Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Български автомобилен съюз - ние знаем всичко за закона


bau.bg

Препоръчано мнение

Пропусна основното задължение на Пътна полиция - да подпомага движението......

Между другото темата ми стана интересна, и аз се интересувам от статистиката. Един правилен анализ би обединил доста хора, а защо не и да се обединят автомобилните клубове с вас. Защото - много сме и сме силини - заедно бихме могли да предотвратим доста нередности. Не бива да подценяваме факта, че автомобилните клубове и форуми са на второ място (след бгмама) по значимост в пространството. Едно обединение на усилията ни (разбира се, не в посока всеки да си прави каквото иска) може да даде някакви резултати!

 

В този ред на мисли - нещо, което ме вълнува от много време и не мога да му намеря решение - голяма част от актовете са за нарушения, които са дребни. Не се отнемат контролни точки, глобата е под 50 лв. В тези случаи законът предвижда възможност и за глоба с т. нар. фиш.

 

Защо ни пишат актове, обаче? Нито можем да ги жалим, нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Пътна Полиция се е превърнала в частна фирма...... при това силова, или плащаш на мен, или ще ти напиша акт и точки и книжката и ....... факта че изловиха толкова катаджии напоследък е показателен, и това преди да са започнали истинските проверки.....

Да,това е факт,който никой не може да отрече!

Но съгласи се,че за да се осъществи една корупционна сделка са нужни две страни...

 

Член 304 от НК

 

(1) Който предложи, обещае или даде дар или каквато и да е облага на длъжностно лице, за да извърши или да не извърши действие по служба или загдето е извършило или не е извършило такова действие, се наказва с лишаване от свобода до шест години и глоба до пет хиляди лева.

 

В повечето случаи,нарушителят е този,който предлага подкупа и интересно,че никой не коментира този член...

Защо я няма същата негативна реакция към този,който дава,а само към този,който взима?

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да,това е факт,който никой не може да отрече!

Но съгласи се,че за да се осъществи една корупционна сделка са нужни две страни...

 

Член 304 от НК

 

(1) Който предложи, обещае или даде дар или каквато и да е облага на длъжностно лице, за да извърши или да не извърши действие по служба или загдето е извършило или не е извършило такова действие, се наказва с лишаване от свобода до шест години и глоба до пет хиляди лева.

 

В повечето случаи,нарушителят е този,който предлага подкупа и интересно,че никой не коментира този член...

Защо я няма същата негативна реакция към този,който дава,а само към този,който взима?

 

Това не искам да го коментирам..... Член 304 от НК

Не е луд тоя дето яде баницата, .... луд е тоя дето му я дава.....

 

Така казват старите хора в България.

Аз не давам.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пропусна основното задължение на Пътна полиция - да подпомага движението......

Между другото темата ми стана интересна, и аз се интересувам от статистиката. Един правилен анализ би обединил доста хора, а защо не и да се обединят автомобилните клубове с вас. Защото - много сме и сме силини - заедно бихме могли да предотвратим доста нередности. Не бива да подценяваме факта, че автомобилните клубове и форуми са на второ място (след бгмама) по значимост в пространството. Едно обединение на усилията ни (разбира се, не в посока всеки да си прави каквото иска) може да даде някакви резултати!

 

В този ред на мисли - нещо, което ме вълнува от много време и не мога да му намеря решение - голяма част от актовете са за нарушения, които са дребни. Не се отнемат контролни точки, глобата е под 50 лв. В тези случаи законът предвижда възможност и за глоба с т. нар. фиш.

 

Защо ни пишат актове, обаче? Нито можем да ги жалим, нищо.

 

Това с необжалваемите до 50 лв е първото нещо което подхванахме, дори получихме подкрепа от Омбудсмана на Републиката г-н Гиньо Ганев. Надявам се през 2010 г да направим нужното за да се отмени това недоразумение..... в сайта има отговор по темата.

