Премини към съдържание

Нормално ли е Colt-a ми да гори толкова?


Ti6o_20

Препоръчано мнение

Здравейте, имам Mitsubishi Colt 1.8 16v 140 коня и не знам дали е нормално да гори 15-17 литра бензин на 100км. градско. 1994год. е.

Смених му всички филтри, мисля че бензина с който карам е що годе добър. (от OMV)

Изобщо не го настъпвам. Опитвам се да го карам колкото мога по-икономично, но не ми се получава.

Казаха ми, че е нормално да гори 10-13литра на 100км.

Дайте съвет от какво може да е или си е нормално това нещо.

Мерси предварително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Диагностиката ще покаже проблема !

 

Ходих в един сервиз, закачиха някакъв компютър и ми казаха, че има грешки натрупани от ламбда сондата.

Изчистиха ги. Ходих още няколко пъти там и нямаше грешки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ходих в един сервиз, закачиха някав компютър и ми казаха че има грешки натрупани от ланда сондата.

Изчистиха ги. Ходих още няколко пъти там, и нямаше грешки

Ако не знаеш какво да правиш , сложи малко бензин с добавки например 95+ и сръчкай това зверче в обороти малко преди червеното . 10на лева бензин мисля че на са ти проблем. Автомобилът, който имаш не е направен за "въжможно най- икономично каране".Пробвай да караш малко по-спортно и наистина би могъл да докараш 10-13. Има голяма вероятност да си задръстил двигателя. 16те клапана са направени за по-добро засмукване и изпускане на по-големи обороти. На ниските обороти няма достатъчен поток от въздух преминаващ покрай клапаните и сажди или парченца нагар образувани от горенето полепват по стените на леглата на клапаните и по самите клапани. Това в крайна сметка води до не добро затваряне на клапаните и следователно до леко по-лоша работа, но най-лошото е че не след дълго може да изгори някой клапан или поне да потънат леглата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не знаеш какво да правиш , сложи малко бензин с добавки например 95+ и сръчкай това зверче в обороти малко преди червеното . 10-на лева бензин мисля че не са ти проблем. Автомобила които имаш не е направен за "възможно най-икономично каране". Пробвай да караш малко по-спортно и наистина би могъл да докараш 10-13. Има голяма вероятност да си задръстил двигателя. 16-те клапана са направени за по-добро засмукване и изпускане на по-големи обороти. На ниските обороти няма достатъчен поток от въздух преминаващ покрай клапаните и сажди или парченца нагар, образувани от горенето полепват по стените на леглата на клапаните и по самите клапани. Това в крайна сметка води до недобро затваряне на клапаните и следователно до леко по-лоша работа, но най-лошото е, че не след дълго може да изгори някой клапан или поне да потънат леглата,

 

Мерси за съвета. Ще пробвам дано да стане.

Не ми препоръчаха да слагам бензин 98 или V-power

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дано да разбера от къде е проблема, ако има такъв.

В противен случай ще съм принуден да го продам, колкото и да не ми се иска.

post-5343-1235979814.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, автомобилът е уникален, а и добре изглежда на снимката , затова си дай малко зор да го вкараш в пътя. Ако искаш повече помощ ми звънни на 0889608846, за да се чуем по скайпа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми казаха, че слабото място на тия колтове са клапаните.

Имам един приятел на който хем му гори доста колта, хем не варви.

Прекасва и повече от 5000 оборота не качва(пърпори).

Сменихме му свещи, кабели,въздушен филтър, маслен филтър и след всяка наша намеса колата се оправя за около 20-30 км. и после по старо му.

Казаха му че ако му сменят клапани, гумички и т.н. ще се оправи.

Притеснявам се това да не се случи и с мен.

Освен клапаните друго слабо място било някакво дроселче, което е на клапата за възхода(надявам се, че се изразявам правилно).Намира се точно след въздушния филтър и преди двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Диагностиката ще покаже проблема !

 

 

Ходих в един сервиз, закачиха някав компютър и ми казаха че има грешки натрупани от ланда сондата.

Изчистиха ги. Ходих още няколко пъти там, и нямаше грешки

 

 

Ти сам си си отговорил къде е проблема - смени му сондата на автомбила и ще се оправи разхода (много голяма вероятноат лошия разход да е от нея, явно си е заминала) предполагам, че ще е м/у 100 и 200лв. като цена.

