Премини към съдържание

Клаксона ми свири постоянно.


miro253

Препоръчано мнение

Здравейте колеги. От около месец и аз се сдобих с един Галант - 2,5 V6, 2001г. с типтроник и всички останали екстри за модела, но имам проблем, който не забелязах като го купувах. Волана на автомобила е бил сменен /незнайно кога и от кого/ и му е поставен волан от автомобил 1998 г. Това го забелязах като разбрах, че автопилота не работи и няма клаксон. С помощ на колеги от форума успяхме да уточним как може да се решат нещата, но като закачихме буксата на клаксона от едно натискане започва да свири и не спира. Моля за съвет /ако някой е разглеждал такъв волан по-подробно/ как може да се оправи? Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери му контактите(пластините), може някъде да задържа и от там да ти прави този проблем! А и няма да е лошо да пуснеш някоя снимка на Галанта, да го видим. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами тези пластини ги видяхме и ги почистихме /дано да са били те :)/, но продължава да свири, а снимки ще кача. Само да ми остане малко време, че покупката на колата ми съвпадна с раждането и на второто ми дете и не знам какво по-напред да снимам. Пожелавам на всички такива моменти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. От около месец и аз се сдобих с един Галант - 2,5 V6, 2001г. с типтроник и всички останали екстри за модела, но имам проблем, който не забелязах като го купувах. Волана на автомобила е бил сменен /незнайно кога и от кого/ и му е поставен волан от автомобил 1998 г. Това го забелязах като разбрах, че автопилота не работи и няма клаксон. С помощ на колеги от форума успяхме да уточним как може да се решат нещата, но като закачихме буксата на клаксона от едно натискане започва да свири и не спира. Моля за съвет /ако някой е разглеждал такъв волан по-подробно/ как може да се оправи? Благодаря предварително!

 

Значи вероятно си разбрал, че щом е сменян воланът (или по-точно въздушаната възглавница) най-вероятно еърбегът е бил отварян. Проверете дали изобщо има възглавница на пътническото място. Лошата новина е, че ЕКУ-то на еърбеците вече не функционира, след като една или повече от възглавниците са били отворени. Такава грешка се вижда при диагностиката на компютър. Ново ЕКУ за възглавниците е зашеметяващо скъпо, Милен от Пловдив може да ти го излекува старото, което е добрата новина. Но според мен е важно да знаеш, че в момента нямаш възглавници, независимо от новия волан с нова възглавница.

Второ, автопилотите са различни - работят на различен принцип- буксите дори са им различни и няма как със стар волан да тръгне автопилотът. Трябва ти нов волан от кола след 99-та година, заедно с лостчето на круиза, който се пуска от лостчето, а не от таблото. Трябва ти да се свали ЕКУ-то и да се преправи от Милен, нова/ви възглавници също - за волана със сигурност- другата дано е там. Лампата на еърбега изгасва ли едновременно с маслото или с друга някоя лампа?

Ако да, значи е трябвало малко по-внимателно да гледате при покупката, ама здраве, това са поправими неща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи вероятно си разбрал, че щом е сменян воланът (или по-точно въздушаната възглавница) най-вероятно еърбегът е бил отварян. Проверете дали изобщо има възглавница на пътническото място. Лошата новина е, че ЕКУ-то на еърбеците вече не функционира, след като една или повече от възглавниците са били отворени. Такава грешка се вижда при диагностиката на компютър. Ново ЕКУ за възглавниците е зашеметяващо скъпо, Милен от Пловдив може да ти го излекува старото, което е добрата новина. Но според мен е важно да знаеш, че в момента нямаш възглавници, независимо от новия волан с нова възглавница.

Второ, автопилотите са различни - работят на различен принцип- буксите дори са им различни и няма как със стар волан да тръгне автопилотът. Трябва ти нов волан от кола след 99-та година, заедно с лостчето на круиза, който се пуска от лостчето, а не от таблото. Трябва ти да се свали ЕКУ-то и да се преправи от Милен, нова/ви възглавници също - за волана със сигурност- другата дано е там. Лампата на еърбега изгасва ли едновременно с маслото или с друга някоя лампа?

Ако да, значи е трябвало малко по-внимателно да гледате при покупката, ама здраве, това са поправими неща.

Проблема с автопилота го разбрах и на волана монтирахме от новите лостчета. На колата е монтиран в момента куплунг с два накрайника за клаксона и еърбега и трябва да намеря друг, на който има и за круиз контрола т.е. с 3 накрайника и тогава ще разбера дали работи. Що се отнася до еърбега като купих колата лампата му светеше постоянно и това ми се отрази на цената. Възглавница във волана има. Видях я с очите си. като закачихме кабела на възглавницата лампата на таблото изгасна, но на компютъра не сме я закачали. Ние помислихме, че щом вече не свети значи всичко е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам волан и еърбег от 99г.

