Премини към съдържание

Отново главоблъсканици за Маслото (GDI)


momo81

Препоръчано мнение

Здравейте колеги!,

прочетох доста из форума за маслата за GDI и кои са подходящи, но все повече се обърквам. производителят препоръчва Castrol(да ама много ментета тука), в една тема Milen_Z споменава, че е доволен от 10w40 na TOTAL, в друга пък казва, че 10w40 не е за GDI и трябвало да отговаря на ILSAC GF2, GF3... един друг колега препоръчва MOTUL SINERJI 10W40, стигнах горе долу до извода, че все пак 10w40 ще да е маслото, но коя марка..!?!. когато купих колата(Волво С40, но с мотор на каризма) сложих ЕЛФ 10W40, понеже не знаех много за този двигател сега пак стана за смяна, за времето откак я имам съм долял около литър от ЕЛФ-а(Румънски, уж го купих от вносителя, но пак е румънски). Така като гледам май на TOTAL съм се спрял, но кажете ако знаете поне откъде да си взема хубав ТОТАЛ, а не някое менте. Имам познати които внасят LIQUI MOLY твърдят че не е менте, германско си е. Някой да е карал с такова.... абе.. Голяма каша настана в главата ми..

Редактирано от momo81
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш LIQUI MOLY след втората смяна ще се разтрака като трактор, ако е с добавката вътре.

 

Маслото трябва да е 5W30:

 

http://jdmfsm.info/A...ation%20GDI.pdf

 

 

 

 

Повечето такива масла покриват и спецификациите 504.00 507.00 (на VW за двигатели с директно впръскване), които даже са по-нови от цитираните в документа.

 

 

 

Добре е да се направи "промивка" на двигателя, че синтетиката не е много евтина и не е работа след 200 км. да разтвори отлаганията от старите масла и да си влоши качествата.

 

 

 

 

 

а времето откак я имам съм долял около литър

 

Или караш с масло супер менте или си за основен ремонт.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.............в една тема Milen_Z споменава, че е доволен от 10w40 na TOTAL, в друга пък казва, че 10w40 не е за GDI и трябвало да отговаря на ILSAC GF2, GF3...

 

Добре си го прочел това защото много хора не са го прочели...... До колкото си спомням никъде не съм казал че това масло е за ГДИ(защо всички се юрнаха да го слагат незнам), писал съм че съм доволен от него. Защото в последствие се оказа че имам малък проблем в двигателя. Сега проблема е отстранен и отдавна съм с пълна синтетика, но няма да кажа каква, че пак ще има някои недочел.

А относно маслото за ГДИ си има във форума дори официален бюлетин качен.....а кои какво ще слага си е негова работа. Ако случайно се разтропа двигателя(а това е почти сигурно), разглобява се и се прави..... имаики на предвид че колите в България повечето не си знаят километрите....

  • Положителен вот 1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или караш с масло супер менте или си за основен ремонт.

Kaк ги правиш тези констатации, не знам. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ти по едно кило масло ли доливаш? В най-лошия случай за една смяна трябва от максимума на щеката да е отишло на минимума, ако е повече и трябва да се долива в такива количества си е за ремонт или маслото е турско.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ти по едно кило масло ли доливаш? В най-лошия случай за една смяна трябва от максимума на щеката да е отишло на минимума, ако е повече и трябва да се долива в такива количества си е за ремонт или маслото е турско.

 

колега, когато смених маслото на колата след като я купих сипах точно до средата на щеката между минимума и максимума и си го следя редовно и щом падне малко под средата между индикациите за минимум и максимум доливам - долял съм около литър(може би 850-900 грама според разграфените чертички на тубата). Мисля че е що-годе нормално, имайки предвид че на някои чисто нови коли им дават да горят масло по каталог, а моята сигурно е на поне 300 000 - нищо че показва 140 000

Редактирано от momo81
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е изгорила литър за около 8-10х. не се шашкай - съвсем нормален разход си е. А ако и я гониш повечко - гори си маслото. Туй за ремонта не го чети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре си го прочел това защото много хора не са го прочели...... До колкото си спомням никъде не съм казал че това масло е за ГДИ(защо всички се юрнаха да го слагат незнам), писал съм че съм доволен от него. Защото в последствие се оказа че имам малък проблем в двигателя. Сега проблема е отстранен и отдавна съм с пълна синтетика, но няма да кажа каква, че пак ще има някои недочел.

А относно маслото за ГДИ си има във форума дори официален бюлетин качен.....а кои какво ще слага си е негова работа. Ако случайно се разтропа двигателя(а това е почти сигурно), разглобява се и се прави..... имаики на предвид че колите в България повечето не си знаят километрите....