По 500 000 акта и наказателни постановления се пишат на година с парична санкция до 50 лв..... , но не си мисли че това се прави за да се напълни бюджета...това е капка в морето. Реално МВР консумира на година около 1,3 милиарда лева. Прихода от актове на година е около 50 милиона лева.. с тия пари не можеш да платиш само бензина на партрулките...... и ремонта на радарите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята идея е доста по-различна - защо, по дяволите, за невключени фарове (напр.) през зимата - нарушение, което се наказва с мах 20 лв по закон и не се предвижда отнемане на контролни точки - пишат акт, а не фиш. Да, глобата е все една и съща, но размотаването с един акт си е голямо - 4 месеца и половина чаках да излезе..... Не мога ли да изисквам да ми напишат фиш за такова нарушение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пропусна основното задължение на Пътна полиция - да подпомага движението......

Между другото темата ми стана интересна, и аз се интересувам от статистиката. Един правилен анализ би обединил доста хора, а защо не и да се обединят автомобилните клубове с вас. Защото - много сме и сме силини - заедно бихме могли да предотвратим доста нередности. Не бива да подценяваме факта, че автомобилните клубове и форуми са на второ място (след бгмама) по значимост в пространството. Едно обединение на усилията ни (разбира се, не в посока всеки да си прави каквото иска) може да даде някакви резултати!

 

 

ето линк към статистика за видовете ПТП през 2007 и 2008 година, обърнете внимание на алкохола и превишената скорост...............

статистиката е официална.....

 

http://bau.bg:2082/download?skipencode=1&a...TP2007_2008.xls

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята идея е доста по-различна - защо, по дяволите, за невключени фарове (напр.) през зимата - нарушение, което се наказва с мах 20 лв по закон и не се предвижда отнемане на контролни точки - пишат акт, а не фиш. Да, глобата е все една и съща, но размотаването с един акт си е голямо - 4 месеца и половина чаках да излезе..... Не мога ли да изисквам да ми напишат фиш за такова нарушение?

 

Вече можеш да искаш фиш..... , акта обаче е по удобен за катаждията за да ти извие ръцете...... знаеш за какво

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз за знаенето - знам..... Въпросът е как да се противодейства на това. Защото съм сигурен, че повечето актове са за такива "Сериозни" нарушения.

 

Между другото линкът иска вход и парола, как да се регистрирам?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В закона е записано,че "може"да се налага глоба с фиш.Това"може"няма задължителен характер.

Преценката явно е на контролния орган.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми име и парола ...

 

пробвам да го прикача направо тук.....

PTP2007_2008.xls

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В закона е записано,че "може"да се налага глоба с фиш.Това"може"няма задължителен характер.

Преценката явно е на контролния орган.

 

Проблема е в необжалваемостта на Наказателните постановления.

Ясно е че когато има нарушение на правилата следва наказание, но няколко дребни наказания водят до лишаване от правоспособност за 6 месеца + още 2 докато минеш курс, изпити и си вземеш нова книжка.

Тук идва "преценката" на контролния орган...... а тя е да ти е по гадно !

 

тук слагам едно копие раздадено на всички катаджии в София от шефа на КАТ. По кои нарушения и членове да пишат фишове......

Това пак е "пожелателно"......и по "преценка"......

FishoveKAT.txt

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На последната ни среща с комисар Алекси Стратиев повдигнахме въпроса.......

 

А кога ще повдигнете въпроса за изгонването на Алекси Кесяков, забраната да заема каквато и да била длъжност близка до МВР и публичното му бичуване за глупостите които е творил, твори и ще твори.... :rolleyes: А колкото до преценката на длъжностните лица, това е един много удобен начин на правене каквото си искат, както и едни актове по чл. 6 от ЗДП. В общи линии правенето каквото си искаш го има навсякъде, и обикновено е честа практика и в решенията на общините или НАП.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В закона пише за активно устройство антирадар, т.е. което излъчва, глобата е солена. Нищо не пречи на катаджиите да те минат и по тоя член, ако не си запознат. Тогава не съм на ясно зимат ли устройството за доказателство и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз заради това съм уточнил, че е детектор и нищо не излъчва, а и в упътването за употреба пише, че не противоречи на закона, но може ли човек да вярва на "Handy"?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам има текст само за активно устройство. Ако те спрат за такова нещо освен да настояваш да му пишат модела и да го вземат за доказателство. После ще се докаже, че устройството не е "активно" и и не излъчва в работната честота на радара.

