Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Мултинавигационна система за Outlander/pajero


Препоръчано мнение

Здравейте почитатели и собственици на Митцубиши /Аутландери,

 

Днес се регистрирах и аз за този форум.

 

От месец 11.2008 имам Outlander 2.2 DI-D, Instyle+, т.е. с всички екстри, вкл. мултинавигационна система. Когато я взехме (колите са 3 и са служебни), ни казаха че няма карта на България, но скоро ще я получат а ние да следим. Когато купуваш тази екстра за (мисля доста над 3000лв), естествено е да си мислиш, че картата а'приори влиза в цената (или ако я имаха, щяха да ми продадат системата без карта - ? абсурд.

преди около месец бях в БС за контролен преглед на 1000 км и питах за картата. Отговорът беше, че срещу заплащане (540 лв) ще ми направят ъпгрейт и той ще бъде за 17% от БГ. Когато отида за следващ ъпгрейт, например до 40% пак ще си плащам !

Бях бесен и скоро написах остро протестно писмо до дилъра Йошида (иначе много точно момче изглеждаше), с копие до фирмата им. Заканих се, че ще отнеса въпроса в Мицубиши Европа. Не вярвам, че в Холандия например ще накарат собственика платил за тази система да плаща допълнително за картата на Бенелюкс например, както и да му дадат ръководство на руски език например, но не и на фламандски!? Това е абсурдно и го написах.

Но 1 седмица след това в отговора ....шефът на дилърския отдел ми отговори официално ... но отрицателно. Пише колко сме велики, бла...бла..., но нямам право да се жалвам, това било практика, навсякъде софтуера бил защитен с авторски права и т.н. бла-бла... (ако го намеря и успея ще прикача файла с неговия отговор).

Четох сред другите теми, че и други като нас се жалват и псуват по въпроса. Не искат да плащат такава цена и с право!

Апелирам да си търсим правата !!!

Ако има някой с добър английски, моля да пише на адрес: office@bulprofor.org за да му дам БГ текст на писмото до фирмата в Холандия, трябва да се жалваме там, а ако трябва и в Япония!

 

Чакам коментари!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хмммм, логично е картата да се продава отделно, все пак се изискват сериозни средства да се направи добра карта, но и цената трябва да е различна ~100 лв. Иначе за 540 лв. си взимаш един Гармин или друг GPS навигатор, с картата на Сабин и имаш безплатен ъпдейт за една година, и мнооого по-добро покритие на страната от тези 17%.

 

Пожелавам ти успех в начинанието!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Жалването нищо няма да помогне, такава е фирмената политика. Може би ако се жалвате чак в Япония може да има някакъв смисъл и да ви направят първия ъпдейт безплатен.

 

Най-добре е да се жалвате на комисията за защита на потребителите, че сте платили за непотребно устройство, което не функционира правилно на територията на България и те да задействат нещата.

Най-добре ще стане ако ги задължат да продават екстрата "навигационна система", заедно с картата на страната в която се продава, ако няма възможност - право на един безплатен ъпдейт. Ако направите нещо изчакайте поне докато покритието стане някъде 45-50%...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако има някой с добър английски, моля да пише на адрес: office@bulprofor.org за да му дам БГ текст на писмото до фирмата в Холандия, трябва да се жалваме там, а ако трябва и в Япония!

 

Колега, нямам такава система на колата и реално няма да имам никаква полза, но мисля, че си прав.

 

Ако искаш, прати ми на лично съобщение текста на писмото ти на български, за да ти го върна преведен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Настоявайте че първата карта на страната от която е купена колата трябва да е безплатна, защото са ви продали колата реално без карта, и че ако се наложи ще се обърнете към организации защитаващи потребителите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото ми е известно тази карта се ползва от още няколко марки и въпросът е кой я изготвя?

Ако е някой извън БС ако щете и до луна писма да пращате пак няма да ви я ъпдейтнат безплатно.

А и писмо до комисията по защита на потребителите, няма как да помогне, защото БС са си написали, че това е DVD, навигация и камера за паркиране така че .....

 

За мен картата трябва да се заплаща, но на разумна цена.