 

Колега, извини ме, но би ли могъл да ми дадеш препратка към бюлетина за маслото,ако не представлява трудност за теб, понеже не успях да се справя с търсачката и да го намеря, понеже хич не ми се иска да се стига до: "..Ако случайно се разтропа двигателя(а това е почти сигурно), разглобява се и се прави..... имаики на предвид че колите в България повечето не си знаят километрите...."

 

Благодаря ти предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е изгорила литър за около 8-10х. не се шашкай - съвсем нормален разход си е. А ако и я гониш повечко - гори си маслото. Туй за ремонта не го чети.

Не би трябвало да го харчи дори и грам,ако е подходящо маслото.............ако харчи около литър ,че и повече , значи сте си за гумички на клапаните..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже се рових из нета доста, ще си позволя да цитирам колегата grizzly от форума на Renault защото ми се струва, че информацията която е дал там е полезна. Надявам се той няма да има нищо против, пък и Вие:

"Накратко:

1. Масло 40 е ТВЪРДО лятно, масло 15В е твърдо зимно а масло 15В40 е всесезонно.

2. 15W е зимен вискозитет. Т.е. какъв е стартовия вискозитет при палене при -ХХ градуса. Извод: колкото по-малка е първата цифра - толкова по-лесно пали двигателя при темп. под нулата

3. Втората цифра е вискозитет само и единствено при 100 град. Целзии. Т.е. средната работна температура на двигателя.

4. Как се мери вискозитет и какво значат тези шибани цифри?

1927 година когато е измислен стандарта в Щатите е премерено времето с ХРОНОМЕТЪР за което масло нагрято до 100 градуса Целзии( виж колко Фаренхайт) изтича през калиброван отвор (не знам колко). Вискозитет 40 (работен - т.е. втората цифра) значи че това масло изтича за 40 секунди (при фиксиран обем) през съответният отвор. Тогава не е имало зимен вискозитет и за това той се нормира по друг начин.

5. Маслата имат и трети вискозитет. За съжаление той не се нормира по никакъв начин на опаковките. Този трети вискозитет е при температура 150 град. Целзий. Това е температурата на която се нагрява маслото в маслената магистрала и по сегментите на цилиндъра. Маслата с вискозитет 10W40 & 15W40 точно тук се различават драстично. Или тук е тънката граница "защо ми трака еди кво си". Този виск. се дава само от някои реномирани производители (Кастрол) на техническите страници в техните сайтове.

6. Как да познаем кое масло е синтетично? Колкото е по-голяма разликата между двете числа толкова е по-синтетично (стабилно) маслото. Например 15W40 & 15W50 са типично минерални масла. Може да бъде написано че имат синтетика (до 40%) но това не променя нещата принципно. Масла 10W40 са гранични. Т.е. могат да бъдат с неопределен състав. Малко или много полусинтетични. Ама полу.

7. Кое по дяволите е НАЙ-ДОБРОТО масло за мен? В Европа избора на топ масло за нормални коли е 5W50. Толкова. Проверете къде се продава, кой може да го произведе и вижте колко струва. Това масло не може да бъде полунещо си. Известни са ми само две фирми за момента които го произвеждат.

8. Защо ми препоръчват 10W30 и ти ли ще ми кажеш какво да си купувам?

Аз не казвам какво да се купува. Само споделям своите знания. Какво ще си купите е ВАШ избор. Не че си карам колите винаги с "топ" клас масла. И на темата. Масло 30 е "тънко". Върви бързо по маслената магистрала и маже "леко". Води се "гориво спестяващо". Да! И мотороубиващо. Защото колите са предвидени за бракуване след 100, 200, 300 хил.км в зависимост от класа и на никой извън България не му пука в какво състояние ще продаде (бракува) старата си "бричка" която ще дойде у нас за да стане ВАШАТА НОВА кола.

9. И КАКВО по дяволите значи това шибано 0W, 5W, 10W, 15W и то ще ми счупи ли "матора" ?

Информацията по тези данни е поверителна. Буквално. Ако искате да я получите плащате ХХХ$ на SAE и ви дават правото до тези данни. ОБАЧЕ! Интернет е ГУЛЕМА работа .... Та справка за тези числа (само 2 години ми отне да се докопам до тях и сега ша ги спУделя):

Low Temperature Cranking Viscosity (cP @oC): 0W = 6200 at -35oC, 5W = 6600 at -30oC, 10W = 7000 at -25oC, 15W = 7000 at -20oC, 20W = 9500 at -15oC

Low Temperature Pumping Viscosity (=60000cP @oC): 0W = -40oC, 5W = -35oC, 10W = -30oC, 15W = -25oC, 20W = -20oC

10. Да обобщя - по "широките" по цифри масла са по-стабилни в по-широк темп. диапазон (синтетични). Първата цифра на "всесезонните" показва възможността на едно масло да работи на "леден" двигател. Втората цифра показва мазането при работна температура на матора. А тя е еднаква за ВСИЧКИ мотори. Около 90 град. за умерен климат (нашият). Идеалното масло на "леден" мотор е 0W. Безусловно. За зимата естествено. Маслото за "топъл" двигател бива 30, 40 или 50. 30 пести гориво (2-3%) но унищожава двигателя за 150-250х. км. 40 е "нормално" но не дава добро мазане при натоварване. 50 дава плътен дебел слой с лек преразход на гориво (за минерални масла) и удължава живота на "матора" до степен че избива разходите по гориво за сметка на "капитален ремонт".

