Nickky Публикувано 21 март 2010 Сподели Публикувано 21 март 2010 Здравейте колеги, колата е Галант'98 4G63 и когато пусна климатика и я понастъпя от време на време се осеща прекъсване за части от секундата. Когато не я настъпвам, а и подавам лекичко газ, пак за части от секундата се осеща загуба на мощност, а не прекъсване и то сериозна, защото колата навежда нос. Кабелите и свещите са сменени и бобините са ок. Без климатик си върви като пушка.Ако имате идеи, или сте имали подобен проблем, моля споделете. Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 21 март 2010 Сподели Публикувано 21 март 2010 Това си е нещо нормално. Това се усеща, когато се включва и изключва компресора на климатика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 21 март 2010 Автор Сподели Публикувано 21 март 2010 (редакция) Нормално е като се пусне компресора да се усети леко намаляване на мощност, но при 4000 оборота и педал натиснат до долу да се усети като детонация и то през десетина секунди според мен не е хич нормално. Редактирано 21 март 2010 от Nickky Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
poka Публикувано 21 март 2010 Сподели Публикувано 21 март 2010 Имаш ли газова Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 21 март 2010 Автор Сподели Публикувано 21 март 2010 (редакция) Имаш ли газоваНямам газова колега, както и катализатор. На неговото място сложих обикновен резонатор. Редактирано 21 март 2010 от Nickky Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 21 март 2010 Сподели Публикувано 21 март 2010 Нямам газова колега, както и катализатор. На неговото място сложих обикновен резонатор. ...бас държа че не си сменял ФИЛТЪР-ДЕХИДРАТОР-а на климатика! :icon_doh: Само за информация: зачети се в тази стара тема и погледни мнението ми! Може да ти е от полза!Проблема е подобен! - успех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 21 март 2010 Сподели Публикувано 21 март 2010 (редакция) Наистина може от Дехидратора да е, целта му е да обира влагата. А тя колкото и да не ви се вярва съществува. Мобилните климатици винаги имат пропуски и от там влиза въздух, а въздуха е влажен. Дехидратора има ролята да задържи влагата, и когато вече неможе да обира влагата, започва да замръзва. Следователно се товари компресора, а товари ли се той се товари и двигателя.Когато се сложат манометрите на стенд за климатици опитните майстори бързо го разбират.Шанса да е от дехидратор е много голям! П.П.: И сам може да го установиш, пускаш климатика да работи на температура 17'С и колата да седи на едно място, задръж с ръка дехидратора (намира се зад десния ти фар по посока на движението), в него влизат две тръбички и има един датчик, на който буксата е с два кабела. Ако започне дехидратора да изстива до толкова че да неможеш да държиш ръката и той да се обледява.... за смяна е. Редактирано 21 март 2010 от Anatoli Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 22 март 2010 Автор Сподели Публикувано 22 март 2010 (редакция) Ще проверя Дехидратора. Благодаря.Ще препоръчате ли добър сервиз за климатици в София. Редактирано 22 март 2010 от Nickky Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
makcc Публикувано 22 март 2010 Сподели Публикувано 22 март 2010 Колко може да струва един такъв Дехидратор ако се наложи и аз да го сменям. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 22 март 2010 Сподели Публикувано 22 март 2010 Поне 80 лева, ако не и много повече, без труда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 22 март 2010 Сподели Публикувано 22 март 2010 36-38лв. NRF - Холандски, само такива ползвам, никога не съм имал проблеми. Взимам ги от Косер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
makcc Публикувано 22 март 2010 Сподели Публикувано 22 март 2010 По принцип този дехидратор човек който се занимава с климатици ли трябва да го смени и източва ли се фреона? Ако е така дефакто той събира влагата от фреона значи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 22 март 2010 Сподели Публикувано 22 март 2010 (редакция) Да точно така, източва се фреона и се сваля дехидратора, защото се разхермитизира системата. Задължително препоръчвам да се сменят и О-пръстените на двете тръби + тази на пресустата. Влагата навлиза в системата със всяко едно отваряне, въздуха нахлува във тръбите и радиаторите и след като се затвори и напълни се смесва с фреона. Циркулирайки по системата всички фреон минава през дехидратора, в него има сликагел, който привлича влагата. Така като ти ремонтират системата и я затворят, след това я пълнят, и шом пуснеш климатика, дехидратора вече върши работата си.