todor Публикувано 26 декември 2005 Сподели Публикувано 26 декември 2005 :icon_bye: :mitsu-smiley: На колко хил. км. е препоръчително да се сменят подгряващите свещи,и ако са за смяна какви бихте препоръчали и от къде.Какви са възможните проблеми ако са за смяна,освен трудното палене?Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 декември 2005 Сподели Публикувано 26 декември 2005 Denso или NGK......около 15-20 лв. едната..... :D мисля че няма препоръчително там, те или работят или не, когато едната е заминала , то и другите скоро ще заминат ,така че тогава е препоръчително и 4-те да смениш...... :D :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rainman Публикувано 26 декември 2005 Сподели Публикувано 26 декември 2005 Да не би да имаш проблем с паленето на дизела при минусови температури?Аз чесно казано имам, особено ако е под -5. Мисля тази седмица да си сменя акумулатора, ама пък то се стопля времето така че няма да мога да преценя веднага дали има ефект.Като е студено и се мъчи колата. Трябва поне 2-3 пъти да е помъча, за да запали. Дразни ме и че се дави някак си и накрая тръгва с един облак дим в момента на запалването и после се оправя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 27 декември 2005 Автор Сподели Публикувано 27 декември 2005 Не знам дали е от акумолатора или е от свещите,но е същото.При мен акумолатора е нов, но със същия ампераж като стария,защото тои беше мъртвец още като я взех.Но при минус 6-9градуса не пали от раз.Мисля да проверя свещите засега,и ако там е наред ще мисля дали не е друго.В момента е на 157 000 хил км. и предполагам че старите са за смяна.Преди малко ми взеха книжката...................10 години без нарушение и ..............вече съм багаж.....за не знам колко време :icon_censored: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 27 декември 2005 Сподели Публикувано 27 декември 2005 От това, което съм чувал/чел мога да ти кажа - пробвай първо с друг дизел - голяма роля има при студеното палене. Другото което правят е да подгряват предварително 2-3 пъти и тогава да палиш. Тоест - включваш на контакт, изчакваш да подгрее, изключваш, включваш пак - изчакваш и въртиш на стартер. Вероятно е да не ти работи някоя свещ щом има такива проблеми - с омметър може лесно да ги провериш дали няма някоя съвсем изгоряла - съпротивлението трява да е под 1 ом - така може да провериш дали има някоя съвсем изгоряла и да са за смяна, но не обратното - дали са здрави - за това трябва да се свалят и да се тестват. Преди малко ми взеха книжката...................10 години без нарушение и ..............вече съм багаж.....за не знам колко време :icon_censored: Какво толкова си успял да направиш? Да не си ударил някой? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 27 декември 2005 Сподели Публикувано 27 декември 2005 Преди малко ми взеха книжката...................10 години без нарушение и ..............вече съм багаж.....за не знам колко време :icon_censored: :mitsu-smiley: Нещо сериозно ли се е случило? Или просто от масата си скочил в колата? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 декември 2005 Сподели Публикувано 27 декември 2005 Не знам дали е от акумолатора или е от свещите,но е същото.При мен акумолатора е нов, но със същия ампераж като стария,защото тои беше мъртвец още като я взех.Но при минус 6-9градуса не пали от раз.Мисля да проверя свещите засега,и ако там е наред ще мисля дали не е друго.В момента е на 157 000 хил км. и предполагам че старите са за смяна.Преди малко ми взеха книжката...................10 години без нарушение и ..............вече съм багаж.....за не знам колко време :icon_censored:Така както ми обяснявате с Рейнмън, става дума за свещи, но все пак трябва да се провери това, Божо е обяснил как трябва да се постъпи в такъв случай, ............няколко пъти на контакт да се изчака да изгасне лампата и тогава се върти стартера, ако тогава запали от раз или значително по добре, значи става дума за подгряващи свещи...........другия вариант е да се свалят всички , и просто да се пробват дали нагряват както трябва.........