11. Е са кво? Само "синтетика" ли да жулим?

Ми не знам. Синтетиката се прави най-често от ПАО. Да не ви пука това какво е. Страшни темп. диапазони. Много стабилно. Течливо. Маже идеално. Има само един мъъъъъничък проблем. Не се лепи за метал. Мамка му. За това в "пълната синтетика" има други добавки (обратни на минералните) които я карат да се залепи за метала (адхезия). И като им мине времето маслото бяга от метала (който тряба да маже) като дявол от тамян.

12. Е ти прекали. Направо. И сега какво?

Ами на двигатели на които ИЗРИЧНО пише СИНТЕТИКА (примерно след 2001г.) няма избор. На по-старите такива последните масла (Long life) НЕ ТРЯБВА да се ползват. Ама категорично (още не знам защо). И не се лъжете по надписа 30000км. според информацията (пак не е проучено защо).

Та ако мотора не "яде" масло една прилична "широка" полусинтетика ще му дойде добре. Ако яде повечко май няма да му се "върже" на собственика иначе не вреди (освен на джоба). Останалото са митове, легенди, "един майстор" и една жена "казали".

13. Финален финал.

Като ги разбираш толкоь кажи за API S? класовете?

Ами клас S? е за бензин. Понеже нямам печки, другите класове (за дизел) не ги помня но те са адекватни. Това API пак е пълна тъмнина като САЕ. Там клас SA показва "базово" масло. Т.е. такова от 1927 г. без присадки (подобрители). Такова масло ако ви попадне не го наливайте в нищо. Дори да го смените след 1000км, считайте че през това време не сте имали масло. Нормалните масла за днешно време са поне клас SJ. Топовите са SL/SM (идеята е класовете да се развиват по азбучен ред. А = най-нисък, нагоре растат по качество и изисквания). Класове SM и нагоре не се препоръчват за двигатели преди 2001 година. Там се налага отделна проверка. Може да се обърне особенно внимание и на клас SL преди употреба.

----------------

Спирам за сега че темата е обширна."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И сега след тази неграмотно написана статия(лично мнение).....Стана ли ти ясно с какво масло да си караш колата??

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........1. Масло 40 е ТВЪРДО лятно, масло 15В е твърдо зимно а масло 15В40 е всесезонно......

 

Тя тази статийка така се вее от години из нета, ма файда, както каза Милен - никаква....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И сега след тази неграмотно написана статия(лично мнение).....Стана ли ти ясно с какво масло да си караш колата??

 

Аз колкото и статии да прочета, едва ли ще ми стане ясно с какво масло да я карам, понеже колкото хора, толкова и мнения. В БГ. всички сме разбирачи и като се появи някой като мен дето не разбира, а пита защото знае че с обслужване, регистрация и всичките му там данъци и такси е дал над 7000 лв за колата си пък била тя и втора употреба, и като само той си знае как си е изкарал тея пари и иска всичко с измъчено закупеният му автомобил да е наред се оказва че не може да получи еднозначен отговор(не ме разбирайте погрешно, не нападам никой и нищо, просто изказвам впечатление от българската ни същност, за която съм сигурен че много от вас са съгласни), та затова съм се насочил към 0W40 на МОБИЛ 1,както е посочено в препоръчителния бюлетин от производителя, но дали е правилно... не зная, може би двигателят ще покаже :unsure:

Редактирано от momo81
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами слагаш 0W30 5W30 може и 0W40, както казваш. Гледаш да отговаря на описаните стандарти или по-нови. С масло с визкозитет 30 работи по-добре, при теб като го гори, не знам дали няма да гори малко повече, но горенето зависи повече и от качеството на самото масло. Ако слагаш LIQUI MOLY взимаш такова без добавки вътре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз като теб се чудих какво масло да сложа.След като прочетох малко из форума, писах на Мирослав на лични, взех си масло ЕОМ 5/30 и ето вече 3000км. Колата я взех с мобил 10/40,и по мои наблюдения за 3700км. беше изгорила около 300гр.зимата не знам дали има значение.С това масло за 3000км. пак около 300гр., но колата е по -тиха, повдигачите като че ли тракат по-тихо, но може и да се лъжа. Със сигурност маслото е добро защото, след известно време забелязах лъскави части, като отворих капачката на двигателя. Така че, препоръчвам го, а и по-евтиния вариант.За 4л.120.60 с доставката.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз като теб се чудих какво масло да сложа.След като прочетох малко из форума, писах на Мирослав на лични, взех си масло ЕОМ 5/30 и ето вече 3000км. Колата я взех с мобил 10/40,и по мои наблюдения за 3700км. беше изгорила около 300гр.зимата не знам дали има значение.С това масло за 3000км. пак около 300гр., но колата е по -тиха, повдигачите като че ли тракат по-тихо, но може и да се лъжа. Със сигурност маслото е добро защото, след известно време забелязах лъскави части, като отворих капачката на двигателя. Така че, препоръчвам го, а и по-евтиния вариант.За 4л.120.60 с доставката.

