Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Български автомобилен съюз - ние знаем всичко за закона


bau.bg

Препоръчано мнение

Съгласен съм, можеш да си нарушаваш всеки ден закона ...пример, преценяваш че минаваш на жълто, но оператора от видеоконтрола преценява че минаваш на червено...

 

Ииии си идваме пак на въпроса с едноличните решения. За какво ни е ВИДЕОконтрола, след като пак някой ще "преценява" дали е било жълто или червено. Нали е за това - или е едното или другото. Затова са го направили, да се ЗНАЕ, не да се ПРЕЦЕНЯВА.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Тези нарушения, при които се отнемат точки не са баш дребни!

 

Моята идея е за нарушенията, за които не се отнемат контролни точки.

 

НП се плащат в КАТ на гишето на банката по коя сметка? На КАТ, или на местни данъци и такси? Ако актовете отиват по сметка на КАТ, а фишовете - в общинските бюджети - работата е ясна. Само по спомен - навремето актовете също се плащаха в данъчното, не знам сега как е.

 

Идеята е за събираемостта - както го направиха с актовете - плащаш си всички и тогава ти дават талона - така могат да го направят и с фишовете. Въпрос на желание, явно.

А в КАТ ще има свободни работни места, когато спре корупцията - сами ще избягат. Да, ама кога.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ииии си идваме пак на въпроса с едноличните решения. За какво ни е ВИДЕОконтрола, след като пак някой ще "преценява" дали е било жълто или червено. Нали е за това - или е едното или другото. Затова са го направили, да се ЗНАЕ, не да се ПРЕЦЕНЯВА.

 

 

В Европа, за пример Холандия, видеоконтрола е напълно автоматичен..... снима те, пише ти глобата, изпраща ти я на адрес, ако платиш до определена дата, плащаш с голяма отстъпка, ако платиш на крайната дата плащаш пълната глоба, ако се забавиш ...расте пропорционално, и това става .... без участието на хора. Независимо дали си полицай, депутат или министър..... получаваш и плащаш. Но имаш право да обжалваш всяка една глоба....

Тук нещата са малко побългарени...за удобство :)))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Европа, за пример Холандия, видеоконтрола е напълно автоматичен..... снима те, пише ти глобата, изпраща ти я на адрес

Имаше една история, която май е истинска. В щатите пак с такъв автоматичен видеоконтрол, но се прави от автомобил край магистралата. Хлапета се промъкнали и откраднали задния номер на дежурния автомобил, сложили си го на колата и газ 3-4 пъти минали с висока скорост пред нея ... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези нарушения, при които се отнемат точки не са баш дребни!

 

Моята идея е за нарушенията, за които не се отнемат контролни точки.

 

НП се плащат в КАТ на гишето на банката по коя сметка? На КАТ, или на местни данъци и такси? Ако актовете отиват по сметка на КАТ, а фишовете - в общинските бюджети - работата е ясна. Само по спомен - навремето актовете също се плащаха в данъчното, не знам сега как е.

 

Идеята е за събираемостта - както го направиха с актовете - плащаш си всички и тогава ти дават талона - така могат да го направят и с фишовете. Въпрос на желание, явно.

А в КАТ ще има свободни работни места, когато спре корупцията - сами ще избягат. Да, ама кога.......

 

Нарушенията за които се отнемат точки са най-масовите..... и се санкционират в по голямата си част до 50 лв..... необжалваеми, дори да си прав ...

Всички приходи, платени в КАТ или в общината отиват в сметка на НАП, и фишове и актове....

Талона са го оставили за да има какво да искаш да си вземеш и да си платиш, такова нещо няма никъде по света.... книжка и талон :)))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За радардетекторите мисля, че е ясно. Имаше даже писмено уверение от някъкъв магазин, където се продават една марка, че са проверени и че удостоверява че са само детектори и го дават при покупка.

Интересното е, че не са напълно пасивни както си мислех, лично видях как смущава сателитна антена на разстояние около 5 метра моя радардетектор :) Има някакви паразитни излъчвания...