това става като с клещи се хване самата свещ за резбата леко или по точно са хватката за ключа с който се развива свеща, на клемата( винчето отгоре ) се закрепва кабел с ъс сечение 4 кв. см. или по дебел ( тъй като консумацията е голяма и по него минава много голям ток) той от другата страна се закача на + на акумулатора , а към минуса се допират с натиск клещите.......( клещите са за безопасност ,тъй като самата свещ се загрява много и ще се изгорите...... :D ) В този случай трябва да наблюдавате нагревателната площ на свеща за колко време ще стане червена.............по принцип здравите и качествени свещи стават ярко червени за около 3 секунди, ако е повече и/или не почервеняват, значи свеща трябва да се смени............така всчки свещи се пробват......... :D Другия начин е с ОМ метър да се замери......... :D трябва да са под 1 ом съпротивление...... :D А ти какво си направил че са ти взели книжката???? :icon_doh: :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 27 декември 2005 Автор Сподели Публикувано 27 декември 2005 Какво толкова си успял да направиш? Да не си ударил някой? Да не дава господ,такова нещо да се случва на когото и да било!Не съм,ама нали са празници и като не мога да отказвам.............една приятелка ме помоли да я оставя до у тях..........да и бях дал пари за такси!!!!!НЕ е много пробата (под 1),ама съм в нарушение.По принцип не правя такива неща,ама този път за беда.Друго нарушение в случая нямах,ама и това е достатъчно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 27 декември 2005 Сподели Публикувано 27 декември 2005 :mitsu-smiley: Не можахте ли да се разберете за някаква почерпка? Сега наистина те чакат много разправии... :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 27 декември 2005 Автор Сподели Публикувано 27 декември 2005 :mitsu-smiley: Не можахте ли да се разберете за някаква почерпка? Сега наистина те чакат много разправии... :mitsu-smiley:Такива неща в ефир не са позволени да се обсъждат!Ами ако и шефа на КАТ чете форума! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 27 декември 2005 Сподели Публикувано 27 декември 2005 Здравейте и Честита Коледа на всички. :D По повод на това, че не се стартира или трудно пали при студен мотор. Нали всички знаем колко е "качествен" нашия дизел дето ни го предлагат по бензиностанциите. Точно затова е добре да се слагат добавки при всяко зареждане - това са за почистване на цялата горивна система и наи-вече разпръсквачите, както и такива за подобряване на изгарянето.Има наи различни добавки аз лично съм взел такава на CASTROL има я по бензиностанциите на Лукоил. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 27 декември 2005 Автор Сподели Публикувано 27 декември 2005 Пробвал съм с неколкократно подгряване,всъщност това е начина при които пали при минусови температури..За различното гориво не мисля че е осезаема разликата,защото съм наливал алпин дизел и разни други такива и мисля че това е по-скоро при много голям студ вискозитета на горивото да не се променя.Според мен едни хубави нови свещи ще свършат изглежда наи- добра работа.Когато двигателя е все още топъл или по-скоро не съвсем изстинал пали от четвърт.Преди 5-6 дни с един приятел в големите студове към -9 оставихме колите пред едно кафе за около час и после неговата запали от раз без да трябва да подгрява повече от веднъж,за разлика от моята.А дали не може да се увеличи времето за подгряване или това компютъра го изчислява?За това вече не съм наясно.Каква добавка наистина може да свърши едно наистина хубаво почистване на горивно-разпръсквателната система,защото на почти всички пише че го правят но нещо не ми се струва възможно ,собено за цена от няколко лева. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 декември 2005 Сподели Публикувано 28 декември 2005 Пробвал съм с неколкократно подгряване,всъщност това е начина при които пали при минусови температури..За различното гориво не мисля че е осезаема разликата,защото съм наливал алпин дизел и разни други такива и мисля че това е по-скоро при много голям студ вискозитета на горивото да не се променя.Според мен едни хубави нови свещи ще свършат изглежда наи- добра работа.Когато двигателя е все още топъл или по-скоро не съвсем изстинал пали от четвърт.Преди 5-6 дни с един приятел в големите студове към -9 оставихме колите пред едно кафе за около час и после неговата запали от раз без да трябва да подгрява повече от веднъж,за разлика от моята.