Премини към съдържание

гаранционно обслужване


go go go

Препоръчано мнение

една кратка история, за съжаления случила се на мен.

 

патувах с моето гаранционно митсубиши ево 8 до атина. по пътя натам имаше ужасяваща буря, в началото сняг после проливен дъжд. поедно време дъжда спря и аз се опитах да спра чистачките но това нестана, те просто си работеха, малко след това светна и лампата на еърбега. пристигнах там късно през нощта и на другата сутрин се обадих на телефона, който е залепен на колата за точно такива случаи. там ми отговориха, че ще ми се обадят после. после беше след 30 мин. и ми казаха, че ще ми се обадят пак, така няколко пъти. накрая ми казаха, че ще ми се обадят от аналогичната такава служба в атина. след 15 мин се обади една жена, която ми каза добър ден на английски и ме пита дали говоря гръцки защото тя незнаела английски :icon_censored: . хубавото беше, че с мен имаше човек дето говори техния език и след 3 - 4 обаждания жената каза, че ще ни прати пътна помощ. след още 30 мин дойде един човек с мотор, погледна колата и каза, че неможе да я оправи и пак поради факта, че човека с мен говори гръцки го обедихме да ни заведе до сервиз на митсубиши.

 

влезнахме там и пак разбирасе никой не говори английски. от разговорите, които ми бяха разказани после разбрах, че на тях никой не им се е обадил и те изобщо незнаят за нашите неволи. все пак се съгласиха да вземат колата въпреки, че са много заети /както всички гаранционни сервизи/. сложиха колата на средата на сервиза и ни казаха да се разходим на някаде. като се върнахме казаха, че колата ще е готова на следващия ден в ранния следобед.

 

когато отидохме на другия ден, колата разбирасе небеше ремонтирана, казаха че са сменили всичко по веригата но въпреки това проблема остава :icon_censored: и ако искаме да я оправят трябва да остане там още 2 дни :icon_censored: . тогава аз малко се развиках и си взех колата защото все пак имах и друга работа. иинтересното е, че никой не се поинтересува от светещата лампа на еърбега :icon_censored:

 

хубавото е че явно от топлото време в гърция проблема е "изсъхнал" и чистачките се оправиха от самосебеси, но еърбега свети все още.

 

разбира се това са дребни проблеми, неискам да си мисля как биха се справили с нещо по - сложно. и как ли щях да се справя ако нямаше с мен човек, който говори гръцки и изобщо немога да разбера каква е ползата от т. нар. телефон за спешна помощ МАР :icon_censored: тези хора ми изгубиха 2 дни без да има какъвто и да било ефект :icon_censored:

 

това го пиша зада знаят всички абонати на "паневропейската гаранция" на митсубиши, че това е най - обикновен търговски трик зада ви вземат парите, тази работа несъществува :icon_censored:

 

предлагам на някой, който се занимава с ремонт на коли тук от форума да организира курс за механици зада неизпадаме в такива ситуации.

 

друг много интересен факт е, че всички митсубишита от серията ево в българия имат гаранция от 1 година или 20000км, в гърция гаранцията е 3 години без ограничение на километрите, при положение, че цената са една и съща, изобщо около марката митсубиши има много странна неяснота по въпроса за гаранциите, едвали бих си купил пак такава кола нова или поне няма да е от нашия дилър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Съжалявам, че си имал неприятен инцидент. Малко са се объркали нещата с тези хора от Гърция, защото те принципно са длъжни като назначват персонал задължително да владеят чужд език. Аз съм изпадал в подобна ситуация и знам колко е неприятно всичко това. За гаранцията си прав - би трябвало да е 3 години. Ето например в Англия е 3 YEARS OR 27,000 MILES FREE SERVICING. В Австралия е още по-голяма за всички модели. И аз имам конструктивна критика към вносителя по този въпрос, а и за много други неща.

Лампата на еърбега свети, защото е дала грешка на компютъра и трябва да се занули с MUT 3.

Имат ли софтуеъра? Той се обновява на няколко месеца.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

веднъж го занулиха тук в балкан стар, но пак светна, явно се иска хардуерна намеса.

 

а иначе за гаранциите принципно немога да си обясня цялата система, нали идеята е клиента да е доволен, че си е купил такава кола и като се счупи нещо всички дружно да се опитват да го накарат да забрави за инцидента и по най бързия и удобен начин да оправят колата. защото ако това не се случи той казва на някой, той на друг, той на трети и накрая всички говорят, че едисикояси фирма дето внася онези коли нестава. поне така съм го видял аз в нормалните страни.

