miroman Публикувано 7 февруари 2009 Сподели Публикувано 7 февруари 2009 Споделете впечатления... :icon_clap: Колега, използвай главните букви! Цифрата "4" не е буква!Модератор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go6oel Публикувано 7 февруари 2009 Сподели Публикувано 7 февруари 2009 Имам Шкода Фабия с климатик и Аутлендър с климатроник.При Фабията се регулира ръчно температурата и скоростта на вентилатора, както и през кои отвори да духа. Също така мисля, че може само да охлажда.При Аутлендъра ръчно си нагласяш температурата и оттам насетне компютъра в зависимост от външната температура и темпуратурата в купето, управлява скоростта на вентилатора, през кои отвори да духа, така че възможно най-комфортно да постигне зададената температура. Не зная дали топлото е от клима или от двигателя, т.е. откъде го взима.Например при нагласена температура над 22 градуса духа през отворите в краката и тези за стъклата, под 22 градуса (охлаждане) духа през отворите за купето. В ръковоството е обяснено по-подробно. Дано не съм се изложил много с тези обяснения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go6oel Публикувано 7 февруари 2009 Сподели Публикувано 7 февруари 2009 Забравих да добавя, че при Аутлендъра всичко това се прави когато врътките са на автоматичен режим, иначе ти можеш сам да нагласиш параметрите както и да изключиш клима. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 8 февруари 2009 Сподели Публикувано 8 февруари 2009 Климатроника позволява автоматично зададена от водача температура и по-прецизната и настройка. Обикновено е с дигитален дисплей . В зависимост от броя на зоните (от 1 до 4) позволява и индивидуален температурен контрол за пътниците. Всъщност е електронно управляван климатик. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miroman Публикувано 8 февруари 2009 Автор Сподели Публикувано 8 февруари 2009 Климатроника позволява автоматично зададена от водача температура и по-прецизната и настройка. Обикновено е с дигитален дисплей . В зависимост от броя на зоните (от 1 до 4) позволява и индивидуален температурен контрол за пътниците. Всъщност е електронно управляван климатик. А дали зимата парното товари мотора - за климатроника говоря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go6oel Публикувано 10 февруари 2009 Сподели Публикувано 10 февруари 2009 Когато сутрин стартирам двигателя (засега това се е случвало само през зимата) гледам да няма включени излишни ел. консуматори. Щом включа климатроника на "auto" оборотите на двигателя се увеличават между 1000 и 1250 min-1. Превключвам на най-ниската скорост на вентилатора оборотите се нормализират (750-800) и след това отново отскачат до 1000 (1250) и така докато загрее двигателя (от 5 до 10 км градско зимата).Почти не изключвам климатроника само си донагласям температурата между 22 и 27 градуса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miroman Публикувано 10 февруари 2009 Автор Сподели Публикувано 10 февруари 2009 Когато сутрин стартирам двигателя (засега това се е случвало само през зимата) гледам да няма включени излишни ел. консуматори. Щом включа климатроника на "auto" оборотите на двигателя се увеличават между 1000 и 1250 min-1. Превключвам на най-ниската скорост на вентилатора оборотите се нормализират (750-800) и след това отново отскачат до 1000 (1250) и така докато загрее двигателя (от 5 до 10 км градско зимата).Почти не изключвам климатроника само си донагласям температурата между 22 и 27 градуса.А след колко време духа топло? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mihail Varbanov Публикувано 13 февруари 2009 Сподели Публикувано 13 февруари 2009 А след колко време духа топло? Топлото започва да идва след 5-6 мин, отначало съвсем плахо, като постепенно се засилва. След може би 10-15 мин си влиза напълно в работен режим. Не съм се задълбочавал в проучвания, но според мен топлото си идва от двигателя, а не от климатроника. Аз от кола без каквато и да е климатична инсталация се прехвърлих на Outlander с климатроник (или както по-точно го наричат – автоматичн климатик, не знам дали има някаква разлика с климатроник). За разликите между климатроника и климатика в режим на охлаждане нямам впечатления, тъй като не съм карал с кола с климатик. Към климатроника нямам забележки – започва да си охлажда веднага, не духа много студено което евентуално да те простуди. По отношение на отоплението обаче, да си го кажа направо – на старата кола (Peugeot 605) си беше няколко класи по по-добро. И двете коли започват да топлят след като загрее двигателя. При Пежото, при нагласени температура и скорост на вентилатора се получаваше константен приток на въздух с фиксирана температура. При Outlander-а системата нещо се прави на много интелигентна! В началото започва да си духа горещ въздух (добре!), обаче след някакъв момент като прецени, че вече е постигнала желаната температура (обикновено е настроена на 22º-24ºC), започва да смесва въздуха с по-студен. В резултат на което, в някакъв момент констатирам, че вече ми става студено, а от климатроника си духа леко хладен въздух. Увеличвам градусите на клиатроника, той се стяга и започва да си духа по-топъл въздух, след което ми става горещо, следва намаляване на температурата, и т.