Ако искаш може да пробваме дали ще се оправят нещата ... пиши едно ЛС

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам волан и еърбег от 99г.

Ако искаш може да пробваме дали ще се оправят нещата ... пиши едно ЛС

Благодаря, ако не го преборим този ще ти се обадя непременно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с автопилота го разбрах и на волана монтирахме от новите лостчета. На колата е монтиран в момента куплунг с два накрайника за клаксона и еърбега и трябва да намеря друг, на който има и за круиз контрола т.е. с 3 накрайника и тогава ще разбера дали работи. Що се отнася до еърбега като купих колата лампата му светеше постоянно и това ми се отрази на цената. Възглавница във волана има. Видях я с очите си. като закачихме кабела на възглавницата лампата на таблото изгасна, но на компютъра не сме я закачали. Ние помислихме, че щом вече не свети значи всичко е наред.

 

Нещо не разбрах какво точно е било и какво е сега. Кабелите във волана са 3 групи - жълт кабел с малко сечение и гумена шлаухка, към него се свързва същия жълт кабел на еърбега, който служи за захранване на клаксона с ток. Втори жълт кабел, но дебел и с изолация, завърващ с особена букса, която влиза в еърбега и се защипва странично с две щипчици на самия еърбег и трето, букса, предназначена за лостчето на круиза. Тая букса си излиза от клок спринга и става само на съответстващия лост на круиза, стар волан със стария круиз не пасва, щото буксата е различна. Всичко там е плуг енд плей :icon_thumbup: просто трябва да се увериш, че възглавниците не са отваряни.

Основната причина за смяна на волана е именно отворен еърбег, но знае ли човек, може да са го сменили, защото воланът е бил безнадеждно износен???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......Лампата на еърбега изгасва ли едновременно с маслото или с друга някоя лампа?

Ако да, значи е трябвало малко по-внимателно да гледате при покупката, ама здраве, това са поправими неща.

 

Извинявам се за спама по темата но само да питам за тази лампа, дали я има в моделите преди 99 г. ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не разбрах какво точно е било и какво е сега. Кабелите във волана са 3 групи - жълт кабел с малко сечение и гумена шлаухка, към него се свързва същия жълт кабел на еърбега, който служи за захранване на клаксона с ток. Втори жълт кабел, но дебел и с изолация, завърващ с особена букса, която влиза в еърбега и се защипва странично с две щипчици на самия еърбег и трето, букса, предназначена за лостчето на круиза. Тая букса си излиза от клок спринга и става само на съответстващия лост на круиза, стар волан със стария круиз не пасва, щото буксата е различна. Всичко там е плуг енд плей :icon_thumbup: просто трябва да се увериш, че възглавниците не са отваряни.

Основната причина за смяна на волана е именно отворен еърбег, но знае ли човек, може да са го сменили, защото воланът е бил безнадеждно износен???

Проблема беше, че нямаше никакъв клок спринг, лентов кабел или както още се нарича - предполагам, че е свален с оригиналния волан. За мен представлява едно кръгло нещо, от което за моята кола трабва да излизат 3 кабела, съответно за клаксона, еърбега и автопилота. Колега от форума ми изпрати такава "джаджа", но стана грешка и тя е от кола, която е била без автопилот и има само 2 кабела. Също така ми изпрати и лостчето за круизконтрола, което вече е монтирано на волана, защото моето е старото т.е. за кола на която круиз контрола се пуска от таблото или според мен Галант от 97 до 99 г. Но все пак като включихме кабелчето на еърбега в куплунга му лампата, която светеше постоянно на таблото изгасна, но както пиша някъде нещо залепва и като натисна клаксона не спира да свири.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спама по темата но само да питам за тази лампа, дали я има в моделите преди 99 г. ?

Нямам представа колега, но ако има такава, като дадеш на контакт долу в ляво на таблото свети SRS и ако всичко е наред след като запалиш изгасва. Поне на моята е така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа колега, но ако има такава, като дадеш на контакт долу в ляво на таблото свети SRS и ако всичко е наред след като запалиш изгасва. Поне на моята е така.