Махни катализатора, ако имаш такъв, виж също дали ти държи 90 градуса, ако не загрява като хората смени също и термостат и ще си върне разхода.

 

И недей да го продаваш, това Колтче е доста приятна светофарна наказвалка, отделно са и доста редки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да е от това?

Забелязах че е пипано и ми казаха че им е слабо място.

Колко може да струва? Проблемът е че му е изтрит каталожния номер и няма как да проверя и не знам как се казва.

post-5343-1236088251.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото зная производителите на автомобили препоръчват подмяна на ламбда сонда максимум на 50 хил. км.

Действително ламбда сонда, която подава некоректни данни към компютъра може да е причина за повишен разход на гориво.

Така че най-добре да тръгнеш от там.

 

Тестът който се прави се състои в това да се замерят стойностите на напрежението, които подава ламбда сондата на изхода си. По естеството си тя е газов анализатор и подава обратна информация на компютъра на колата за количеството кислород в изгорелите газове на автомобила чрез промяна на напрежението в един от проводниците, които се свързват с него, като трябва да работи в рамките на определени стойности. Ако е извън тях е за смяна.

 

Нова ламбда сонда на БОШ за старата ми кола струваше около 200 лв. Това само ориентировъчно ти го давам като стойност - не зная каква работа ще ти свърши, защото колата не беше Мицубиши.

 

П.П. За масата от кварталните майстори и "майстори" "слабото място" на един автомобил е всичко, за което се сетят, че са ремонтирали някога. Поне моят опит ме е довел до извода, че ако не зная какво точно трябва да се ремонтира на колата, при такива майстори - НЕ!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

възможно ли е да е от това.

Забелязах че е пипано, и ми казаха че им е слабо място

Колко може да струва. Проблема е че му е изтрит каталожния номер и няма как да проверя и нз как се казва

 

Ако не се лъжа това е т.нар. "стъпково моторче" и то се грижи за оборотите на колата ти, когато двигателят работи на празен ход. Ако е повредено или зацапано, може колата да изгасва или оборотите да "играят", но не може да е причина за повишен разход.

 

 

:icon_n_oops: не съм свикнал още с IP.Board и не знам какво направих, но публикувах мнението си на две части и не откривам бутон, с който да изтрия втората част и да я допиша в първата. Може ли малко помощ от модератор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа това е т.нар. "стъпково моторче" и то се грижи за оборотите на колата ти, когато двигателят работи на празен ход. Ако е повредено или зацапано, може колата да изгасва или оборотите да "играят", но не може да е причина за повишен разход.

 

 

:icon_n_oops: не съм свикнал още с IP.Board и не знам какво направих, но публикувах мнението си на две части и не откривам бутон, с който да изтрия втората част и да я допиша в първата. Може ли малко помощ от модератор.

 

И аз си мислех че е "стъпково моторче", но не било. Стъпковото моторче за което говориш е някаде отзад и отдолу на този отвор.

Това било Датчик за положение на дроселова клапа (TPS) (дали дроселовота клапа е отворена или не).

Поне така ми казаха и тотално ме объркаха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, което си го показал е TPS датчик за положението на дросела, ако е въртяно, ще е мудна колата, но толкова голям разход едва ли ще имаш... по-вероятно е да имаш освен това и други, не както трябва неща и съвкупността от тези неща дава лошия резултат... що се касае да TPS-а, той трябва да дава от 490 до 600 мВолта напрежение на празен ход и добре загрял мотор... обикнновенно го нагласям на 520-560 мВолта........

Някой беше споменал че са клапани, на този мотор са хидравлични повдигачите... ако при тях има нещо, то трябва да тропат, ако потропват, тогава е възможно да имаш повишено наличие на въглеводороди в изгорелите газове, а това води и до повишен разход... не даваш необходимата информация за да се определи от какво може да е повишения разход но и няма как да я дадеш, тъй като няма как да замериш газовете без стенд и апаратура............

 

 

Възможно е и да имаш проблем с ремъка, който може да е прескочил 1 зъб или да е неправилно зацепен.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

TPS дава информация постоянно в какво положение е дросел клапата- колко газ си подал. Ако не е нагласена правилно, няма да работи правилно двигателя. Затова ни кажи как работи автомобила на празен ход и въобще.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На празен ход оборотите са около 800. Утре ще я закача на някакъв компютър и ще поискам да ми изкара бележка с грешките, ако има такива.

