mom4il9 Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 След смяна на маслото в двигателя след 2500 км. се появи странно тропане. Става въпрос за 2.5 6А13 мотора. Възможно ли е да са повдигачи, маслото е 10В40....... КИРИЛИЦА Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 След смяна на маслото в двигателя след 2500 км. се появи странно тропане. Става въпрос за 2.5 6А13 мотора. Възможно ли е да са повдигачи , маслото е 10В40....... КИРИЛИЦА1. Ползвай главни букви...........2. Пиши по-четливо и разбрано..........3. Възможно е да са повдигачи, но може и да е друго............. по всяка вероятност става дума за повдигачи. Обаче как тропа? Глухо или отчетливо на метал..........? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mileto Публикувано 22 март 2009 Сподели Публикувано 22 март 2009 Като сме на тема тропане... и на мен ми тропа нещо. Малко е сложно да го опиша това тропане: паля колата и веднага се появява един: така-така-така-така звук. Шумът остава същият, даже когато двигателя достигне оптималната си работна температура с тази разлика, че тропането затихва и после се усилва пак, затихва-усилва се. След известно време всичко изчезва и в купето не се чува никакъв шум. Но като отворя капака на мотора, съвсем леко се чува точно това така-така-така-така. Преди 4-5 месеца не ми е правило впечатление да го има този звук. Ако не се лъжа тогава се появяваше от време на време и то само когато колата беше студена. Сега си смених маслото 10W40 Castrol, но никаква промяна. Днес се вoзих в дизеловия Passat-а на един приятел и той като го запили и беше още студен, се чуваше почти същия звук. Той ми каза, че това били клапаните... Утре съм намислил да ходя до сервиз на Mitsubishi да ми направят пълен чек на колата, да видя какво трябва още да оправям, като се прибера в БГ. Карам 2.5 V6. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 22 март 2009 Сподели Публикувано 22 март 2009 Като сме на тема тропане... и на мен ми тропа нещо. Малко е сложно да го опиша това тропане: паля колата и веднага се появява един: така-така-така-така звук. Шумът остава същият, даже когато двигателя достигне оптималната си работна температура с тази разлика, че тропането затихва и после се усилва пак, затихва-усилва се. След известно време всичко изчезва и в купето не се чува никакъв шум. Но като отворя капака на мотора, съвсем леко се чува точно това така-така-така-така. Преди 4-5 месеца не ми е правило впечатление да го има този звук. Ако не се лъжа тогава се появяваше от време на време и то само когато колата беше студена. Сега си смених маслото 10W40 Castrol, но никаква промяна. Днес се вoзих в дизеловия Passat-а на един приятел и той като го запили и беше още студен, се чуваше почти същия звук. Той ми каза, че това били клапаните... Утре съм намислил да ходя до сервиз на Mitsubishi да ми направят пълен чек на колата, да видя какво трябва още да оправям, като се прибера в БГ. Карам 2.5 V6.Повдигачи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Meto-di Публикувано 26 март 2009 Сподели Публикувано 26 март 2009 Да, и при мен си тропат повдигачит! Искам да питам колко горе-долу струва да се сменят (4Г63 двигател)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 26 март 2009 Сподели Публикувано 26 март 2009 Повдигачи. 100% Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bundy Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Не е ли нормално щом колата е с повдигачи да се чува тропане? Те нали имат някакъв луфт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
phill Публикувано 29 март 2009 Сподели Публикувано 29 март 2009 Зависи точно какво разбираш под тропане и странен шум. И при мен имаше такова тропане и се оказа, че компресора на климатика е заминал и от него се чуваше и от оптягащата ролка на хидравликата. Така че по форума не можеш да опишеш с букви какъв е шума, трябва си на място. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Toranaga Публикувано 30 март 2009 Сподели Публикувано 30 март 2009 И при мен имаше такова тропане, след първата смяна на масло.Впрочем още като обслужих колата сложих 5W40 - пълна синтетика и нямаше никакво тропане, но по препоръка сложих полусинтетика 10W40 и се появи. А може и преди това да не съм обърнал внимание, защото с пълната синтетикакарах само около 1000 км. Казаха ми, че са повдигачи, обаче нямах възможност да ги сменя, а сложих тази добавка: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...p;hl=motor+kote.Шумът заглъхна значително, но не изчезна. На 07.02.2009 г. ми дойде време за смяна на масло итози път си сложих пак 5W40 - пълна синтетика. Шумът изчезна тотално - вече 3000 км. в големите студоведори и сутрин - никакъв шум и няма такова развъртане на двигателя. Чак приятели, които познават колата, ме питат дали не съм сменил повдигачите вече.