Премини към съдържание

Проблем с покритието на Лансъра?


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги!

 

Съвсем ненадейно се натресох на проблем, който ме втрещи. Тъй като преди седмица един умник ми забърса левия калник, закарах колата при застрахователите от Алианц. Не можете да си представите колко изумен останах, когато по време на огледа на щетата специалиста от Алианц заяви, че покритието на цялата кола е дефектно! Според него боята е по-грапава, отколкото трябва и това е дефект. Наистина, когато я докоснах с ръка, че навсякъде покритието е сякаш по-грубо, отколкото на други и то не нови коли, които бяха паркирани там. Намесиха се в дискусията още спецове от Алианц и се обединиха единодушно около мнението, че това не е нормално и ме посъветваха да отида в Балкан Стар да предява рекламация като да настоявам или цялата кола да бъде пребоядисана или направо да ми я сменят с нова. Дори ме посъветваха да си наема адвокат за 100 лв. (цитирам буквално) който да ме консултира как да процедирам с БС за да не ме извозели. Интересното е, че това, което те наричат дефект не съм го усетил, но може би се дължи на това, че относно колите съм си чиста проба end user.

 

Въпросът ми е, имал ли е някой от вас подобен или сходен проблем, дали е чувал за такива случаи и за съвет какво да направя. БС едва ли ще останат очаровани ако предявя сега претенции към покритието на колата, която съм купил преди два месеца, та ми се ще да си изясня за себе си позицията си преди да закарам колата там утре.

 

Благодаря ви предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

 

Съвсем ненадейно се натресох на проблем, който ме втрещи. Тъй като преди седмица един умник ми забърса левия калник, закарах колата при застрахователите от Алианц. Не можете да си представите колко изумен останах, когато по време на огледа на щетата специалиста от Алианц заяви, че покритието на цялата кола е дефектно! Според него боята е по-грапава, отколкото трябва и това е дефект. Наистина, когато я докоснах с ръка, че навсякъде покритието е сякаш по-грубо, отколкото на други и то не нови коли, които бяха паркирани там. Намесиха се в дискусията още спецове от Алианц и се обединиха единодушно около мнението, че това не е нормално и ме посъветваха да отида в Балкан Стар да предява рекламация като да настоявам или цялата кола да бъде пребоядисана или направо да ми я сменят с нова. Дори ме посъветваха да си наема адвокат за 100 лв. (цитирам буквално) който да ме консултира как да процедирам с БС за да не ме извозели. Интересното е, че това, което те наричат дефект не съм го усетил, но може би се дължи на това, че относно колите съм си чиста проба end user.

 

Въпросът ми е, имал ли е някой от вас подобен или сходен проблем, дали е чувал за такива случаи и за съвет какво да направя. БС едва ли ще останат очаровани ако предявя сега претенции към покритието на колата, която съм купил преди два месеца, та ми се ще да си изясня за себе си позицията си преди да закарам колата там утре.

 

Благодаря ви предварително!

 

 

:o Не бях чувал до сега за такъв случай ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

 

Съвсем ненадейно се натресох на проблем, който ме втрещи. Тъй като преди седмица един умник ми забърса левия калник, закарах колата при застрахователите от Алианц. Не можете да си представите колко изумен останах, когато по време на огледа на щетата специалиста от Алианц заяви, че покритието на цялата кола е дефектно! Според него боята е по-грапава, отколкото трябва и това е дефект. Наистина, когато я докоснах с ръка, че навсякъде покритието е сякаш по-грубо, отколкото на други и то не нови коли, които бяха паркирани там. Намесиха се в дискусията още спецове от Алианц и се обединиха единодушно около мнението, че това не е нормално и ме посъветваха да отида в Балкан Стар да предява рекламация като да настоявам или цялата кола да бъде пребоядисана или направо да ми я сменят с нова. Дори ме посъветваха да си наема адвокат за 100 лв. (цитирам буквално) който да ме консултира как да процедирам с БС за да не ме извозели. Интересното е, че това, което те наричат дефект не съм го усетил, но може би се дължи на това, че относно колите съм си чиста проба end user.

 

Въпросът ми е, имал ли е някой от вас подобен или сходен проблем, дали е чувал за такива случаи и за съвет какво да направя. БС едва ли ще останат очаровани ако предявя сега претенции към покритието на колата, която съм купил преди два месеца, та ми се ще да си изясня за себе си позицията си преди да закарам колата там утре.

 

Благодаря ви предварително!

