Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

momo81

Потребители
  • От него общо

    17
  • Регистрация

  • Беше тук

Местоживеене

  • Град
    София

Посетили профила

614 посетили

momo81's Постижения

Начинаещ

Начинаещ (3/14)

  • Отдаден Rare
  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Привет, Изчетох форума от край до край и доколкото разбрах, за да съм спокоен е добре да сменя ангренажната верига. Питането ми е основно към хора, които вече са правили това. Бихте ли ме посъветвали към коя марка да се насоча при избора на ангренажен комплект. Виждам, че цените на различните марки/производители варират много - разликата може да е над два пъти (от към 460лв. до към 1500лв за комплект). Аз ли бъркам, или не гледам каквото трябва :)? Може ли да ме посъветвате към кой производител да се нсоча и каква е "нормалната" сума, която да предвидя за ангренажния комплект? Благодаря предварително на отзовалите се!
  2. Именно - свети ми тази лампа, която е със знак на гръцката буква ламбда. Благодаря за отговорите, през почивните дни ще ида на диагностика и ще пиша.
  3. Здравейте колеги, след около 150 км. шофиране на дълъг път ми светва лампата за ламбда сондата. разлика в поведението на колата(Волво С40 с Ваш мотор ) не усещам, като изключим това, че сякаш ми се вдига разхода малко(но може да е мое лично внушение). Карам градско - лампата не свети, отново тръгвам на дълъг път, изминавам 150-200 км. и лампата пак светва. Намерих една стара тема, в която колега е имал подобен проблем, но не разбрах как и дали го е решил понеже в темата не е "довършена"(ако мога така да се изразя). Бих бил благодарен, ако можете да ми дадете някакъв съвет, 4е предполагам ида ли на сервиз веднага ще ми кажта 4е е за смяна, а аз имам едно на ум, че може и да не е. Предварително благодаря!
  4. просто за информация, отдавна не бях писал, но поне да кажа какво масло сложих. Избрах Мобил1 10w60 пълна синтетика за двигатели над 150000 км. Колата поотихна, изминал съм от тогава около 1000 км(не са никак много), за момента не гори масло.
  5. ами тази седмица ще го сменям, мислех за 0w40 на мобил 1 или 5w50. Опитах се да разбера от вносителя в БГ каква е разликата между двете масло, понеже и двете са пълна синтетика, но 0w40 e NEW LIFE(може би за нови двигатели... :icon_hmm: ) а 5w50 e Peak Life, но човека с който разговарях така и не ми обясни каква е разликата... май ще взема 0w40, на опаковката пише че отговаря на ILSAC
  6. Аз колкото и статии да прочета, едва ли ще ми стане ясно с какво масло да я карам, понеже колкото хора, толкова и мнения. В БГ. всички сме разбирачи и като се появи някой като мен дето не разбира, а пита защото знае че с обслужване, регистрация и всичките му там данъци и такси е дал над 7000 лв за колата си пък била тя и втора употреба, и като само той си знае как си е изкарал тея пари и иска всичко с измъчено закупеният му автомобил да е наред се оказва че не може да получи еднозначен отговор(не ме разбирайте погрешно, не нападам никой и нищо, просто изказвам впечатление от българската ни същност, за която съм сигурен че много от вас са съгласни), та затова съм се насочил към 0W40 на МОБИЛ 1,както е посочено в препоръчителния бюлетин от производителя, но дали е правилно... не зная, може би двигателят ще покаже :unsure:
  7. Понеже се рових из нета доста, ще си позволя да цитирам колегата grizzly от форума на Renault защото ми се струва, че информацията която е дал там е полезна. Надявам се той няма да има нищо против, пък и Вие: "Накратко: 1. Масло 40 е ТВЪРДО лятно, масло 15В е твърдо зимно а масло 15В40 е всесезонно. 2. 15W е зимен вискозитет. Т.е. какъв е стартовия вискозитет при палене при -ХХ градуса. Извод: колкото по-малка е първата цифра - толкова по-лесно пали двигателя при темп. под нулата 3. Втората цифра е вискозитет само и единствено при 100 град. Целзии. Т.е. средната работна температура на двигателя. 4. Как се мери вискозитет и какво значат тези шибани цифри? 1927 година когато е измислен стандарта в Щатите е премерено времето с ХРОНОМЕТЪР за което масло нагрято до 100 градуса Целзии( виж колко Фаренхайт) изтича през калиброван отвор (не знам колко). Вискозитет 40 (работен - т.