Премини към съдържание

Смяна маслото на скоростите


Dim

Препоръчано мнение

Здравейте, искам да сменя маслото в скоростната кутия, защото не знам кога е сменяно от предишния собственик. Четох, че за тази скоростна кутия F5MV1 маслото трябва да е по спесификация на Volvo 97308. В нета намерих, че на него отговаря масло на Tranself тип TRZ 75W80, което предполагам, че може да се намери.Искам да попитам за отзиви за това масло, или да ми препоръчате друго, което става за тази скоростна кутия и евентуално къде може да се намери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

75W80 има го на много фирми ELF, Total, Esso и т.н. Освен това във форума има доста писано за тези кутии и маслата, които е добре да се ползват.

Порових се във форума, но за тези кутии не намерих нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете за рекламираните масла във форума на YACCO BVX R 500 75W80, някой ползвал ли това?

Редактирано от Dim
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,наистина ли и маслото в скоростната кутия се сменя на определени километри или това е ваша прищявка.Не си спомням къде,но бях чел някъде,че маслото в нея е за целият й живот на експлоатация и се сменя само при нужда.На "Примерата" го смених защото повечето беше изтекло-смених семеринги на полуоските.И понеже бше зимата веднага почуствах разликата.Сутрин при студена кола скоростите започнаха да влизат трудничко.След като я покарам малко,си ставаха като преди.Та мисълта ми е,че тези масла дето ги наливат в завода не се пипат,но ако ти се наложи да го подмениш по някаква причина,тогава трябва да спазваш упътването за маслото което си налял.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе и аз искам такова масло, дето не се сменя..... Ама не са го измислили още.

Масло на скоростната си кутия сменям на 60-70к. С вискозитет, предписан от производителя. Оттам нататък - марката е по собствен избор, преценка и финансови възможности. Като си купих колата преди 2 години го смених, както каза тогава момчето в сервиза - "Тези май са от сухите кутии" - изтече няма и литър, при вместимост 1,8. Следих за течове - няма. Преди 2 мес някъде пак го смених, че се навъртяха километри - всичко беше наред. Светнах с фенерче през пробката - една идея по-ниско от нивото беше. Затова, особено при покупка на кола на старо - сменяйте си всичко, че не се знае Джани Мундари, както им вика батко, дали, кога и какво са правили.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Колеги! Маслото в трансмисията е синтетично и конструкторите го залагат да издържи през целия живот на автомобила. Варианта да се смени/долее маслото е само по необходимост, ако има течове или нещо се повреди и се строши.

Другия вариант за смяна вече беше споменат по-горе: като му стане скучно на някой лаик започва да си търси приключения на главата, а страда от това трансмисията... Не искам да засягам никой, казвам го без лоши чувства.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за такива написани правила говорим: маслото не се пипа без да има нужда. Казвам ти го като конструктор.

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Конструктор добре, но на какво? Предполага не конструираш скоростни кутии и диференциали.

Абе колеги, вие какво ги вършите ?

всяко едно масло си има експоатационен срок...........няма вечни неща.......

маслото на ск. куия се сменя на 40-60 000 км. .......особено на Рено кутиите, виждал съм коли, чийто масло на кутията не е сленявано през целия си живот до тогава, когато съм сменил маслото й , и течеше не масло ,а грес...........след това обикновенно тези кутии са проблемни ,тъй като вече сменено маслото след известно време почва да вие самата кутия.............виенето се получава от паднали цементации на лагерите и зъбите на предавки, пиниона и короната............това се получва от нечеста смяна на масла..........Е, вярно е че маслото не се сменя никога и до живот, но този "до живот" идва много бързо тогава..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Привет колеги!

Може ли някой да ми даде компетентен отговор по отношение на използването на трансмисионно масло за Спейс Стар 1,3 със френска скоростна кутия тип JB3. Повечето от нас знаят, че по препоръки на производителя маслото, което трябва да се използва е ELF Tranself TRX 75W80. Този вид трансмисионно масло вече не се произвежда. Към настоящият момент се произвеждат и използват трансмисионни масла с нова абривиатура на ELF, но със същия вискозитет (75W80). Например Tranself TRZ 75W80, Tranself TRJ 75W80, Tranself NFJ 75W80, Tranself NFP 75W80 и други.

Някой може ли да даде информация за каталог или някакъв докуметн, които да регламентира, кое трансмисионно масло произвеждано в момента на ELF е заменя предписаното такова за Спейс Стар и покрива всичките му критерии. Имам колебания между Tranself NFP 75W80 и Tranself NFJ 75W80.

