Премини към съдържание

Отново главоблъсканици за Маслото (GDI)


momo81

Препоръчано мнение

Много са колите които съм наказал на 400м а пък на дълго само вкарвам 3-та и им подавам лоста през прозореца

 

Преди това да не си карал гоуф? :icon_doh: :D

 

Някой пробвал ли е с 0W30 как се държи двигателя. Имам една оферта и мисля следващата смяна да е с такова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Реших да разгледам форума и естествено се спрях на темата за масло :) Карам Каризма 1.8 ГДИ от близо година и съм много доволен. Имах проблеми с колата, но те не бяха заради нея самата, а от мое недоглеждане. Във всеки случай двигателя е невероятен като характеристики, истинско удоволствие е да караш колата, при това със смешно нисък разход.

 

Но да се върна на маслата. Каризмата съм я карал с 5W40 - пълна синтетика и 10W40 - полусинтетитка. Сега пак съм с 5W40 и съм много доволен, няма тракане на маслените повдигачи и двигателя се развърта чудесно. Периода с полусинтетиката беше голяма мъка, никога повече. А майстори които използват термини като по гъсто и по рядко за масло не им имайте вяра.

 

Има някои често срещани заблуди за маслата. Първо първата цифра не е "зимната", а е категорията на вискозитета на маслото когато е студено до определна минимална темература. Втората цифра след Вето е категорията на маслото при достигната работна температура на двигателя при определни максимални външни температури. Реалните вискозитети се различават както от марка масла до марка масла. За Каризмите най важното на първо време е маслото да е синтетика. Това е от значение за работата на ЕГР системата за връщане на изгорелите газове. Защото почне ли да изпарява минералното масло и да го меси с горивната смес и изгорелите газове пиши дюзите и клапаните кюмюрени...

 

Следващия важен момент е работния вискозитет или цифрата след Вето. За ГДИ двигателите се препоръчва тя да е 30 и даже има специални масла разработени от Шел (поне в Холандия където са се и пройзвеждали Каризмите) с данни 10W30. Те са и маслата препоръчвани за ГДИ двигатели. Защо аз карам с 5W40 тогава - ами комбинация от възможност да си намирам евтино 5-40 и километрите на двигателя. Но следващата смяна ще е на 10W30 защото си намерих откъде да купя евтино :)

 

Относно маслата 10W50 и 10W60 - те се водят леко състезателни/рали масла за коли които се карат при често менящити се условия. Това поне за качествните такива масла, не за разни кръстени измишльотини. Съвремените коли след 2005та да кажем вървят само на 5W30 и толкова. На Каризмата и е по добре с 10W, иначе има шанс да гори малко повече масло при студен двигател и в това число и да цапа клапани. Аз лично просто я оставям малко да загрее на празен ход (докато чистя леда от прозорците :) ) и нямам такива проблеми. Най-важното е да е синтетика а не полу синтетика (20% синтетика смесено с минерално, ако не знаете на какво му се вика полусинтетика). Също ако незнаете - евтините полусинтетики ги правят от рециклинано масло :) и това е съвсем серьозно.

 

Малко бонус - ако ви играят оборотите на студен двигател - трябва да си изчистите елктрическия дросел. Елементарно, трябва да се махне тръбата след дебитомера, но на-добре ако е малко по сложно и се отвие цялата кутия с дросела да се изчисти от двете страни. Другото... не прекалявайте с добавките за бензин за чистене на дюзи, че изчждат ламбда сондата.

 

ПС. А относно бензините - тъй като живея и карам Каризмата в чужбина зареждам 95Н, но не върви пак идеално, 95Н плюс или 98Н от западните са и най-добре. Като съм в България зареждам общо взето само Карера 100 от ОМВ, българските 95, 95+ и 98 са се тая и се зле.

Редактирано от trancEdrift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз като не съм с електрически дросел какво да изчистя, за да се оправят оборотите. А относно маслата (щом караш GDI и си чел) знаеш ли какво е HTHS, и колко трябва да е за GDI двигател. Знаеш ли че най-доброто масло за тези двигатели е това което притежава сертификат от Форд WSS-M2C913-B. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз като не съм с електрически дросел какво да изчистя, за да се оправят оборотите. А относно маслата (щом караш GDI и си чел) знаеш ли какво е HTHS, и колко трябва да е за GDI двигател. Знаеш ли че най-доброто масло за тези двигатели е това което притежава сертификат от Форд WSS-M2C913-B. :good:

 

 

Тежката артилерия :)

 

Е магнитен ли му казваш на твоя на ГДИ-то :) то оборотите могат да играят и от недобре работещи дюзи, стари свещи и такива неща, но просто съм забелязал че доста изчистването на клапта за въздъха помага доста защото освен от жилото се управлява и от компютъра, и като не е се движи леко прави проблеми. И не, не съм чел чак толкова. Като се налагада сменям масло два пъти на година гледам какво пише на етикета с цената, и ако имам време повече гледам още малко :) Горе долу колкото да видя че Q8 5W40 покрива АПИ Б5 стандарта и това е което се иска от Мистубиши.

