icon_doh: :icon_censored: Е добре, не чуваш ли нещо? Не вижда ли някой искри ?Аа,ми не.......един път некъв ми вика: абе, отреде ти излизат искри........... :icon_doh: :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За спирачна течност дот 5.1 ако се сложи ?

ДОТ 5.1 не става за нашите коли,не само Галанти а като цяло :mitsu-smiley: ......особено ако имаш АБС.......... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше да го забележа ако не бяхме сменили главината. От вътрешната страна дискът се е напукал на 10-ина места. В същото време от външната е перфектен - огледален, с минимален ръб и не съм усетил ритане в педала на спирачките. Вътрешния му край е три пъти по-тънък от външния и няма как да го видя. Ако не беше главината за смяна, щях да си смачкам фасона.

 

п.п. сега видях снимките на Пламен - значи, вътрешният му край е малко по-дебел от този на снимката :icon_doh: . Всъщност щях да разглобя за накладки, нямаше да се пребия. Даже търсих накладки, ама по ВИН излизат някакви различни... Утре ще съм в джаза :icon_rock:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше да го забележа ако не бяхме сменили главината. От вътрешната страна дискът се е напукал на 10-ина места. В същото време от външната е перфектен - огледален, с минимален ръб и не съм усетил ритане в педала на спирачките. Вътрешния му край е три пъти по-тънък от външния и няма как да го видя. Ако не беше главината за смяна, щях да си смачкам фасона.

 

п.п. сега видях снимките на Пламен - значи, вътрешният му край е малко по-дебел от този на снимката :icon_doh: . Всъщност щях да разглобя за накладки, нямаше да се пребия. Даже търсих накладки, ама по ВИН излизат някакви различни... Утре ще съм в джаза :icon_rock:

Винаги така се получава на нашите Галанти,защото спир. системи са еднобутално-едностранни....т.е. само от едната страна има бутало и то е от вътрешната страна на диска..........и съответно по голямата сила на прилагане към накладката е от към буталото..,......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мене взе да ме хваща страх вече. Ами а представи си само че пресичаш пътя и 'този' господин си позволил не много примерно да кара с 60км/ч градско (то като гледам и с 20 да кара малко зор ще спре но... тва е друг въпрос) колко му е да те качи на предния си капак :icon_crying: :mad: после защо имало толкова много инциденти :icon_box:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мене взе да ме хваща страх вече. Ами а представи си само че пресичаш пътя и 'този' господин си позволил не много примерно да кара с 60км/ч градско (то като гледам и с 20 да кара малко зор ще спре но... тва е друг въпрос) колко му е да те качи на предния си капак :icon_crying: :mad: после защо имало толкова много инциденти :icon_box:

Ми те за това му се карах едва ли не ..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винаги така се получава на нашите Галанти,защото спир. системи са еднобутално-едностранни....т.е. само от едната страна има бутало и то е от вътрешната страна на диска..........и съответно по голямата сила на прилагане към накладката е от към буталото..,......

Винаги така се получава само при Галантите, те повечето коли са с еднобутални апарати и буталата са все отвътре ..:)

При другите производители дисковете са все симетрични, при Галанта не знам защо са го измислили :icon_hmm: но още като нови дисковете са по тънки откъм буталото .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ДОТ 5.1 не става за нашите коли,не само Галанти а като цяло :mitsu-smiley: ......особено ако имаш АБС.......... :rolleyes:

 

Кое по-точно не става от това ДОТ 5.1?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Самото бутало трябва да е без петна от ръжда и като го буташ с пръсти да се движи с не голямо усилие навън-навътре.

Самоцитирам се, защото съм написал глупост - буталата се движат трудно и е зор да крепиш апарата и да ги избуташ с каквото и да било. Не може да го оставиш да виси на маркучето, защото супорта и апарата са темелни (демек тежки). Продават едни специални комплекти с накрайници за смяна на всякакви накладки. С такова нещо върнах накладките и наистина стана без усилие, но преди това половин час се напъвах и не можах да ги върна пустините. Не ми стигна времето да сменя и другия диск и накладки (на предно ляво колело). А понеже преди две години смених задните накладки и с отвертка избутах буталото с подлагане на старата накладка и затова се изказах неподготвен :icon_hmm: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...при Галанта ... още като нови дисковете са по тънки откъм буталото .

 

Това сигурно ли е?

