Премини към съдържание

Смяна на барабани с дискове


Nico

Препоръчано мнение

Колеги, възможно ли е да си сменя спирачките от барабани на дискове? И ако да, сложно ли е?

Да, но е сложно............... излишно е да обяснявам това не защото съм го правил, а защото съм стигнал до извода, че не си заслужава, освен ако не ти ги подаряват частите..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но е сложно............... излишно е да обяснявам това не защото съм го правил, а защото съм стигнал до извода, че не си заслужава, освен ако не ти ги подаряват частите..........

Пламене, няма да е лошо да чуем обяснение и ако може подробно......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, няма да е лошо да чуем обяснение и ако може подробно......
И аз бих желал да ги чуя. Ако частите са втора употреба. като изключим дисковете, дали ще е толкова скъпо, или много е сложно?
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми.................

1. набавяте си спирачните апарати със шините.....

2. набавяте си дисковете и целия крепежен елемент на накладките за ръчната спирачка (те са челюстни за ръчната.........) Той се държи на 4-те болта, които държат и лагер-главината........... тук подчертавам, че самата главина НЕ се сменя, тъй като те са еднакви..........

3. на крачната спирачка се взима и крайния маркуч спирачен, те от едната страна са еднакви, но от другата са различни..........

4. преправя се жилото на ръчната спирачка така, че да се закачи на куката за челюстите..........

5. прехвърля се всичко, правят се реглажи на ръчната и се обезвъздушава крачната спирачка.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми.................

1. набавяте си спирачните апарати със шините.....

2. набавяте си дисковете и целия крепежен елемент на накладките за ръчната спирачка (те са челюстни за ръчната.........) Той се държи на 4-те болта, които държат и лагер-главината........... тук подчертавам, че самата главина НЕ се сменя, тъй като те са еднакви..........

3. на крачната спирачка се взима и крайния маркуч спирачен, те от едната страна са еднакви, но от другата са различни..........

4. преправя се жилото на ръчната спирачка така, че да се закачи на куката за челюстите..........

5. прехвърля се всичко, правят се реглажи на ръчната и се обезвъздушава крачната спирачка.........

Така, както го обясняваш, не е кой знае колко сложно, стига да имаш пари и желание. Важното е че става.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, както го обясняваш, не е кой знае колко сложно, стига да имаш пари и желание. Важното е че става.

Всичко става, но не е това, което изглежда на думи........... успех в начинанието.......... :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, както го обясняваш, не е кой знае колко сложно, стига да имаш пари и желание. Важното е че става.

 

Не вярвам да усетиш кой знае каква разлика. По-добре сложи големите дискове отпред!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам да усетиш кой знае каква разлика. По-добре сложи големите дискове отпред!
Не става въпрос за разлика. Става въпрос, че не мога да си намеря барабани, иначе нямам никакво желание да се занимавам с неадекватни неща, но ще ходя до някоя морга в Австрия, белким намеря нещо.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам да усетиш кой знае каква разлика. По-добре сложи големите дискове отпред!

Естествено, че няма да усети голяма разлика, но понеже напоследък ме питат дали имам нови барабани, а аз пък нямам /имам за Лансер, но те не стават за ЕА6А/, а е голям проблем да се намерят на сносна цена и за това............

Само да вметна, че на Галанта съм слагал предни дискове от А6, които са с 308 мм. диаметър............. само че е голяма простотия, тъй като собственика на свой риск навари диска от към болтовете, и ги дупчи наново, тъй като са с 5 дупки........ и става само за 17 цолови джанти.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че няма да усети голяма разлика, но понеже напоследък ме питат дали имам нови барабани, а аз пък нямам /имам за Лансер, но те не стават за ЕА6А/, а е голям проблем да се намерят на сносна цена и за това............

Само да вметна, че на Галанта съм слагал предни дискове от А6, които са с 308 мм. диаметър............. само че е голяма простотия, тъй като собственика на свой риск навари диска от към болтовете, и ги дупчи наново, тъй като са с 5 дупки........ и става само за 17 цолови джанти.........

Ето това ме разубеди тотално, не бях се сетил за това, въпреки че ако му се занимава на човек ,може да намери от друг автомобил ако стават. Но от друга страна :mitsu-smiley:-то ще е някакъв мелез. Продължавам с търсенето, рано или късно ще намеря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като си говорим за смяна на дискове и подобряване на спирачната система, вижте какво открих в един немски форум... ще предам пълен превод тук:

 

------------------------------

 

Днес ви представям моето решение на проблема с изкривяването на спирачните дискове: монтиране на Porsche Boxter спирачни апарати с Umax дискове.

 

Материали:

 

Porsche Boxter (отпред) нови 325 Euro в Ebay (Произв. Brembo)

Umax спирачни дискове 315mmx24mm, разстояние на дупките 114,3mm нови 430 Euro

EBC Red Ceramic накладки за Boxter нови 125 Euro

Goodrich Stahlflex спирачни маркучи нови 130 Euro

скоби за закачване нови 30 Euro

държачи за спирачните автомати/материал нови 21 Euro

4x болта за спир. авт. оригинални Porsche 11,80 Euro

1x комплект придъжащи пружини за накладките + щифтове 44,80 Euro

Brembo декоративен комплект 10,00 Euro

 

http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-g.jpg

 

Спир. апарати са от боксер до 2004 година за предно окачване и имат размер на цилиндъра: 2x36mm и 2x40mm. Автоматите на задното окачване не са за препоръчване, защото цилиндърчетата са им 2x28mm и 2x30mm големи, но по принцип са със същите размери като предните. EBC Redstuff Ceramic номер DP31208C са за задни спир. апарати, защтото ширината на търкащият се пръстен на Umax дисковете е 50mm - задните накладки са 49mm, а предните са прекалено широки = 54mm.