 

Ходих специално за да проверя до паркинга, крушката SRS си изгасва самостоятелно когато дам на контакт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходих специално за да проверя до паркинга, крушката SRS си изгасва самостоятелно когато дам на контакт

 

Значи имаш такава и даже работи :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега миро253,един път извадиш ли букса на AIR BAG и дадеш на контакт се записва грешка в SRS компютъра(на-долу в централната конзола) и не се изтрива след махане на клемата на акумулатора.Трябва да се изчисти със специален софтуер.Моят съвет е- намери си нов волан от кола със круиз,закачете всички букси,закарай я при Пламен да я закачи на диагностиката,ако има грешки ще ти ги изчисти,ще ти каже има ли проблем колата.А клаксона се управлява от ETACS компютъра,който се намира зад бушоните в краката на водача(синя кутийка).И виж как изгасват лампите,трябва да са една след друга:CHECK ENGINE,SRS,ABS,но никога заедно с маслото примерно

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема беше, че нямаше никакъв клок спринг, лентов кабел или както още се нарича - предполагам, че е свален с оригиналния волан. За мен представлява едно кръгло нещо, от което за моята кола трабва да излизат 3 кабела, съответно за клаксона, еърбега и автопилота. Колега от форума ми изпрати такава "джаджа", но стана грешка и тя е от кола, която е била без автопилот и има само 2 кабела. Също така ми изпрати и лостчето за круизконтрола, което вече е монтирано на волана, защото моето е старото т.е. за кола на която круиз контрола се пуска от таблото или според мен Галант от 97 до 99 г. Но все пак като включихме кабелчето на еърбега в куплунга му лампата, която светеше постоянно на таблото изгасна, но както пиша някъде нещо залепва и като натисна клаксона не спира да свири.

Клаксона ти свири ,защото т прецакана платката в самия волан ,в областа на клаксона............това показва че или е удрян силно ( като при мен ,сам си го прецаках заради идиотското софийско движение ) или нещо е гърмял Еър-а............За другите проблеми , нямам представа,трябва да се види.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Клаксона ти свири ,защото т прецакана платката в самия волан ,в областа на клаксона............това показва че или е удрян силно ( като при мен ,сам си го прецаках заради идиотското софийско движение ) или нещо е гърмял Еър-а............За другите проблеми , нямам представа,трябва да се види.........

Ако не се оправя ще ти се обадя да се уговорим нещо да я погледнеш. Мерси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е нужно колата ти да е удряна, за да имаш този проблем с клаксона! Моята кола няма силни удари, но този проблем ми се появи скоро и засега карам без клаксон! Ще следя темата с интерес. Ако си в София и си свободен през този уикенд, може да се видим и да се опитаме да отстраним проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не е нужно колата ти да е удряна, за да имаш този проблем с клаксона! Моята кола няма силни удари, но този проблем ми се появи скоро и засега карам без клаксон! Ще следя темата с интерес. Ако си в София и си свободен през този уикенд, може да се видим и да се опитаме да отстраним проблема.

Значи без клаксон сме двама :icon_thumbup: От София съм, но през уикенда съм зает. Обещавам, щом имам някакъв резултат и възможност да се видим и да обменим опит. Ще ти пиша на ЛС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как си с руския, дано ти помогне

 

 

Ремонт кнопки сигнала на руле с SRS

 

ВНИМАНИЕ! Нижеописанные процедуры описывают ремонт системы SRS. Неквалифицированное вмешательство в эту систему может привести к тяжелым травмам или даже смерти. Используйте этот материал на свой страх и риск. Если вы не уверены в своих силах, обратитесь к профессионалам.

 

 

Анамнез: при нажатии на кнопку сигнала последний часто залипал включенным. Лечилось дозированными ударами по кнопке в определенные места, иногда не лечилось вовсе, приходилось вынимать реле. Достало.

 

Диагноз: вскрытие реле показало его полную исправность. Вскрытие блока реле под капотом - аналогично. Проблема оказалась в контактной пластине клаксона, расположенной в центральной части руля, там, где подушка.

 

Устройство: контактная пластина представляет собой трапецию из двух слоев плотного полиэтилена, на который навстречу друг другу нанесены сплошные медные проводники. Верхняя пластина сделана из чистой меди, а на медь нижней нанесены кольца из того же полиэтилена диаметром около 5 мм, по всей поверхности. Листы полиэтидена запаяны по периметру, и вся трапеция установлена на пластиковую подложку той же формы.

Обратная сторона кнопки клаксона имеет выступающие пластиковые лепестки. В результате, при нажатии на кнопку, лепестки прожимают верхний лист внутрь колец на нижнем листе, и происходит замыкание медных пластин.

Со временем, эти лепестки продавили полиэтилен, на нем появилось несколько пологих углублений в центральной части трапеции, и как итог, имеем периодическое несанкционированное замыкание.

 

Решение: изолировать проблемную зону. Для этого трапеция была разрезана в нижней части (по короткой стороне) и между листами помещен лепесток из плотного полиэтилена. В итоге центральная часть трапеции с продавленными участками была выключена из процесса.

Полиэтилен, чтобы не елозил, приклеил изолетной за выступающий край к трапеции.