 

 

ПП: Принципно 540 лева не са много обаче обема трябваше да бъде 70 - 80% с детайлни малки градове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПП: Принципно 540 лева не са много обаче обема трябваше да бъде 70 - 80% с детайлни малки градове.

 

540 лв. са безумно много за карта на България със 17% покритие. Супер подробната гарминска карта на Team OFFRM е ако не се лъжа 120 лв. и включва 4 безплатни ъпгрейда годишно. Оригиналната Гарминска карта на цяла Европа е безплатна при закупуване на уред на Гармин и включва, доколкото си спомням 1 год. безплатен ъпдейт. А един среден клас Гармин като nuvi 250w например струва около 400 лв. и е много далеч от цитираните 3к.

 

Според мен в случая БС процедират по болезнено познатия ни начин на монополиста - каквато цена ти определим ние. Същото и като OBD "тунинг"-а на софтуера на двигателя - на всяко друго място могат да ти го направят за три пъти по-малко пари, но гаранцията ти пада...затова си принуден, ако желаеш подобно нещо да си го направиш за 3 хиляди в БС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

540 лв. са безумно много за карта на България със 17% покритие. Супер подробната гарминска карта на Team OFFRM е ако не се лъжа 120 лв. и включва 4 безплатни ъпгрейда годишно. Оригиналната Гарминска карта на цяла Европа е безплатна при закупуване на уред на Гармин и включва, доколкото си спомням 1 год. безплатен ъпдейт. А един среден клас Гармин като nuvi 250w например струва около 400 лв. и е много далеч от цитираните 3к.

 

:)

Май нещо не можем да се разберем :D нали и аз казвам, че 540 лева са много за 17%. Ако беше 70 - 80% с подробни малко градове - ДА и на фона на цената на колата не се много щом можеш да си я купиш можеш и картата да си платиш.

Картата на Сабин отначало беше към 220 - 250 лева сега май е към 70 лева и след последния ъпдейт е много добра, но това е друга тема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:)

Май нещо не можем да се разберем :D нали и аз казвам, че 540 лева са много за 17%. Ако беше 70 - 80% ДА и на фона на цената на колата не се много щом можеш да си я купиш можеш и картата да си платиш.

Картата на Сабин отначало беше към 220 - 250 лева сега май е към 70 лева и след последния ъпдейт е много добра, но това е друга тема.

 

Явно не съм те разбрал.

Не споря, че 540 лв. като абсолютна стойност не са много и е логично да можем да ги дадем, след като сме си купили коли за по 60к. Но в случая, според мен, въпросът е принципен.

А и не съм съгласен с теб, че дилърите би следвало да изхождат от тази максима - че щом можеш да си купиш колата, можеш да да дадеш и 500 лв. за нещо, което струва 100. На този принцип, би трябвало същата карта, ако си я купиш за да я инсталираш на Лансър, да струва 2/3 от 540 лв. ;)

 

Нека колегата да ми прати писмото да му го преведа - поне ще видим какво мислят в Япония по въпроса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук на острова ги продават с карта на западна Европа, за ъпдейтите незнам.

Картите са на NAVITEQ и имат що-годе добра карта за БГ (над 17%), но преди това минават през :mitsu-smiley: и вероятно от това е забавянето

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навигацията не струва 3000 лв+. Тя е част от ситемата, където има доста други джаджи освен навигацията. Картата на навигацията върви с покупката на системата, за съжаление без България, която ни интересува. Ъпдейта е платен и в Европа и в САЩ. Явно политика на фирмата (Митцубиши). Сумата от 540 лв. е много за ъпдейта, който се предлага (той включва не само България). Ако влезете в международния форум на Митцубиши, ще видите, че същите проблеми вълнуват съфорумците - високата цена на ъпдейта.

 

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейта е платен и в Европа и в САЩ. Явно политика на фирмата (Митцубиши). Сумата от 540 лв. е много за ъпдейта, който се предлага (той включва не само България). Ако влезете в международния форум на Митцубиши, ще видите, че същите проблеми вълнуват съфорумците - високата цена на ъпдейта.

 

Успех!