 

Основните проблеми с маслото при ГДИ двигателите нямат нищо общо със ГДИ системата за директно впръскване, а по скоро с проблеми типични за двигатели с маслени повдигачи. Това относно стандартите. А останалото е подробности за коли под 200к километра.

 

HTHS незнам колко трябва да е, но мисля че е между 2,7 и 2,9 МПа*сек препоръчителното. Предполагам че 5W40 синтетиките са към по-високата част (3-3,5), тоест по-добри за запазването на двигателя, не толкова икономични. Аз все пак докарвам 4.5л/100км при 95 км в час- това по бордовия компютър, така че съм доволен. Не мисля че е възможно да падна под това с рошавите зимни гуми.

Редактирано от trancEdrift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С дроселите, дюзите и оборотите си още доста далеч, но то и не ти трябва повече. За маслата добре добре.......Не написах случайно за стандарта на Форд.Между 5/30 и 5/30 има голяма разлика, целта ми е на които му е интересно, да прочете (информация има много). Иначе е много лесно някой да напише....слагайте 5W30(ако си намерите евтино). Аз лично масло няма да препоръчам повече никога.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

To какво да препоръчаш, на всичките туби с масла пише че покриват всички възможни стандарти. Ако нямаш уред на таблото да ти мери налягането на маслото може само да гадеш какво масло си сипал по отношение на държанието му при високи налягания. А такива уреди отдавна не слагат по колите.

 

Освен това HTHS стандарта досега не съм видял написан на тубата на някое масло, трябва да търсиш специално по сайтовете на компаниите пройзводители. Става като си поръчваш маслата по интернет като мен, но не и за обникновения човек отиващ в магаизна и казваш - Дай ми някакво 5 - 30 ама да е хубава марка.

 

В крайна сметка можеш даси намериш 5-40, 5-30 и 10-30 със абслютно същите характеристики при работна температура така че тия цифрички нямат много значение по отношение какво казват майсторите за това кое масло е по рядко или по гъсто.

 

10-40 полусинтетиката с края на живота й беше гъста като старо олио студена и рядка като мръсна мазна вода в работна температура. Това по отношение на Кастрола който се намира в България.

 

За оборотите няма да споря, само ще кажа че всичко възможно, ама всичко, е направено освен смяна на свещите, и само почистването на дросела помогна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли това масло трябва да е подходящо? http://mail1.castrolcis.com/techinfo/usecar.nsf/439acea98905de2ec325691c0032f27e/2a6d22e218b121a7c3257363003ae046!OpenDocument

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ако бях на мястото на модераторите щях да сложа в раздела "CARISMA", важна тема, която да се намира най-горе и в заглавието й с главни букви да напиша:

"МАСЛОТО ЗА ДВИГАТЕЛИТЕ GDI Е ПЪЛНА СИНТЕТИКА, НАПРИМЕР 5w30"

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ако бях на мястото на модераторите щях да сложа в раздела "CARISMA", важна тема, която да се намира най-горе и в заглавието й с главни букви да напиша:

"МАСЛОТО ЗА ДВИГАТЕЛИТЕ GDI Е ПЪЛНА СИНТЕТИКА, НАПРИМЕР 5w30"

Поздрави.

Не четеш горните постове колега. Ето какво казва Милен:

"Между 5/30 и 5/30 има голяма разлика, целта ми е на които му е интересно, да прочете (информация има много)."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ако бях на мястото на модераторите щях да сложа в раздела "CARISMA", важна тема, която да се намира най-горе и в заглавието й с главни букви да напиша:

"МАСЛОТО ЗА ДВИГАТЕЛИТЕ GDI Е ПЪЛНА СИНТЕТИКА, НАПРИМЕР 5w30"

Поздрави.

 

Е, хубаво е, че не си на мястото на модераторите....

Щото мнението го има, под № 212, във ВАЖНАТА ТЕМА с име - "Особености на двигателят Gdi, справки и полезни съвети при закупуването." - тема, намираща се най-горе, именно в раздел "КАРИЗМА"....

Отделно съвети има още на сто места!

Ма няма кой да чете!!!!

Всеки иска сдъвкано.............

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...