nitrox Публикувано 18 Май 2015 Сподели Публикувано 18 Май 2015 И един въпрос от мене.как мога да подкарам elm327 bluetooth на митсубиши каризма 1999 1,6 бензин 99кс. ?пробвах устройството на колата на колегата някакво пежо, сичко 6.слагам го на каризмата, не ще да светне и не се открива, все едно няма ток за го захрани. извинявам се ако е глупав въпроса.лек ден и спорен ден на всички. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 24 март 2016 Сподели Публикувано 24 март 2016 Имам няколко въпроса относно данните, които излизат на EvoScan: 1. Откъде мога да събера информация за нормалните показатели, които ми излизат в таблицата на програма? Става въпрос за Галант 2.5 V6 160к.с. 2002г. 2. Защо не ми прочита разхода на гориво? Ако не се лъжа някой беше казал, че го е прочел. 3. Каква е разликата на Coolant Temp и Coolant Temp Scaled? 4. Има ли друг важен датчик, който програмата чете, а не съм добавил? Ето какво се вижда в програмата при мен: На празен ходhttp://media.snimka.bg/s1/5251/036745753.jpg?r=0 При 2500 оборотаhttp://media.snimka.bg/s1/5251/036745754.jpg?r=0 При прочита на грешкиhttp://media.snimka.bg/s1/5251/036745755.jpg?r=0 Кабела, който ползвам е Vag Kkl, като 1-ви крак е даден към маса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 28 март 2016 Сподели Публикувано 28 март 2016 Някой, няма ли да се включи по въпросите ми? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
genadko Публикувано 7 септември 2018 Сподели Публикувано 7 септември 2018 Здравейте, колеги!Притежавам Мицубиши Спейс стар 1.9 Di-D, 102 к.с., 2004 г. на производство. Неминуемо се заинтересувах от възможностите за диагностика на системите на този прекрасен автомобил. След много четене на темите за дигностика в този и руските форуми стигнах до някои резултати, които искам да споделя с вас.И така колата има 16-пинова диагностична букса (без допълнителната, бялата с буут пина), т.е. реализирани са протоколите за ОБД2. Най-напред пробвах да диагностицирам по К-линия с ВАГ-ККЛ кабел с Евоскан 2.9 на стандартната за Мицу скорост на порта 15625 бита/с. Резултатът беше постоянно запитване на програмата към ЕКУ-то без никакъв отговор от него. При опит за прочитане на грешките в ЕКУ-то забелязах, че Евоскан-а пробва още по-голяма 62500 бита/с. Реших да проверя дали ако поставя такава скорост ръчно при опитите за извличане на живи данни (логиране) ще се получи нещо. За мое голямо учудване Евоскан-а се подвключи към ЕКУ-то от раз и започна стабилно да бълва данните, които бях задал от избираемите параметри, но нямаха нищо общо с реалните. Някъде четох, че това е възможно да се получи защото алгоритмите за извличане на живи данни от ЕКУ-тата на дизелите са с по-различни формули за изчисляване на извежданите параметри.Пробвах да чета живи данни със споменатия по-горе кабел и чрез другите програми за Мицу - MTP, OBDTool и др. При MTP връзката с ЕКУ-то след инициализация беше осъществена, но при натискане на бутона "Start Loging" се разпадаше. Променях латентността на виртуалния порт в посока увеличаване или намаляване, но резултата беше нестабилна връзка при логиране. Най-продължително свързване (за около 2-3 сек. логиране) се получаваше при латентност на порта 2 или 4.Сетих се обаче, че имам блутут ЕЛМ-327 на Konnwey и реших да пробвам дали ще се свърже - да успя (все пак колата е 2004г. и протоколи по ОБД2 стандарта). Програмките, които използвах са Torque 1.18 за андроид и Scanmaster за компютър. Торк-а показва и изчиства грешките, чете живи данни като напрежение на бордовата мрежа, среден разход на гориво, моментен разход на гориво, налягане на въздуха в смукателните колектори, температура на охлаждащата течност, температура на постъпващия в смукателните колектори въздух, обороти на двигателя, натоварване на двигателя, скорост на автомобила по ОБД (по датчика за скорост). Сканмастер-а показа същите параметри, но задължително при сдвояването на ЕЛМ-а с компютъра трябва да се извърши тест за работоспосбност и от самата програма чрез бутончето в опциите й за свързване с диагностичен хардуер.Предстои ми да пробвам какво ще покажат диагностичните програмки OBDAutoDoctor и ScanXL, които също са предназначени за работа с диагностичен хардуер реализиран на чипове ЕЛМ и ще си допълня поста. Това е за сега от мен колеги. Надявам се да съм ви бил от полза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
boiski Публикувано 5 юни 2023 Сподели Публикувано 5 юни 2023 Здравейте, оглеждам се за диагностика за Грандис, с която освен да чета и трия грешки да мога да си вкарам нови ключове в имобилайзера. Диагностичния софтуер MUT-III е наличен по руските тракери, но за да се свърже с колата иска хардуерен адаптер + драйвер. Свързах се с едно руско гуру, което ме информира, че колата ползва К-линия за комуникация с ЕКУ-то и ще ми трябва оригинален адаптер open port 2.0 на Tactrix: https://ecutools.eu/chip-tuning/openport-20/ Освен адаптера ще трябва да си купя и пълен драйвер за него: https://ecutools.eu/diagnosis/driver-mut-3-j2534-full/ Общата сума на софтуерното и хардуерното обеспечение възлиза на 354$. Не са малко пари за любителски цели. Някой открил е ли е по-евтин вариант за постигане на крайната цел? Имам mini vci адаптер, който подкарва всички функции на Тойота Техстрийм и работи с к-линията. Вариант е да пробвам с него, но остава да се сдобия с драйвера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.