 

Добре е bau.bg да каже какво точно е описано в закона и как да го тълкуваме. Също и как да се действа в подобна ситуация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в необжалваемостта на Наказателните постановления.

Ясно е че когато има нарушение на правилата следва наказание, но няколко дребни наказания водят до лишаване от правоспособност за 6 месеца + още 2 докато минеш курс, изпити и си вземеш нова книжка.

Тук идва "преценката" на контролния орган...... а тя е да ти е по гадно !

 

тук слагам едно копие раздадено на всички катаджии в София от шефа на КАТ. По кои нарушения и членове да пишат фишове......

Това пак е "пожелателно"......и по "преценка"......

Не съм съгласен, че няколко дребни наказания водят до отнемане на книжката. Мога да си нарушавам всеки ден нещо, което не води до отнемане на контролни точки. В този вариант няма да ми вземат книжката.

 

Въпросът е друг - защо е този тормоз от страна на КАТ над шофьорите? При все, че е уредено и законът позволява съставянето на фиш. Да, сгрешил съм, нарушил съм някакво правило, за което е редно да бъда наказан. Съгласен. И в двата случая наказанието ще бъде едно и също - финансова санкция. И това добре - грешиш, случва се - ще си плащаш.

Кому е нужно, обаче, с това да се занимават комисии, да се виси по опашки, да се презаверяват актове? Това затруднява работата и на самият КАТ. Вместо да разглеждат актовете и да издават НП в рамките на месец - два - те се самозатрупват и създават хиляди усложнения на хората. И един акт излиза след 4-5 месеца.

 

Няма да се съглася също така и с мнението за Допълнително материално стимулиране. Както и акта, така и фишът може да бъде заведен и при следващо нарушение да бъде изискано плащането му. Всичко може да се направи, разбира се!

 

Единственото логично обяснение, до което може да стигне главата ми е, че това е направено единствено с цел тормоз на водачите и създаването на корупционни практики сред служителите. Защото големият % от гражданите са съвестни и биха предпочели да дадат 20 лв на държавата, вместо на милиционерите! Ама как да пътувам 4 пъти в работен ден до родният си град, за да си удължа акта? Това е пълен кошмар и абсурд. И всеки свежда глава и им пълни гушите!

 

Може ли в тази посока да се направи нещо и какво?

 

Радар-детекторите са разрешени. След като устройството само засича сигналите на радарите - няма проблем. Ако ги смущава (активно устройство) - е забранено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Радар-детекторите са разрешени. След като устройството само засича сигналите на радарите - няма проблем. Ако ги смущава (активно устройство) - е забранено.

 

Много, ама много благодаря! Весели празници на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А кога ще повдигнете въпроса за изгонването на Алекси Кесяков, забраната да заема каквато и да била длъжност близка до МВР и публичното му бичуване за глупостите които е творил, твори и ще твори.... :rolleyes: А колкото до преценката на длъжностните лица, това е един много удобен начин на правене каквото си искат, както и едни актове по чл. 6 от ЗДП. В общи линии правенето каквото си искаш го има навсякъде, и обикновено е честа практика и в решенията на общините или НАП.

 

Съжалявам но няма начин да направим нищо по въпроса за г-н Кесяков, доколкото знам последно заема длъжността секретар на Държавно обществената консултативна комисия към Министерски съвет.....