Може и да се наложи да сменям повдигачите, но не още...По-евтиния вариант тогава ми се видя да пробвам със смяна на масло (пък и време беше) и да си сложа пълна синтетика, както си го дават по книжка. Не твърдя, че съм специалист, дано не бъркам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 30 март 2009 Сподели Публикувано 30 март 2009 този път си сложих пак 5W40 - пълна синтетика. Шумът изчезна тотално - вече 3000 км. в големите студове дори и сутрин - никакъв шум и няма такова развъртане на двигателя. Чак приятели, които познават колата, ме питат дали не съм сменил повдигачите вече.Калояне, сега като се появи Батето /от Плевен дъге/ и ще разбие теорията ти на пух и прах.... :lol: ....Ние с него до "война" сме стигали на тази тема...... Аз му казвам, че хидравличните повдигачи трябва да работят с по-тънко масло, той твърди че от него ще чукат повече.....Не знам на мене си ли да вярвам вече, или на него..... Много е убедителен..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Toranaga Публикувано 30 март 2009 Сподели Публикувано 30 март 2009 Калояне, сега като се появи Батето /от Плевен дъге/ и ще разбие теорията ти на пух и прах.... :lol: ....Ние с него до "война" сме стигали на тази тема...... Аз му казвам, че хидравличните повдигачи трябва да работят с по-тънко масло, той твърди че от него ще чукат повече.....Не знам на мене си ли да вярвам вече, или на него..... Много е убедителен..... Не съм специалист нито по маслата, нито по повдигачите - просто изказах личното си впечатление. NMizov е свидетел, че това е така. Също така някой ми каза, че понеже маслото било по-тънко, по-лесно изгаряло. Може и така да е, ама аз вече 3000 км. не съм долял нито грам - горе-долу на 2-3 дни го проверявам и си е все още бистричко, не знам дали има значение. Ако почернее и го изгоря до 10 000 км. - просто ще го сменя пак - идва си му ред. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maiki Публикувано 9 юли 2009 Сподели Публикувано 9 юли 2009 (редакция) Колеги,ще си позволя да се изкажа и аз със,моя опит от маслото и повдигачите на моето гди.Когато си закупих колата от германия,тя беше със 10w40.Тогава нямаше никакво тропане на повдигачи.Като се прибрах веднага й смених маслото със 5w40 и от тогава започнаха да се чуват.Интересното е,че чукат само когато си искат.Не е постоянно.Има дни когато изобщо не почукват.На какво се дължи и аз незнам.Ако някой има идея дали е свързано с маслото,моля да сподели.По отношение на разхода на масло,когато бях със старото масло за пробега от германия-2400 км.не взе нито един грам.От както съм със новото масло имам разход 800грама за 4000км. Редактирано 9 юли 2009 от maiki Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 юли 2009 Сподели Публикувано 9 юли 2009 Колеги,ще си позволя да се изкажа и аз със,моя опит от маслото и повдигачите на моето гди.Когато си закупих колата от германия,тя беше със 10w40.Тогава нямаше никакво тропане на повдигачи.Като се прибрах веднага й смених маслото със 5w40 и от тогава започнаха да се чуват.Интересното е,че чукат само когато си искат.Не е постоянно.Има дни когато изобщо не почукват.На какво се дължи и аз незнам.Ако някой има идея дали е свързано с маслото,моля да сподели.По отношение на разхода на масло,когато бях със старото масло за пробега от германия-2400 км.не взе нито един грам.От както съм със новото масло имам разход 800грама за 4000км.Това показва че маслото което си сложил тук е менте..........смени си маслото с друго , друга марка, модел и не от същото място ............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 9 юли 2009 Сподели Публикувано 9 юли 2009 За двигател на реални 100 000 км какво масло се препоръчва? Аз сложих 10w40 Mobil 1, но в сервиза, където го смених искаха да сложат 5w40, но по мое настояване остана 10, защото от предишния собственик знаех, че е карано с такова (10w40). Когато е студена, определено двигателят е доста по-шумен, като загрее утихва, но пък ремъците и ролките не са сменяни и има възможност и от там да идва неприятния шум. След 1-2 седмици ще ги сменя и ще видим дали е от тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maiki Публикувано 10 юли 2009 Сподели Публикувано 10 юли 2009 Това показва че маслото което си сложил тук е менте..........смени си маслото с друго , друга марка, модел и не от същото място ............Може и да си прав,колега.Интересното е,обаче,че маслото го взехме от рено 'Ташеф'и все пак си помислих ,че трябва да е истинско.Елф е.Винаги съм си карал колите със Валволин и сега ще направя проба и на тази кола дали ще й се отрази добре.Мерси за съвета,колега Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.