А дали не може да се увеличи времето за подгряване или това компютъра го изчислява?За това вече не съм наясно.Каква добавка наистина може да свърши едно наистина хубаво почистване на горивно-разпръсквателната система,защото на почти всички пише че го правят но нещо не ми се струва възможно ,собено за цена от няколко лева.Може, но няма смисъл, това зависи от релето( което не е само реле ,а и електроника....)ако има потенциалометър (като на някои модели VW.......)може да се увеличи времето, но не е необходимо, най добре е да се видят свещите, да се тестват, и тогава (предполагам са за смяна) да се сложат нови, това като се направи, всичко ще си дойде на място и ще палиш от четвърт оборот...... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 28 декември 2005 Admin Сподели Публикувано 28 декември 2005 Най-добрият вариант за твоята кола са свещи Kitahara.С такива се произвежда оригинално твоят двигател. Мисля че могат да се намерят оригинални за около 40 - 45 лева бройката :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иво дизела Публикувано 28 декември 2005 Сподели Публикувано 28 декември 2005 :icon_confused: Колеги като си чета тука направо се чудя за дизел ли си говорим или какво ? Какви са тези трудни паления пък въртене подгрявания пушеци отзад,направо това не е :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 28 декември 2005 Автор Сподели Публикувано 28 декември 2005 :icon_confused: Колеги като си чета тука направо се чудя за дизел ли си говорим или какво ? Какви са тези трудни паления пък въртене подгрявания пушеци отзад,направо това не е :mitsu-smiley: :gore: , :mitsu-smiley: са ,и то расови :mitsu-smiley: :plane: !Само че като е топло тези проблеми не съществуват сам знаеш и човек не се сеща за тях,а и специалистите за дизел са много по- малко отколкото за бензин.Още повече за :mitsu-smiley:! Затова по-добре човек да пита,преди да отиде някъде и някои да почне да се почесва и да вади от хиляда кладенеца вода.А някои други марки коли въобще не палят във същото състояние :cold: . :D Писал си в един друг пост за почистване на ГНП и дюзите, с добавка която струва 40лв.Къде може да се купи и да се направи това нещо?Тъкмо ще си сменя и свещите.Благодаря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Letajanta Публикувано 28 декември 2005 Сподели Публикувано 28 декември 2005 :gore: , :mitsu-smiley: са ,и то расови :mitsu-smiley: :plane: !Само че като е топло тези проблеми не съществуват сам знаеш и човек не се сеща за тях,а и специалистите за дизел са много по- малко отколкото за бензин.Още повече за :mitsu-smiley:! Затова по-добре човек да пита,преди да отиде някъде и някои да почне да се почесва и да вади от хиляда кладенеца вода.А някои други марки коли въобще не палят във същото състояние :cold: . :D Писал си в един друг пост за почистване на ГНП и дюзите, с добавка която струва 40лв.Къде може да се купи и да се направи това нещо?Тъкмо ще си сменя и свещите.Благодаря! :drinks: :first: Тези префилактики се правят ако си поне на 300 или500 хиляди километра сменяй свещички и давай гас . баща ми кара една 124 ка 2.5 д на 1.25 милон к-м и при -20 пали от четварт . Моето мици по принцип спи в гараж до сега не бях го карал зимата( защото имаше какво да карам)тази зима го подкарах за първи път на сняг но при -8 и лятото при + 30 пали по един и същи начин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 2 януари 2006 Сподели Публикувано 2 януари 2006 Първо си провери свещите, както DJ-я е писал или по другия начин, който ще ти кажа: Нямам си на идея как са точно свещите ти в двигателя, но има начин да се проверят без да се свалят от двигателя, понеже свалянето по някога крие риск от счупване и може да остане парче от свеща в двигателя... а това е мноооогооо неприятно!!! :icon_censored: Предполагам свещите са с общ плюс!