Благодаря Ви за отзивчивостта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете за рекламираните масла във форума на YACCO BVX R 500 75W80, някой ползвал ли това?

 

Нека да уточня относно ръчната скоростна кутия на 1.9 DI-D. Тя е F5MV1/1 с капацитет 2,1л и цитираното масло на Yacco не трябва да се използува! Към днешен момент Yacco нямат масло точно за този тип кутия. Не се подвеждайте по вискозитетния клас на BVX R 500 75W80. То би бил един от вариантите, ако кутията е ръчна JB(X-число) и имаш Space Star 1.3i.

 

Някой може ли да даде информация за каталог или някакъв докуметн, които да регламентира, кое трансмисионно масло произвеждано в момента на ELF е заменя предписаното такова за Спейс Стар и покрива всичките му критерии. Имам колебания между Tranself NFP 75W80 и Tranself NFJ 75W80. Благодаря Ви за отзивчивостта.

 

Нищо по-лесно от това. Отваряш Онлайн каталога на ELF и виждаш забележката (а) Manufacturer's Recommendation, TRANSELF NFP 75W80.

 

Отделно колегите от форума на Renault са изровили информация от Руски документ, според който твоята скоростна кутия тип JB(X) се обслужва от TRANSELF NFJ 75W80.

 

Лично аз обаче бих повярвал повече на официалният онлайн каталог на ELF. Само човек занимаващ се професионално с маслата им, би казал през годините, как 5-те им продукта за скорости еволюираха и се обединиха в 2.

 

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг вариант, ОЕМ масло от Mitsubishi, лошото е че цената му е малко по-висока, но пък си сигурен, че сипваш това, което е най-добро за тази скоростна кутия. Цената му е около 30лв за 1л.

То има и трети вариант- безплатен :) както е написал конструктора по горе преди 2 години ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се мъчи, обади се на Big Boss-a да ти даде масло за ск. кутии от най-доброто, произведено от MITSUBISHI-NIPPON OIL, а именно ENEOS!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви колеги за активноста. Не очаквам, че масло с цена от 12 лв на литър ще е със същото качество като от 30 лв за литър. И не смятам да правя копромис в това отношение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Здравейте, искам да сменя маслото в скоростната кутия, защото не знам кога е сменяно от предишния собственик. Четох, че за тази скоростна кутия F5MV1 маслото трябва да е по спесификация на Volvo 97308. В нета намерих, че на него отговаря масло на Tranself тип TRZ 75W80, което предполагам, че може да се намери.Искам да попитам за отзиви за това масло, или да ми препоръчате друго, което става за тази скоростна кутия и евентуално къде може да се намери.

 

Здравейте, въпреки че темата е стара смятам, че е добре да се внесе още малко яснота по въпроса за специфичните скоростни кутии на Space Star 1.9 DI-D.

 

Transaxle, manual F5MV1:

OEM recommendations all year long = Volvo 97308

Transmission oil Volvo STD 97308 is a special synthetic oil for manual Volvo gearboxes.

General specifications: API: GL-4, viscosity at 40°C: no data, viscosity at 100°C: 10,5 mm²/s, pour point: -48°C.

 

Интересно ми стана, че показанията в препоръчаното от онлайн каталога на Elf се различават от горепосочените изисквания. Най-близки такива са на Tranself TRZ 75W80 Цък и Titan Sintofluid SAE 75W-80 Цък. В тях поне черно на бяло си пише, че отговарят на Volvo 97308 спецификацията.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, въпреки че темата е стара смятам, че е добре да се внесе още малко яснота по въпроса за специфичните скоростни кутии на Space Star 1.9 DI-D.

 

Transaxle, manual F5MV1:

OEM recommendations all year long = Volvo 97308

Transmission oil Volvo STD 97308 is a special synthetic oil for manual Volvo gearboxes.

General specifications: API: GL-4, viscosity at 40°C: no data, viscosity at 100°C: 10,5 mm²/s, pour point: -48°C.

 

Интересно ми стана, че показанията в препоръчаното от онлайн каталога на Elf се различават от горепосочените изисквания. Най-близки такива са на Tranself TRZ 75W80 Цък и Titan Sintofluid SAE 75W-80 Цък. В тях поне черно на бяло си пише, че отговарят на Volvo 97308 спецификацията.

Поздрави

Не винаги действителността отговаря на посочените изисквания ..:D По мои лични наблюдения, а и при разговори с Любо от Пловдивската Ратола, на тези Френски кутии най добре им действа ESSO 75W80, а не изискванията на Волво ..:D Но те пък взеха, че го спряха това масло ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...