Премини към съдържание

Смяна на масло и ремък


Препоръчано мнение

Четох, четох и разбрах, че ОЕМ изпълняват минималните изисквания на даден производител за съответния продук. И тъй като темата е за масло и ремък, а мненията за ремъка малко или много позамря ще си направя извода за маслото.

 

ОЕМ - изпълнява минималните изисквания за масло на MITSUBISHI

 

ENEOS - най-доброто масло в Япония. Рожба на NIPPON Oil и MITSUBISHI Oil. Разбира се за Европа това масло се произвежда в Белгия, но ако спазват изискванията по качеството на Японците би трябвало да получаваш ако не същия то много близък по съставки продук.

 

 

Но както казва един приятел: "Слагаш си главата в торбата и решаваш".

Ако си в Япония примерно, като потребител може да си търсиш права ако нещо не е като трябва, но България е само Швейцария на Бълганите все пак, а не Япония в Европата :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Като цитираш, цитирай ме докрай.
В нормалните държави има два вида автомобилни части - OEM и aftermarket. Това, че в България се продават и ментета, не променя ситуацията.

Защо OEM са най-евтиното, покриващо изискванията и стандарта на производителя - защото иначе автомобилите щяха да струват много повече. Асемблирането на един автомобил е техническо-търговски процес - намиране на правилните технически решения за постигане на съответните качества, на най-добрата възможна цена, позволяваща производителят да реализира печалба в срока на разумна експлоатация на автомобила (пресмятане на риска от рекламации, гаранционни ремонти и недай си боже safety recalls).

Афтъмаркет частите са направени за ентусиасти, които или искат да подобрят външния вид и качествата на автомобила си, или просто предпочитат да си го сервизират сами. Тук има един тънък момент, понякога цената на афтъмаркет частите може и да е по-добра от тази на OEM, Но това е така когато ОЕМ части се пазаруват от съответния дилър, заради надценката му. В същия момент тези ОЕМ части могат да се купят на по-добри цени директно, но както колегите отбелязаха по-горе, съществува риск от 'ментета'.

За маслото не ми се коментира, защото не знам дали Митсубиши има някаква спецификация или просто указва SAE вискозитет и ACEA/API категория/клас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

по-важното е информацията да се предоставя точно, без да се спестява част от нея. Та специално за ангренажните ремъци Mitsuboshi са ОЕМ доставчик на Mitsubishi, но само за определени модели,

Нали точно това казвам и аз, да се представя точната информация ..:icon_thumbup:

За това можеше да уточниш например, за кои точно "определени модели" са доставчик Мицубоши..ЕА5А дали е сред тях..:icon_hmm:

Също и за маслата .. След като толкова народ в темата кръстиха Даймънд за ОЕМ масло, можеше спокойно да потвърдиш, че това е маслото за Мицубиши Европа, а ОЕМ е друго масло, а не да ме питаш какво точно да потвърдиш..

Ей тези работи ги уточнявайте, за да не настъпва объркване в потребителите..

А за дизелите няма нужда да ми казваш че са с ремъци ГЕЙТС, те на цял свят почти дизелите ползват тази марка ремъци, защото дизела е по натоварен от към ангренажи и хората гледат да се подсигурят потив скъсване ..

Обаче в този форум е изградена представа, че Гейтс са по лоши и от Мицубоши (едва ли не) ..

И това всичко, точно заради спестяване на информация, или заради рекламиране на точно определени продукти..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Обаче в този форум е изградена представа, че Гейтс са по лоши и от Мицубоши (едва ли не) ..

И това всичко, точно заради спестяване на информация, или заради рекламиране на точно определени продукти..

 

Или по-скоро заради многото ментета Gates на пазара ни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом като е маслото за Митсубиши Европа, следователно е ОЕМ, защото ОЕМ значи производител на нещо за първоначално вграждане, къде бъркам ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Или по-скоро заради многото ментета Gates на пазара ни.

То добре че на нашия пазар само Гейтс имат ментета..:)

На Мицубоши и да искаш менте, не могат да ти предложат..:D За това, за една и съща кола, мицубоши има и на 95 лв. и на 65 и на42..

 

 

 

Щом като е маслото за Митсубиши Европа, следователно е ОЕМ, защото ОЕМ значи производител на нещо за първоначално вграждане, къде бъркам ?

Къде бъркаш ли ? В първоначалното вграждане..:P

Първоначално всички Мицубишита идват от Япония и със сигурност не са с Даймънд..

До колкото не знам, първите 3 години, докато са в гаранция и Балкан Стар ги поддържат с Кастрол ..

