Премини към съдържание

Източване на масло от автоматична скоростна кутия(типтроник)


bonevsy

Препоръчано мнение

Ей тук официалната процедура на стр 47

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish.../MANUALS/23.pdf

Дават го с две смени

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е двигателят да остане без масло (не знам на какво ниво смуче маслената помпа) при тази процедура? Да не стане така че заради едното масло в ск. кутия да замине я лагер, я вал :icon_hmm: . Или няма такава опасност...... :icon_angel:

п.п. става въпрос за паленето докато колата е стояла дълго повдигната на едната страна;

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей тук официалната процедура на стр 47

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish.../MANUALS/23.pdf

Дават го с две смени

Абе мани ги тея, те не разбират... :P

Ето виж тука, какво е казал един конструкгор... :link:

:giggle: :giggle:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес дойде моментът за смяна на маслото на типтроника.

След внимателно прочитане на стъпките в manual-а източихме 6 литра масло :icon_hmm:

Наклонихме колата на подемника в сервиза и почна да капе още малко но след 10 мин. и капането спря.Сигурно нямаше и 100 милилитра.

Спазихме и процедурите по наливане на маслото в кутията .Хвана около 6 литра.

Не намирам разлика в държането на колата след смяната.

И преди и след смяната на маслото ,на D превключва доста по късно отколкто трябва.На типтроник си ги включва перфектно.Свети check engine и като закачихме да диагностицираме,даде грешка на ТПС.Показа 98 % подадена газ, когато колата работи на обороти.Аз си мислех да го регулирам но ми казаха ,че не може от регулиране да се докарат 98% разлика.А си личеше че в Германия са отвивани болтчетата и са се мъчили да регулиат.Затова си взех друг датчик и ако не може да се докара на 0 % на празен ход ще го сменям.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес дойде моментът за смяна на маслото на типтроника.

След внимателно прочитане на стъпките в manual-а източихме 6 литра масло :icon_hmm:

Наклонихме колата на подемника в сервиза и почна да капе още малко но след 10 мин. и капането спря.Сигурно нямаше и 100 милилитра.

Спазихме и процедурите по наливане на маслото в кутията .Хвана около 6 литра.

Не намирам разлика в държането на колата след смяната.

И преди и след смяната на маслото ,на D превключва доста по късно отколкто трябва.На типтроник си ги включва перфектно.Свети check engine и като закачихме да диагностицираме,даде грешка на ТПС.Показа 98 % подадена газ, когато колата работи на обороти.Аз си мислех да го регулирам но ми казаха ,че не може от регулиране да се докарат 98% разлика.А си личеше че в Германия са отвивани болтчетата и са се мъчили да регулиат.Затова си взех друг датчик и ако не може да се докара на 0 % на празен ход ще го сменям.

Това е и причината да не включва както трябва предавките...........защото ЕКУ-то на кутията ползва ТПС-а за входна информация, ще се оправи след като го смените и го настроите правилно ,а то е..........сигнала на ТПС-а трябва да е м/у 520 и 680 мВолта на празен ход..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е и причината да не включва както трябва предавките...........защото ЕКУ-то на кутията ползва ТПС-а за входна информация, ще се оправи след като го смените и го настроите правилно ,а то е..........сигнала на ТПС-а трябва да е м/у 520 и 680 мВолта на празен ход..........

Аз мисля да го настройвам докато е закачена колата на лаптоп-а.Трябва да покаже на празен ход 0%.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да го настройвам докато е закачена колата на лаптоп-а.Трябва да покаже на празен ход 0%.

Аа, твоята по OBD2 ли е?След 2000 година ? ако е така, значи е на 0% ............

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какъв софтуер ползвате, не съм виждал в никоя от програмите които съм ползвал за Мицубиши ТПС-а да е в проценти.... Но определено не трябва да е 0%.

При Хюндай например ТПС-а в повечето случай е даден в проценти и там трябва да е малко под 4,7%........При Мицубиши така като си мисля може би по-скоро около 5-6%.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какъв софтуер ползвате, не съм виждал в никоя от програмите които съм ползвал за Мицубиши ТПС-а да е в проценти.... Но определено не трябва да е 0%.

При Хюндай например ТПС-а в повечето случай е даден в проценти и там трябва да е малко под 4,7%........При Мицубиши така като си мисля може би по-скоро около 5-6%.

На твоя уред също има и показва в % положението когато колата е след 2000 год. .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какъв софтуер ползвате, не съм виждал в никоя от програмите които съм ползвал за Мицубиши ТПС-а да е в проценти.... Но определено не трябва да е 0%.

При Хюндай например ТПС-а в повечето случай е даден в проценти и там трябва да е малко под 4,7%........При Мицубиши така като си мисля може би по-скоро около 5-6%.

Сигурно си прав.Ползваме сигурно някав нелегален софтуер, който чете само данните на двигателя.Не може например да чете ABS,еърбеци и т.н.

Но за моя проблем става.Прочете данните много бързо,за секунди.Не като някво БМВ на което му трябва 30 мин.

Показва си графика и таблица процентно .Тия дни ще го закача и ще кажа какво е станало.