Откачваш общия плюс и с един проводник допираш свеща с единия край на проводника там където трябва да е плюса, а с другия край на проводника докосваш клемата "+" на акумулатора. Понеже свеща или работи или не (като една крушка) като допираш края на проводника в плюсовата клема на акумулатора и я отдалечаваш (цъкаш) и излизат искри значи тестваната свещ е изправна! Ако някоя свещ е изгоряла няма да излизат искри! Това е лесен начин за проверка на свещите ако нямаш уред! Аз съм сменял свещ при -15 градуса на моята дизелова кола и след това колата пали от раз ако да е на 500000 км. и е европейска! :D друг проблем който съм имал при минусови температури е бил вода (от лоша нафта) в горивния филтър. Там замръзне ли няма начин да запалиш докато не загрееш филтъра с вряла вода или не го смениш на момента! Слаб акумулатор или лош стартер (с дефект в статорната или статорната намотка) е друга причина за невъзможното запалване сутрин, но тя се усеща със слух! :D Пиши какъв е проблема! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 3 януари 2006 Автор Сподели Публикувано 3 януари 2006 (редакция) Днес наи-после успях да ги проверя тези свещи! :icon_doh: Както се казва " си бих баницата":1ва свещ-добре;2ра свещ-няма никои;3та свещ-много зле;4та-свещ м/у много зле и няма никои.Като си помисля че при -9 успя да запали след като цяла нощ стоя затрупана под 1м. сняг..... :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh: И остава един въпрос които продължавам да задавам....................................кои автомобили са :first: ? :D Този които ги проверявахме с него предложи- да ги закача на една верижка и като някои ми говори за качествата на някои "прословути"( EU)дизели да му дам да се снима с тях :D Редактирано 3 януари 2006 от todor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иво дизела Публикувано 3 януари 2006 Сподели Публикувано 3 януари 2006 Ако решиш за добавката обадими се ще я взема защото я няма в търговската мрежа/специализирана е за BMW/ :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rainman Публикувано 9 януари 2006 Сподели Публикувано 9 януари 2006 Мммм да, оказахте се прави за свещите ... снощи ги мерих и се оказа, че първа няма никой, а трета е 3-4 ома.Сега се чудя дали трябва да сменям 4-те както е писал ДискоВодещия или само двете.И другото е каква марка и от къде. Биг Боса е писал Kitahara, DJ-a NGK. Като гледам има и разлика в цените. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 януари 2006 Admin Сподели Публикувано 9 януари 2006 Всички свещи Denso и NGK, които ги продават за 30-35 лв са 100% ментета :icon_blush: Може да се намери КТН в новия магазин, на нашите приятели, които работеха в Ратола, но още не са пуснали магазина. По правило се сменят и 4-те.Свещите са 45 лева за бройка. В Ратола са 105 лева същите :icon_censored: Много внимавайте за фалшификати! Преди няколко седмици колегата с дизеловата Каризма хвърли 100 лева на вятъра и се наложи да му търсиме оригинални! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 януари 2006 Сподели Публикувано 9 януари 2006 Мммм да, оказахте се прави за свещите ... снощи ги мерих и се оказа, че първа няма никой, а трета е 3-4 ома.Сега се чудя дали трябва да сменям 4-те както е писал ДискоВодещия или само двете.И другото е каква марка и от къде. Биг Боса е писал Kitahara, DJ-a NGK. Като гледам има и разлика в цените.Сменяй ги всичките, защото ако една ти изгори, то рано или късно ще си заминат и другите...............а за това каква марка ..........мисля че няма значение..................все ще изкарат поне 80000 км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rainman Публикувано 10 януари 2006 Сподели Публикувано 10 януари 2006 Смених ги четирите. 4x30 lv oт един магазин за Японски авточасти на края на Симеон. Продадоха ми ги за Китахара. Оригинални made in Jаpan Сутринта обаче запалих за пръв път без никакви проблеми въпреки отрицателните температури :icon_thumbup: А какъв проблем мога да създадат ако са менте? Не е ли най-много да спрат да работят? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 10 януари 2006 Admin Сподели Публикувано 10 януари 2006 Oригиналните се познават по няколко белега. Съмнявам се да са японски, защото идват от KTH на доставна цена за клиента на 87 лева. Като сметнем и други разходи + печалба стават доста повече.Както и да е. Не е фатално. Проблема е, че малко изкарват ако не са оригинални. Иначе няма да ти направят други усложнения. P.S Забравих да ти кажа, че на оригиналните дават 1 година гаранция :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.