 

А Мицубиши дали случайно са се огледали какво се случва с останалите производители на автомобили...GM затварят цели заводи...струва ми се, че при сегашните пазарни условия подобно отношение към клиентите е меко казано неадекватно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...струва ми се, че при сегашните пазарни условия подобно отношение към клиентите е меко казано неадекватно...
Колега, при закупуването на автомобил се прави договор за покупко-продажба или най-малкото протокол, какво се предава на клиента. Най-вероятно колата е закупена 'както е' без допълнителни уговорки. Ако има клауза 'всички бъдещи подобрения на софтуера се инсталират безплатно', мисля има за какво да страдате. Ако няма такова нещо, значи се действа по подразбиране, подобренията се заплащат. В цял свят е така, единствено при recall кампании, защото има някакъв проблем, ъпдейтването на софтуера е без пари.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако има клауза 'всички бъдещи подобрения на софтуера се инсталират безплатно', мисля има за какво да страдате. Ако няма такова нещо, значи се действа по подразбиране, подобренията се заплащат. В цял свят е така, единствено при recall кампании, защото има някакъв проблем, ъпдейтването на софтуера е без пари.

 

Аз като цяло не страдам за нищо, тъй като както още в първия ми пост писах, нямам вградена навигация.

Едва ли има клауза 'всички бъдещи подобрения на софтуера се инсталират безплатно'. Но със сигурност няма и клауза "купувачът ще закупи следващия си автомобил от същия производител". Това, което мисля е, че Мицубиши не са сред първенците по продажби в България, а май и в световен мащаб продажбите им падат, както на всички останали производители и поради това всеки доволен клиент би трябвало да им е ценен в средносрочен план, тъй като е много вероятно доволният клиент в рамките на 3 до 5 години да повтори с покупка на кола от същата марка. А в търговията, мисля и в търговията на автомобили, клиентите ако трябва се плацикат и се глезят с дреболийки, за да бъдат доволни. Не всичко се постига с бляскав шоурум, добра сервизна база, приличен уебсайт и малко реклама по БТВ.

 

Когато правех избора между Аутлендър и РАВ4, това, което ме отказа от тойотата не бяха нито сравнителните тестове в Аутобилд, Ауто Мотор Унд Шпорт или десетките видеота на ревюта на двете коли, които изгледах в You Tube и всички сайтове за автомобили. Още по-малко пък пробното шофиране на автомобилите, защото кой знае каква разлика не открих. Това, което ме отказа от РАВ4 беше опитът с колата на жена ми и ТМ Ауто, понастоящем Тойота Балканс. Отказа ме това че Тойота продават аксесоарите си на безумни цени - за справка - пепелник (само пепелник, без запалка - 290 лв.) Същото нещо, но със запалка, задено с монтажа, за аутлендъра струва 130. Отказа ме това, че в шоурума им всичко се води "екстра" - вкл. тасовете, секретните болтове и велурените стелки, а в сервиза им всичко се води "извънгаранционен проблем" (някой да е чувал за нарушено уплътнение стъклото на задна врата, поради неправилна употреба"? Аз лично не знам как мога да си затворя или отворя прозореца правилно или неправилно...) Отказа ме това, че за доставка на една елементарна част се чака с месеци, също както и за влизане в сервиза им. Знам, че нито Тойота са фалирали, заради това, че не съм си купил кола от тях, нито пък Мицубиши ще вдигнат тържество, заради това, че съм си дал парите за кола, произведена от тях, но фактът си е факт - избрах Мицубишито не заради някакви кой знае какви преимущества, които съм намерил в него като кола, а защото се надявах Балканстар да ми предложат нещо по-добро като обслужване. И предполагам, че не съм единственият.

 

До момента аз лично нямам разочарование от БС като дилър. Все пак още съм на 10к километра, не съм ходил за смени на масла и др. подобни, както и да чукна на дърво не съм имал сериозни проблеми с колата, при които да е била нужна реакция от сервиза, но чета мнения на колеги, които поради една или друга причина не са доволни, смятам че са прави и си изразявам мнението.

