Премини към съдържание

Източване на масло от автоматична скоростна кутия(типтроник)


bonevsy

Препоръчано мнение

Така и не намерих писано как се източва цялото масло от типтроника за да се смени.По точно маслото от торк-а.Защото винаги ще остане пълен до половината .Аз като гледам, единствения вариант за да се източи до последно е да се сваля цялата кутия,после да се свали торка.Ако е така, значи е супер недомислено при проектирането на тази кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май всички кутии са така...

Сменяш колкото може.

Не всички са така.На повечето които знам си имат пробка на самия торк през която се пуща цялото масло.Обаче за тия на Галант-а си е пълно безумие.Не ми го побира ума как може да се конструира по този начин и толкова години да се вгражда в голям брой коли!

С машината за точене на масло не става защото няма как да се навре шлауха до дъното на торка.Единствения вариант за който се сещам е да се свали кутията,след това и торка и тогава да се точи до край. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето като го сменях(а) изтече малко повече от 1/2 ...така и не можах да го сменя цялото. В Ратола като го сменяха се оказа, че моята кутия няма филтър на маслото а само вътрешен който се сменял само при ремонт :unsure: някой има ли категорична информация по този въпрос? VIN-а ми е в подписа...

Пламен в една от темите беше споменал, че оставял колата за 24 часа и то се отичало цялото, ако има по-бърз вариант е добре да го знаем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето като го сменях(а) изтече малко повече от 1/2 ...така и не можах да го сменя цялото. В Ратола като го сменяха се оказа, че моята кутия няма филтър на маслото а само вътрешен който се сменял само при ремонт :unsure: някой има ли категорична информация по този въпрос? VIN-а ми е в подписа...

Пламен в една от темите беше споменал, че оставял колата за 24 часа и то се отичало цялото, ако има по-бърз вариант е добре да го знаем.

На всички типтроници които съм виждал на Галант няма външен филтър.Има само вътре в кутията и трябва да се разцепи за да се смени.

А колата и 48 часа да се остави ,според мен няма как да изтече цялото масло от торка.По точно половината ще си остане в него.И така от 7.8 литра ,поне 2 литра ще е старо масло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламен в една от темите беше споменал, че оставял колата за 24 часа и то се отичало цялото, ако има по-бърз вариант е добре да го знаем.

Точно така,но до колкото знам,оставя колата вдигната на една страна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така,но до колкото знам,оставя колата вдигната на една страна.

Трябва да я остави на вратите легнала за да се източи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да я остави на вратите легнала за да се източи.

Не си ли виждал как се ремонтираха Ладите пред блока,едно време...С резервната гума на колонката... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При моята /Субару/ също е така, кутия която е в производство 15 години някъде и е много подобна на обикновената на Галант-а.

В щатите практикуват - източване, наливане ново, работа малко на място и отново източване и наливане ново. Там е евтино маслото. Другия вариант е източване и наливане ново на 30-40 х.км.

При автоматика не е такъв проблем, че остава старо масло - няма какво толкова да му стане. При двигателя е различно.

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При моята /Субару/ също е така, кутия която е в производство 15 години някъде и е много подобна на обикновената на Галант-а.

В щатите практикуват - източване, наливане ново, работа малко на място и отново източване и наливане ново. Там е евтино маслото. Другия вариант е източване и наливане ново на 30-40 х.км.

При автоматика не е такъв проблем, че остава старо масло - няма какво толкова да му стане. При двигателя е различно.

Как не е проблем ,като точно тия кутии са проблемни.Доста повече от ръчните на Галант.

И ако не се смени на време стават поразии.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хванала те е параноята :icon_thumbup:

Вероятно ме е хванала :icon_blush:

Просто искам като правя нещо да е както трябва.

А като се замислих за това как е конструирана,не се учудвам вече от проблемите с тази кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно ме е хванала :icon_blush:

Просто искам като правя нещо да е както трябва.

А като се замислих за това как е конструирана,не се учудвам вече от проблемите с тази кутия.

 

 

Мисля, че точно типтроника е най-надежната ск.кутия. При обикновенния автомат е друга работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че точно типтроника е най-надежната ск.кутия. При обикновенния автомат е друга работа.

Може да е най -надеждната ,но не и тази която се монтира на Галант след 2000 година .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да е най -надеждната ,но не и тази която се монтира на Галант след 2000 година .

 

 

Каква е разликата между типтроник от 1999г. и този от 2003г?

Според мен такава няма, затова не ги взимай много навътре тези неща.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Survice manual-a който колегата BAlexandrov е качил дават маслото да се смени без да се източва цялото количество, а да се налее новото и след няколко минутна работа на двигателя да преточи пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата между типтроник от 1999г. и този от 2003г?

Според мен такава няма, затова не ги взимай много навътре тези неща.

Добре,след 1999 година.Аз казвам че точно този типтроник, който се монтира на Галант е доста недомислен.

Как може само 40% от шлиците на вала на кутията да захапват шлиците на торка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Survice manual-a който колегата BAlexandrov е качил дават маслото да се смени без да се източва цялото количество, а да се налее новото и след няколко минутна работа на двигателя да преточи пак.

Значи за една смяна ми трябват 10 литра,че и повече масло!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи за една смяна ми трябват 10 литра,че и повече масло!

Да, така излиза. Мисля че ако Ди-джея се произнесе ще се изясни работата (ако желае разбира се).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи за една смяна ми трябват 10 литра,че и повече масло!

 

Точно така... Но на практика не :)

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако се предполага,че при източване излиза половината масло,значи ще ти трябват точно толкова,колкото събира-7.8л.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако се предполага,че при източване излиза половината масло,значи ще ти трябват точно толкова,колкото събира-7.8л.

Не е точно така, при всяко доливане/смяна в кутията остава първо 1/2 от старото масло т.е. 3.9 след това 1.95; 0.975 и т.н.(теоретично е така). Трябват доста смени за да се отървеш изцяло от старото масло което е в кутията.

Редактирано от sirko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото се точи по следния начин...........колата се вдига от дясната й страна около 50-60 см. височина, след което се развива пробката ,която е с номер 24 ключ...............в началото ще ливне сериозно количество масло, така че си подсигурете достатъно голям съд..........след това ще почне да изтича бавно - на струйка............и така го оставяте 24 часа с отворена пробка...........маслото ви е 7.8 литра, но винаги оставя вътре, последния "рекорд" беше 7.5 литра източено масло,но това беше така, защото запалих мотора да повърти торка/маховика и от центробежните сили маслото си излиза.........обаче НЕ правете това, тъй като тогава в кутията масло няма и тя работи на сухо...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...