В някой системи няма дехидратори, а капилярка..... Редактирано 22 март 2010 от Anatoli Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 23 март 2010 Сподели Публикувано 23 март 2010 (редакция) Да точно така, източва се фреона и се сваля дехидратора, защото се разхермитизира системата. Задължително препоръчвам да се сменят и О-пръстените на двете тръби + тази на пресустата. Влагата навлиза в системата със всяко едно отваряне, въздуха нахлува във тръбите и радиаторите и след като се затвори и напълни се смесва с фреона. Циркулирайки по системата всички фреон минава през дехидратора, в него има сликагел, който привлича влагата. Така като ти ремонтират системата и я затворят, след това я пълнят, и шом пуснеш климатика, дехидратора вече върши работата си.В някой системи няма дехидратори, а капилярка..... Дехидратор на Nissens - е около 90-110 лева. - завикси от къде го купуваш!Дехидраторите на/за твоя модел са 2 вида! 1. С "око" (това е информационно "прозорче", ако мога така да се изразя) през което се вижда нивото на фреона. Обикновенно майторите го оцветяват в зеленикаво-синьо (фреона де)!2. Без такова око, който естествено е и по евтин! Колегата горе спомена за "NRF - Холандски" - Братовчед ми в началото, когато исках да сменям моя ми предложи и такъв, но аз си реших да е OEM-ски (ИСТИНСКИ ЯПОНСКИ) и взех този на Nissens, който с отстъпките за братчеда ми излезна 93 лева с ДДС !Аз си го поставих сам, след като източихме фреона, подмених си О-пръстените (рингчетата) с нови пак на Nissens (които междувпрочем са някак по "истински" от стандартните зелени които слагат на всякъде!? - тези на Nissens бяха червени и на пипане бяха по добри)!Братчеда каза че издържали на по високи колебания в температурите и налягането и издържали 2-но повече време от стандартните!!! Само да те предупредя, ако сам си го купуваш, не махай тапите които запушват 2-та отвора за тръбите, преди да сложите дехидратора!Силика-гел-а вътре е много чувствителен на влага и поема веднага околната влага - демек, ако го оставите отворен за повече от 20-тина минути... се едно си си сложил стар дехидратор! Коефициента му на полезно действие ще е равен на 0. Дехидратора ти е: http://www.vorcz.cz/fotocache/bigorig/93%2013-150.jpg OEM MR175422 Mitsubishi Carisma (DA_) 1.6,1.8, 1.8 16V, 1.8 16V GDI, 1.9 DI-D, 1.9 TD, 2.0 16V GT EVOVI/VII, Galant VI (EA_) 2.0 (EA2A), 2.5 V6 24V (EA5A), Galant VI kombi (EA2W) 2.0, EA5W) 2.5 V6 24V, Space Star (DG0) 1.3 16V, 1.8 GDI Редактирано 23 март 2010 от s01o Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nickky Публикувано 23 март 2010 Автор Сподели Публикувано 23 март 2010 Мерси за инфото. А знаете ли някой сервиз за климатици, който се е занимавал с Галанти, защото никак не искам да отида някъде където ще се учат на моя. ПП. DJ-я занимава ли се с климатици? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s01o Публикувано 23 март 2010 Сподели Публикувано 23 март 2010 Мерси за инфото. А знаете ли някой сервиз за климатици, който се е занимавал с Галанти, защото никак не искам да отида някъде където ще се учат на моя. ПП. DJ-я занимава ли се с климатици? Могат да се учат на всякъде където утидеш, но само и единствено в/у компресора/агрегата на климатичната система! Принципите на работа на автомобилните климатични системи са едни и същи на всякъде и в който и да е сервиз за климатици за автомобили да се замъкнеш майстора (ако разбира се си разбира от работата) не би направил нещо по различно от това което прави с всеки друг автомобил! Виж, дали е немърлив (пипа немърливо), или изпипва нещата, това е съвсем друга приказка!Колкото до твоя проблем за смяна на "Дехидратор", съвета ми е сам да си го закупиш и с него да утидеш при майстора да ти го смени, не за друго а, защото първо че, ако не ти е познат (което е нормално в случая), ще ти вземе доста повече пари за негов дехидратор.Второ ако няма тоно такъв, има огромна вероятност да ти набута (ако не е коректен), някакъв негов си странен модел/марка! А може и да го приспособи. Макар и стандартите да са горе-долу еднакви.Трето, друго си е да знаеш че ще ти зложи това което ти искаш!Четвърто, ти нямаш приспособления за източване на фреона! 90% от майсторите го изтоват и ти казват... ми той е заминал или требе да се долее още, ма еди си кво си е станало... абе я да сложиме направо нов. Което ще рече, че ще ти налеят едни грамажи и ще ти земат цена за нов, което си е нормално, но в случая стария няма да ти го върнат. А той няма и да ти трябва, при което те ще го налеят когато дойде лятото на първия селянин с ГОУФ 3-ка дошъл от друго голямо село и ще избият парата за сметка на теб! - да не забравяме че тука е България все пак!Пето, ти пак ще трябва да си платиш пълната интервенция смяната на филтър дехидратора на климатика така или иначе! Абе сещаш се каква ми е мисълта!Според мен в който и по-читав сервиз за климатици да утидеш - не е порблем! - просто се зачети по автомобилните форуми за мнения на колеги, както и тук (мисля имаше подобна тема но не ми се рови в момента)! Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.