Chakala29 Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Привет колеги за много години и безавариино шофиране през тая година Имам следният въпрос:Наумил съм си да си сменям спирачните дискове на Галанта и накладките,но искам задължително да са Японски Какво бихте ми препоръчали от тези фирми и ако някой кара с Чпонски дискове и накладки нека сподели ЯПОНСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ: о АКЕБОНО - AKEBONO - Японски накладки и спирачни апаратио КАШИЯМА - MK KASHIYAMA - Японски накладки и спирачни дисковео ФБЛ - F.B.L. FBL Fuji Brake Industry Co.,LTD.Japan - Японски накладки и спирачни дисковео НИПОН - ALLIED NIPPON - Японски накладки и спирачни дискове Поздрави на всички Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=16081&st=0&p=169575&hl=+%E0%EA%E5%E1%EE%ED%EE%20+%E8%EB%E8&fromsearch=1entry169575и по-скоро:http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=18077&st=0&p=187225&hl=GD855&fromsearch=1entry187225 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tunay Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 За кривенето на дисковете възможна причина можела да бъде и спирачният апарат. Ако примрно е така къде трябва да се гледа, на какво да се обръща внимане и по какво личи че апарата е в неизправност? Питам от любопитство че и при мен се задава май смяната на дискове :icon_doh: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Предполагам става въпрос за клеясването на спирачните бутала (или бутало, ако е само едно) и невъзможността те да се върнат при отпускане на спирачката. В резултат на това накладките не спират да трият върху диска и го загряват непрекъснато.Само че проблемът е в самите дискове. Навремето имахме москвич 2138 и сервото на спирачките беше спекло нещо. Един градски с Волга ни закачи да ни тегли до нас (32 км от дома). По едно време спря и каза - Ега тоя туч! Все едно тегля трактор с ремарке. От дисковете излизаше пушек и цвърчеше грес навсякъде все едно сипваш замръзнали картофи в нагорещено олио. Отпецнахме сервото в нас и тези спирачки служиха още ... не знам точно, сигурно 5-6 години. Няма да рита педала, няма нищо. Даже не скърцаче и т.н. Михахме със шкурка накладките и айдеее... Самото бутало трябва да е без петна от ръжда и като го буташ с пръсти да се движи с не голямо усилие навън-навътре. На моя фотомобил не съм имал задържане, дисковете след движение никога не са били топли при проверка, но това не попречи предните дискове да са се нацепили. Доста страховита гледка е десния диск. Предполагам така съм го купил, но не съм сигурен разбира се.Някъде в този раздел има тема за профилактиката на сп. апарати :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Навремето имахме москвич 2138... Това беше първата ми кола, бях на 15 и успях да й взема акъла за по-малко от година... Тя ме запали по.... автомонтьорството:icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Тя ме запали по.... автомонтьорството:icon_thumbup: Който е карал и поправял Москвич /Варшава, Волга, Жигула/ може да кара всичко друго и за него няма тайни... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Някъде в този раздел има тема за профилактиката на сп. апарати :rolleyes:Понеже темата сме я дъвкали 1000 пъти, аз ще колентирам само със снимки.......... :D http://images24.snimka.bg/005372305.jpg?r=0 http://images24.snimka.bg/005372307.jpg?r=0 http://images24.snimka.bg/005372310.jpg?r=0Иначе ако не се обърне внимание на спирачките, може да стане ето така:http://media.snimka.bg/2086/010426915.jpg?r=0 :D :D Освен спирачните апарати , трябва и мастер брейк цилиндъра да се профилактира, или спирачната помпа:http://media.snimka.bg/1773/009800522.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/1773/009800523.jpg?r=0 После се слага една хубава ДОТ 4 спирачна течност и се обезвъздушава всичко , т.е. и 4-те колела........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 DJ, прати на Алекс снимката с диска да види къде е ръба от износване на диска Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tunay Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Малиии е то тоя диск (не че приличаше много на диск но...) с брадва ли са го цепили. :icon_hmm: Още по чудното до като стигне до това състояние, човека който е карал колата как така не е забелязал този диск :icon_doh: ?!? Странно :icon_crying: За спирачна течност дот 5.1 ако се сложи ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Малиии е то тоя диск (не че приличаше много на диск но...) с брадва ли са го цепили. Още по чудното до като стигне до това състояние, човека който е карал колата как така не е забелязал този диск ?!? Странно За спирачна течност дот 5.1 ако се сложи ?Ооо,какво говориш, то нямаше бутало ,а накладката беше отодавна перфорирана.............. :icon_doh: Та така дами и господа, виждате какви шемети,изроди и т.н. ( да не изброявам ) карат по нашите "шосета" .....в кавички, щото те по скоро са като планински пътеки........ :icon_censored: :icon_blush: Eto още снимчици от моя опит ............... :D http://media.snimka.bg/2086/010426944.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/2086/010426946.jpg?r=0 Викам: добре де , как стана така?