Ti6o_20 Публикувано 27 февруари 2009 Сподели Публикувано 27 февруари 2009 Здравейте, имам Mitsubishi Colt 1.8 16v 140 коня и не знам дали е нормално да гори 15-17 литра бензин на 100км. градско. 1994год. е.Смених му всички филтри, мисля че бензина с който карам е що годе добър. (от OMV)Изобщо не го настъпвам. Опитвам се да го карам колкото мога по-икономично, но не ми се получава.Казаха ми, че е нормално да гори 10-13литра на 100км.Дайте съвет от какво може да е или си е нормално това нещо.Мерси предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FOXO Публикувано 27 февруари 2009 Сподели Публикувано 27 февруари 2009 Ами според мен НЕ е нормално! Моя еклипс не гори толко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gorin Публикувано 27 февруари 2009 Сподели Публикувано 27 февруари 2009 :mitsu-smiley: Диагностиката ще покаже проблема ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti6o_20 Публикувано 28 февруари 2009 Автор Сподели Публикувано 28 февруари 2009 :mitsu-smiley: Диагностиката ще покаже проблема ! Ходих в един сервиз, закачиха някакъв компютър и ми казаха, че има грешки натрупани от ламбда сондата. Изчистиха ги. Ходих още няколко пъти там и нямаше грешки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maxtop Публикувано 1 март 2009 Сподели Публикувано 1 март 2009 Ходих в един сервиз, закачиха някав компютър и ми казаха че има грешки натрупани от ланда сондата. Изчистиха ги. Ходих още няколко пъти там, и нямаше грешкиАко не знаеш какво да правиш , сложи малко бензин с добавки например 95+ и сръчкай това зверче в обороти малко преди червеното . 10на лева бензин мисля че на са ти проблем. Автомобилът, който имаш не е направен за "въжможно най- икономично каране".Пробвай да караш малко по-спортно и наистина би могъл да докараш 10-13. Има голяма вероятност да си задръстил двигателя. 16те клапана са направени за по-добро засмукване и изпускане на по-големи обороти. На ниските обороти няма достатъчен поток от въздух преминаващ покрай клапаните и сажди или парченца нагар образувани от горенето полепват по стените на леглата на клапаните и по самите клапани. Това в крайна сметка води до не добро затваряне на клапаните и следователно до леко по-лоша работа, но най-лошото е че не след дълго може да изгори някой клапан или поне да потънат леглата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti6o_20 Публикувано 2 март 2009 Автор Сподели Публикувано 2 март 2009 Ако не знаеш какво да правиш , сложи малко бензин с добавки например 95+ и сръчкай това зверче в обороти малко преди червеното . 10-на лева бензин мисля че не са ти проблем. Автомобила които имаш не е направен за "възможно най-икономично каране". Пробвай да караш малко по-спортно и наистина би могъл да докараш 10-13. Има голяма вероятност да си задръстил двигателя. 16-те клапана са направени за по-добро засмукване и изпускане на по-големи обороти. На ниските обороти няма достатъчен поток от въздух преминаващ покрай клапаните и сажди или парченца нагар, образувани от горенето полепват по стените на леглата на клапаните и по самите клапани. Това в крайна сметка води до недобро затваряне на клапаните и следователно до леко по-лоша работа, но най-лошото е, че не след дълго може да изгори някой клапан или поне да потънат леглата, Мерси за съвета. Ще пробвам дано да стане.Не ми препоръчаха да слагам бензин 98 или V-power Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti6o_20 Публикувано 2 март 2009 Автор Сподели Публикувано 2 март 2009 Дано да разбера от къде е проблема, ако има такъв.В противен случай ще съм принуден да го продам, колкото и да не ми се иска. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maxtop Публикувано 2 март 2009 Сподели Публикувано 2 март 2009 Колега, автомобилът е уникален, а и добре изглежда на снимката , затова си дай малко зор да го вкараш в пътя. Ако искаш повече помощ ми звънни на 0889608846, за да се чуем по скайпа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti6o_20 Публикувано 3 март 2009 Автор Сподели Публикувано 3 март 2009 Вчера ми казаха, че слабото място на тия колтове са клапаните.Имам един приятел на който хем му гори доста колта, хем не варви.Прекасва и повече от 5000 оборота не качва(пърпори).Сменихме му свещи, кабели,въздушен филтър, маслен филтър и след всяка наша намеса колата се оправя за около 20-30 км. и после по старо му.Казаха му че ако му сменят клапани, гумички и т.н. ще се оправи.Притеснявам се това да не се случи и с мен.Освен клапаните друго слабо място било някакво дроселче, което е на клапата за възхода(надявам се, че се изразявам правилно).