Премини към съдържание

Тропане в двигател


mom4il9

Препоръчано мнение

След смяна на маслото в двигателя след 2500 км. се появи странно тропане. Става въпрос за 2.5 6А13 мотора. Възможно ли е да са повдигачи, маслото е 10В40.......

 

 

КИРИЛИЦА

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След смяна на маслото в двигателя след 2500 км. се появи странно тропане. Става въпрос за 2.5 6А13 мотора. Възможно ли е да са повдигачи , маслото е 10В40.......

 

 

КИРИЛИЦА

1. Ползвай главни букви...........

2. Пиши по-четливо и разбрано..........

3. Възможно е да са повдигачи, но може и да е друго............. по всяка вероятност става дума за повдигачи. Обаче как тропа? Глухо или отчетливо на метал..........?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като сме на тема тропане... и на мен ми тропа нещо. Малко е сложно да го опиша това тропане: паля колата и веднага се появява един: така-така-така-така звук. Шумът остава същият, даже когато двигателя достигне оптималната си работна температура с тази разлика, че тропането затихва и после се усилва пак, затихва-усилва се. След известно време всичко изчезва и в купето не се чува никакъв шум. Но като отворя капака на мотора, съвсем леко се чува точно това така-така-така-така. Преди 4-5 месеца не ми е правило впечатление да го има този звук. Ако не се лъжа тогава се появяваше от време на време и то само когато колата беше студена. Сега си смених маслото 10W40 Castrol, но никаква промяна.

 

Днес се вoзих в дизеловия Passat-а на един приятел и той като го запили и беше още студен, се чуваше почти същия звук. Той ми каза, че това били клапаните...

 

Утре съм намислил да ходя до сервиз на Mitsubishi да ми направят пълен чек на колата, да видя какво трябва още да оправям, като се прибера в БГ.

 

Карам 2.5 V6.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като сме на тема тропане... и на мен ми тропа нещо. Малко е сложно да го опиша това тропане: паля колата и веднага се появява един: така-така-така-така звук. Шумът остава същият, даже когато двигателя достигне оптималната си работна температура с тази разлика, че тропането затихва и после се усилва пак, затихва-усилва се. След известно време всичко изчезва и в купето не се чува никакъв шум. Но като отворя капака на мотора, съвсем леко се чува точно това така-така-така-така. Преди 4-5 месеца не ми е правило впечатление да го има този звук. Ако не се лъжа тогава се появяваше от време на време и то само когато колата беше студена. Сега си смених маслото 10W40 Castrol, но никаква промяна.

 

Днес се вoзих в дизеловия Passat-а на един приятел и той като го запили и беше още студен, се чуваше почти същия звук. Той ми каза, че това били клапаните...

 

Утре съм намислил да ходя до сервиз на Mitsubishi да ми направят пълен чек на колата, да видя какво трябва още да оправям, като се прибера в БГ.

 

Карам 2.5 V6.

Повдигачи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, и при мен си тропат повдигачит! Искам да питам колко горе-долу струва да се сменят (4Г63 двигател)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи точно какво разбираш под тропане и странен шум. И при мен имаше такова тропане и се оказа, че компресора на климатика е заминал и от него се чуваше и от оптягащата ролка на хидравликата. Така че по форума не можеш да опишеш с букви какъв е шума, трябва си на място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен имаше такова тропане, след първата смяна на масло.

Впрочем още като обслужих колата сложих 5W40 - пълна синтетика и нямаше никакво тропане, но по препоръка сложих полусинтетика 10W40 и се появи. А може и преди това да не съм обърнал внимание, защото с пълната синтетика

карах само около 1000 км. Казаха ми, че са повдигачи, обаче нямах възможност да ги сменя, а сложих тази добавка:

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...p;hl=motor+kote.

Шумът заглъхна значително, но не изчезна. На 07.02.2009 г. ми дойде време за смяна на масло и

този път си сложих пак 5W40 - пълна синтетика. Шумът изчезна тотално - вече 3000 км. в големите студове

дори и сутрин - никакъв шум и няма такова развъртане на двигателя. Чак приятели, които познават колата, ме питат дали не съм сменил повдигачите вече.