А по принцип типтроника на колко обороти трябва да превключва скоростите ,когато е на положение D?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На твоя уред също има и показва в % положението когато колата е след 2000 год. .........

Точно така е и при нас.Чете Митсубиши-та само след 2000 година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно си прав.Ползваме сигурно някав нелегален софтуер, който чете само данните на двигателя.Не може например да чете ABS,еърбеци и т.н.

Но за моя проблем става.Прочете данните много бързо,за секунди.Не като някво БМВ на което му трябва 30 мин.

Показва си графика и таблица процентно .Тия дни ще го закача и ще кажа какво е станало.

А по принцип типтроника на колко обороти трябва да превключва скоростите ,когато е на положение D?

Хахахаха, те БМВ-тата са така..............шегувам се ,разбира се.......... :lol:

Това зависи от много фактори,най значим е положението ти на газта и колко рязко натискаш педала, но не е пълна версия на INVECS III типтроници........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хахахаха, те БМВ-тата са така..............шегувам се ,разбира се.......... :lol:

Това зависи от много фактори,най значим е положението ти на газта и колко рязко натискаш педала, но не е пълна версия на INVECS III типтроници........

Тези типтроници са голяма загадка.

Досега имах само Галант-и с ръчни.Зарибих един приятел с болестта :mitsu-smiley: и двамата изведнъж се оказахме с типтроници :icon_doh:

На моя проблема се изясни с смяната на ТПС ,но на моя приятел филма продължава.

Рециклира си торк-а,сложи си ново масло и колата тръгна,но от първа директно отива на трета и колата влиза в накав авариен режим и до там.Закача я на AUTOBOSS и показа единия датчик на самата кутия.Сложихме работещ такъв но колата си остана със същия проблем.Нещо не съм много очарован от този типтроник.Явно ръчките са за мен.Досега не съм имал пролеми никви с тях,а и то вътре си ми идва да си включвам и решавам аз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези типтроници са голяма загадка.

Досега имах само Галант-и с ръчни.Зарибих един приятел с болестта :mitsu-smiley: и двамата изведнъж се оказахме с типтроници :icon_doh:

На моя проблема се изясни с смяната на ТПС ,но на моя приятел филма продължава.

Рециклира си торк-а,сложи си ново масло и колата тръгна,но от първа директно отива на трета и колата влиза в накав авариен режим и до там.Закача я на AUTOBOSS и показа единия датчик на самата кутия.Сложихме работещ такъв но колата си остана със същия проблем.Нещо не съм много очарован от този типтроник.Явно ръчките са за мен.Досега не съм имал пролеми никви с тях,а и то вътре си ми идва да си включвам и решавам аз.

Вероятно има някакъв проблем след рециклирането на кутията.........не са я направили както трябва според мен, на първо място трябва да се провери дали управляващите флуида клапани са добре, дали се управляват добре и т.н. ...........има и един друг момент, вижте T-shift-a на кутията отгоре, това е датчик-превключвателя на който е вързано жилото на лоста и чрез него се рпеобразува мех. движение на лоста в електрическо и показва на кое положение е лоста...........ако нещо има проблем там, то поведението на кутията ще е същото с това ,което го описваш........най добре е да се закачи на тестера и да се види какво става в кутията...........

Втория проблем който допускам е,че не са направили кутията както трябва , дали не са вързали клапаните всичките както трябва, дали не са "изпуснали" да ремонтират "диска" на 2-ра предавка и т.н. ..........не е ясно,.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно има някакъв проблем след рециклирането на кутията.........не са я направили както трябва според мен, на първо място трябва да се провери дали управляващите флуида клапани са добре, дали се управляват добре и т.н. ...........има и един друг момент, вижте T-shift-a на кутията отгоре, това е датчик-превключвателя на който е вързано жилото на лоста и чрез него се рпеобразува мех. движение на лоста в електрическо и показва на кое положение е лоста...........ако нещо има проблем там, то поведението на кутията ще е същото с това ,което го описваш........най добре е да се закачи на тестера и да се види какво става в кутията...........

Втория проблем който допускам е,че не са направили кутията както трябва , дали не са вързали клапаните всичките както трябва, дали не са "изпуснали" да ремонтират "диска" на 2-ра предавка и т.н. ..........не е ясно,.......

Значи цялата кутия не е давана за ремонт а само торк-а.По простата причина, че беше ясно че шлиците са правъртяли,защото кутията показваше че включва (и на D и на типтроник) .Торка е рециклиран изцяло,както шлиците, така и някви дискове които са вътре в самия торк.

Но понеже след това на диагносиката показа точно определн датчик ,заменихме него ,но положението си остана същото.

T-shift-а според нас е добре защото няма как да се обърка при монтажа.Пък и механиката се вижда с просто око и не е нещо което да трябва да се закача на диагностика.

След празниците ще търсим проблема.

Има и още една "неизвестна" за мен.Точно след ТПС датчика ,в един отовор, има едно болтче за кръстата отвертка, като за реглаж.За какво може да е ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи цялата кутия не е давана за ремонт а само торк-а.По простата причина, че беше ясно че шлиците са правъртяли,защото кутията показваше че включва (и на D и на типтроник) .Торка е рециклиран изцяло,както шлиците, така и някви дискове които са вътре в самия торк.