След това вече, кой как реши..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова много мнения... обърках се тотално... същност от всичко което прочетох изобщо се отказах от ОЕМ - като не знам какво е маслото... реших се за Castrol... но ще следя да не е турско... все пак като заключение някой ще ми каже ли на EA2A на 187 000 км ( уж ) какво да сложа Castrol Magnatec 5w40 или 10w40? И има Magnatec 5w40 щото онзи ден ми беше в ръцете бутилката... ще съм благодарен, ако някой може да отговори точно и ясно кое от двете е по-добре... пък ако някой ползва на този мотор такова масло ще съм най-благодарен на мнение :))

 

P.S. само да отбележа ( ако има значение ), че колата си я карам често и във високите обороти... особено 1-ра, 2-ра, 3-та предавка... не си я гърча много, но все пак някой дни си я изпъвам до към 6000 оборота...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова много мнения... обърках се тотално... същност от всичко което прочетох изобщо се отказах от ОЕМ - като не знам какво е маслото... реших се за Castrol... но ще следя да не е турско... все пак като заключение някой ще ми каже ли на EA2A на 187 000 км ( уж ) какво да сложа Castrol Magnatec 5w40 или 10w40? И има Magnatec 5w40 щото онзи ден ми беше в ръцете бутилката... ще съм благодарен, ако някой може да отговори точно и ясно кое от двете е по-добре... пък ако някой ползва на този мотор такова масло ще съм най-благодарен на мнение :))

 

P.S. само да отбележа ( ако има значение ), че колата си я карам често и във високите обороти... особено 1-ра, 2-ра, 3-та предавка... не си я гърча много, но все пак някой дни си я изпъвам до към 6000 оборота...

 

Ами колега, пробвай с 5W40, пък след като минеш 200 000 км спокойно можеш да минеш на 10W40.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, пробвай с 5W40, пък след като минеш 200 000 км спокойно можеш да минеш на 10W40.

 

Колега, интересува ме само в кое е проблема... ще го гори ли? ако е това не ме бърка толкова... интересува ме само да се грижа възможно най-добре за двигателя...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, интересува ме само в кое е проблема... ще го гори ли? ако е това не ме бърка толкова... интересува ме само да се грижа възможно най-добре за двигателя...

 

Казва ли са ми, че мотор преди 200 000 километра e добре да се кара с 5W40, след това вече по преценка. Като точна информация кое как се държи немога да ти кажа. Аз съм на 230 000 и карам със 10W40.

Нека някой колега който има виждане в тая област да каже точно и ясно, защото тази тема доста се разводни и се изгубих вече :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова много мнения... обърках се тотално... същност от всичко което прочетох изобщо се отказах от ОЕМ - като не знам какво е маслото....какво да сложа Castrol Magnatec 5w40 или 10w40? ще съм благодарен, ако някой може да отговори точно и ясно кое от двете е по-добре... пък ако някой ползва на този мотор такова масло ще съм най-благодарен на мнение :))

 

P.S. само да отбележа ( ако има значение ), че колата си я карам често и във високите обороти... особено 1-ра, 2-ра, 3-та предавка... не си я гърча много, но все пак някой дни си я изпъвам до към 6000 оборота...

Колега Akso,във форум много рядко можеш да получиш "точно и ясно"мнение кое е по-добро или не?Колкото потребители-горе-долу толкова и мнения-нали знаеш:някой харесват руси,други черни,трети-червенокоси,а четвърти-всички на едно :),така че....

Без да те ангажирам с моето мнение,ще ти споделя аз с какво масло карам-преди 3-4000 км направих втора смяна на маслото.При първоначалното обслужване и сложихме DIAMOND PROTECTION 10W40.След около 8000 км го смених отново с такова тъй като според моето скромно мнение,а и не само,двигателят си работи добре с това масло,във всеки диапазон на оборотомера,без да го пипне...И в момента е добре,като за третата смяна,живот и здраве,може да сложа някакво друго,като това няма да означава че DIАMOND PROTECTION 10W40 не става.

Просто изказвам мнение.

Успех и вярвам че каквото и да избереш,няма да е фатално-да разход си е ,но пък ако чак толкова не си доволен,точиш и наново..... :icon_thumbup:

 

П.П.Двигателя ме е като твоят-4G63 100 kW/136 к.с.като колата е на около 143 000 км.

