Премини към съдържание

Разлики между климатик и климатроник


Препоръчано мнение

Имам Шкода Фабия с климатик и Аутлендър с климатроник.

При Фабията се регулира ръчно температурата и скоростта на вентилатора, както и през кои отвори да духа. Също така мисля, че може само да охлажда.

При Аутлендъра ръчно си нагласяш температурата и оттам насетне компютъра в зависимост от външната температура и темпуратурата в купето, управлява скоростта на вентилатора, през кои отвори да духа, така че възможно най-комфортно да постигне зададената температура. Не зная дали топлото е от клима или от двигателя, т.е. откъде го взима.

Например при нагласена температура над 22 градуса духа през отворите в краката и тези за стъклата, под 22 градуса (охлаждане) духа през отворите за купето. В ръковоството е обяснено по-подробно. Дано не съм се изложил много с тези обяснения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да добавя, че при Аутлендъра всичко това се прави когато врътките са на автоматичен режим, иначе ти можеш сам да нагласиш параметрите както и да изключиш клима.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Климатроника позволява автоматично зададена от водача температура и по-прецизната и настройка. Обикновено е с дигитален дисплей . В зависимост от броя на зоните (от 1 до 4) позволява и индивидуален температурен контрол за пътниците. Всъщност е електронно управляван климатик.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Климатроника позволява автоматично зададена от водача температура и по-прецизната и настройка. Обикновено е с дигитален дисплей . В зависимост от броя на зоните (от 1 до 4) позволява и индивидуален температурен контрол за пътниците. Всъщност е електронно управляван климатик.

 

А дали зимата парното товари мотора - за климатроника говоря :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато сутрин стартирам двигателя (засега това се е случвало само през зимата) гледам да няма включени излишни ел. консуматори. Щом включа климатроника на "auto" оборотите на двигателя се увеличават между 1000 и 1250 min-1. Превключвам на най-ниската скорост на вентилатора оборотите се нормализират (750-800) и след това отново отскачат до 1000 (1250) и така докато загрее двигателя (от 5 до 10 км градско зимата).

Почти не изключвам климатроника само си донагласям температурата между 22 и 27 градуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато сутрин стартирам двигателя (засега това се е случвало само през зимата) гледам да няма включени излишни ел. консуматори. Щом включа климатроника на "auto" оборотите на двигателя се увеличават между 1000 и 1250 min-1. Превключвам на най-ниската скорост на вентилатора оборотите се нормализират (750-800) и след това отново отскачат до 1000 (1250) и така докато загрее двигателя (от 5 до 10 км градско зимата).

Почти не изключвам климатроника само си донагласям температурата между 22 и 27 градуса.

А след колко време духа топло?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А след колко време духа топло?

 

Топлото започва да идва след 5-6 мин, отначало съвсем плахо, като постепенно се засилва. След може би 10-15 мин си влиза напълно в работен режим. Не съм се задълбочавал в проучвания, но според мен топлото си идва от двигателя, а не от климатроника.

 

Аз от кола без каквато и да е климатична инсталация се прехвърлих на Outlander с климатроник (или както по-точно го наричат – автоматичн климатик, не знам дали има някаква разлика с климатроник). За разликите между климатроника и климатика в режим на охлаждане нямам впечатления, тъй като не съм карал с кола с климатик. Към климатроника нямам забележки – започва да си охлажда веднага, не духа много студено което евентуално да те простуди.

 

По отношение на отоплението обаче, да си го кажа направо – на старата кола (Peugeot 605) си беше няколко класи по по-добро. И двете коли започват да топлят след като загрее двигателя. При Пежото, при нагласени температура и скорост на вентилатора се получаваше константен приток на въздух с фиксирана температура. При Outlander-а системата нещо се прави на много интелигентна! В началото започва да си духа горещ въздух (добре!), обаче след някакъв момент като прецени, че вече е постигнала желаната температура (обикновено е настроена на 22º-24ºC), започва да смесва въздуха с по-студен. В резултат на което, в някакъв момент констатирам, че вече ми става студено, а от климатроника си духа леко хладен въздух. Увеличвам градусите на клиатроника, той се стяга и започва да си духа по-топъл въздух, след което ми става горещо, следва намаляване на температурата, и т.н. до безкрай. Просто няма начин да накараш това устройство да изкарва въздух с фиксирана температура - изходната му температура е фукнция от температуата в колата, май на тази извън колата и не знам още на какво. Но не се отчайвам – все ще му намеря цаката на този климатроник някой ден :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом включа климатроника на "auto" оборотите на двигателя се увеличават между 1000 и 1250 min-1.