А за хидравличния повдигач мисля че има проблем, защото когато колата е студена се чува и като загрее спира да се чува.

Аз и много не му разбирам, защото ми е първа кола. :)

Днес ми направи и някакъв номер, като подам газ малко над 5000 оборота започва да прекъсва. Преди го нямаше тоя проблем.

Също така и не винаги се проявява. Днес му беше за първи път това прекъсване.

Предния собственик каза, че е ходил да регулират този датчик, защото колата е гаснела и не държи тихи обороти. Сега тихите ги има.

Държа в резервоара 15-тина литра или по-малко. Незнам това добре ли е или не е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

моят Колт е по-слаб от твоя - 16V 113hp. Просто искам да отбележа, че в големи студове, а и аз карам около 4 км. до работа и още толкова навръщане, разхода на гориво ми варира от 9 до 12л./100. Когато се постопли се усеща осезаема ралика.

 

А.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти от къде зареждаш бензин???

 

Аз преди едан седмица се бях шашнал и търсех майстори да ми гледат колата заради разход 15/100 км.Оказа се ,че на бензиностанцията където винаги съм зареждал и не съм имал проблем почнаха да лъжат с количеството.Става въпрос за бензиностанция Петрол срещу Пикадили-Практикер на изхода на Варна.Майка ми също пострада от тях с разход 9/100 при неин нормален 6/100 и затова заредих от ЕКО и разхода ми веднага падна. Провери го като вариант.Аз си мислех, че е невъзможно ама на.... :)

 

Поздрави от Варна :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да изразя компетентно мнение, но това е ненормално завишен разход! Просто дори комично :icon_crying: Това да не е някакъв Little Hummer ? Все си мисля, че моят ,, фургон " нищо, че е само 116к.с би следвало да гори повече от тези колтове, но той зимата над 9-10 не минава и то при яко ръчкане.

Очаквах, че Mitsubishi Colt е икономична и практична кола, но след оплакванията на колегите оставам с убеждението само за второто. Това ми напомня за една подобна по разход кола Opel Corsa 1.2 - на един приятел, която зимата си му бараше по 14 на 100км бензинец. И се оказа, че повечето такива коли от тази марка с този двигател са си с този разход. Не знам, колега все пак ти пожелавам нещата да се управят и да забравиш за грижите си и просто да се отдадеш на удоволствия с този прекрасен на външен вид автомобил. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

моят Колт е по-слаб от твоя - 16V 113hp. Просто искам да отбележа, че в големи студове, а и аз карам около 4 км. до работа и още толкова навръщане, разхода на гориво ми варира от 9 до 12л./100. Когато се постопли се усеща осезаема ралика.

 

А.

 

Все едно говориш за моя! Само дето аз му сложих газ и показателите са същите...но като се стопли и пусна климатика пак вдига разхода...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хора до скоро имах такъв колт 1.8 ГТИ 140 кс. Тази кола в града е давала максимум 12/100 и то при пълна ръчка! Иначе нормалния разход за нея е 10/100 при спокойно каране:)

Пич, ако имаш въпроси питай! Познавам тази кола до болка :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, и моя colt 1,6 glxi има същия проблем?!

Колата я купих точно преди една година и всичко и беше ОК, разход 7-8 градско и под 7 извън градско, но от началото на зимните студове разходът ми постепенно се покачи - сега около 20/100 :icon_censored:

И аз сменях масла, филтри и крайно гърне и нищо не се промени. Нямам нерви вече :mad:

Остана ремъците и горивния филтър да сменя, но не вярвам да има ефект.

Аз съм от Силистра, а там няма свестен майстор, всеки вика донеси я и като видят че е Японец и вдигат ръце.

Направо незнам какво да правя, а не искам да я продавам, и дори и исках не мога да набутам някой с такъв бирник.

Ако някой знае някой каде има сервиз във Варна или Русе ще съм му много благодарен ако каже :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последната новост покрай мен е че може дебитомера да ми прави проблеми.

Събота ще я закарам да го почистят с нещо и да видим дали ще има ефект. Ако има ще си купя нов.

Ще пиша какво е станало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А попита ли за цената . Тя е доста страшна. Потърси ме на скаипа , ако мога с нещо да съм ти полезен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...