 

преди да взема митсубишито имах мерцедес също в гаранция и тогава и сега, като отида да ми оправят нещо по гаранция някак си се чувствам длъжен, приемчика и майстора и .... започват да го овъртат, ама това може да не е по гаранция, чакайте да видим. за всички е ясно какво трябва да се направи но се опитват да го изкарат сякаш правят услуга, а всъщтност клиента си е платил за това, като е купил колата.

 

да ме прощават хората от балкан стар, които четат форума, това не е упрек, а препоръка от техен сериозен клиент

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам големи критики по повод гаранцията, нооо...........тук е България за съжаление и това е масова практика......това може би е така, тъй като "официалните" вносители са просто едни прекупвачи,които нямат нищо общо с фирмата производител........за да стане както на запад или по белите страни, трябва така наречения официален представител да отговаря на много и големи изисквания от страна на фирмата производител........в това число: капитал,сервизна база, сертификати, кадри и т.н. които за съжаление тук не се изпълняват и затова става така.......... :icon_blush:

Другото което е, предвид условията в България и средата на експоатация в БГ, никоя фирма няма да даде повече гаранция отколкото те са я сметнали да издържи............все пак по белите страни такива дупки и калища като при нас няма......... :mad:както и всякакви ментаци продавани по бг пазара...... съответно гаранцията е по голяма защото риска е по малък............ :(

Например в Щатско гаранцията на някои автомобили е 10 години...... :icon_doh: :icon_thumbup: Е, вярно е че има и елемент на...... "пребори конкуренцията" :D но все пак са си 10 години.......... :first:

Имам много случаи, каде като вкарваш кола от Щатско, и колата е още в гаранционен срок,тук в БГ тя не важи, въпреки че би трябвало да важи навсякаде....... :mad: Примерно скоро имахме случай с едно Инфинити, на 3 години, чисто ново........брат ми отиде да пита Нисан БГ дали му важи гаранцията, и те му казали че не важала............ :icon_censored:

Това се дължи на много слабия пазар в БГ, и наред с това че сме малка държава, и никой не ни взима на сериозно .............. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Съгласен съм с теб, обаче фактите показват, че като численост не сме толкова малка страна в Европа.

Колкото нас и по-малко са :

 

Швеция, Швейцария, Австрия, Финландия, Дания, Андора, Лихтенщайн, Монако, Хърватска, Словения, републиките от бивша Югославия, Словакия, Холандия.

Не много повече от нас са и Ирландия, Белгия, Латвия, Литва, Естония.

 

Така че както си го направим ние, така ще бъде. За съжаление нещата около автомобилите продължават да вървят назад, същото е както си беше преди 10 години, даже е и по-зле :icon_blush:

Имам в предвид части, оборудване, персонал. Вярно, направиха се по-модерни сгради и сервизи, но нищо повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да , но тези държави са далеч по богати и хората имат повече пари, а ние тук ................. :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Така е, по-богати са, но някой от тях бяха от бившия соц лагер и се ориентираха по-бързо в политическата и икономическа обстановка.

Но това е друга тема....мисълта ми беше за автомобилите....

Ето например какво им коства на официалният вносител да дава 3 години гаранция за Ево?

Ами положението с другите вносители е същото, даже и по-зле. Нали знаеш, че имахме преди време служебни Хонди и Нисани. Бяха ни побелели косите от недоразумения...с Тойота....пак....

И в другите страни има проблеми. Ето например виж какво става с езиковата бариера в Гърция, в Турция положението е същото. Ходил съм в Истанбул за техническо обслужване на Каризмата ни там и всеки път изпадам в комични ситуации, аз не знам турски, а те английски...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

според мен просто вносителите унас неполагат нужните усилия зада получат от производителя по - добри условия за клиентите. инача пазара ни далеч не е малък. в камор ауто се продават по повече от 30 коли на месец само в софия, ние сме най - големия пазар в източна европа за пежо, тук се продават много повече скъпи коли отколкото във всички останали страни от централна и източна европа. това са факти, които дилърите трябва да използват зада може ние да имаме по - дълга гаранция, по евтини резервни части и тн.

 

немога да си обясня как може санг йонг да дават по - дълга гаранция за колите си отколкото може д ададе митсубиши. за това не е виновен производителя, а вносителя ... срамно е :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Миналата година Санг Йънг получиха награда от корееца (президента на фирмата им) за най-проспериращ дилър в света. На никому неизвестен джип при това с огромни продажби в България - парадокс!

Същите тези джипове струваха колкото едно Паджеро с промоцията, отделно висят в сервизите за гаранционно обслужване повече от френските....и тук вече започва въпроса за маркетинга, манипулацията на мозъка на хората с рекламите, креативността и инициативата на ръководството в отдел продажби, бюджет.....имахме една такава тема във форума преди известно време.