 

Компресора на климатика пуснат ли е през това време? Ако е с дисплей се появява една звездичка, когато върти.

 

Но не се отчайвам – все ще му намеря цаката на този климатроник някой ден

 

Може някой датчик да е заминал. В раздела за Галант имаше тема по въпроса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Топлото започва да идва след 5-6 мин, отначало съвсем плахо, като постепенно се засилва. След може би 10-15 мин си влиза напълно в работен режим. Не съм се задълбочавал в проучвания, но според мен топлото си идва от двигателя, а не от климатроника.

 

Аз от кола без каквато и да е климатична инсталация се прехвърлих на Outlander с климатроник (или както по-точно го наричат – автоматичн климатик, не знам дали има някаква разлика с климатроник). За разликите между климатроника и климатика в режим на охлаждане нямам впечатления, тъй като не съм карал с кола с климатик. Към климатроника нямам забележки – започва да си охлажда веднага, не духа много студено което евентуално да те простуди.

 

По отношение на отоплението обаче, да си го кажа направо – на старата кола (Peugeot 605) си беше няколко класи по по-добро. И двете коли започват да топлят след като загрее двигателя. При Пежото, при нагласени температура и скорост на вентилатора се получаваше константен приток на въздух с фиксирана температура. При Outlander-а системата нещо се прави на много интелигентна! В началото започва да си духа горещ въздух (добре!), обаче след някакъв момент като прецени, че вече е постигнала желаната температура (обикновено е настроена на 22º-24ºC), започва да смесва въздуха с по-студен. В резултат на което, в някакъв момент констатирам, че вече ми става студено, а от климатроника си духа леко хладен въздух. Увеличвам градусите на клиатроника, той се стяга и започва да си духа по-топъл въздух, след което ми става горещо, следва намаляване на температурата, и т.н. до безкрай. Просто няма начин да накараш това устройство да изкарва въздух с фиксирана температура - изходната му температура е фукнция от температуата в колата, май на тази извън колата и не знам още на какво. Но не се отчайвам – все ще му намеря цаката на този климатроник някой ден :).

 

:D :D

Значи колегата е с Паджеро и там нещата не знам, как са но при Outlander-a в момента в който запалиш, дори на вън да е -20 започва да духа топло, това разбира се ако ползваш компресора на климатика. Ако ползваш двигателя ти трябват към 5 мин. това е за дизела.

 

Колега увеличи температурата на 28 - 30 градуса и проблема би следвало да изчезне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D :D

Значи колегата е с Паджеро и там нещата не знам, как са но при Outlander-a в момента в който запалиш, дори на вън да е -20 започва да духа топло, това разбира се ако ползваш компресора на климатика. Ако ползваш двигателя ти трябват към 5 мин. това е за дизела.

 

Колега, увеличи температурата на 28 - 30 градуса и проблема би следвало да изчезне.

А какво ти изписва на дисплея като ползваш компресора на климатика? А има и едно като реотан копче, знаеш ли за какво е? А функцията ЕКО и Ауто?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

дори на вън да е -20 започва да духа топло, това разбира се ако ползваш компресора на климатика

 

Компресора на климатика няма нищо общо в случая. Той се включва за да работят духалките с постоянна температура.

Тези с дизелов мотор може да имат печка и за това...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компресора на климатика няма нищо общо в случая. Той се включва за да работят духалките с постоянна температура.

Тези с дизелов мотор може да имат печка и за това...

Aа, сега те разбрах, знам че са скъпи ако ги нямаш фабрично, моята май няма(((

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Климатик - Климатроник са едно и също нещо с една малка подробност. Климатроника има датчици за температурата , а климатика го пускаш когато ти е топло и го спираш когато истинеш, след 2 мин. го пускаш пак , и тай докато си отвориш прозореца.

НО нито климатика , нито климатроника топлят. Топлото идва от парното на автомобила по същия начин с датчици за регулиране на температурата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...