н. до безкрай. Просто няма начин да накараш това устройство да изкарва въздух с фиксирана температура - изходната му температура е фукнция от температуата в колата, май на тази извън колата и не знам още на какво. Но не се отчайвам – все ще му намеря цаката на този климатроник някой ден . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 13 февруари 2009 Сподели Публикувано 13 февруари 2009 Щом включа климатроника на "auto" оборотите на двигателя се увеличават между 1000 и 1250 min-1. Компресора на климатика пуснат ли е през това време? Ако е с дисплей се появява една звездичка, когато върти. Но не се отчайвам – все ще му намеря цаката на този климатроник някой ден Може някой датчик да е заминал. В раздела за Галант имаше тема по въпроса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 14 февруари 2009 Сподели Публикувано 14 февруари 2009 Топлото започва да идва след 5-6 мин, отначало съвсем плахо, като постепенно се засилва. След може би 10-15 мин си влиза напълно в работен режим. Не съм се задълбочавал в проучвания, но според мен топлото си идва от двигателя, а не от климатроника. Аз от кола без каквато и да е климатична инсталация се прехвърлих на Outlander с климатроник (или както по-точно го наричат – автоматичн климатик, не знам дали има някаква разлика с климатроник). За разликите между климатроника и климатика в режим на охлаждане нямам впечатления, тъй като не съм карал с кола с климатик. Към климатроника нямам забележки – започва да си охлажда веднага, не духа много студено което евентуално да те простуди. По отношение на отоплението обаче, да си го кажа направо – на старата кола (Peugeot 605) си беше няколко класи по по-добро. И двете коли започват да топлят след като загрее двигателя. При Пежото, при нагласени температура и скорост на вентилатора се получаваше константен приток на въздух с фиксирана температура. При Outlander-а системата нещо се прави на много интелигентна! В началото започва да си духа горещ въздух (добре!), обаче след някакъв момент като прецени, че вече е постигнала желаната температура (обикновено е настроена на 22º-24ºC), започва да смесва въздуха с по-студен. В резултат на което, в някакъв момент констатирам, че вече ми става студено, а от климатроника си духа леко хладен въздух. Увеличвам градусите на клиатроника, той се стяга и започва да си духа по-топъл въздух, след което ми става горещо, следва намаляване на температурата, и т.н. до безкрай. Просто няма начин да накараш това устройство да изкарва въздух с фиксирана температура - изходната му температура е фукнция от температуата в колата, май на тази извън колата и не знам още на какво. Но не се отчайвам – все ще му намеря цаката на този климатроник някой ден . :D :D Значи колегата е с Паджеро и там нещата не знам, как са но при Outlander-a в момента в който запалиш, дори на вън да е -20 започва да духа топло, това разбира се ако ползваш компресора на климатика. Ако ползваш двигателя ти трябват към 5 мин. това е за дизела. Колега увеличи температурата на 28 - 30 градуса и проблема би следвало да изчезне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miroman Публикувано 15 февруари 2009 Автор Сподели Публикувано 15 февруари 2009 :D :D Значи колегата е с Паджеро и там нещата не знам, как са но при Outlander-a в момента в който запалиш, дори на вън да е -20 започва да духа топло, това разбира се ако ползваш компресора на климатика. Ако ползваш двигателя ти трябват към 5 мин. това е за дизела. Колега, увеличи температурата на 28 - 30 градуса и проблема би следвало да изчезне.А какво ти изписва на дисплея като ползваш компресора на климатика? А има и едно като реотан копче, знаеш ли за какво е? А функцията ЕКО и Ауто? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 февруари 2009 Сподели Публикувано 15 февруари 2009 дори на вън да е -20 започва да духа топло, това разбира се ако ползваш компресора на климатика Компресора на климатика няма нищо общо в случая. Той се включва за да работят духалките с постоянна температура.Тези с дизелов мотор може да имат печка и за това... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miroman Публикувано 15 февруари 2009 Автор Сподели Публикувано 15 февруари 2009 Компресора на климатика няма нищо общо в случая. Той се включва за да работят духалките с постоянна температура.Тези с дизелов мотор може да имат печка и за това...Aа, сега те разбрах, знам че са скъпи ако ги нямаш фабрично, моята май няма((( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
str_ssi Публикувано 8 февруари 2013 Сподели Публикувано 8 февруари 2013 Климатик - Климатроник са едно и също нещо с една малка подробност. Климатроника има датчици за температурата , а климатика го пускаш когато ти е топло и го спираш когато истинеш, след 2 мин. го пускаш пак , и тай докато си отвориш прозореца.НО нито климатика , нито климатроника топлят. Топлото идва от парното на автомобила по същия начин с датчици за регулиране на температурата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.