Има някакво параболично огледало или леща, за да улавя сигнала на 360 градуса и то създава паника, на мен дори ми се случи да активира аларма против кражби в мол-а, голям срам :help: Но пък 100 пъти вече ме спасява от мародерите в храстите,като прави впечатление, че като правило радарите са заложени там, където общо взето, няма кой знае каква опасност от инцидент, но пък има условия да се поувлече човек със скоростта и съответно да трябва да отговаря на въпроса "Кажи сега какво ше прайм?". Миналата седмица в началото на магистралата, но точно преди табелата за край на населеното място, на 60м след като бях спрял на червено, ме отстреляха с 84км/ч (според тях), но се "оправихме" след като си признах за детектора и настоях, че не се е задействал...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за полицейските радари има изисквания в какъв режим работят и на какво минимално отстояние трябва да се намира за да бъде коректно измерена скоростта на МПС-то.

Режимите на работа са два:

 

Градски условия - минимум 150 метра

Извънградско - минимум 300 метра

 

Задължително обръщайте внимание кагато ви спрат - в какъв режим е радара и какъв е точния час на него....

 

Имаме пълната техническа документация на полицейските радари ТР4 и ТР4Д, стига на някой да му е интересна ще я качим.

Фирмата която ги произвежда е българска, а самото устройство струва 2000 лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за полицейските радари има изисквания в какъв режим работят и на какво минимално отстояние трябва да се намира за да бъде коректно измерена скоростта на МПС-то.

Режимите на работа са два:

 

Градски условия - минимум 150 метра

Извънградско - минимум 300 метра

 

Задължително обръщайте внимание кагато ви спрат - в какъв режим е радара и какъв е точния час на него....

:icon_thumbup: Благодаря! Винаги казват, че е 3-5 минути назад! А дали всички радари имат т. нар. "фискално устройство", каквото и да означава това. Мисля, че е памет на показанията на уреда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още не са снабдени всички. Но дори да са - след репликата "Ся ко шъ прайм, колега? - минава автомобил със специален режим на движение и работата се оправя.........

 

Виж, с камерките е друга бира

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

в какъв режим работят и на какво минимално отстояние трябва да се намира

 

А какъв е максималния ъгъл под който могат да работят коректно. До колкото знам има и такива случаи, акт да отпадне, защото са били скрити в завой и ъгъла е бил по-голям от допустимия. Трябва да се гледа и дали има контролен стикер или някой го е чагъркал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Упс, виж за линейките не се бях сетил... :icon_hmm:

Айде благодаря на всички и весели празници. Стискайте палци, че тръгвам за София с шал, шапка, ръкавици, вериги, лопатка, трмос с кафе, туба с гориво, 3 телефона, суха храна за 5 дни и дребни за БТР-а :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въже взе ли, трябвало да има и въже, а храната да е за два дни, после ползваш въжето , поне така са казали по телевизора до колкото знам. Нещо не видях каква е връзката с темата?

 

Може ли най-накрая да се разясни за радарите - какво трябва да се гледа по радара, какви трябва да са условията за правилно измерване на скоростта? Какво може да се направи в такъв случай и как да се възрази. Също не се разбра нищо за тези които се крият из храстите в завои, в преспи (през зимата) и изкачат самоубийствено пред колите - имат ли право да се крият или не ?

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е максималния ъгъл под който могат да работят коректно. До колкото знам има и такива случаи, акт да отпадне, защото са били скрити в завой и ъгъла е бил по-голям от допустимия. Трябва да се гледа и дали има контролен стикер или някой го е чагъркал.

 

Използва се за измерване на скороста на фронтално движещи се към него МПС и максимално отклонение от фронтално движение до 8 градуса. При по голямо отклонение действителната скорост се определя от измерената скорост, разделена на косинуса от ъгъла между посоката на излъчване и направлението на движение.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е максималния ъгъл под който могат да работят коректно. До колкото знам има и такива случаи, акт да отпадне, защото са били скрити в завой и ъгъла е бил по-голям от допустимия. Трябва да се гледа и дали има контролен стикер или някой го е чагъркал.