 

Здрасти. Според мен това състояние на боята е т.н. ''портокал''. На много нови коли го има. Не е никакъв дефект, а даже е и по-добре, защото позволява повече на брой пастирания( отнема се от лака) преди да изтънее прекалено горният слой(лака). Другите коли, които си пипал са по гладки, защото не са нови и са минали през процедури( пастиране, полиране). Това е моето мнение.............надявам се да съм те ориентирал поне малко :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а даже е и по-добре, защото позволява повече на брой пастирания

 

По-точно е обратното, защото за да стане както трябва може да се наложи отстраняването до на половината лак. По-скоро е проблем свързан с некачествено боядисване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-точно е обратното, защото за да стане както трябва може да се наложи отстраняването до на половината лак. По-скоро е проблем свързан с некачествено боядисване.

 

А защо трябва да я полираш? Ако стане както казваш ти, при най-малкото драсване и ще си личи веднага. Според мен лекият ''портокал'' е нещо нормално

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо трябва да я полираш?

 

Ами защото след известно време няма да изглежда много добре, ще има някоя друга чертичка на лака и застрахователя няма да иска да я боядисват, като може да се оправи изключително бързо и лесно.

 

Не е нормално ако е качествено боядисана и в това е въпроса. За това и застрахователите са го върнали и са му казали да се оправя с БС, защото има проблем с боята като цяло.

 

P.S. Това състояние може и да е нормално за новите дачии например.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото след известно време няма да изглежда много добре, ще има някоя друга чертичка на лака и застрахователя няма да иска да я боядисват, като може да се оправи изключително бързо и лесно.

 

Не е нормално ако е качествено боядисана и в това е въпроса. За това и застрахователите са го върнали и са му казали да се оправя с БС, защото има проблем с боята като цяло.

 

P.S. Това състояние може и да е нормално за новите дачии например.

Трябва да питаме някой спецялист бояджия,който се занимава с това,а не да си гадаеме така и утре колегата да отиде за рекламация,и да му се смеят!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-точно е обратното, защото за да стане както трябва може да се наложи отстраняването до на половината лак. По-скоро е проблем свързан с некачествено боядисване.

 

Напълно поддържам мнението на колегата за некачествено боядисване.

 

Боята е изсъхнала прекалено бързо и не е успяла да „Опъне”.

И се е получил портокаловия ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А моето мнение е , че щом веднъж застрахователите са приели автомобила и не са констатирали нередности по боята, трябва те да се оправят с БАЛКАНСТАР. Не е твоя работа да обсъждаш качеството на боядисване, а на застрахователния агент, който на оглед не е забелязал нищо!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А моето мнение е , че щом веднъж застрахователите са приели автомобила и не са констатирали нередности по боята, трябва те да се оправят с БАЛКАНСТАР. Не е твоя работа да обсъждаш качеството на боядисване, а на застрахователния агент, който на оглед не е забелязал нищо!

 

Да, много точно казано. Фактически тъй като колата е на лизинг, собственик е Алианц Лизинг, които са я приели първоначално от БалканСтар, нали? Естествено, не знам дали това приемане го правят реално или е само фиктивно и подписват документите като турски кмет.

 

В същото време ако наистина има фабричен дефект по покритието на колата, мисля че сега не мога да предявявам никакви претенции за рекламация след като веднъж съм я приел без забележки преди вече повече от два месеца. Консултирах се снощи с познати, които работят като търговци в София в някои от големите вносители (не е коректно да споменавам кои фирми и за кои марки става въпрос) и те също ми казаха, че е късно да предявявам рекламация, защото нищо няма да постигна така и че е честа практика, когато сами си знаят, че по лаковото покритие на колата има нередности да ги прикриват при предаването на клиент. Не знам дали не е просто съвпадение, но точно когато си вземах колата, на Балкан Стар - Варна им бяха спрели водата заради авария (по техните думи) и не ми я предадоха измита, а само изплакната с две кофи вода, за което дилъра ми се извини сто пъти. Естествено, това не предизвика никакви съмнения в мен, защото нито когато преди съм вземал нова кола, нито от някой човек досега бях чувал да има някакви оплаквания след като си е взел нов автомобил. Пак казвам, че може и да е само съвпадение това, че колата не беше измита - няма как да бъда сигурен в това на 100%.

 

Снощи обаче след като се прибрах отново огледах внимателно колата и сега мога да кажа по-точно какво представлява въпросния "дефект" - неравностите, които се усещат само при допир с ръка, представляват нещо като миниатюрни песъчинки. Още по-странното е, че имам чувството, че когато ги разтъркам с пръст падат. Затова и си мисля, че може би не става въпрос за това, което наричат "портокалова кожа" или "целулит" по лаковото покритие. Възможно ли е това да са някакви останали частици, които не падат при безконтактното миене на колата? В чудо се видях вече и не знам какво да мисля...