П.П.П.(малко извън темата)Не мисля че Галанта(особено с 4G63 двигател) е кола,която би трябвало да се ръчка на всеки светофар-визията Й е достатъчно уникална и без ръчкане привлича погледите върху себе си,а и ще Й се радваш по-дълго време( ще избегнеш технически проблеми)-лично мое мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен беше трудно да напрвя избор за масалцето, но си взех ENEOS 10W40 и едно филтърче BOSCH. Тоя дни ще го сменя, че идва време за море :icon_dance:

 

За инфо:

говорих с човека който го продава (Румен) та го запитах къде го произвеждат. Каза че по специфичното и рейсинг маслото било производство в Япония, но тука го бутилирали. Докато това като мойто си се и произвежда в Белгия доколкото разбрах.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, "ОЕМ" масло (ама минало покрай ОЕМ щото произведено в Белгия, освен това внесено от някой си Румен :icon_thumbup: ) и къв да е (в случая турски Бош) филтър... Бас държа че е и от онези дългите, т.е. дори на външен вид не прилича на ОЕМ-а, ма майната му на филтъра, той не е важен :icon_hmm: .. понякога не мога да ви разбера наистина... И кво сега, колата като чисто нова ли работи ? Марио сега какъв е коментара, ОЕМ масло и филтър ли е сложил колегата ? :icon_rock:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, "ОЕМ" масло (ама минало покрай ОЕМ щото произведено в Белгия, освен това внесено от някой си Румен :icon_thumbup: ) и къв да е (в случая турски Бош) филтър... Бас държа че е и от онези дългите, т.е. дори на външен вид не прилича на ОЕМ-а, ма майната му на филтъра, той не е важен :icon_hmm: .. понякога не мога да ви разбера наистина... И кво сега, колата като чисто нова ли работи ? Марио сега какъв е коментара, ОЕМ масло и филтър ли е сложил колегата ? :icon_rock:

 

Колегата никъде не е казал че поставя OEM масло той си слага ENEOS 10W40.

С нетърпение чакам отзив за маслото, макар че е много трудно в първия момент да се даде положителен или отрицателен отзив за маслото.

При мен разликата я почувствам като съм изминал поне 1500 км.

 

Поздравявам ZmenEmo за смелостта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото може и да е произведено в Белги, но ако са изпълнени нормите за краен качествен контрол на Японците, не мисля че е грешка.

Надявам се да не е като нашия "Смилянски боб" дето го има на всяка сергия. :icon_thumbup:

 

То и MITSUBISHI е японска кола, ама нека си вдигната ръцете тия дето са с изцяло японки (от части до монтаж).

 

А филтърчето БОШ е произведено в Южна Африка, но и тук важи същото за спазването нормите на качеството. Ако е изпълнена нормативната база на БОШ к'во да му е.

Иначе дължината му е 72 mm., а и диаметъра не е повече. Направо се учудих какъв е ситнеж за 2-та литра гърло дето ще храни / :D

 

А както знаем в Южна Африка диаманти бол, може някоя кака да е изтъвала още някой диамант и да ми станат четири :icon_clap:

Редактирано от ZmenEmo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв смисъл да спорите, всеки сам решава какво масло да ползва варианти има много, най-важното е да е доволен от избора си, същото е и с филтрите.

 

Хубаво е да се споделят обаче конкретни наблюдения върху конкретни продукти, така потребителите ще могат да се орентират по-правилно.

 

 

няма проблем от моя страна да споделя как я чуствам, само малко да върти.

Да беше хубаво времето за море още понеделник щях да кажа :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марио сега какъв е коментара, ОЕМ масло и филтър ли е сложил колегата ? :icon_rock:

Добре де, теб какво те бърка какво масло и филтър си е сложил колегата ? Ти нали си с ОЕМ ..:)

Да не би да му завиждаш нещо ?..:D

А маслото поне със сигурност не е менте..Този някой си Румен, е наистина единственият вносител за България ..

Виж после като почнат и Петър и Иван да го предлагат маслото, тогава ще му мислим..:drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо не знам как спите вечер.Това ОЕМ,онова ОЕМ.Аз дори не знам какво масло имам в колата.Отидох при Пламен оставих му я и след 2 часа си я взех.Ако нещо се разхлопа ще му мисля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, теб какво те бърка какво масло и филтър си е сложил колегата ? Ти нали си с ОЕМ ..:)

Да не би да му завиждаш нещо ?..:D

 

 

:D А, не, не съм с ОЕ, нито съм с Ратолското.. просто се изписаха 2 страници доводи кое оригинално кое афтърмаркет и как афтърмаркета е по-качествен от частите дето дилърите ги продават, за това сега се заяждам съвсем мъничко, но без лоши чувства :icon_thumbup:. Бутилират го в БГ това масло викаш ... :icon_hmm: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...