Никога не сме имали конфликт с него..... нито допирни точки

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен! Приемам, че bau.bg се бави с отговора, тъй като чете закона или звъни на приятел :)

 

Не винаги гледаме форума, затова и понякога се бавят отговорите.

 

по темата радар детектор и анти радар....

 

Това са две различни устройства, едното е пасивно - радар детектора, приема излъчената от радара вълна и предупреждава за скрити в храстите...

Много пъти съм виждал на таблата на колите да си седят радар детекторите и на никой не му пука че другия го има, разбира се винаги може по "преценка" и престараване на катаджията да отнесете акт за него.... после да се смеете в съда :)))

другото е - антирадар, то е активно устройство и излъчва вълна на дължината на вълната на радара, така направо кара радара да пощурее.... проблема с него е че ако го имате и сте една кола на пътя - срещу радара - хванали са ви....

Такива устройства обисновенно струват в Европа между 300 и 500 евро.... дори се рекламираше преди време сайт за он-лай поръчки .... не пазя инфо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За радардетекторите мисля, че е ясно. Имаше даже писмено уверение от някъкъв магазин, където се продават една марка, че са проверени и че удостоверява че са само детектори и го дават при покупка.

Интересното е, че не са напълно пасивни както си мислех, лично видях как смущава сателитна антена на разстояние около 5 метра моя радардетектор :) Има някакви паразитни излъчвания...

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен, че няколко дребни наказания водят до отнемане на книжката. Мога да си нарушавам всеки ден нещо, което не води до отнемане на контролни точки. В този вариант няма да ми вземат книжката.

 

Въпросът е друг - защо е този тормоз от страна на КАТ над шофьорите? При все, че е уредено и законът позволява съставянето на фиш. Да, сгрешил съм, нарушил съм някакво правило, за което е редно да бъда наказан. Съгласен. И в двата случая наказанието ще бъде едно и също - финансова санкция. И това добре - грешиш, случва се - ще си плащаш.

Кому е нужно, обаче, с това да се занимават комисии, да се виси по опашки, да се презаверяват актове? Това затруднява работата и на самият КАТ. Вместо да разглеждат актовете и да издават НП в рамките на месец - два - те се самозатрупват и създават хиляди усложнения на хората. И един акт излиза след 4-5 месеца.

 

Няма да се съглася също така и с мнението за Допълнително материално стимулиране. Както и акта, така и фишът може да бъде заведен и при следващо нарушение да бъде изискано плащането му. Всичко може да се направи, разбира се!

 

Единственото логично обяснение, до което може да стигне главата ми е, че това е направено единствено с цел тормоз на водачите и създаването на корупционни практики сред служителите. Защото големият % от гражданите са съвестни и биха предпочели да дадат 20 лв на държавата, вместо на милиционерите! Ама как да пътувам 4 пъти в работен ден до родният си град, за да си удължа акта? Това е пълен кошмар и абсурд. И всеки свежда глава и им пълни гушите!

 

Може ли в тази посока да се направи нещо и какво?

 

Радар-детекторите са разрешени. След като устройството само засича сигналите на радарите - няма проблем. Ако ги смущава (активно устройство) - е забранено.

 

Съгласен съм, можеш да си нарушаваш всеки ден закона ...пример, преценяваш че минаваш на жълто, но оператора от видеоконтрола преценява че минаваш на червено, и така днес 5 пъти..... по 8 точки всеки път .... 40 точки отнети, привикват те и ..... ти отнемат книжката.... защото си изчерпил точките .....

По отношение на завеждането на акта и фиша - не те разбрах !! Наказателното постановление се плаща в КАТ на гишето на банката, а фиша в общината по местоживеене и регистрация.

Тормоза над водачите е важно нещо, катаджиите го наричат превенция.....

Наказваш малко и държиш в шах ...много , но вече малкото станаха много и стана трудно удържането на много то :))) шега....ама истина

Един познат каза че КАТ ще стане истинска служба тогава, когато там има свободни места за работа ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...