Може и да се наложи да сменям повдигачите, но не още...

По-евтиния вариант тогава ми се видя да пробвам със смяна на масло (пък и време беше) и да си сложа пълна синтетика, както си го дават по книжка. Не твърдя, че съм специалист, дано не бъркам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

този път си сложих пак 5W40 - пълна синтетика. Шумът изчезна тотално - вече 3000 км. в големите студове дори и сутрин - никакъв шум и няма такова развъртане на двигателя. Чак приятели, които познават колата, ме питат дали не съм сменил повдигачите вече.
Калояне, сега като се появи Батето /от Плевен дъге/ и ще разбие теорията ти на пух и прах.... :lol: ....

Ние с него до "война" сме стигали на тази тема...... Аз му казвам, че хидравличните повдигачи трябва да работят с по-тънко масло, той твърди че от него ще чукат повече.....

Не знам на мене си ли да вярвам вече, или на него..... Много е убедителен.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Калояне, сега като се появи Батето /от Плевен дъге/ и ще разбие теорията ти на пух и прах.... :lol: ....

Ние с него до "война" сме стигали на тази тема...... Аз му казвам, че хидравличните повдигачи трябва да работят с по-тънко масло, той твърди че от него ще чукат повече.....

Не знам на мене си ли да вярвам вече, или на него..... Много е убедителен.....

 

Не съм специалист нито по маслата, нито по повдигачите - просто изказах личното си впечатление. NMizov е свидетел, че това е така. Също така някой ми каза, че понеже маслото било по-тънко, по-лесно изгаряло. Може и така да е, ама аз вече 3000 км. не съм долял нито грам - горе-долу на 2-3 дни го проверявам и си е все още бистричко, не знам дали има значение. Ако почернее и го изгоря до 10 000 км. - просто ще го сменя пак - идва си му ред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Колеги,ще си позволя да се изкажа и аз със,моя опит от маслото и повдигачите на моето гди.Когато си закупих колата от германия,тя беше със 10w40.Тогава нямаше никакво тропане на повдигачи.Като се прибрах веднага й смених маслото със 5w40 и от тогава започнаха да се чуват.Интересното е,че чукат само когато си искат.Не е постоянно.Има дни когато изобщо не почукват.На какво се дължи и аз незнам.Ако някой има идея дали е свързано с маслото,моля да сподели.По отношение на разхода на масло,когато бях със старото масло за пробега от германия-2400 км.не взе нито един грам.От както съм със новото масло имам разход 800грама за 4000км.

Редактирано от maiki
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,ще си позволя да се изкажа и аз със,моя опит от маслото и повдигачите на моето гди.Когато си закупих колата от германия,тя беше със 10w40.Тогава нямаше никакво тропане на повдигачи.Като се прибрах веднага й смених маслото със 5w40 и от тогава започнаха да се чуват.Интересното е,че чукат само когато си искат.Не е постоянно.Има дни когато изобщо не почукват.На какво се дължи и аз незнам.Ако някой има идея дали е свързано с маслото,моля да сподели.По отношение на разхода на масло,когато бях със старото масло за пробега от германия-2400 км.не взе нито един грам.От както съм със новото масло имам разход 800грама за 4000км.

Това показва че маслото което си сложил тук е менте..........смени си маслото с друго , друга марка, модел и не от същото място ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За двигател на реални 100 000 км какво масло се препоръчва? Аз сложих 10w40 Mobil 1, но в сервиза, където го смених искаха да сложат 5w40, но по мое настояване остана 10, защото от предишния собственик знаех, че е карано с такова (10w40). Когато е студена, определено двигателят е доста по-шумен, като загрее утихва, но пък ремъците и ролките не са сменяни и има възможност и от там да идва неприятния шум. След 1-2 седмици ще ги сменя и ще видим дали е от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това показва че маслото което си сложил тук е менте..........смени си маслото с друго , друга марка, модел и не от същото място ............

Може и да си прав,колега.Интересното е,обаче,че маслото го взехме от рено 'Ташеф'и все пак си помислих ,че трябва да е истинско.Елф е.Винаги съм си карал колите със Валволин и сега ще направя проба и на тази кола дали ще й се отрази добре.Мерси за съвета,колега

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...