е. втората цифра) значи че това масло изтича за 40 секунди (при фиксиран обем) през съответният отвор. Тогава не е имало зимен вискозитет и за това той се нормира по друг начин. 5. Маслата имат и трети вискозитет. За съжаление той не се нормира по никакъв начин на опаковките. Този трети вискозитет е при температура 150 град. Целзий. Това е температурата на която се нагрява маслото в маслената магистрала и по сегментите на цилиндъра. Маслата с вискозитет 10W40 & 15W40 точно тук се различават драстично. Или тук е тънката граница "защо ми трака еди кво си". Този виск. се дава само от някои реномирани производители (Кастрол) на техническите страници в техните сайтове. 6. Как да познаем кое масло е синтетично? Колкото е по-голяма разликата между двете числа толкова е по-синтетично (стабилно) маслото. Например 15W40 & 15W50 са типично минерални масла. Може да бъде написано че имат синтетика (до 40%) но това не променя нещата принципно. Масла 10W40 са гранични. Т.е. могат да бъдат с неопределен състав. Малко или много полусинтетични. Ама полу. 7. Кое по дяволите е НАЙ-ДОБРОТО масло за мен? В Европа избора на топ масло за нормални коли е 5W50. Толкова. Проверете къде се продава, кой може да го произведе и вижте колко струва. Това масло не може да бъде полунещо си. Известни са ми само две фирми за момента които го произвеждат. 8. Защо ми препоръчват 10W30 и ти ли ще ми кажеш какво да си купувам? Аз не казвам какво да се купува. Само споделям своите знания. Какво ще си купите е ВАШ избор. Не че си карам колите винаги с "топ" клас масла. И на темата. Масло 30 е "тънко". Върви бързо по маслената магистрала и маже "леко". Води се "гориво спестяващо". Да! И мотороубиващо. Защото колите са предвидени за бракуване след 100, 200, 300 хил.км в зависимост от класа и на никой извън България не му пука в какво състояние ще продаде (бракува) старата си "бричка" която ще дойде у нас за да стане ВАШАТА НОВА кола. 9. И КАКВО по дяволите значи това шибано 0W, 5W, 10W, 15W и то ще ми счупи ли "матора" ? Информацията по тези данни е поверителна. Буквално. Ако искате да я получите плащате ХХХ$ на SAE и ви дават правото до тези данни. ОБАЧЕ! Интернет е ГУЛЕМА работа .... Та справка за тези числа (само 2 години ми отне да се докопам до тях и сега ша ги спУделя): Low Temperature Cranking Viscosity (cP @oC): 0W = 6200 at -35oC, 5W = 6600 at -30oC, 10W = 7000 at -25oC, 15W = 7000 at -20oC, 20W = 9500 at -15oC Low Temperature Pumping Viscosity (=60000cP @oC): 0W = -40oC, 5W = -35oC, 10W = -30oC, 15W = -25oC, 20W = -20oC 10. Да обобщя - по "широките" по цифри масла са по-стабилни в по-широк темп. диапазон (синтетични). Първата цифра на "всесезонните" показва възможността на едно масло да работи на "леден" двигател. Втората цифра показва мазането при работна температура на матора. А тя е еднаква за ВСИЧКИ мотори. Около 90 град. за умерен климат (нашият). Идеалното масло на "леден" мотор е 0W. Безусловно. За зимата естествено. Маслото за "топъл" двигател бива 30, 40 или 50. 30 пести гориво (2-3%) но унищожава двигателя за 150-250х. км. 40 е "нормално" но не дава добро мазане при натоварване. 50 дава плътен дебел слой с лек преразход на гориво (за минерални масла) и удължава живота на "матора" до степен че избива разходите по гориво за сметка на "капитален ремонт". 11. Е са кво? Само "синтетика" ли да жулим? Ми не знам. Синтетиката се прави най-често от ПАО. Да не ви пука това какво е. Страшни темп. диапазони. Много стабилно. Течливо. Маже идеално. Има само един мъъъъъничък проблем. Не се лепи за метал. Мамка му. За това в "пълната синтетика" има други добавки (обратни на минералните) които я карат да се залепи за метала (адхезия). И като им мине времето маслото бяга от метала (който тряба да маже) като дявол от тамян. 