 

http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-h.jpg

 

http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-j.jpg

 

http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-k.jpg

 

http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-c.jpg

 

Държачите са поръчково изпълнение от стругарите, които работят при нас. След като се посъветвах с няколко инжинера и направихме анализ на материалите, както и няколко разрушителни теста за здравина, ние се решихме да използваме алуминий с висока твърдост от самолетостроенето:

http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-e.jpg

 

МОНТАЖ:

 

1. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-2.jpg 2. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-3.jpg 3. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-4.jpg

 

4. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-5.jpg 5. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-6.jpg 6. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-7.jpg

7. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-8.jpg 8. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-9.jpg 9. http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-a.jpg

 

Ето така изглежда всичко с монтирана джанта Borbet Design LS 8x18 с Yokohama Advan Sport 225/40ZR18 накрая:

http://www.bilder-hochladen.net/files/thumbs/5y5n-f.jpg

 

С тези спирачни апарати стават само 17" или 18" джанти.

 

След няколко месечен тест ето и резултатите:

 

В началото бях малко разочарован, но не взех предвид, че трябва да се разработят новите дискове и накладки. След около 500 км. като спирах, се размазвах на предното стъкло. АБС-а функтионира нормално като преди промяната. Термичното натоварване на системата пак е високо, но дисковете успяват да издържат и не се изкривяват вече. Не съм мерил спирачния път, но важна беше устойчивостта срещу високи температури. Отностно високите температури искам да каже, че на дисковете първо им трябва топлина, за да могат да спират. Вече мога да се насладя да скачам на спирачките докрай - от 230 на магистралата до 60 без тресене и всичко останало!

 

При спиране с висока скорост ми прави впечатление един свирещт шум, който най-вероятно идва от охлаждащите канали на дисковете, но в последствие това свирене много ме кефи. При дъжд никакви проблеми!

 

Накрая няколко думи за износването: изминал съм 19.000км, накладките са наполовина изхабени...дисковете са напълно ОК

 

--------------------------------------

 

Е това! Направо се размечтах... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като си говорим за смяна на дискове и подобряване на спирачната система, вижте какво открих в един немски форум...ще предам пълен превод тук...

Всичко е прекрасно, но би ли споделил колко точно ти излезе цялото удоволствие + ракията на "познатите стругаро-фрезисти" и допълнителните човекочасове труд? :icon_doh: :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото разбрах, го е видял в немски форум (както й писа) и само го пусна преведено тук при нас, да видим и ние... Не че той си го е направил, ами някой немски ентусиаст :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е прекрасно, но би ли споделил колко точно ти излезе цялото удоволствие + ракията на "познатите стругаро-фрезисти" и допълнителните човекочасове труд? :icon_doh: :icon_crying:

 

Както е писал колегата по-горе, това за мое огромно съжаление не е моят Галантчо... другата седмица съм приготвил 260 евро за комплект дискове, накладки и ремонтен комплект за спир. апарати, които съм поръчал в един сервиз на :mitsu-smiley: Повече никакви експерименти с неоригинални части...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както е писал колегата по-горе, това за мое огромно съжаление не е моят Галантчо... другата седмица съм приготвил 260 евро за комплект дискове, накладки и ремонтен комплект за спир. апарати, които съм поръчал в един сервиз на :mitsu-smiley: Повече никакви експерименти с неоригинални части...

 

Благодаря ти за превода и снимките! Оносно дисковете, които си поръчал - оригинални или не, спреш ли по-агресивно при висока скорост, резултата ще е един и същ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно дисковете, които си поръчал - оригинални или не, спреш ли по-агресивно при висока скорост, резултата ще е един и същ.

Дали? На мен ми доставиха от Америката спирачни дискове ЕBC с жълта лепенка (за екстремно каране) и се надявам в близките 10 години да нямам ядове с предните дискове.

Струват повече от 260 евро, за тези пари трябва да са направени както трябва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали? На мен ми доставиха от Америката спирачни дискове ЕBC с жълта лепенка (за екстремно каране) и се надявам в близките 10 години да нямам ядове с предните дискове.

Струват повече от 260 евро, за тези пари трябва да са направени както трябва.

Щом са от Америка, вероятно няма да имаш ядове.... Хората там имат чугун и не слагат разни примеси като Японците....
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали? На мен ми доставиха от Америката спирачни дискове ЕBC с жълта лепенка (за екстремно каране) и се надявам в близките 10 години да нямам ядове с предните дискове.

Струват повече от 260 евро, за тези пари трябва да са направени както трябва.

Не са ли английски? Гледах за около 170 паунда...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да. Доста добър избор са според мен... Ако няма брембо де, а за съжаление на 276 мм. няма. Има, дори и аз имам на 256 мм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не са ли английски? Гледах за около 170 паунда...

 

Не са 170 паунда, седнаха ми на 600 лева с доставката.

 

Такива?

 

GD967 EBC DIMPLED GROOVED DISCS MITSUBISHI GALANT (EA_ / E88A) - £169.99

 

GD671 EBC DIMPLED GROOVED DISCS EVO 1 2 3 4, GALANT - £199.99

Да, такива са, но моите идват отвъд голямата вода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...