DJ Tymbi Публикувано 17 септември 2009 Сподели Публикувано 17 септември 2009 Да така е стъпковият мотор е с 4 намотки...-грешката е моя в дързината съм записал така..имах в предвид че изводите са (6) шест!Още по точно е да се каже че реалните намотки в степера са на две макарички , дефакто са две бобинки свъс среден извод! Макарите са една над друга по оста(ротора) и са шприцовани в пласмасата(основата-макаричката)...-неотремонтируемо -но на пръв поглед!Степ моторчето което отремонтирах имаще прекъснала крайна намотка на едната макаричка, тоест спрямо средният край (извод), знаеш вътре намотките ,проводникът е тънък като косъм, изходните пинове на макаричката са шприцовани заедно със спойката към проводника в пласмасата на макаричката!Със подходящ поялник и специално пригодена човка, много внимателно започнах да свалям слой по слой, малко по малко от пласмасата върху изходният пин и около предполагаемото място на спойката и проводникът вътре!!!-Всичко това под ЛУПА за работа с електронни платки, по точно лупата е за ремонт на GSM, tip "свободни ръце" с осветление!След няколко минути "разчистих мястото от пластмасата" и изводчето на проводника(намотката) се показа до лапичката на изходящият пин! Зачистване на миниатюрното крайче на проводника(защото е с лакова изолация) и не лови припой......-и после финна спойка към изходният пин, замазване на "разкопаното място" с подходящ високотемпературен диелектричен лак(лепило)! -използва се слепващ лак за високоговорители, по точно за слепване на намотките и шпулите на говорителя тип CKR-FS1293 на Loctite® !За около час степ моторчето беше възстановено, съжалявам че не направих снимки, но моята задача е да оправям колите на хората а хе да штракам снимки като фотограф, пък и за това не остава време от работа!-Защо се "заядох" да пробвам да оправя това степ моторче, първо защото е кадърно изработено(японска работа) второ защото е лесно разглобяемо и механически неповреждаемо, трето защото от 1982 година се занимавам с електроника и не на последно място защото щях да загубя повече време да търся здраво работещо такова(втора употреба) а и навярно доста навъртени минути в телефонни разговори!Та това е от мен.......степ моторче от тори тип се ремонтира и си заслужава да се пробва ремонт при прекъсване нанамотка в 50% от случаите се оказва че прекъсването е във връзката между изводният пин и провидникът! със уважение И. МийковЕ ако е такъв проблема, то това не може да се каже че е проблем , но обикновенно една или две от намотките прекъсват по "надълбоко" и нищо не може да се направи.............аз съм се опитвал дори и да пренавивам намотки, обаче сметнах че е по добре да се направи друга макаричка, и така и направих , на струг от пластмаса ми я изработиха, обаче възникна други проблеми като посоката на навиване, броя навивки, и т.н. .......Затова реших че е по добре да действам по електрическо съпротивление, и се оказа че за този тип макара и този тип проводник от началото на макарата докато стигне до 30 ома съпротивление намотките стигнаха около 470 бр. или нещо такова и след това се дърпа средния край, от там пак се връща и така до следващите 30 ома , което обаче намали броя на намотките и те вече бяха около 350 навивки( тове е логично де )............така го направих аз и стана, но си е играчка и затова се отказах от този вариант.............има си втора ръка моторчета и нови , но скъпи де ............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Мийков Публикувано 18 септември 2009 Сподели Публикувано 18 септември 2009 Е ако е такъв проблема, то това не може да се каже че е проблем , но обикновенно една или две от намотките прекъсват по "надълбоко" и нищо не може да се направи.............аз съм се опитвал дори и да пренавивам намотки, обаче сметнах че е по добре да се направи друга макаричка, и така и направих , на струг от пластмаса ми я изработиха, обаче възникна други проблеми като посоката на навиване, броя навивки, и т.н. .......Затова реших че е по добре да действам по електрическо съпротивление, и се оказа че за този тип макара и този тип проводник от началото на макарата докато стигне до 30 ома съпротивление намотките стигнаха около 470 бр. или нещо такова и след това се дърпа средния край, от там пак се връща и така до следващите 30 ома , което обаче намали броя на намотките и те вече бяха около 350 навивки( тове е логично де )............така го направих аз и стана, но си е играчка и затова се отказах от този вариант.............