4iko Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 (редакция) Зравейте колеги,миналата седмица претърпях челен удар,за щастие не много голям,но все пак броня,маска,капак,фарове,мигачи са начупени.Удара стигна до радяторите,на калниците им няма нищо.Имам пълно автокаско,и всичко ще се ремонтира както трябва.Въпросът ми е;знаете ли къде се намират датчиците за еърбеците,понеже не се отвориха,да не би да са в калниците?.Мицу ми е 98г.2.0 136к.с.Също, къде мога да ги проверя във Варна.Благодаря ви предварително. Редактирано 27 декември 2009 от 4iko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenov Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 С колан ли си бил? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4iko Публикувано 27 декември 2009 Автор Сподели Публикувано 27 декември 2009 С колан ли си бил?Да колега. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Въздушните възглавници се отварят само при удар с над 40 км/час. Ако в момента на удара колата се е движила със скорост по-ниска или равна на 40 км/час, нормално е да не се отворят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Наистина е малък удара щом е до радиатора и може да не са се задействали, но 40 км/ч си е доста за граница на сработване. Зависи в какво си се ударил Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 С колан ли си бил? С и без колан, с и без тежест на седалката е все едно, за отварянето на въздушните възглавници на Галант. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Наистина е малък удара щом е до радиатора и може да не са се задействали, но 40 км/ч си е доста за граница на сработване. Зависи в какво си се ударил Ако е насрещно движещ се влак, ТИР, самосвал, тогава :wacko: :blink: лошо ..... Ще си смачкаме фасона. Но ако се натресем в неподвижен предмет при скорост 39 км/ч, колкото и да е твърд, има деформационни зони и наистина няма смисъл да се отваря възглавницата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Ако е насрещно движещ се влак, ТИР, самосвал, тогава :wacko: :blink: лошо ..... Ще си смачкаме фасона. Но ако се натресем в неподвижен предмет при скорост 39 км/ч, колкото и да е твърд, има деформационни зони и наистина няма смисъл да се отваря възглавницата. Ако удара е в насрещнодвижещо се превозно средство, тогава се сумира скоростта и на двата обекта и предните възглавници ще се отворят. Страничните възглавници се отварят само при страничен удар. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Едно е да се натресеш в бетонна ограда с 80, друго е в по-податливо на деформации тяло. Например павилион за вестници. Едно е да караш с 20 и да те удари ТИР (може и ЗиЛ, Камаз, Крас, Татра...), който се движи с 60. Сумарната скорост пак е 80, но ще отмести лекия автомобил назад с няколко дължини. Даже е много вероятно да го прегази. Много е различно, нали така...... В последния случай и 50 възд. възглавници да има, файда никаква. Пу, пу, пу... да не се случва на никой! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Едно е да се натресеш в бетонна ограда с 80, друго е в по-податливо на деформации тяло. Например павилион за вестници. Едно е да караш с 20 и да те удари ТИР (може и ЗиЛ, Камаз, Крас, Татра...), който се движи с 60. Сумарната скорост пак е 80, но ще отмести лекия автомобил назад с няколко дължини. Даже е много вероятно да го прегази. Много е различно, нали така...... В последния случай и 50 възд. възглавници да има, файда никаква. Пу, пу, пу... да не се случва на никой! Точно затова има датчик за удар. Той следи за силата на удара, а също така и за посоката му. Наистина е по-добре да не се стига до там. Съжалявам за случката на колегата и дано скоро е на пътя, пак със здрава кола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 (редакция) Точно затова има датчик за удар. И къде е този датчик? И на мен ми стана много любопитно ... не знам колко е бил силен удара, но да си размажеш предницата според мен е достатъчно да си шибнеш главата в таблото (пътника) .. И това че не са се отворили върздушните възглавници от една страна е добре защото ти спестяват доста пари да си оправиш таблото но от друга страна е доста притеснително дали въобще работят и дали вече не са гръмвали веднъж и сега да са само "затворени" дупките (без заредена възглавница) Най-логично е този датчик да е около предната броня някъде или в нея. Редактирано 27 декември 2009 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 И къде е този датчик? И на мен ми стана много любопитно ... не знам колко е бил силен удара, но да си размажеш предницата според мен е достатъчно да си шибнеш главата в таблото (пътника) .. И това че не са се отворили върздушните възглавници от една страна е добре защото ти спестяват доста пари да си оправиш таблото но от друга страна е доста притеснително дали въобще работят и дали вече не са гръмвали веднъж и сега да са само "затворени" дупките (без заредена възглавница) Най-логично е този датчик да е около предната броня някъде или в нея. Датчикът за двата еърбега на таблото е в самото ЕКУ на еърбеците, което пък се намира в централната конзола, под музиката. Вътре в самото ЕКУ има жироскопичен датчик, който задейства над определено "G". На страничните възгавници датчиците са в страничните колонки и се задействат само при "пряко попадение". 