 

Нямам точни технически спомени за ъгъла , но при стикера има един съществен проблем. Радарите на полицията минават техническа годност в лаборатория на МВР , а това се налича - конфликт на интереси..... една и съща служба ти пише акта, издава наказателното постановление, засича те с радар на който тя самата издава стикери за техническа годност..... общо взето , кръгът се затвори ....

Другото нестандартизирано към радарите е камерата , която снима и удостоверява че това си ти, твоята кола и скоростта или нарушението е това същото което се вижда на снимката.....

Проблема с техническата изправност на полицейските радари ще ни бъде приоритет номер едно през новата година....

 

По закон трябва "криещите се" да са видими, със светещи буркани...и т.н. ...добри наредби и разпоредби, никой обаче не ги спазва.... никой не ги санкционира масово за подобно криене, от време на време дръпнат на някой ушите за назидание на останалите ....

 

1. На радара първо му гледаш колко часа показва .... никога не е реалното време, а по закон радара трябва да работи в астрономическо време.

2. После гледаш и питаш в какъв режим на работа те е засякъл.... градски или извънградски

3. Задължително пишеш възражения, ама не в акта.... в него пишеш че ще внесеш възражения в законния срок.... до 3 дни си ги подготвяш и ги внасяш срещу входящ номер

4. Стикера на радара е залепен отстрани.... не трябва да е скъсан, трябва да е от тази година в която те спират, радара минава технически преглед на всеки 12 месеца

5. Пишеш твой свидетел в акта.... стига да не си сам

Редактирано от bau.bg
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като отидеш при КАТ-аджиите първото което правиш е да видиш колко часа показва часовника на радара, както и твоя часовник. Данните в радара за засечено нарушение излизат след около 4 мин. Като се покажат , тогава се показва и часа в който са те засекли - от твоя часовник смяташ преди колко минути са те засекли , а по техния часовник дали разликата между сегашния час и момента в който са те засекли е същата, защото е възможно да са останали показанията от някой друг преди теб.

Иначе се сетих за статистиката ... обикновенно заключителната причина "движение с несъобразена скорост" е резултат на добро заплащане от страна на виновници причинили ПТП с превишена скорост. Чувал за няколко такива случаи. Не знам каква е разликата в наказанието, но наистина съм чувал за подобни глупости.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за 4-те минути е доста важно, значи трябва да се изчка 4 минути да изкара данните. Т.Е. Като ме спрат и ми го покажат веднага, че съм карал със 65 и е с час от преди една минута и часовника му е точен, това значи че са показанията на някой друг и аз му плащам акта, защото съм им станал интересен на полицаите и са решили да се запознаем така ли ?

 

Взе да ми става интересно, някой може ли да намери инструкцията за експлоатация и техническото описание на "Трафик -Радар ТР-4", всъщност ето го описанието: http://www.bulforum.com/index.php?showtopi...mp;p=1495055843 излиза, че ако температурата е под -10 и радара е изваден или лятото го е напекло излиза извън работния температурен обхват. Излиза и че камерата трябва да е с GPS или по някакъв друг начин да измерва скоростта, на движение на патрулката, ако ви снимат в движение. Въпроса е дали допълнителния модул с камерата е регистриран като измервателен уред? Говори се че имало и вече и лазерни "радари" от тези които са с камера в патрулките. Дали е вярно? Сертифицирани ли са?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Упс, виж за линейките не се бях сетил... :icon_hmm:

Айде благодаря на всички и весели празници. Стискайте палци, че тръгвам за София с шал, шапка, ръкавици, вериги, лопатка, трмос с кафе, туба с гориво, 3 телефона, суха храна за 5 дни и дребни за БТР-а :icon_bye:

НЕма се пУашиш, колега, от утре почва да топи.

 

Иначе - това с ъгълът на засичане е много важно - трябва да се знае. Важно е дали патрулката е от твоята страна на движение в завоя, или в отсрещната. Не знам защо е така, но има значение, сега си спомних за разговор между покойният ми баща и негов приятел, служител в СБА преди години, ама толкова отдавна, че не си спомням обяснението.

Ще се поинтересувам и ще кажа. Най-малкото имам приятел - сериозен математик......