Но понеже след това на диагносиката показа точно определн датчик ,заменихме него ,но положението си остана същото.

T-shift-а според нас е добре защото няма как да се обърка при монтажа.Пък и механиката се вижда с просто око и не е нещо което да трябва да се закача на диагностика.

След празниците ще търсим проблема.

Има и още една "неизвестна" за мен.Точно след ТПС датчика ,в един отовор, има едно болтче за кръстата отвертка, като за реглаж.За какво може да е ?

Ако са превъртили и шлиците на остите на ск. кутия, няма как да ги оправите без да се разглоби ск. кутия и се извадят валовете........

Това болтче вероятно ако говориш за болчето, което се намира по дълбоко в изливката на дросела и е пластмасово и е почти перпендикулярно на мотора , е за принудително регулиране на оборотите........ако е пластмасовото болтче обаче ако е метално и седи водоравно на земята и е в непосредствена близосст до банана на дросела, е за фиксиране и регулация на самия дросел,така че да не заклинва в стените на дросела.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако са превъртили и шлиците на остите на ск. кутия, няма как да ги оправите без да се разглоби ск. кутия и се извадят валовете........

Това болтче вероятно ако говориш за болчето, което се намира по дълбоко в изливката на дросела и е пластмасово и е почти перпендикулярно на мотора , е за принудително регулиране на оборотите........ако е пластмасовото болтче обаче ако е метално и седи водоравно на земята и е в непосредствена близосст до банана на дросела, е за фиксиране и регулация на самия дросел,така че да не заклинва в стените на дросела.........

За ей това болтче става въпрос.

post-1284-1262357117_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този болт е за регулиране на празния ход.....По точно моторчето си регулира оборотите, а този винт определя в какви граници(колко стъпки) да се движи моторчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този болт е за регулиране на празния ход.....По точно моторчето си регулира оборотите, а този винт определя в какви граници(колко стъпки) да се движи моторчето.

И аз така предполагах ,защото на другата сутрин ,след като го развих малко,оборотите на студен двигател бяха по-ниски.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така предполагах ,защото на другата сутрин ,след като го развих малко,оборотите на студен двигател бяха по-ниски.

Обратното би трябвало да е, колккото повече го развиваш ,толкова по високи ще са оборотите на празен ход и толкова моторчето ще се затваря все пак за да стабилизира оборотите ,които са му зададени в таблиците на ЕКУ..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обратното би трябвало да е, колккото повече го развиваш ,толкова по високи ще са оборотите на празен ход и толкова моторчето ще се затваря все пак за да стабилизира оборотите ,които са му зададени в таблиците на ЕКУ..........

Май си прав,защото аз се опитвах да регулирам оборотите на студен двигател.Обаче в псоледствие установих че това е грешно.Сега на загрят двигател е така както казваш.

Друга грешка която в началото направих е че се опитах да регулирам оборотите на P,а не на N.

Ама с този типтроник не съм още в час.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май си прав,защото аз се опитвах да регулирам оборотите на студен двигател.Обаче в псоледствие установих че това е грешно.Сега на загрят двигател е така както казваш.

Друга грешка която в началото направих е че се опитах да регулирам оборотите на P,а не на N.

Ама с този типтроник не съм още в час.

Е .................разбира се че на загрял мотор се прави,защото на ЕКУ-то му се подават сигнали от МАФ-а и от дадтчика за температурата на мотора , а той от своя страна управлява инжекторите спрямо горивните карти ,които са за студен мотор и моторчето на празен ход, както и аванса........в този случай МПХ ще е отворил 2/3 или повече байпасния канал за въздуха и ще е някъде на около 70-80 стъпки примерно.......в този случай няма как да направиш оборотите на пр. ход стабилни,защото този момент е "преходен" и не е работен за мотора.......

Настройки от този род се правят на напълно загрял мотор,и на нулева/или позиция Р или N ако е автомат.........На позиция R или D се мери само малсото на кутията....... естествено при дръпната ръчна и отново загрял мотор,въпреки че на щеката има и белези и за студен такъв ..........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Темата е стара,но дано някой все пак ми отговори на въпроса.Прочетах че ТПС-а дрябва да се настройва 580-690 миловолта.Само че как се наглася уреда на тия миливолта...Някой запознат може ли да сподели цялата процедура и на кои кабели се замерва когато е на контакт колата.Не мен един приятел ми каза следното.Даваш контакт и отиваш до ТПС-а..Измерваш напрежението на самия понтициометър и трябва да е около 5.5 волта.После измерваш колко бил отворен дросела..Колата пак на контакт и мериш със един мутицет.Пъхаш червената човка на 2 рия кебел отгоре на доло и за минус взимаш маса от купето на самата кола,НЕ от акумулатора защото ще те излъже така.Направих тази процедура от началото до края.Значи показа ми тия 5.5 волта и после измерих 0.65...Не знам дали е правилно така,но каквото ми каза тоя приятел това направих..

Редактирано от fbikz75
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...