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=945

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

немога да си обясня как може санг йонг да дават по - дълга гаранция за колите си отколкото може д ададе митсубиши. за това не е виновен производителя, а вносителя ... срамно е :icon_censored:

Има две особености, на които трябва да се обърне внимание в случая:

- Първо - какъв е договора на 'дилъра' с производителя (представителство, оторизиран дилър, оторизиран риселър, оторизиран сервиз и т.н.), защото ако той няма някои права, които са залегнали в началото при подписване на договора не може да се очаква да извършва услуги за които не му се плаща от производителя, безплатно за клиента, нали.

- Второ - в много от държавите самите дилъри (говоря за голяма верига от представителства) сами добавят към гаранцията на производителя за да привлекат клиенти, както в случая с Инфинитито дето DJ-я споменава. Но тогава, 'удължената' гаранция важи само за сервизиране в тази верига от дилъри в съответната страна и не е 'световна' или 'континентална'.

Не на последно място е важно всеки да знае правата си - ако в конкретния случай в сервизната книжка на автомобила пише 'три години или 100000км паневропейска гаранция' собственика има право да докладва оторизиран дилър, отказал да поддържа тази гаранция или даващ по-неподходящи гаранционните условия и да последва загуба на дилърските права.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Това са официални дилъри. Паневропейската гаранция важи има и МАП за това ако закъсаш в друга страна, както ви каза по-горе go go go. Въпроса е защо в нашата страна гаранцията на ЕВО е по-малка? За другите модели е 100 хиляди и три години в Европа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да Ратола успяха да убедят един куп хора че това е най евтиният джип на пазара в България и че е едно към едно с мерцедес. Наистина обаче не може да се отрече че Ратола имат добър подход към потенцялните клиенти и способни дилъри. За разлика от други вносители като Камор Ауто например където те оглеждат от главата до петите все едно си дошъл да им изядеш попарата а не като потенцялните клиент. Обаче както при почти всички вносители доброто впечатление свършва след като им станеш клиент. Няма да обяснявам как всеки ден в сервиза 3 от 4-те :icon_doh: им подемника са заети с въпросното копие на мерцедес и още поне 5 чакат отвън, как постоянно стават разправии с изнервени клиенти.

Искам да обърна внимание че по закон всички вносители са длъжни да предоставят инструкции за експлоатация (книжка на автомобила) на Български език и не мога да разбера на какво основание после оспорват гаранцията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

за мен като клиент няма никакво значение какъв е договора на дилара и кой какво му плаща и какво не, това си е техен проблем, който възниква от това, че печелят най - малко 10% от стойността на всеки автомобил и поне 50% от цената на резервните части и труда в сервиза, за тези пари според мен трябва да се понапънат и да направят всичко както трябва.

 

пуснах тази тема зада може да разберат хората от балкан стар какво е мнението на техните клиенти /почитателите на марката мицубиши/ за тях и да вземат мерки да оправят нещата, защото иначе хората ще започнат да си купуват митсубишатата от гърция или австрия или кой от кадето си намери, но не и от тук.

 

ето, на международните салони вече се е появило ево 10, в края на годината ще се появи и тук, това ще бъде скъпа и доста осъвършенствана кола, със същите възможности за доработки, както предишните модели ево. навсякаде из европа за тези модели гаранцията е 3 години и са позволени доработките, които се правят с части удобрени за движение по пътищата и направени в сертифицирани сервизи. тук ми се намръщиха защото съм си купил други накладки :mad: . освен това след тунинга, който направихме в гърция изобщо и дума неможе да става за гаранция, а гърците казаха, че нямало грижи. двигателя и силовото предаване са в гаранция докато си с оригиналната електроника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе колкото и да е странно, познавам доста хора, които купуват коли импулсивно. Отишли на автосалона, харесали някаква бракма по цвят, ония там продавачите им промили мозъка с лъжи, и наште зели, че подписали да я купуват. Доста KIA Renault и Opel колички се продават така. И никой не пита за гаранции, сервиз и т.н. И после си бият покупката в главата. Та, щом става номера, защо да се морят "дилърите" да уговарят отстъпки и по-добри условия? :icon_confused: Както за много неща, сами сме си виновни - съгласяваме се с безумни условия и после се самозненадваме.

