Премини към съдържание

Диагностичен хардуер+софтуер


Препоръчано мнение

И един въпрос от мене.

как мога да подкарам elm327 bluetooth на митсубиши каризма 1999 1,6 бензин 99кс. ?

пробвах устройството на колата на колегата някакво пежо, сичко 6.

слагам го на каризмата, не ще да светне и не се открива, все едно няма ток за го захрани.

 

извинявам се ако е глупав въпроса.

лек ден и спорен ден на всички.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...
  • Отговори 129
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Имам няколко въпроса относно данните, които излизат на EvoScan:

 

1. Откъде мога да събера информация за нормалните показатели, които ми излизат в таблицата на програма?

Става въпрос за Галант 2.5 V6 160к.с. 2002г.

 

2. Защо не ми прочита разхода на гориво? Ако не се лъжа някой беше казал, че го е прочел.

 

3. Каква е разликата на Coolant Temp и Coolant Temp Scaled?

 

4. Има ли друг важен датчик, който програмата чете, а не съм добавил?

 

Ето какво се вижда в програмата при мен:

 

На празен ход

http://media.snimka.bg/s1/5251/036745753.jpg?r=0

 

При 2500 оборота

http://media.snimka.bg/s1/5251/036745754.jpg?r=0

 

При прочита на грешки

http://media.snimka.bg/s1/5251/036745755.jpg?r=0

 

Кабела, който ползвам е Vag Kkl, като 1-ви крак е даден към маса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравейте, колеги!

Притежавам Мицубиши Спейс стар 1.9 Di-D, 102 к.с., 2004 г. на производство. Неминуемо се заинтересувах от възможностите за диагностика на системите на този прекрасен автомобил. След много четене на темите за дигностика в този и руските форуми стигнах до някои резултати, които искам да споделя с вас.

И така колата има 16-пинова диагностична букса (без допълнителната, бялата с буут пина), т.е. реализирани са протоколите за ОБД2. Най-напред пробвах да диагностицирам по К-линия с ВАГ-ККЛ кабел с Евоскан 2.9 на стандартната за Мицу скорост на порта 15625 бита/с. Резултатът беше постоянно запитване на програмата към ЕКУ-то без никакъв отговор от него. При опит за прочитане на грешките в ЕКУ-то забелязах, че Евоскан-а пробва още по-голяма 62500 бита/с. Реших да проверя дали ако поставя такава скорост ръчно при опитите за извличане на живи данни (логиране) ще се получи нещо. За мое голямо учудване Евоскан-а се подвключи към ЕКУ-то от раз и започна стабилно да бълва данните, които бях задал от избираемите параметри, но нямаха нищо общо с реалните. Някъде четох, че това е възможно да се получи защото алгоритмите за извличане на живи данни от ЕКУ-тата на дизелите са с по-различни формули за изчисляване на извежданите параметри.

Пробвах да чета живи данни със споменатия по-горе кабел и чрез другите програми за Мицу - MTP, OBDTool и др. При MTP връзката с ЕКУ-то след инициализация беше осъществена, но при натискане на бутона "Start Loging" се разпадаше. Променях латентността на виртуалния порт в посока увеличаване или намаляване, но резултата беше нестабилна връзка при логиране. Най-продължително свързване (за около 2-3 сек. логиране) се получаваше при латентност на порта 2 или 4.

Сетих се обаче, че имам блутут ЕЛМ-327 на Konnwey и реших да пробвам дали ще се свърже - да успя (все пак колата е 2004г. и протоколи по ОБД2 стандарта). Програмките, които използвах са Torque 1.18 за андроид и Scanmaster за компютър. Торк-а показва и изчиства грешките, чете живи данни като напрежение на бордовата мрежа, среден разход на гориво, моментен разход на гориво, налягане на въздуха в смукателните колектори, температура на охлаждащата течност, температура на постъпващия в смукателните колектори въздух, обороти на двигателя, натоварване на двигателя, скорост на автомобила по ОБД (по датчика за скорост). Сканмастер-а показа същите параметри, но задължително при сдвояването на ЕЛМ-а с компютъра трябва да се извърши тест за работоспосбност и от самата програма чрез бутончето в опциите й за свързване с диагностичен хардуер.

Предстои ми да пробвам какво ще покажат диагностичните програмки OBDAutoDoctor и ScanXL, които също са предназначени за работа с диагностичен хардуер реализиран на чипове ЕЛМ и ще си допълня поста.

 

Това е за сега от мен колеги. Надявам се да съм ви бил от полза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Здравейте, оглеждам се за диагностика за Грандис, с която освен да чета и трия грешки да мога да си вкарам нови ключове в имобилайзера. Диагностичния софтуер MUT-III е наличен по руските тракери, но за да се свърже с колата иска хардуерен адаптер + драйвер. Свързах се с едно руско гуру, което ме информира, че колата ползва К-линия за комуникация с ЕКУ-то и ще ми трябва оригинален адаптер open port 2.0 на Tactrix:

https://ecutools.eu/chip-tuning/openport-20/

Освен адаптера ще трябва да си купя и пълен драйвер за него:

https://ecutools.eu/diagnosis/driver-mut-3-j2534-full/

Общата сума на софтуерното и хардуерното обеспечение възлиза на 354$.  Не са малко пари за любителски цели. Някой открил е ли е по-евтин вариант за постигане на крайната цел?

Имам mini vci адаптер, който подкарва всички функции на Тойота Техстрийм и работи с к-линията. Вариант е да пробвам с него, но остава да се сдобия с драйвера. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...