има си втора ръка моторчета и нови , но скъпи де ............-Прав си , така е, голяма играчка е пренавиване на такова изделие! навремето, преди 10тина години имах сервиз за електроника, тогава си играех и пренавивах какви ли не "дребосъци" и "въшки" като междинночестотни филтриращи бобинки по радиоприемниците....нооооо сега?!! - Да ме убиеш , няма да се занимавам и да губя ценно време!Има си нови..има си и втора употреба....ако не стане при опит за възстановка на спойки, и се окаже че бобинките са прекъснали някъде по навътре(незнайно къде).... се минава на вариант ново или старо работещо :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 септември 2009 Сподели Публикувано 18 септември 2009 (редакция) -Прав си , така е, голяма играчка е пренавиване на такова изделие! навремето, преди 10тина години имах сервиз за електроника, тогава си играех и пренавивах какви ли не "дребосъци" и "въшки" като междинночестотни филтриращи бобинки по радиоприемниците....нооооо сега?!! - Да ме убиеш , няма да се занимавам и да губя ценно време!Има си нови..има си и втора употреба....ако не стане при опит за възстановка на спойки, и се окаже че бобинките са прекъснали някъде по навътре(незнайно къде).... се минава на вариант ново или старо работещо :DТочно за това ставаше дума..........аз лично не бих се занимавал с такива работи и да си губя времето, иначе всичко се прави, въпроса е на каква цена и време.............И да добавя .............интересното е че на ново моторче му е висока цената, но защо? какво толкова има в него ? :icon_blush: Цената се движи от порядъка от 530 до 600 лв. че и отгоре тук след плащане на всички простотии като мита и ДДС, но ценаа е висока и там,което не мога да си го обясня, толкова ли не може някой китаец да го произвежда при тях си и да му падне цената?Та те правят всичко и многократно по сложни неща и са в пъти по евтини от това моторче.......... :icon_blush: Редактирано 18 септември 2009 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 18 септември 2009 Сподели Публикувано 18 септември 2009 Струва си да се помисли върху едно проектче за байпас за празния ход, заместващ оригиналния. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
good men Публикувано 19 септември 2009 Сподели Публикувано 19 септември 2009 Точно за това ставаше дума..........аз лично не бих се занимавал с такива работи и да си губя времето, иначе всичко се прави, въпроса е на каква цена и време.............И да добавя .............интересното е че на ново моторче му е висока цената, но защо? какво толкова има в него ? :icon_blush: Цената се движи от порядъка от 530 до 600 лв. че и отгоре тук след плащане на всички простотии като мита и ДДС, но ценаа е висока и там,което не мога да си го обясня, толкова ли не може някой китаец да го произвежда при тях си и да му падне цената?Та те правят всичко и многократно по сложни неща и са в пъти по евтини от това моторче.......... :icon_blush: Колеги Тумби и Иван Мийков споделете и нещо по моя пробле изложен във втора страница от" Good Men".Ще Ви бъда мнооого благодарен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Drive-Maniac Публикувано 20 септември 2009 Сподели Публикувано 20 септември 2009 Точно за това ставаше дума..........аз лично не бих се занимавал с такива работи и да си губя времето, иначе всичко се прави, въпроса е на каква цена и време.............И да добавя .............интересното е че на ново моторче му е висока цената, но защо? какво толкова има в него ? :icon_blush: Цената се движи от порядъка от 530 до 600 лв. че и отгоре тук след плащане на всички простотии като мита и ДДС, но ценаа е висока и там,което не мога да си го обясня, толкова ли не може някой китаец да го произвежда при тях си и да му падне цената?Та те правят всичко и многократно по сложни неща и са в пъти по евтини от това моторче.......... :icon_blush: O-o-o да, стъпковия мотор се ремонтира!!!! Пренавива се намотката, не е голяма философия!!! На мен ми го направиха за 40-50лв. А относно цената на нов, бях пуснал в една тема къде се продава на цена 130$ + 20$ доставка за БГ, а именно: www.dsmisc.com Колега Мийков, ако не е тайна би ли казал какво точно ремонтираш на ЕКУ-тата ако не е тайна. Че аз имам подозрения че моят работи само в OPEN LOOP.И сега ровя да намеря каква е причината. Подозирам за това ламбда-та тъй като това е единствената част , която не съм сменил по този мотор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.