 

П.П. Жоро, ами като съм карал с превишена - какво да се разправям с тях?! (Пу, пу, не ми се е случвало да ме наказват затова)........ И да гледам часовникът - и да не го гледам - все тая.

 

Ама ако не съм карал (или е нещо около разрешеното, ама малко над - така карам) - Малееее, панаирът е велик - "Ама аз? Ами оня, дето ме изпревари преди малко с в Поршето? Що мен спирате? Мен, дето карам жена и деца........" (от личен опит)....................

 

Те така, и ние така.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще се разправяш. Миналата година така ме спряха, че уж карам с 65.

 

Ще се поинтересувам и ще кажа. Най-малкото имам приятел - сериозен математик

 

Ами най-простата от всички причина е че се движиш под ъгъл спрямо лъча на радара, а не срещу него и разстоянието което изминаваш е по-голямо, от колкото радара отчита (представи си го като един триъгълник), освен това при този ъгъл на антената от 15 градуса ако те хване с ъгъл 15 градуса по посока на движението грешката ще е двойна. Мисля че при въпросната максимална грешка освен зависимостта и от скоростта е сметната и грешката от този ъгъл, някъде 7.5 градуса, не 8.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

пробвам да го прикача направо тук.....

Колега, в нашия форум държим на правописа и правилния изказ.

Не винаги успяваме, но това е цел, към която се стремим.

Ако искате да пишете тук, Ви призовавам да пишете правилно и да използвате главни букви, където е необходимо.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като отидеш при КАТ-аджиите първото което правиш е да видиш колко часа показва часовника на радара, както и твоя часовник. Данните в радара за засечено нарушение излизат след около 4 мин. Като се покажат , тогава се показва и часа в който са те засекли - от твоя часовник смяташ преди колко минути са те засекли , а по техния часовник дали разликата между сегашния час и момента в който са те засекли е същата, защото е възможно да са останали показанията от някой друг преди теб.

Иначе се сетих за статистиката ... обикновенно заключителната причина "движение с несъобразена скорост" е резултат на добро заплащане от страна на виновници причинили ПТП с превишена скорост. Чувал за няколко такива случаи. Не знам каква е разликата в наказанието, но наистина съм чувал за подобни глупости.

 

Няма такъв елемент - радара показва след 4 минути.... , радара работи в реално астрономическо време...... на принципа на антирадара...веднага писука, искам да кажа ....отчита скоростта :)))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за 4-те минути е доста важно, значи трябва да се изчка 4 минути да изкара данните. Т.Е. Като ме спрат и ми го покажат веднага, че съм карал със 65 и е с час от преди една минута и часовника му е точен, това значи че са показанията на някой друг и аз му плащам акта, защото съм им станал интересен на полицаите и са решили да се запознаем така ли ?

 

Взе да ми става интересно, някой може ли да намери инструкцията за експлоатация и техническото описание на "Трафик -Радар ТР-4", всъщност ето го описанието: http://www.bulforum.com/index.php?showtopi...mp;p=1495055843 излиза, че ако температурата е под -10 и радара е изваден или лятото го е напекло излиза извън работния температурен обхват. Излиза и че камерата трябва да е с GPS или по някакъв друг начин да измерва скоростта, на движение на патрулката, ако ви снимат в движение. Въпроса е дали допълнителния модул с камерата е регистриран като измервателен уред? Говори се че имало и вече и лазерни "радари" от тези които са с камера в патрулките. Дали е вярно? Сертифицирани ли са?

 

Опитвам да кача описанието на радар ТР4Д, за съжаление системата ми дава само Макс. размер: 12.22k а файла е по голям, дали някой може да ме ориентира как да увелича този размер....защото не мога да намаля файла

Редактирано от bau.bg
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Ето го описанието:

:mitsu-smiley:

 

Само като пояснение , това е последния модел радар и наследник на ТР4..... този има възможност да му се прикачи камера и да прави снимки, стария модел няма такава опция

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И GPS-a в камерата ли е вграден или в радара ? Ако е в камерата сертифицирана ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...