Премини към съдържание

genadko

Потребители
  • От него общо

    7
  • Регистрация

  • Беше тук

За genadko

  • Рожден ден 06/19/1972

Местоживеене

  • Град
    Karlovo

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Mitsubishi Space Star 1,9 DiD Family 102кс. 2004г.

genadko's Постижения

Присъстващ

Присъстващ (2/14)

  • Първа Публикация
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец
  • Една Година

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Здравейте, колеги! Притежавам Мицубиши Спейс стар 1.9 Di-D, 102 к.с., 2004 г. на производство. Неминуемо се заинтересувах от възможностите за диагностика на системите на този прекрасен автомобил. След много четене на темите за дигностика в този и руските форуми стигнах до някои резултати, които искам да споделя с вас. И така колата има 16-пинова диагностична букса (без допълнителната, бялата с буут пина), т.е. реализирани са протоколите за ОБД2. Най-напред пробвах да диагностицирам по К-линия с ВАГ-ККЛ кабел с Евоскан 2.9 на стандартната за Мицу скорост на порта 15625 бита/с. Резултатът беше постоянно запитване на програмата към ЕКУ-то без никакъв отговор от него. При опит за прочитане на грешките в ЕКУ-то забелязах, че Евоскан-а пробва още по-голяма 62500 бита/с. Реших да проверя дали ако поставя такава скорост ръчно при опитите за извличане на живи данни (логиране) ще се получи нещо. За мое голямо учудване Евоскан-а се подвключи към ЕКУ-то от раз и започна стабилно да бълва данните, които бях задал от избираемите параметри, но нямаха нищо общо с реалните. Някъде четох, че това е възможно да се получи защото алгоритмите за извличане на живи данни от ЕКУ-тата на дизелите са с по-различни формули за изчисляване на извежданите параметри. Пробвах да чета живи данни със споменатия по-горе кабел и чрез другите програми за Мицу - MTP, OBDTool и др. При MTP връзката с ЕКУ-то след инициализация беше осъществена, но при натискане на бутона "Start Loging" се разпадаше. Променях латентността на виртуалния порт в посока увеличаване или намаляване, но резултата беше нестабилна връзка при логиране. Най-продължително свързване (за около 2-3 сек. логиране) се получаваше при латентност на порта 2 или 4. Сетих се обаче, че имам блутут ЕЛМ-327 на Konnwey и реших да пробвам дали ще се свърже - да успя (все пак колата е 2004г. и протоколи по ОБД2 стандарта). Програмките, които използвах са Torque 1.18 за андроид и Scanmaster за компютър. Торк-а показва и изчиства грешките, чете живи данни като напрежение на бордовата мрежа, среден разход на гориво, моментен разход на гориво, налягане на въздуха в смукателните колектори, температура на охлаждащата течност, температура на постъпващия в смукателните колектори въздух, обороти на двигателя, натоварване на двигателя, скорост на автомобила по ОБД (по датчика за скорост). Сканмастер-а показа същите параметри, но задължително при сдвояването на ЕЛМ-а с компютъра трябва да се извърши тест за работоспосбност и от самата програма чрез бутончето в опциите й за свързване с диагностичен хардуер. Предстои ми да пробвам какво ще покажат диагностичните програмки OBDAutoDoctor и ScanXL, които също са предназначени за работа с диагностичен хардуер реализиран на чипове ЕЛМ и ще си допълня поста. Това е за сега от мен колеги. Надявам се да съм ви бил от полза.
  2. Здравейте колеги! Днес смених левия кормилен накрайник, който имаше луфт и тракането, за което говорех в първия ми пост изчезна. Колата стана невероятно приятна за каране. Навих накрайника на същия брой обороти, на които беше и стария, измерих и разстоянието до центъра на новия, но мисля и че е задължително утре да мина един стенд за проверка на сходимостта. Това е за сега. При нови ремонти ще се старая да описвам какво и по какъв начин правя, за да сме си максимално полезни. Успехи на всички!
  3. Благодаря колега! И на теб хиляди безаварийни!
  4. Здравей колега! Това не е помпа, а засмукваща сонда. Вчера отварях моята да я проверя в какво състояние е. В пластмасова кутия е съвместен датчика за нивото на горивото в резервоара, груб филтър (цедка) за първоначално пречистване на горивото, мембранно клапанче (при мен е червено - на дъното на тази пластмасова кутия на смукателя) и самата сонда. Отвиваш пластмасовата гайка (голяма сива при мен), която държи целия корпус към резервоара и внимателно със завъртане дърпаш нагоре, за да излезе и поплавъка. Предварително откачи ел. клема на нивопоказателя, маркучетата за правото и обратното гориво и запомни кое от кой щуцер си откачил. Надявам се да съм бил полезен! Пиши за резултат.
  5. Здравейте колеги съфорумци и притежатели на този прекрасен автомобил с марка "Мицубиши"! От няколко дни и аз съм собственик на Мицубиши Спейс Стар - 2004г., 1.9 DiD, 102 к.с., на 175000 км (по километраж ) До момента за два дни от мерак (а мерак и растр-во не могат да се скрият ) й навъртях около 220 км. Като цяло съм доволен от колицата. Пали от раз дори и без подгряване при първо палене за деня. Двигателят работи тихо и равномерно. Ускорява сравнително бързо до около 2200 об/мин и след тях направо се изстрелва напред почти като бензинов автомобил. Относно возията бих казал, че е мека и плавна. Притеснява ме леко притропване при каране по павета предимно, т.е. при "къси" вибрации. Не знам дали това е характерно за модела или има нещо износено по окачването. По борд компютър осреднен разход ми дава около 6,3 / 100 км за тези 220 км при смесен цикъл (градско-извънградско шофиране). По принцип не съм "състезател" и любител на високите скорости, и карам с 90-100 км/ч извън града. От тук нататък ми предстои смяна на консумативите. Смених горивния филтър като за начало, но се оказа, че уплътнителните му пръстени са една идея по-широки и не уплътняват добре в стеблото, което е в чашата на горивния филтър и ще търся друг. Колеги от руски форум обясняват, че ако не уплътнява добре новия филтър все едно че го няма изобщо. Като второ предварително нещо изчистих прословутия ЕГР и го затапих по метод описан отново от русначетата. Ако някой се интересува мога да му дам линк с нагледен видео материал как се прави процедурата. От опит ви казвам, че има ефект и той се изразява в подобрена пъргавина до 2000 об/мин на двигателя и не се замърсява механичната част на клапана. Няма опит за прегряване в тези жеги или по-бавно загряване от нормалното. Стрелката на термометъра на двигателя седи на около 5-6 мм наляво от средата, т.е. точно както и преди затапването. За сега това са първите ми впечатления и опит. Ще се радвам и занапред да споделяме впечатления и опит в този полезен форум. (Между другото изчетох всичките осемдесет и кусур страници преди да взема решение за покупка на автомобила).
  6. genadko

    Проблем ABS на Space Star

    Прилича ми на утечка към маса при натискане на педала на спирачката. Проверете кабелчетата около стоп-машинката (трябва да е някъде в горната част на педала на спирачките). Също така утечката може да е на някой от стоп-светлините (стоповете отзад). При появяване на утечката, т.е. при натискане на педала на спирачките се получава спад на напрежението в ел. мрежата на автомобила и не достига за нормалната работа на ЕКУ-то. Според мен това е причината за гаснене по време на движение и натиснат педал на спирачките. Успех!
  7. Здравей колега! Ако си с дизеловия двигател може да е демпферния маховик. Дано не съм лош пророк, но цената му и ремонта са скъпи. Успех!
×
×
  • Създаване...