- Ми не знам......- откога караш така? - А ,отскоро.........около 8-9 месеца......... :icon_doh: :icon_censored: Е добре, не чуваш ли нещо? Не вижда ли някой искри ?Аа,ми не.......един път некъв ми вика: абе, отреде ти излизат искри........... :icon_doh: :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 За спирачна течност дот 5.1 ако се сложи ?ДОТ 5.1 не става за нашите коли,не само Галанти а като цяло :mitsu-smiley: ......особено ако имаш АБС.......... :rolleyes: 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 (редакция) Нямаше да го забележа ако не бяхме сменили главината. От вътрешната страна дискът се е напукал на 10-ина места. В същото време от външната е перфектен - огледален, с минимален ръб и не съм усетил ритане в педала на спирачките. Вътрешния му край е три пъти по-тънък от външния и няма как да го видя. Ако не беше главината за смяна, щях да си смачкам фасона. п.п. сега видях снимките на Пламен - значи, вътрешният му край е малко по-дебел от този на снимката :icon_doh: . Всъщност щях да разглобя за накладки, нямаше да се пребия. Даже търсих накладки, ама по ВИН излизат някакви различни... Утре ще съм в джаза :icon_rock: Редактирано 7 януари 2011 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Нямаше да го забележа ако не бяхме сменили главината. От вътрешната страна дискът се е напукал на 10-ина места. В същото време от външната е перфектен - огледален, с минимален ръб и не съм усетил ритане в педала на спирачките. Вътрешния му край е три пъти по-тънък от външния и няма как да го видя. Ако не беше главината за смяна, щях да си смачкам фасона. п.п. сега видях снимките на Пламен - значи, вътрешният му край е малко по-дебел от този на снимката :icon_doh: . Всъщност щях да разглобя за накладки, нямаше да се пребия. Даже търсих накладки, ама по ВИН излизат някакви различни... Утре ще съм в джаза :icon_rock:Винаги така се получава на нашите Галанти,защото спир. системи са еднобутално-едностранни....т.е. само от едната страна има бутало и то е от вътрешната страна на диска..........и съответно по голямата сила на прилагане към накладката е от към буталото..,...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tunay Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Мене взе да ме хваща страх вече. Ами а представи си само че пресичаш пътя и 'този' господин си позволил не много примерно да кара с 60км/ч градско (то като гледам и с 20 да кара малко зор ще спре но... тва е друг въпрос) колко му е да те качи на предния си капак :icon_crying: :mad: после защо имало толкова много инциденти :icon_box: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 януари 2011 Сподели Публикувано 7 януари 2011 Мене взе да ме хваща страх вече. Ами а представи си само че пресичаш пътя и 'този' господин си позволил не много примерно да кара с 60км/ч градско (то като гледам и с 20 да кара малко зор ще спре но... тва е друг въпрос) колко му е да те качи на предния си капак :icon_crying: :mad: после защо имало толкова много инциденти :icon_box:Ми те за това му се карах едва ли не .............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 8 януари 2011 Сподели Публикувано 8 януари 2011 Винаги така се получава на нашите Галанти,защото спир. системи са еднобутално-едностранни....т.е. само от едната страна има бутало и то е от вътрешната страна на диска..........и съответно по голямата сила на прилагане към накладката е от към буталото..,......Винаги така се получава само при Галантите, те повечето коли са с еднобутални апарати и буталата са все отвътре ..При другите производители дисковете са все симетрични, при Галанта не знам защо са го измислили :icon_hmm: но още като нови дисковете са по тънки откъм буталото . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 8 януари 2011 Сподели Публикувано 8 януари 2011 ДОТ 5.1 не става за нашите коли,не само Галанти а като цяло :mitsu-smiley: ......особено ако имаш АБС.......... :rolleyes: Кое по-точно не става от това ДОТ 5.1? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 8 януари 2011 Сподели Публикувано 8 януари 2011 Самото бутало трябва да е без петна от ръжда и като го буташ с пръсти да се движи с не голямо усилие навън-навътре. Самоцитирам се, защото съм написал глупост - буталата се движат трудно и е зор да крепиш апарата и да ги избуташ с каквото и да било. Не може да го оставиш да виси на маркучето, защото супорта и апарата са темелни (демек тежки). Продават едни специални комплекти с накрайници за смяна на всякакви накладки. С такова нещо върнах накладките и наистина стана без усилие, но преди това половин час се напъвах и не можах да ги върна пустините. Не ми стигна времето да сменя и другия диск и накладки (на предно ляво колело). А понеже преди две години смених задните накладки и с отвертка избутах буталото с подлагане на старата накладка и затова се изказах неподготвен :icon_hmm: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 8 януари 2011 Сподели Публикувано 8 януари 2011 (редакция) ...