 

Теперь о разборке-сборке: центральная часть руля снимается легко: 2 болта под торкс, затем отсоединяем разъем пиропатрона подушки и расстыковываем сигнальный провод клаксона. ВНИМАНИЕ!! Перед этим ОБЯЗАТЕЛЬНО отключаем аккумулятор и ждем пару минут - система SRS имеет резервное питание (конденсатор).

 

Подушку лучше разбирать дома. Сначала откручиваем 4 гайки на 8, снимаем пиропатрон. Затем снимаем обойму подушки, просто поддев отверткой. Потом саму подушку вынимаем. И вот она - цель.

Сборка в обратной последовательности.

 

И не пытайтесь померить, например, сопротивление пиропатрона :)

 

Вот и все, в общем. Может, пригодится кому.

Тест-драйв показал, что все отлично работает, дискомфорта никакого нет, просто давим на бибику чуть выше обычного или по бокам.

 

ЗЫ: Замену этой фигне найти нереально. По КАПСу не бьется, партнамбера на ней нет, и вообще, судя по названию производителя, сделано это в Европе.

 

 

http://tvist.moifoto.ru/79443/

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как си с руския, дано ти помогне

 

 

Ремонт кнопки сигнала на руле с SRS

 

ВНИМАНИЕ! Нижеописанные процедуры описывают ремонт системы SRS. Неквалифицированное вмешательство в эту систему может привести к тяжелым травмам или даже смерти. Используйте этот материал на свой страх и риск. Если вы не уверены в своих силах, обратитесь к профессионалам.

 

 

Анамнез: при нажатии на кнопку сигнала последний часто залипал включенным. Лечилось дозированными ударами по кнопке в определенные места, иногда не лечилось вовсе, приходилось вынимать реле. Достало.

 

Диагноз: вскрытие реле показало его полную исправность. Вскрытие блока реле под капотом - аналогично. Проблема оказалась в контактной пластине клаксона, расположенной в центральной части руля, там, где подушка.

 

Устройство: контактная пластина представляет собой трапецию из двух слоев плотного полиэтилена, на который навстречу друг другу нанесены сплошные медные проводники. Верхняя пластина сделана из чистой меди, а на медь нижней нанесены кольца из того же полиэтилена диаметром около 5 мм, по всей поверхности. Листы полиэтидена запаяны по периметру, и вся трапеция установлена на пластиковую подложку той же формы.

Обратная сторона кнопки клаксона имеет выступающие пластиковые лепестки. В результате, при нажатии на кнопку, лепестки прожимают верхний лист внутрь колец на нижнем листе, и происходит замыкание медных пластин.

Со временем, эти лепестки продавили полиэтилен, на нем появилось несколько пологих углублений в центральной части трапеции, и как итог, имеем периодическое несанкционированное замыкание.

 

Решение: изолировать проблемную зону. Для этого трапеция была разрезана в нижней части (по короткой стороне) и между листами помещен лепесток из плотного полиэтилена. В итоге центральная часть трапеции с продавленными участками была выключена из процесса.

Полиэтилен, чтобы не елозил, приклеил изолетной за выступающий край к трапеции.

 

Теперь о разборке-сборке: центральная часть руля снимается легко: 2 болта под торкс, затем отсоединяем разъем пиропатрона подушки и расстыковываем сигнальный провод клаксона. ВНИМАНИЕ!! Перед этим ОБЯЗАТЕЛЬНО отключаем аккумулятор и ждем пару минут - система SRS имеет резервное питание (конденсатор).

 

Подушку лучше разбирать дома. Сначала откручиваем 4 гайки на 8, снимаем пиропатрон. Затем снимаем обойму подушки, просто поддев отверткой. Потом саму подушку вынимаем. И вот она - цель.

Сборка в обратной последовательности.

 

И не пытайтесь померить, например, сопротивление пиропатрона :)

 

Вот и все, в общем. Может, пригодится кому.

Тест-драйв показал, что все отлично работает, дискомфорта никакого нет, просто давим на бибику чуть выше обычного или по бокам.

 

ЗЫ: Замену этой фигне найти нереально. По КАПСу не бьется, партнамбера на ней нет, и вообще, судя по названию производителя, сделано это в Европе.

 

 

http://tvist.moifoto.ru/79443/

Благодаря колега! Това май е от Паджеро, но предстои ново разглабяне на Галанта и ще опитам да опиша разликите - при успешно отстраняване на проблема разбира се!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега! Това май е от Паджеро, но предстои ново разглабяне на Галанта и ще опитам да опиша разликите - при успешно отстраняване на проблема разбира се!

 

Няма съществени разлики, приложимо е напълно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...