Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Смяна на антифриз


didov

Препоръчано мнение

За много години на Всички!

Налага ми се да си сменя антифриза, но не мога да намеря пробката за източване на антифриза от блока на двигателя. По документация я дават зад хидравличната помпа, но нещо ми се губи от погледа. :rolleyes: Къде точно се намира пробката? Двигателят е 1.6 - 4G92

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За много години на Всички!

Налага ми се да си сменя антифриза, но не мога да намеря пробката за източване на антифриза от блока на двигателя. По документация я дават зад хидравличната помпа, но нещо ми се губи от погледа. :rolleyes: Къде точно се намира пробката? Двигателят е 1.6 - 4G92

 

Здрасти колега

За тази документация ли става дума

Иначе не знам къде е ?!?! :icon_hmm:

 

А ако махнеш долната тръба на радиатора няма ли да се източи на всякъде течността (антифриза).

 

Успех :icon_thumbup:

Редактирано от Gr1nGo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Колеги мога ли да сложа антифриз g12 червен защото каризмата ако не бъркам е с чугунен блок?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги мога ли да сложа антифриз g12 червен защото каризмата ако не бъркам е с чугунен блок?

 

Можеш колега. Изрично не се изисква OAT (органичен) антифриз най-често червен на цвят, но е напълно подходящ. Ако трябва да съм точен се изисква следното за охлд. ти уредба:

 

Water with antifreeze (ethylene glycol base)(50%)

 

Т.е. син, червен, зелен ==> всичко е правилно. Зависи обаче с какъв си вътре. Ако си със син и искаш да сложиш червен, то направи промивка на системата и чак тогава сложи новият. Те така или иначе ще се смешат, защото не може да се източи всичко. За пример при мен от 6л успях едвам 4,8 да изкарам. И до сега (след 2 смени на натифриз) той хем е червен, хем зеленее отвътре (предният бе зелен).

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора :) .Стария антифриз е зелен и купих син, защото 100% няма да мога да източа напълно зеления .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля, че цветът е само пигмент.

Иначе по състав са едни и същи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля, че цветът е само пигмент.

Иначе по състав са едни и същи.

 

Не е така. Производителите ги оцветяват в различни цветове, за да дадът индикация на клиента: "Внимание, това не е двигателно масло"! По същият начин процедират и с течностите а хидравлики волан и автоматичните трансмисии. Някои са жълти, други червени, трети зелени. Основното е на какви стандарти отговарят. По-горе се спомена за G12. Сложи на такава охладителна уредба предвидена за G12 син антифриз и гледай какъв филм ще стане. Затова, докато се спазват изисквания на производителя всичко ще е наред, за която да е течност.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ударих греда със смяната. " Майстора" реши ,че ще източи само радиатора и ще долее новия антифриз.Казах му да източи и от блока и след 5 минуи търсене не можа да намери пробката на блока и каза ,че няма такава.Сега гледах сервизните ръководства и гледам ,че уж има.Та има ли няма пробка на блока?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ударих греда със смяната. " Майстора" реши ,че ще източи само радиатора и ще долее новия антифриз.Казах му да източи и от блока и след 5 минуи търсене не можа да намери пробката на блока и каза ,че няма такава.Сега гледах сервизните ръководства и гледам ,че уж има.Та има ли няма пробка на блока?

 

Може да има колега, но да е на много криво място. За пример ще дам моя Мицку 1.3. Майстора който ми прави първото обслужване навремето каза, че пробката ми е зад полуоските или рейката и ако трябва да се стигне до нея, трябва бая разглобяване. Затова източи каквото може като откачи маркучите. Може същата ситуация да е и при теб. Провери евентуално в този сайт цък по номер на рама. Успех.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз скоро смених антифриза и аз доста време търсих пробката за източване на блока. В ръководството не е дадено много ясно къде се намира. Всъщност се намира над болта, който държи щеката за маслото и под напречната тръба, която идва от термостата. Смяната на антифриза става много лесно - развива се пробката от блока, развива се пробката на радиатора и един болт за обезвъздушаване на термостата отгоре, когато се налива новия антифриз. Побра 5 литра течност, което е почти целият антифриз.

 

Посочих го на една картинка с подобен двигател.

http://i65.tinypic.com/1z5oj61.jpg

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...