 

Айде стига толкова, че постът стана твърде дълъг и ще взема да се изявявя, като най-големия дървен философ във форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... А в търговията, мисля и в търговията на автомобили, клиентите ако трябва се плацикат и се глезят с дреболийки, за да бъдат доволни...
Не трябва да бъркаш 'дреболийки' с извършване на платени услуги. Ако Митсубиши заплащат на трета страна за извършване на редовните модификации на навигационната система, те трябва да си избият тези пари от клиента. Още повече, че практиката на конкурентите им също е такава, т.е. нищо не ги поставя в по-необлагодетелствена позиция.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да бъркаш 'дреболийки' с извършване на платени услуги.

 

Колега, ъпдейтът на NAVTEQ за Европа за клиенти, които ползват афтърмаркет монтирани навигации струва 99 евро. Цена за краен клиент. Мога само да предполагам каква е офертата за голям корпоративен клиент като Mitsubishi Motors. Ето линкче - http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP...igationMenu=YES

 

Цената, на която Mitsubishi Motors иска да продаде същото това нещо на своите клиенти е 276 евро.

 

А иначе с теб спорим за конкретна маркетингова политика на една огромна компания, което като цяло е безсмислено, защото тя не зависи нито от мен, нито от теб. Естествено и аз и ти можем да извадим аргументи в полза на едното или другото виждане и всяко има и ползи и минуси за производителя...всичко е въпрос на гледна точка и цели на този, който определя политиката.

 

Между другото NAVTEQ картите за БМВ, включително и с покритие на България отдавна се подмятат free из нета :icon_shh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ъпдейтът на NAVTEQ за Европа за клиенти, които ползват афтърмаркет монтирани навигации струва 99 евро. Цена за краен клиент. ...Между другото NAVTEQ картите за БМВ, включително и с покритие на България отдавна се подмятат free из нета
Предполагам си забелязал, че България не е отбелязана на тази карта.

Прав си, че е безсмислено да спорим за неща извън нашия контрол, няколко човека могат да си 'разделят' тези 276 евро и ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е с карта на NAVTEQ, а само ползва информация от NAVTEQ и е доработена от :mitsu-smiley: и за това цената е такава.

P.S. Има и други варианти за сдобиване с картата, малко незаконни, но вероятно напълно приложими...

 

няколко човека могат да си 'разделят' тези 276 евро и ....

 

Тая карта струва толкова, за да ви я качат и право да я позлвате, тя остава собственост на :mitsu-smiley: (както повечето софтуер), диск вероятно няма да ви дадат. Може да се прочете, но устройството ще е защитено от неоторизирано четене/свързване, както и самата карта...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си забелязал, че България не е отбелязана на тази карта.

Напротив, отбелязана е.

Щракни на табчето "IN THE BOX" като ти се отвори линка и ще ти изкара списък на покритите страни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Nokia Maps официалните версии на GARMIN използват информация от NAVTEQ (сега собственост на Nokia), както и част от Google Maps. По Nokia Maps може да съдите за следващия ъпдейт какво ще представлява, ако и :mitsu-smiley: ги ползват.

Според мен изчакайте втория ъпдейт, тогава някой да се жертва и после да се правят опити да се чете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, отбелязана е. Щракни на табчето "IN THE BOX" като ти се отвори линка и ще ти изкара списък на покритите страни.
Вярно, извинявай. Аз гледах само силуета на картите и България не е там :icon_crying:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ъпдейтът на NAVTEQ за Европа за клиенти, които ползват афтърмаркет монтирани навигации струва 99 евро. Цена за краен клиент. Мога само да предполагам каква е офертата за голям корпоративен клиент като Mitsubishi Motors. Ето линкче - http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP...igationMenu=YES

 

Колега, тази карта (за 99 ?) е за DVD VDO Dayton, т.е. не съвсем коректно да се каже, че NAVTEQ продава карта за тези пари. NAVTEQ, както и няколко други компании, например, Teleatlas, до колкото знам и българската Domino правят картов материал. Този материал, грубо казано, са изходнни данни (Poligon Raw Data) в техен си формат. Производител на навигации купува този картов материал от съответните производители и го конвертира към негов си софтуер. По линка е картов материал от NAVTEQ закупен от VDO и конвертиран във формата VDO DAYTONE DVD. Освен този формат VDO предлага и DAYTON CD, което е друг формат и е на друга цена - пак определена от VDO Siemens, не от NAVTEQ.