 

Мисля, че е най-добре да се консултирам с някой авто-бояджия, който да ми даде точна диагноза на колицата. Вие какво мислите? И ако някой може да ми препоръча такъв спец във Варна, на чиято преценка мога да се доверя, ще съм изключително благодарен.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не ми казвай, че паркираш под някое дърво - например липа.

 

Не, няма никакви дървета около парко мястото, на което я държа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още по-странното е, че имам чувството, че когато ги разтъркам с пръст падат.

Е щом падат почистваш я хубаво или я минавате с най-финната паста (неабразивна) и обратно при експертите на застрахователя.

Според мен са гледали как да се измъкнат, ако наистина има нещо налепено по боята. Това "портокаловото" се получава при пръскане с некачествен пистолет или ако лака е почнал да втърдява докато го пръскат и буквално си изглежда така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е щом падат почистваш я хубаво или я минавате с най-финната паста (неабразивна) и обратно при експертите на застрахователя.

Според мен са гледали как да се измъкнат, ако наистина има нещо налепено по боята. Това "портокаловото" се получава при пръскане с некачествен пистолет или ако лака е почнал да втърдява докато го пръскат и буквално си изглежда така.

 

Някакъв съвет за това каква точно паста да използвам?

 

Относно експертите - не знам дали да мисля, че целта им е била да се измъкват, щото иначе си описаха и ми дадоха възлагателен протокол за всички дреболии от чукнятия калник до най малката драскотинка без да се циганят.

Редактирано от Maranello
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си зех колата от Софийския Балканстар и на мен искаха да ми продадат колата неизмита, но след като казах на дилърката , че не върви нова кола-мръсна (и те казаха , че има проблем с водата) и я закараха на някаква автомивка извън двора на Балканстар. Беше вече тъмно, докараха я ... измита само отвън. Вътре си беше прашасала, но това го видях на другия ден на светло. Циганска работа. Това с "песъчинките", които падат с търкане не е твоя работа. Не знаеш дали няма да надраскат лака като паднат и ти ги търкаш ... Ако собствениците (Алианц) имат претенции към боядисването - да си ги кажат. Не пастирай! Поправката е работа на Алианц и Балканстар!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално ако е качествено боядисана и в това е въпроса. За това и застрахователите са го върнали и са му казали да се оправя с БС, защото има проблем с боята като цяло.

 

Длъжен съм да поясня, че не съм карал колата в Алианц заради въпросния дефект или каквото е там. Закарах я да ми опишат разни дребни щети и по време на огледа експерта от Алианц ме "светна", че покритието е кофти. Преди изобщо не бях обърнал внимание на тези "песъчинки", "целулити" или каквото и да е заболяването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си зех колата от Софийския Балканстар и на мен искаха да ми продадат колата неизмита, но след като казах на дилърката , че не върви нова кола-мръсна (и те казаха , че има проблем с водата) и я закараха на някаква автомивка извън двора на Балканстар. Беше вече тъмно, докараха я ... измита само отвън. Вътре си беше прашасала, но това го видях на другия ден на светло. Циганска работа. Това с "песъчинките", които падат с търкане не е твоя работа. Не знаеш дали няма да надраскат лака като паднат и ти ги търкаш ... Ако собствениците (Алианц) имат претенции към боядисването - да си ги кажат. Не пастирай! Поправката е работа на Алианц и Балканстар!

 

Май дотук единствения категоричен извод, до който можем да стигнем е, че Балкан стар повсеместно и спешно имат нужда от водопроводчик. http://www.sportenforum.net/images/smilies/icon_mrgreen.gif

 

Относно търкането на песъчинките - нямам никакво намерение да ги третирам сам (както по-горе писах относно МПС-тата съм end user и държа да си остана такъв), щото не знам дали няма да направя сам по-голяма поразия. А исках предварителна консултация със спец, щото да имам в джоба и едно независимо експертно мнение преди да отида в БС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отиди първо в Балканстар, да видиш какво ще кажат. Ако те върнат отиваш пак в Алианц и им показваш как дефекта го отстраняваш с ръка и да не те правят на... Ако пак почнат с филмите и са те върнали вече от БС отиваш на някоя автомивка да я почистят и ако трябва и с паста да я минат (в краен случай) и обратно при застрахователя, ще им кажеш само че "от автомивката почистиха вашия дефект за 10мин" и вече няма къде да бягат. Винаги се чудят какво да измислят, за да не ти платят ремонта, това е. Пък и искат или не вече като са ти застраховали колата трябва да ти оправят калника, за другото вече може да се разправяш с Балканстар. Но като вече има сключена застраховка калника е тяхна грижа, пък даже и боята, след като са я приели но сега нещо я е "повредило" и има дефект.