 

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Благодаря!

 

Колега ако не съм закъснял мога да ти предложа и друго масло.Мобил 10/60-удължен живот,предлагам ти го като тема за размисъл.Аз мисля да го пробвам, то така се стига до истината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако не съм закъснял мога да ти предложа и друго масло.Мобил 10/60-удължен живот,предлагам ти го като тема за размисъл.Аз мисля да го пробвам, то така се стига до истината.

 

 

ами тази седмица ще го сменям, мислех за 0w40 на мобил 1 или 5w50. Опитах се да разбера от вносителя в БГ каква е разликата между двете масло, понеже и двете са пълна синтетика, но 0w40 e NEW LIFE(може би за нови двигатели... :icon_hmm: ) а 5w50 e Peak Life, но човека с който разговарях така и не ми обясни каква е разликата... май ще взема 0w40, на опаковката пише че отговаря на ILSAC

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С това масло за 3000км. пак около 300гр ..Така че, препоръчвам го, а и по-евтиния вариант.За 4л.120.60 с доставката.

Колеги, това не е евтин вариант, 30лв. литъра, да не говорим че го гори, за 10000 явно ще наливате 1л. та около 150лв. за масло...аз за тези пари го сменям 2 пъти (лики моли) + маслен и въздушен филтър+20лв. остават за гориво ;)

Колега momo81 ти масло ли ще сменяш или булка ще вземаш :) Хващай една синтетика за ушите и ще разбереш дали е твоята. Както писах Лики Моли не е въобще лошо масло, 3 коли карам с него след смяна не проверявам нивото, както е било почти не мърда до смяна, какво остава за доливане :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде още малко информация да довършим чуденето :icon_thumbup:

 

Спецификации

http://jdmfsm.info/Auto/--General--/Articles/Oil/

Статии

http://jdmfsm.info/Auto/--General--/Articles/Oil/Articles/

Снимки/Тестове

http://jdmfsm.info/Auto/--General--/Articles/Oil/Video/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде още малко информация да довършим чуденето :icon_thumbup:

 

Спецификации

http://jdmfsm.info/A...-/Articles/Oil/

Статии

http://jdmfsm.info/A...s/Oil/Articles/

Снимки/Тестове

http://jdmfsm.info/A...cles/Oil/Video/

 

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif Божо, виж какво ми излиза.

 

Forbidden

You don't have permission to access /Auto/--General--/Articles/Oil/Video/ on this server.

 

Apache/2.2.16 (FreeBSD) mod_ssl/2.2.16 OpenSSL/0.9.8k DAV/2 mod_perl/2.0.4 Perl/v5.8.9 Server at jdmfsm.info Port 80

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това на трите линка ли ти го дава или само последния? Ако да, ми прати на ЛС IP адреса ти - възможно е да си влязла в някоя от баннатите мрежи...

Може да го видиш като отвориш този сайт http://whatismyipaddress.com/ и копираш "IP Information"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

просто за информация, отдавна не бях писал, но поне да кажа какво масло сложих. Избрах Мобил1 10w60 пълна синтетика за двигатели над 150000 км. Колата поотихна, изминал съм от тогава около 1000 км(не са никак много), за момента не гори масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Значи аз си карам колата с 5w40(пропоръчно ми е от Милен) MOTUL Xcess 8100.Каризмата ми е ГДИ и BTW съм много доволен.

Незнам какво масло е имала като я взех, но когато сложих синтетиката гадните шумoве изчезнаха.

А за разхода на масло на 10 000 от почти max бе6е отишло малко над min,колата ми е със сменени всички видове гарнитури и гимички by Милен(от което също съм много доволен),но посотянно е в критичните, та затова е поизгорила малко масло,така че не правете изводи на кой колата за какъв ремонт е, много зависи от това как ще я караш.

Аз лично се кефя максималко с моито гди върви си много доволно.Много са колите които съм наказал на 400м а пък на дълго само вкарвам 3-та и им подавам лоста през прозореца :D :D :D :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...