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Ей затова галанта е само 163 коня и трудно се тунингова еи затва има проблем с спирачките.. да не мине над определеното G :P :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 И къде е този датчик? И на мен ми стана много любопитно ... не знам колко е бил силен удара, но да си размажеш предницата според мен е достатъчно да си шибнеш главата в таблото (пътника) .. И това че не са се отворили върздушните възглавници от една страна е добре защото ти спестяват доста пари да си оправиш таблото но от друга страна е доста притеснително дали въобще работят и дали вече не са гръмвали веднъж и сега да са само "затворени" дупките (без заредена възглавница) Най-логично е този датчик да е около предната броня някъде или в нея. Датчика не е бутон, за да стои на бронята. Това е много прецизно устройство, което масово се монтира в купето на колата. На галанта и аз незнам къде е, но вероятно е там където е самия компютър на възглавниците- дълбоко зад пепелника. На някои коли е на волана, а на други под седалките. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 (редакция) Колегата SLX отговори и ми се струва доста достоверно.. а какви видове датчици има е друга тема .. дали е бутон или не хаха .... ето например погледни какво е писал за страничните Редактирано 27 декември 2009 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Колегата SLX отговори и ми се струва доста дустоверно.. а какви видове датчици има е друга тема .. дали е бутон или не хаха .... ето например погледни какво е писал за страничните Росен е написал същото, което и аз, само че не бях сигурен. А за страничните.... не си споменал дали имаш странични. 50% от галантите нямат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 27 декември 2009 Сподели Публикувано 27 декември 2009 Именно датчика реагира на дадено отрицателно ускорение, което пък зависи от скоростта, но и от изминатия път, което зависи от това в какво се удряш - при удар в друг автомобил се деформират двата, а и другия автомобил се измества. При удар в стена пътя е само от скъсяването на твоя автомобил... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4iko Публикувано 27 декември 2009 Автор Сподели Публикувано 27 декември 2009 Страхотна дискусия,благодаря,и аз си помислих,че възглавниците се отварят при по голям удар,значи са доста навътре.Удара е станал при много заледен път,жена ми е карала с около 40,започнала е да спира защото светва червено,колата се плъзга и спира в спрял бус с теглич :icon_thumbup:.Ако не е бил буса,можела е да застане в средата на натоварено кръстовище.За щастие нищо и няма,освен лека уплаха.Не съм бил в колата,така че не знам точната скорост при удара.От отговорите ви разбирам,че не може да са в калниците.Все пак трябва да ги проверя някъде във Варна.Учудих се,когато видях,че фарове,и мигачи са абсолютно здрави отвън,дори не са пукнати,но е потрошена задната им част,пластмасите.За радост автокаското ще ми покрие всичко.Благодаря ви пак :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 28 декември 2009 Сподели Публикувано 28 декември 2009 Колеги да не забравяме,че след 10-тата година производителя препоръчва проверка на SRS системата и ако се наложи подмяна на въздушните възглавници.Счита се,че след тази година има голяма вероятност да не се отворят.Виждал съм така табелка залепена на вътрешната част на колонката,точно срещу шофьорската врата на Мерцедес S класа и датата беше 10 години от датата на производството на автомобила. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 29 декември 2009 Сподели Публикувано 29 декември 2009 (редакция) И аз имам, но не карам "Мерцедес S класа " :giggle: Трябвало април миналата година да ходя. Както беше коментирано в една друга тема, няма начин да се проверят самите ербеци дали ще се отворят. Може да се тества електрониия модул и датчиците дали са в изправност. P.S. Лепенката е до тази за налягането на гумите. Редактирано 29 декември 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.