Най-накрая ако нищо не стане отиваш с някой познат адвокат и всякакви спорове ще свършат за няколко минути, трябва да ги притиснеш за да си свършат работата.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако отиде на автомивка да му я оправят и пастират ще плати 100лв и няма кой да му ги зъзстанови. Нали идеята на застрахователите и на гаранцията е да предотвратят точно това.

Ако оправи само един детайл на автомивката (за да покаже , че може да се поправи), той ще се различава визуално от останалите 100% и вероятността в БС или Ал да оправят другите детайли клони към минус. Дори могат да отменят гаранцията за пипания детайл и да кажат , че не отговарят за покритието. Не ходи на пастиране!

Алианц са собственици на колата. Те трябва да кажат на БС "покритието е дало дефект и искаме да го оправите", като за това нещо ти трябва да им изискаш някакъв протокол (за констатиране на дефект) щото както са те запалили , че имаш проблем и ти си блъскаш сега главата, така утре като отидеш и като им опре ножа до кокала ще ти кажат "ние не виждаме никакъв дефект". Трябва да настъпиш Алианц, това е ...

Варианта с адвокат не мисля , че е от най-добрите. Вероятноста да изгубиш е доста голяма. Могат да погледнат на "качеството на боядисване" от 1000000 гледни точки. Някъде в закона да е описано как трябва да е боядисана една кола? Значи нещата опират до това кой има по-добър адвокат ... или повече връзки за да спечели делото.

Редактирано от kr0tal
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Адвоката с цел сплашване, при такива случаи само присъствието му помага.

Пастирането на един детайл няма никакъв смисъл, по-скоро да покаже пред "експерта" как отсранява "дефекта" с само ръка, мисля че ще има голям резултат. Би трябвало Алианц и БС да се разберат по между си след като са констатирали дефект да си решат проблема без да го наместват. 100% трябва да иска някакъв документ иначе ще го мотаят безкрайно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен започвате доста се вкарвате в някакви филми за дефектни покрития, кой бил виновен, кой с кого трябвало да отстрани "щетата". Доста често след като се измие колата, по нея полепват песъчинки прах, които в зависиомост от това на колко прашно място е колата могат да създадат илюзията, че боята е грапава. Едно контактно измиване решава проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Контактното измиване и евентуално ако се наложи някакво полиране после решават проблема, но въпроса е че са го пратили в БС да иска те да му пребоядисат колата или да я сменят, което е доста странно, ако наистина само това е проблема. Като са му казали да отиде в БС трябва да отиде, но е добре и да вземе телефона на някой от застрахователите или експерта, за да може да не си изсмуква от пръстите обясненията, а това да се падне на този който го е пратил. Втория вариант е ако ги склони от застрахователя да му издадат някакъв документ че колата е дефектна, иначе не виждам начин да го вземат на сериозно за такъв проблем. Най-вероятно ще му кажат да си измие по-добре колата, ако отиде ей така и настоява да я боядисват без пари или да я подменят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой ме е вкарал във филм, то това са експертите от Алианц, които в прав текст казаха, че това е дефект в покритието. Все пак би трябвало това да са хора, които разбират от тези неща и да знаят какво говорят.

 

Ако проблема се оправи с едно контактно миене и пастиране, изобщо няма да се занимавам да се разправям с Алианц и/или БС за покриване на някакви разходи. В интерес на истината като цяло съм изключително доволен от Алианц като застраховател и ми стига само това, че покриват щети като драскотини и ожулвания, причинени от какви ли не малоумници и че не се заяждат за протоколи от КАТ и прочее, а всичко го минават като паркинг щета. Така че ще си спестя нервите, загубата на време и разправиите, интересува ме само крайния резултат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да вземеш експерта от Алианц, дето е констатирал проблема и иди заедно с него в БС. Опитайте да депозирате заедно и писмо с номерче/входяща поща/ за възникналият проблем. Отделно искай и писмено становище от Алианц с експертна констатация за качеството на боята. И виж как бюрокрацията работи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мене преди да ходиш да предяваваш някакви искове и претенции, пробвай първо с едно добро ръчно измиване на колата и последващо пастиране и полиране. Може да им кажеш примерно да ти полират определине места, примерно преден и заден капак, калници и тн ... верно не евтино полирането, но след това може да се добие по добра представа за състоянето на лака. Лошото е че обикновенно истинкото качество на едно лаково покритие си проличава след няколко процедури не след една. Иначе според мен ако отидеш на на някой бояджимя той просто може да те излъже. Просто пробвай с измиване и полиране на ръка...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...