 

Друг номер, който наблюдавах при предишния си работодател, е със застраховката на кола на изплащане. След лека катастрофа се оказа, че застраховката е с някакви безумни изключения и положения и важи едва ли не само ако стадо диви бизони премине през предния ти капак при пълнолуние. И за да си карат колата, трябваше да платят 3-4 хиляди отгоре.. Та, с други думи, има и по-лошо..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бе вие какво се оплаквате ? Не сте яли попарата на ситроен и ниссан май. Имаме тамън три такива в работата и шефа по транспорта е откачил с гаранционни цени. Смяна на маслото с филтъра е 200 лева. Но мястото им не е за тука ! Едно мнение от мен за сравнение. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бе вие какво се оплаквате ? Не сте яли попарата на ситроен и ниссан май. Имаме тамън три такива в работата и шефа по транспорта е откачил с гаранционни цени. Смяна на маслото с филтъра е 200 лева. Но мястото им не е за тука ! Едно мнение от мен за сравнение. :icon_blush:

Има нещо такова, с въпросните "гаранционни" коли, масло филтри = на 200лв. най малко, като добавим и ремъците = 500 лв. :icon_censored: да не говорим че те задължават да ходиш на всеки 6 месеца да ти проверяват колите, ако си на лизинг , там е още по дебело, щото ГО, Каско и др. ги правят те по най дебелата тарифа иии..........ако е франце колата става много дебело ,щото непрекъсанто се чупят .......има и друг трик който често го прилагат, като стане нещо и е в гаранция , отиде в сервиз и чака поне 1 месец за най малкото нещо........например за счупен ляв преден джам на Партнера чаках около 5 седмици а през това време колата седеше в сервиза, ее, нали се сещате че това е време и най малкото това е добре защото гаранцията му така или иначеси тече, един вид максимата която следват е "колкото повече я задържим, толкова по добре за нас" :icon_censored:

В щатако даже дават други , оборотни коли на клиентите, дакат се прави тяхната кола.......... :good: те така требе да стане тук........ама ....... :mad: :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А бе вие какво се оплаквате ? Не сте яли попарата на ситроен и ниссан май. Имаме тамън три такива в работата и шефа по транспорта е откачил с гаранционни цени. Смяна на маслото с филтъра е 200 лева. Но мястото им не е за тука ! Едно мнение от мен за сравнение. :icon_blush:

 

Приятелю ако 200лв. ти се струва много какво ще кажеш 356.10? Това съм задължен да плащам в Ратола за смяна на масло и филтър иначе няма гаранция. И моето L200 висне цял ден за тая елементарна манипулация.

 

Но явно всички вносители в България действат на тоя принцип - ти купи колата, пък после се оплаквай и :icon_censored: колкото искаш..............Нас нали ни дава корееца награда за най много продадени автомобили, кво ни дреме?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Заради тези цени отказахме смяната на маслото. Много важно , че няма да ни признаят гаранцията. На кой му пука ?! На рафтовете им 5 литра есо струва 36 лева а масления филтър е 12 лева !

Ти закакво им плащаш тези цени ? Я им кажи едно сбогом и си сменяй маслото на половин цена. Става за десетина минути във всеки един сервиз. Ние поне така направихме. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

за мен като клиент няма никакво значение какъв е договора на дилара и кой какво му плаща и какво не, това си е техен проблем, който възниква от това, че печелят най - малко 10% от стойността на всеки автомобил и поне 50% от цената на резервните части и труда в сервиза, за тези пари според мен трябва да се понапънат и да направят всичко както трябва.

Напротив, има огромно значение, ако искаш колата ти да се поддържа от същия дилър - ти като си купуваше колата знаеше ли условията на гаранция? Тук въпроса опира до монополизма на пазара - българския пазар е толкова малък, че дилърите са и официално представителство на фирмата майка, и сервиз и магазин за резервни части и си играят с клиентите и цените както си искат.

Защо просто не ходиш в Гърция да сервизираш колата и готово - ще имаш 3г. гаранция, както е в цяла Европа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диларите в България са под всякъква критика :( Та да си споделя последния горчив опит с тях.

Отивам в Балкан стар с оплакваниия че ми стърже 3-та скорост като я включвам при по-високи обороти и ми свети датчика за двигателя! Връщам се след 2 дни при тях за да видя какво става с колата ми и те ми казват че ако ме дразни светещия датчик могат да ми махнат крушката !!!!!!!!!! И да съм карал по-бавно за да не ми стърже трета :confused1: :confused1: :confused1: :confused1: След тези думи на Бисер Йорданов ми идваше да го хвана и да мо извия врата защото колата ми нямаше 2000 км и съм си я взел да я карам бързо все пак е рали кола нали така! Така че с помоща на Виктор (за което му благодаря) се свързах с началника на сервиза Ваячки който ми влезе в положението и поне се опита да ми помогне.

