Премини към съдържание

Влага във фаровете


Bellissimo

Препоръчано мнение

Като чета какви премеждия имаш с тоя фар... по-добре вземи я блъсни леко в някой стълб колата и счупи фара и ходи да ти я оправят застрахователите... То ти за силикони си дал вече половината от цената на нов фар...

 

Това, което ми хрумва е да сравниш здрав с тоя твоя фар и да видиш, какво е различното. Явно някой отушник липсва, щом без капачка е по-добре (изпарява се по-лесно водата като е без капачка)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Пробвай да свалиш фаровете и да ги залепиш по-добре, обилно със силикон, даже и отдушниците и покрай моторчетата, като изчистиш предишния, ако е възможно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да свалиш фаровете и да ги залепиш по-добре, обилно със силикон, даже и отдушниците и покрай моторчетата, като изчистиш предишния, ако е възможно.

Това ще бъде грешка. Във въздуха който е във фара, има влага. При падане на температурата, влагата ще се втечни по стъклото и стените.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако го изсуши предварително няма да е проблем, а и сега в жегите влажността е ниска, дори и да остане нещо ще е много малко. После не пречи да отпуши някоя дупка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все забравям като съм около колата да почукна фаровете, та да питам: Оригиналните фарове на Каризма стъклени ли са?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от старите са стъклени. За влагата преди да се запечатат тотално може да се сложи по едно пликче селикагел между рефлектора и външната пласмаса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как ще се запечатат като има капачка за крушките и моторче, което регулира височината. Винаги ще има някакви дупки...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми омазва на всякъде, включително и в основата на моторчето, оставя само тапата, тя мисля че имаше гумено уплътнение, може да сложи ново.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...а и сега в жегите влажността е ниска, дори и да остане нещо ще е много малко.
Всъщност 'в жегите' влажността е по-висока отколкото през зимата. :icon_thumbup: По-високата температура на въздуха предразполага по-високо съдържание на влага.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, ако е покрай морето някъде може. Иначе като не е валяло от една-две седмици. Слага селикагел вътре и решава чисто теоретичния порблем. Също така механизмите за ръчно регулиране - мисля че и от там може да влиза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Слага селикагел вътре и решава чисто теоретичния порблем...

Абсолютно грешно е да се 'запечатват' фаровете. При температурните разлики на които са подложени трябва да има отдушник за компенсиране на разликите в налягането. Единствено се вземат мерки против попадане на директни пръски вода вътре - тапи на кабелите и уплътнение на стъклото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При температурните разлики на които са подложени трябва да има отдушник за компенсиране на разликите в налягането.

Няма да гръмне... Все ще си намери място от къде да излезне налягането.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да гръмне... Все ще си намери място от къде да излезне налягането.

Въпроса не е в гърменето, а в законите на физиката - резките промени на температурата в затворен обем благоприятстват образуването на конденз

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Земи му купи едни нови фарове направо, като по никакъв начин няма да се отърве от конденза.

 

резките промени на температурата в затворен обем

 

Да, ако приемем, че обема е затворен количеството влага е ограничено и ще бъде адсорбирано от селикагела.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... адсорбирано от селикагела.

Появата на влага е вследствие на микропукнатина или шупла в самото стъкло (прозрачната пластмаса) или в уплътнението между него и задната пластмаса и невъзможност за изпаряване на тази влага по време на нормаланата работа на фара. Всеки автомобилен фар със сменяема крушка има проветряващи отвори, поради простата причина че при смяна на крушката обема е отворен към атмосферата. Някои американски модели автомобили имат монолитни фарове, които се сменат нацяло като изгори нажежаемата жичка, при тях обема е херметизиран, но не мисля че този подход е правилния в случая.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви, колеги. Виждам, че присърце сте взели проблема ми. :icon_clap:

Аз също си мислех за силикагел, като този дето го слагат в кутиите за обувки, но се съмнявам да реши проблема, а и все пак той ще издържи определено време и после пак наново.

Иначе, когато свалих фара за пореден път го огледах от всякъде (няма пукнатини и дупки по стъклото) и съм го намазал със силикон навсякъде, дори и по пластмасата отзад. Даже по едно време си мислех, че толкова съм го херметизирал и затова се получава конденза. В момента го карам с отворена капачка, но му сложих мрежа на отвора, за да избена все пак част от праха. Завали ли веднага се запотява, но поне по бързо се оправя. Като цяло историята обаче си е кофти. Знаете как е като има някакъв проблем по любимото Мицу. :mitsu-smiley:

Мисля си, че най-добрия вариант е този да се счупи "случайно" и да намеря друг. Но тук идва и другия проблем. Ако някой знае да се продава такъв фар ще съм благодарен за съдействие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Завали ли веднага се запотява, но поне по бързо се оправя.

Може би се задържа или стича някъде около отдушника, механизма за регулиране или отвора за крушката и не влиза от между фара и стъклото. На мен така ми се пълнеше единия мигач, при лепенето го залепих за масата и се спука, после се оказа, че влиза точно от уплътнението. Още стои с лека пукнатина, утре мисля да пробвам половината обяви в mobile.bg мога да питам и за фарове, ако имат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я пиши ЛС на ТОЗИ пич. Почти съм сигурен, че ще извади някой читав фар...

 

 

На камък. Няма фарове (продадени са).

Продължавам търсенето, но не ми се иска чисто нов щото ще има разлика с другия, а пък и ми се иска да си е оригинален.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой фар ти трябва, да питам. После ще дам телефона, ако намеря. Имам, само че лекото чувство че с мигача ще ударя на камък...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам, само че лекото чувство че с мигача ще ударя на камък...
Хич да не ти пука... Слагай на твоят мигач селикагел и си джиткай спокойно... :lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първото няма как да го сложа без да се вижда, второто нищо не влиза вътре, само ме е яд където го спуках...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих си мигач още с първата обява. Беше останал само той. Фарове няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...