при Галанта ... още като нови дисковете са по тънки откъм буталото . Това сигурно ли е? http://195.149.248.189:8080/2011-01-08/b4fb452011f1bb67ec954aefb0dc9ffe_120x90.jpg не ми се видя така нито при тези нито при старите OEM-ки които свалих. Редактирано 8 януари 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 8 януари 2011 Сподели Публикувано 8 януари 2011 Винаги така се получава на нашите Галанти,защото спир. системи са еднобутално-едностранни....т.е. само от едната страна има бутало и то е от вътрешната страна на диска..........и съответно по голямата сила на прилагане към накладката е от към буталото..,...... За първи път не съм съгласен с Ди джея. Вярно е , че спирачните апарати са еднобутални, но са с плаващ супорт и при натиск от буталато супорта се премества по направляващите и спирачното усилие се разпределя равномерно от двете страни на диска. При клеясали направляващи картината става друга. Буталато "излиза", но супорта не се мести по направляващите, а се "криви" в рамките на хлабината мужду направляващите и отворите /водещите/ на супорта. Впрочем там "лагерува" на гумените маншончета които са и противопрашни на направляващите и "играе" осезателно. Затова се износва повече вътрешната повърхност. Следващата стъпка е клеясване на буталато и блокиране или задържане на спирачния апарат. Тогава се сещаме за този възел и виждаме последствията. Ако поне два пъти годишно при смяна на летни със зимни гуми и обратно се профилактира, проблеми няма да има."Бай Марине", истината е , че не съм виждал фабрично нови дискове, но тези които съм виждал на колите си са били симетрично дебели и от двете страни на вентилацията, с изключение на едни, но там беше въпрос на износване /минимално/.А снимките които Ди джея е качил говорят за престъпна небрежност на съответния водач, както към неговия, така и към други животи. Анди, аз използвам за раздмижване на буталцата голям тръбен ключ с който "стискам" внимателно буталото към супорта, а цялата система я връзвам за U-образния горен носач. После помпам на педала 3-4 пъти и пакстискам. Упражнението е приключило когато при натискане на педала буталцето излиза, а при отпускане на педала се прибира малко, което обезпечава освобождаване на накладките към диска. Когато буталато само излиза и не се връща /пулсира/, значи не е наред. Поздрави!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 8 януари 2011 Сподели Публикувано 8 януари 2011 За първи път не съм съгласен с Ди джея. Вярно е , че спирачните апарати са еднобутални, но са с плаващ супорт и при натиск от буталато супорта се премества по направляващите и спирачното усилие се разпределя равномерно от двете страни на диска. При клеясали направляващи картината става друга. Буталато "излиза", но супорта не се мести по направляващите, а се "криви" в рамките на хлабината мужду направляващите и отворите /водещите/ на супорта. А колко са случаите, къде водачите не са клеасали???То е хубаво са го замислили....евтино, но ненадежно ,има го фактора "риск".........риска е много по голям да ти блокира "ходенето" на спир. апарат по супорта, отколкото при "Жигуловите" :D спир. системи ,къде са по две буталца на спир. апарат.........Моя опит показва ,че едно 90% от случаите на блокирал спир . апарат е точно това приината......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 8 януари 2011 Сподели Публикувано 8 януари 2011 (редакция) Обикновено когато продължително време се кара с изстънели накладки, буталата през цялото време са се показали навън и в резултат на това с поставяне на нови накладки (да не говорим и дискове, тъй като всичко става сито) започват проблемите със задържането. Тогава работната част на буталцата лесно корозира. Нали не се "крие" от мръсотията вътре в цилиндърчето. Почистването в този случай според мен е задължително. Само че аз не мога да се справя с тази задача, а искам да направя профилактика и на двата апарата :icon_crying: п.п. десните водачи ги гресирах след като ги смених лятото (дрънкаше като каруца по паваж) и сега ще намажа и от другата страна, но не чувствам че това е достатъчно. Редактирано 8 януари 2011 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 8 януари 2011 Сподели Публикувано 8 януари 2011 А колко са случаите, къде водачите не са клеасали???То е хубаво са го замислили....евтино, но ненадежно ,има го фактора "риск".........риска е много по голям да ти блокира "ходенето" на спир. апарат по супорта, отколкото при "Жигуловите" :D спир. системи ,къде са по две буталца на спир. апарат.........Моя опит показва ,че едно 90% от случаите на блокирал спир . апарат е точно това приината......... За това не споря, така е....За това казвам профилактика, но не всеки има време, желание или умения, а и е досадно.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 януари 2011 Сподели Публикувано 9 януари 2011 Това сигурно ли е? не ми се видя така нито при тези нито при старите OEM-ки които свалих.При тези не, но при повечето афтърмаркет е така .. Роската (SLX) разхожда едни ЕВС-та на около 1000 км. в багажника си ако не се лъжа и те бяха така ..:icon_hmm: И това само при Галанта, при другите модели на Мицубиши всичко е еднакво дебело и от двете страни .. Когато буталато само излиза и не се връща /пулсира/, значи не е наред. Е те тогава, най- много яде дисковете отвътре ..:good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.