И така селд почти двумесечен престой в Балкан стар след 2 сваляния на скоростната кутия и след множество други проблеми за който не ми се пише и множество нерви от моя страна че не мога да си карам колата за която си мечтал толкова време. Продалжи да ми свети датчика за двигателя оправи се стърженето при вкючването на трета скорост но почна да ли излиза 5-та скорост при натискане на спирачката :) :clapping2: :clapping2:

И слава бого по това време случайно се запознах с Митко Илиев (при една от поредните извинителни покани за test drive на Камора ауто) който се оказа страшен пич и ми помогна за оправянето на всички проблеми който механиците от Митсубиши (Балкан стар) ми бяха провокирали по колата. И ако не беше той със сигурност сега щях да чакам да ми пристигне новата скоростна кутия от Балкан стар която щях да съм си платил защото вината нямаше да е тяхна а разбирасе щеше да е моя защото съм си карал бързо новата рали колата :)))))

А по това време трябваше да ни пристигне Бмв което си бяхме поръчали от Камор ауто за което ни се кълняха като го поръчвахме че няма да се бави повече от 6-7 седмици а то се забави 5-6 месеца над обещания срок. Като пристигна след това го отказахме разбирасе ама след дъжд качулка и дори се мръштеха като ни връштаха капарото ?!?!?!

Та ако трябваше да разчитаме само на обештанията Диларите трябваше 2 месеца до хдим пеша!!!!!!

Така че нова кола повече от БГ дилър никога :icon_refuse:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Майко мила ! :icon_doh: Според мен трябват здрави договори и закони за такива търгаши. Купуваш кола която струва майка си и баща си и е за да се кара бясно, а те те правят на луд. Ако трябваше да плащат неустойки тези другите, и 2 часа в повече нямаше да се бавят за доставката. А тези които ги наричат "сервизи" трябва да бъдат съдени за всяко забавяне и некачествен ремонт. По 40 лв. те глобява държавата че си без колан и нарушаваш собствената си безопасност, а кои ще глоби този който не ми е завил кормилните щанги(имал съм такъв случай), или си е барал :icon_censored: докато е правили ремонт и е на практика потенциален убиец. Така е защото никой не следи какво става по сервизите и монтьорчетата ги взимат без да са учили или каквото и да било обучение. Всяко болтче в една кола ТРЯБВА да се затегне с определена сила.А някой да е виждал някъде динамометричен ключ по сервизите, щото аз не съм, или просто добре ги крият. Какво се оказва, и че тези гаранции са КАПАН няколко години да ходиш само в техния сервиз и на всеки 10 000 км да ти взимат по 200-300 лв.

А насреща нищо не получаваш, освен че трябва да се държиш като с роднини на които си задължен, и да ги понасяш да те правят на луд и да трябва едва ли не да им се молиш да си свършат работата за която си платил и то не малко.

:mad:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Леле ,като Ви чета мненията и направо свят ми се зави :icon_doh: . Тия за к'ви се мислят бе? Направо съм бесен. Как така все клиента е виновен не мога да си представя. И не само при колите е така. Един мой приятел си купи плазмен телевизор за Нова Година на втория ден се развали и май-още е на сервиз :icon_doh: То не бяха скандали, то не беше федерация на потребителите и накрая даже се опитаха него да изкарат виновен :icon_censored: . А колегата с Евото, що не звъннеш в "господари на ефира" да вземат да ги посетят тия от Балкан Стар. Току виж малко се постреснали. Не може така да се подиграват с хората

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То да е само Балканстар,......не господари на ефира ами Първа БГ армия да им помага с екипи няма да стигнат за да проследят безобразията по сервизите. Да не говорим че почти след всяка намеса на "специалисти" и отстраняването на проблем от тях откриваш други които са причинени от същите. :icon_censored: Ама може ли от всичко да разбираш и като DJ всеки сам да оправя всичко. Трябват време, инструменти и условия а не всеки има и може сам, но пък си е май най-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се предварително,че мисля малко наивно,но в тези наистина фрапантни случаи на некоректно отношение от страна на официални дилари и фирменни сервизи ,не е ли редно да се овидоми по някъкъв начин централата на самата фирма производител,в случая Митсубиши моторс.Било директно в Япония или поне в централното им представителство в Европа.Това са сериозни нарушения.Бъдете сигурни,че за да станат представители за дадена страна,те също са подписали някъкъв договор с фирмата и съм сигурен,че фирмата-майка ще изисква тяхното най-стриктно спазване.А и не забравяйте,че точно Митсубиши бяха замесени преди години в този скандал,за укриваните рекламации от клиенти.Така,че логично е сега да са особенно чувствителни на тази тема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...