12. Е ти прекали. Направо. И сега какво? Ами на двигатели на които ИЗРИЧНО пише СИНТЕТИКА (примерно след 2001г.) няма избор. На по-старите такива последните масла (Long life) НЕ ТРЯБВА да се ползват. Ама категорично (още не знам защо). И не се лъжете по надписа 30000км. според информацията (пак не е проучено защо). Та ако мотора не "яде" масло една прилична "широка" полусинтетика ще му дойде добре. Ако яде повечко май няма да му се "върже" на собственика иначе не вреди (освен на джоба). Останалото са митове, легенди, "един майстор" и една жена "казали". 13. Финален финал. Като ги разбираш толкоь кажи за API S? класовете? Ами клас S? е за бензин. Понеже нямам печки, другите класове (за дизел) не ги помня но те са адекватни. Това API пак е пълна тъмнина като САЕ. Там клас SA показва "базово" масло. Т.е. такова от 1927 г. без присадки (подобрители). Такова масло ако ви попадне не го наливайте в нищо. Дори да го смените след 1000км, считайте че през това време не сте имали масло. Нормалните масла за днешно време са поне клас SJ. Топовите са SL/SM (идеята е класовете да се развиват по азбучен ред. А = най-нисък, нагоре растат по качество и изисквания). Класове SM и нагоре не се препоръчват за двигатели преди 2001 година. Там се налага отделна проверка. Може да се обърне особенно внимание и на клас SL преди употреба. ---------------- Спирам за сега че темата е обширна."
  8. Колега, извини ме, но би ли могъл да ми дадеш препратка към бюлетина за маслото,ако не представлява трудност за теб, понеже не успях да се справя с търсачката и да го намеря, понеже хич не ми се иска да се стига до: "..Ако случайно се разтропа двигателя(а това е почти сигурно), разглобява се и се прави..... имаики на предвид че колите в България повечето не си знаят километрите...." Благодаря ти предварително!
  9. колега, когато смених маслото на колата след като я купих сипах точно до средата на щеката между минимума и максимума и си го следя редовно и щом падне малко под средата между индикациите за минимум и максимум доливам - долял съм около литър(може би 850-900 грама според разграфените чертички на тубата). Мисля че е що-годе нормално, имайки предвид че на някои чисто нови коли им дават да горят масло по каталог, а моята сигурно е на поне 300 000 - нищо че показва 140 000
  10. Здравейте колеги!, прочетох доста из форума за маслата за GDI и кои са подходящи, но все повече се обърквам. производителят препоръчва Castrol(да ама много ментета тука), в една тема Milen_Z споменава, че е доволен от 10w40 na TOTAL, в друга пък казва, че 10w40 не е за GDI и трябвало да отговаря на ILSAC GF2, GF3... един друг колега препоръчва MOTUL SINERJI 10W40, стигнах горе долу до извода, че все пак 10w40 ще да е маслото, но коя марка..!?!. когато купих колата(Волво С40, но с мотор на каризма) сложих ЕЛФ 10W40, понеже не знаех много за този двигател сега пак стана за смяна, за времето откак я имам съм долял около литър от ЕЛФ-а(Румънски, уж го купих от вносителя, но пак е румънски). Така като гледам май на TOTAL съм се спрял, но кажете ако знаете поне откъде да си взема хубав ТОТАЛ, а не някое менте. Имам познати които внасят LIQUI MOLY твърдят че не е менте, германско си е. Някой да е карал с такова.... абе.. Голяма каша настана в главата ми..
  11. momo81

    Volvo S40 1.8 GDI

    Здравей колега, точно така както го описваш се получава! Днес смених свещите с NGK IZRFB, но проблема с детонациите в генерацията веднага след запалване на студен мотор си остана. Колко сериозен е този проблем и трябва ли много да ме притеснява
  12. momo81

    Volvo S40 1.8 GDI

    Да точно Laser Iridium пише - поне вече съм спокоен, че съм си купил правилните свещи
  13. momo81

    Volvo S40 1.8 GDI

    Да закупих си днес точно такива свщи na NGK IZFR6B Platinum Iridium za 35 лв. бройката. Както казах успях да сменя с огромни усиля само една. Свещта, която беше на колата ми(старата) се оказа bosch. Сега не зная дали си внушавам, но ми се струва, че дори и само с една сменена свещ колата върви по-леко. Преди малко направих едно кръгче за 10-15 мин.
  14. momo81

    Volvo S40 1.8 GDI

    Благодаря колега за бързите отговори. Ще птърся в някой магазин на BOSCH тези дни и тогава ще продължа със смяната на следващите 3 свещи. Още веднъж благодаря на всички за помощта и съветите!
×
×
  • Създаване...