 

Картите за BMW, които има free в мрежата, е нищо друго освен VDO Dayton CD/DVD дискове, възможно че и тези, които се цитират по-горе. Логично е, че цената на тези дискове е по-низка от апдейта на Mitsubishi, тъй като VDO/Siemens Daytone се използва от много повече производители: Peugeot, Citroen, Fiat, BMW и още доста други. Същото става и с Garmin. В случая с Mitsu те купуват картов материал от Navteq и го адаптират към техен софтуер, писан от дъщерна компания, която произвежда MMCS. Съответно формата е друг и няма толкова масови продажби на тази "адаптирана версия", съответно и цената е по-висока.

 

В нашия случай виждам няколко решения. Диска от MMCS се отключва и може да бъде клониран на обикновен комюптър. Това ще рече, ако един закупи този апдейт (или се намери някой желаещ с Mitsu/Pajero 2009 - където има такива карти фабрично) - HDD може да се клонира и всеки да има такава карта.

 

Другия вариант, да се намери специалист (със сигурност има такива), който ще "разглоби" формата на Mitsu и ще конвертира някои от достъпните картите, да речем Garmin към формата на Mitsu. Така ще имаме доста по-подробна карта от предлаганата официално от Mitsu. Знам, че преди VDO да пуснат официална карта за Dayton която включва България, имаше такива конвертирани ръчно от Garmin и работеше с VDO Dayton навигации.

 

 

Няма гаранция, че следващия апдейт от Mitsu ще включва много повече. Сегашния апдейт Mitsu (2009) базиран върху NAVTEQ 2007, а след това NAVTEQ пуснаха още 2 апдейта през 2008 - т.е. има известно закъснение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Колега, радвам се, че сред нас има човек със сериозни познания в тази област.

Не съм знаел повечето от нещата, за които си писал.

 

Ще може ли само да поясниш какво означава MMCS и това клониране, за което казваш - означава ли, че на другата кола трябва да се подмени изцяло софтуера с този от първата, на която е инсталирана картата на навигацията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще може ли само да поясниш какво означава MMCS и това клониране, за което казваш - означава ли, че на другата кола трябва да се подмени изцяло софтуера с този от първата, на която е инсталирана картата на навигацията.

 

C удоволствие. MMCS е навигацията на Mitsubishi, идва от Mitsubishi Multi Communication System. Всъщност това е компютър, който работи с Windows CE. Произвежда се от MELCO (Mitsubishi Electronic Company), те пишат и софтуер за него. Дискът (30 GB за MY < 2009 и 40 GB за MY 2009) може да се извади без да се налага да се изважда целия "компютър", само ако се извади пластмасовата "запушалка" под екрана. След това с един преходник 2,5" -> USB диска може да се закачи към компютъра през USB и да се "анлокне" (т.е. да може да се чете като файлова система). Съответно, ако някой има диск с тези карти - те просто могат да се "клонират" на друг диск по същия начин. Но това ще подмени целия софтуер на MMCS, така е.

 

Не съм го правил наживо (малко ме е страх ;-)), но в интернет намерих доста информация относно тази процедура. Тук има подробности и процедурата в детайли.

 

Също така има патч за отключване на "DVD in Motion", който може да се сложи без да се налага физическа намеса в устройството - тогава може да се гледа DVD в движение. ;-)

 

Някои хора сменят дискове с по-големи, да събират повече MP3-ки, т.е. примерно 120 GB диск вместо 30 GB. Но тъй като няма начин да копираш MP3 от CD на диска, бая играчка ще падне да ги напълниш тези 120 GB през Audio CD.

 

Надявам се, някой ден ще се намери начин да се пускат и собствени приложения на този WinCE - например, iGO 8 :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Надявам се, някой ден ще се намери начин да се пускат и собствени приложения на този WinCE - например, iGO 8
Не мисля че това е голям проблем. Аз съм инсталирал ТомТом на Medion PNA (WinCE 4.2), мога да изровя необходимия patch отнякъде.

П.П. Всъщност личното ми мнение е, че навигациите за кола винаги изостават с обновяването и е много по-добре някакво такова решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...