Намира се точно след въздушния филтър и преди двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niikoo Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 :mitsu-smiley: Диагностиката ще покаже проблема ! Ходих в един сервиз, закачиха някав компютър и ми казаха че има грешки натрупани от ланда сондата. Изчистиха ги. Ходих още няколко пъти там, и нямаше грешки Ти сам си си отговорил къде е проблема - смени му сондата на автомбила и ще се оправи разхода (много голяма вероятноат лошия разход да е от нея, явно си е заминала) предполагам, че ще е м/у 100 и 200лв. като цена. Махни катализатора, ако имаш такъв, виж също дали ти държи 90 градуса, ако не загрява като хората смени също и термостат и ще си върне разхода. И недей да го продаваш, това Колтче е доста приятна светофарна наказвалка, отделно са и доста редки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti6o_20 Публикувано 3 март 2009 Автор Сподели Публикувано 3 март 2009 Възможно ли е да е от това?Забелязах че е пипано и ми казаха че им е слабо място.Колко може да струва? Проблемът е че му е изтрит каталожния номер и няма как да проверя и не знам как се казва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
someone Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Доколкото зная производителите на автомобили препоръчват подмяна на ламбда сонда максимум на 50 хил. км.Действително ламбда сонда, която подава некоректни данни към компютъра може да е причина за повишен разход на гориво.Така че най-добре да тръгнеш от там. Тестът който се прави се състои в това да се замерят стойностите на напрежението, които подава ламбда сондата на изхода си. По естеството си тя е газов анализатор и подава обратна информация на компютъра на колата за количеството кислород в изгорелите газове на автомобила чрез промяна на напрежението в един от проводниците, които се свързват с него, като трябва да работи в рамките на определени стойности. Ако е извън тях е за смяна. Нова ламбда сонда на БОШ за старата ми кола струваше около 200 лв. Това само ориентировъчно ти го давам като стойност - не зная каква работа ще ти свърши, защото колата не беше Мицубиши. П.П. За масата от кварталните майстори и "майстори" "слабото място" на един автомобил е всичко, за което се сетят, че са ремонтирали някога. Поне моят опит ме е довел до извода, че ако не зная какво точно трябва да се ремонтира на колата, при такива майстори - НЕ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
someone Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 възможно ли е да е от това.Забелязах че е пипано, и ми казаха че им е слабо мястоКолко може да струва. Проблема е че му е изтрит каталожния номер и няма как да проверя и нз как се казва Ако не се лъжа това е т.нар. "стъпково моторче" и то се грижи за оборотите на колата ти, когато двигателят работи на празен ход. Ако е повредено или зацапано, може колата да изгасва или оборотите да "играят", но не може да е причина за повишен разход. :icon_n_oops: не съм свикнал още с IP.Board и не знам какво направих, но публикувах мнението си на две части и не откривам бутон, с който да изтрия втората част и да я допиша в първата. Може ли малко помощ от модератор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti6o_20 Публикувано 3 март 2009 Автор Сподели Публикувано 3 март 2009 Ако не се лъжа това е т.нар. "стъпково моторче" и то се грижи за оборотите на колата ти, когато двигателят работи на празен ход. Ако е повредено или зацапано, може колата да изгасва или оборотите да "играят", но не може да е причина за повишен разход. :icon_n_oops: не съм свикнал още с IP.Board и не знам какво направих, но публикувах мнението си на две части и не откривам бутон, с който да изтрия втората част и да я допиша в първата. Може ли малко помощ от модератор. И аз си мислех че е "стъпково моторче", но не било. Стъпковото моторче за което говориш е някаде отзад и отдолу на този отвор.Това било Датчик за положение на дроселова клапа (TPS) (дали дроселовота клапа е отворена или не).Поне така ми казаха и тотално ме объркаха. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Това, което си го показал е TPS датчик за положението на дросела, ако е въртяно, ще е мудна колата, но толкова голям разход едва ли ще имаш... по-вероятно е да имаш освен това и други, не както трябва неща и съвкупността от тези неща дава лошия резултат... що се касае да TPS-а, той трябва да дава от 490 до 600 мВолта напрежение на празен ход и добре загрял мотор... обикнновенно го нагласям на 520-560 мВолта........Някой беше споменал че са клапани, на този мотор са хидравлични повдигачите... ако при тях има нещо, то трябва да тропат, ако потропват, тогава е възможно да имаш повишено наличие на въглеводороди в изгорелите газове, а това води и до повишен разход... не даваш необходимата информация за да се определи от какво може да е повишения разход но и няма как да я дадеш, тъй като няма как да замериш газовете без стенд и апаратура............ Възможно е и да имаш проблем с ремъка, който може да е прескочил 1 зъб или да е неправилно зацепен......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maxtop Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 TPS дава информация постоянно в какво положение е дросел клапата- колко газ си подал. Ако не е нагласена правилно, няма да работи правилно двигателя. Затова ни кажи как работи автомобила на празен ход и въобще. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti6o_20 Публикувано 3 март 2009 Автор Сподели Публикувано 3 март 2009 На празен ход оборотите са около 800. Утре ще я закача на някакъв компютър и ще поискам да ми изкара бележка с грешките, ако има такива.А за хидравличния повдигач мисля че има проблем, защото когато колата е студена се чува и като загрее спира да се чува.Аз и много не му разбирам, защото ми е първа кола. Днес ми направи и някакъв номер, като подам газ малко над 5000 оборота започва да прекъсва. Преди го нямаше тоя проблем.Също така и не винаги се проявява. Днес му беше за първи път това прекъсване. Предния собственик каза, че е ходил да регулират този датчик, защото колата е гаснела и не държи тихи обороти. Сега тихите ги има.Държа в резервоара 15-тина литра или по-малко. Незнам това добре ли е или не е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Здравей, моят Колт е по-слаб от твоя - 16V 113hp. Просто искам да отбележа, че в големи студове, а и аз карам около 4 км. до работа и още толкова навръщане, разхода на гориво ми варира от 9 до 12л./100. Когато се постопли се усеща осезаема ралика. А. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ти от къде зареждаш бензин??? Аз преди едан седмица се бях шашнал и търсех майстори да ми гледат колата заради разход 15/100 км.Оказа се ,че на бензиностанцията където винаги съм зареждал и не съм имал проблем почнаха да лъжат с количеството.Става въпрос за бензиностанция Петрол срещу Пикадили-Практикер на изхода на Варна.Майка ми също пострада от тях с разход 9/100 при неин нормален 6/100 и затова заредих от ЕКО и разхода ми веднага падна. Провери го като вариант.Аз си мислех, че е невъзможно ама на.... Поздрави от Варна Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Не мога да изразя компетентно мнение, но това е ненормално завишен разход! Просто дори комично :icon_crying: Това да не е някакъв Little Hummer ? Все си мисля, че моят ,, фургон " нищо, че е само 116к.с би следвало да гори повече от тези колтове, но той зимата над 9-10 не минава и то при яко ръчкане.Очаквах, че Mitsubishi Colt е икономична и практична кола, но след оплакванията на колегите оставам с убеждението само за второто. Това ми напомня за една подобна по разход кола Opel Corsa 1.2 - на един приятел, която зимата си му бараше по 14 на 100км бензинец. И се оказа, че повечето такива коли от тази марка с този двигател са си с този разход. Не знам, колега все пак ти пожелавам нещата да се управят и да забравиш за грижите си и просто да се отдадеш на удоволствия с този прекрасен на външен вид автомобил. Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alias Публикувано 4 март 2009 Сподели Публикувано 4 март 2009 Здравей, моят Колт е по-слаб от твоя - 16V 113hp. Просто искам да отбележа, че в големи студове, а и аз карам около 4 км. до работа и още толкова навръщане, разхода на гориво ми варира от 9 до 12л./100. Когато се постопли се усеща осезаема ралика. А. Все едно говориш за моя! Само дето аз му сложих газ и показателите са същите...но като се стопли и пусна климатика пак вдига разхода... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 4 март 2009 Сподели Публикувано 4 март 2009 Хора до скоро имах такъв колт 1.8 ГТИ 140 кс. Тази кола в града е давала максимум 12/100 и то при пълна ръчка! Иначе нормалния разход за нея е 10/100 при спокойно каранеПич, ако имаш въпроси питай! Познавам тази кола до болка :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Downhill Публикувано 4 март 2009 Сподели Публикувано 4 март 2009 Здравейте колеги, и моя colt 1,6 glxi има същия проблем?!Колата я купих точно преди една година и всичко и беше ОК, разход 7-8 градско и под 7 извън градско, но от началото на зимните студове разходът ми постепенно се покачи - сега около 20/100 :icon_censored: И аз сменях масла, филтри и крайно гърне и нищо не се промени. Нямам нерви вече :mad: Остана ремъците и горивния филтър да сменя, но не вярвам да има ефект.Аз съм от Силистра, а там няма свестен майстор, всеки вика донеси я и като видят че е Японец и вдигат ръце.Направо незнам какво да правя, а не искам да я продавам, и дори и исках не мога да набутам някой с такъв бирник.Ако някой знае някой каде има сервиз във Варна или Русе ще съм му много благодарен ако каже :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ti6o_20 Публикувано 4 март 2009 Автор Сподели Публикувано 4 март 2009 Последната новост покрай мен е че може дебитомера да ми прави проблеми.Събота ще я закарам да го почистят с нещо и да видим дали ще има ефект. Ако има ще си купя нов.Ще пиша какво е станало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maxtop Публикувано 4 март 2009 Сподели Публикувано 4 март 2009 А попита ли за цената . Тя е доста страшна. Потърси ме на скаипа , ако мога с нещо да съм ти полезен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.