 

http://195.149.248.189:8080/2011-01-08/b4fb452011f1bb67ec954aefb0dc9ffe_120x90.jpg

 

не ми се видя така нито при тези нито при старите OEM-ки които свалих.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винаги така се получава на нашите Галанти,защото спир. системи са еднобутално-едностранни....т.е. само от едната страна има бутало и то е от вътрешната страна на диска..........и съответно по голямата сила на прилагане към накладката е от към буталото..,......

 

За първи път не съм съгласен с Ди джея. Вярно е , че спирачните апарати са еднобутални, но са с плаващ супорт и при натиск от буталато супорта се премества по направляващите и спирачното усилие се разпределя равномерно от двете страни на диска. При клеясали направляващи картината става друга. Буталато "излиза", но супорта не се мести по направляващите, а се "криви" в рамките на хлабината мужду направляващите и отворите /водещите/ на супорта. Впрочем там "лагерува" на гумените маншончета които са и противопрашни на направляващите и "играе" осезателно. Затова се износва повече вътрешната повърхност. Следващата стъпка е клеясване на буталато и блокиране или задържане на спирачния апарат. Тогава се сещаме за този възел и виждаме последствията. Ако поне два пъти годишно при смяна на летни със зимни гуми и обратно се профилактира, проблеми няма да има.

"Бай Марине", истината е , че не съм виждал фабрично нови дискове, но тези които съм виждал на колите си са били симетрично дебели и от двете страни на вентилацията, с изключение на едни, но там беше въпрос на износване /минимално/.

А снимките които Ди джея е качил говорят за престъпна небрежност на съответния водач, както към неговия, така и към други животи.

Анди, аз използвам за раздмижване на буталцата голям тръбен ключ с който "стискам" внимателно буталото към супорта, а цялата система я връзвам за U-образния горен носач. После помпам на педала 3-4 пъти и пак

стискам. Упражнението е приключило когато при натискане на педала буталцето излиза, а при отпускане на педала се прибира малко, което обезпечава освобождаване на накладките към диска. Когато буталато само излиза и не се връща /пулсира/, значи не е наред.

Поздрави!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За първи път не съм съгласен с Ди джея. Вярно е , че спирачните апарати са еднобутални, но са с плаващ супорт и при натиск от буталато супорта се премества по направляващите и спирачното усилие се разпределя равномерно от двете страни на диска. При клеясали направляващи картината става друга. Буталато "излиза", но супорта не се мести по направляващите, а се "криви" в рамките на хлабината мужду направляващите и отворите /водещите/ на супорта.

А колко са случаите, къде водачите не са клеасали???То е хубаво са го замислили....евтино, но ненадежно ,има го фактора "риск".........риска е много по голям да ти блокира "ходенето" на спир. апарат по супорта, отколкото при "Жигуловите" :D спир. системи ,къде са по две буталца на спир. апарат.........Моя опит показва ,че едно 90% от случаите на блокирал спир . апарат е точно това приината......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено когато продължително време се кара с изстънели накладки, буталата през цялото време са се показали навън и в резултат на това с поставяне на нови накладки (да не говорим и дискове, тъй като всичко става сито) започват проблемите със задържането. Тогава работната част на буталцата лесно корозира. Нали не се "крие" от мръсотията вътре в цилиндърчето. Почистването в този случай според мен е задължително. Само че аз не мога да се справя с тази задача, а искам да направя профилактика и на двата апарата :icon_crying:

 

п.п. десните водачи ги гресирах след като ги смених лятото (дрънкаше като каруца по паваж) и сега ще намажа и от другата страна, но не чувствам че това е достатъчно.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колко са случаите, къде водачите не са клеасали???То е хубаво са го замислили....евтино, но ненадежно ,има го фактора "риск".........риска е много по голям да ти блокира "ходенето" на спир. апарат по супорта, отколкото при "Жигуловите" :D спир. системи ,къде са по две буталца на спир. апарат.........Моя опит показва ,че едно 90% от случаите на блокирал спир . апарат е точно това приината......... :)

За това не споря, така е....

За това казвам профилактика, но не всеки има време, желание или умения, а и е досадно..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно ли е?

 

не ми се видя така нито при тези нито при старите OEM-ки които свалих.

При тези не, но при повечето афтърмаркет е така .. Роската (SLX) разхожда едни ЕВС-та на около 1000 км. в багажника си :) ако не се лъжа и те бяха така ..:icon_hmm: И това само при Галанта, при другите модели на Мицубиши всичко е еднакво дебело и от двете страни ..

 

 

Когато буталато само излиза и не се връща /пулсира/, значи не е наред.

 

Е те тогава, най- много яде дисковете отвътре ..:good:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...