Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Повече мощ


alex_sandar

Препоръчано мнение

Марине, знаеш ли колко много мразя, някой да преиначава думите ми и да мисли в место мен? Къде и кога казах, че от кулера няма смисъл?! Мисля, че говоря на съвсем чист български, и съвсем разбираемо!

Относно процентите, пак ти казвам, че това което ти каза "Колкото вдига мощноста турбината (15%), толкова вдига и кулера..." за мен е абсолютно невярно! И турбото може да вдигне много повече от 15% мощността на двигателя, повярвай ми! По тоя въпрос ми омръзна да споря!

Относно ЛАГ-а, понеже не ми се обяснява, порови в нета има теми където е коментиран въпроса и са изложени хипотезите за по-голям лаг, от по-голям кулер и по-дълги турбо пътеки...Колкото по-голям е обемът между компресора и цилиндрите толкова по бавно ще се компресира въздуха към цилиндрите,т.е. по-голям турболаг.

И в крайна сметка прав ли съм или не?! Кулера сам по себе си НЕ дава мощност, а е предпоставка за извличане на същата?!

 

П.С. Тай като темата е интересна, моля когато някой има мнение, да се обосновава, а не да го подхвърля и да очаква ние наивно да се съгласим!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Марине, знаеш ли колко много мразя, някой да преиначава думите ми и да мисли в место мен? Къде и кога казах, че от кулера няма смисъл?! Мисля, че говоря на съвсем чист български, и съвсем разбираемо!

Относно процентите, пак ти казвам, че това което ти каза "Колкото вдига мощноста турбината (15%), толкова вдига и кулера..." за мен е абсолютно невярно! И турбото може да вдигне много повече от 15% мощността на двигателя, повярвай ми! По тоя въпрос ми омръзна да споря!

Относно ЛАГ-а, понеже не ми се обяснява, порови в нета има теми където е коментиран въпроса и са изложени хипотезите за по-голям лаг, от по-голям кулер и по-дълги турбо пътеки...Колкото по-голям е обемът между компресора и цилиндрите толкова по бавно ще се компресира въздуха към цилиндрите,т.е. по-голям турболаг.

И в крайна сметка прав ли съм или не?! Кулера сам по себе си НЕ дава мощност, а е предпоставка за извличане на същата?!

 

П.С. Тай като темата е интересна, моля когато някой има мнение, да се обосновава, а не да го подхвърля и да очаква ние наивно да се съгласим!

Ами и в този пост казваш, че кулера не дава мощност.........По същата логика, и турбината не дава мощност, а е предпоставка.......Защото и да има свръх пълнене, без повече гориво, пак нама мощност.....И при дизела, турбината не може да вдигне повече от 15%, иска си и кулер за тази работа......Вервай ми......Няма такъв турбодизел, по мощен с повече от тези проценти, от атмосферният му еквивалент.....И ти дадох таблица с примери, за един и същ мотор, в трите варианта, със посочени вътре мощности(не съм ги измислил аз, а Германеца), и продължаваш да твърдиш че не може......Ей за това ти казах вече, че с теб не може да се спори........ :P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Няма такъв турбодизел, по мощен с повече от тези проценти, от атмосферният му еквивалент...
Не е съвсем така - 1.9 TDI двигателите на същата марка варират от 75 до 160к.с.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марине, ти си човека с който не може да се спори! Ти се опитваше да ме убедиш и в това че бензиновия двигател има по-висок ВМ в ниските обороти от дизеловия, което е тотален абсурд и после почна да си ги измисляш! Сега правиш същото, затова спирам да пиша по темата, защото беше интересна и не искам да я заключват модератори!

И да, при дизел, могат да се вдигнат конете, само с турбо, доста повече от 15%...Примери за това, реализирани много автомобили такива!

Приключвам с тази тема, но ще я следя с интерес!

 

Прикачвам един файл, прочетете го! Там също пише и за увеличаването на лага както говорех...

Document.rtf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем така - 1.9 TDI двигателите на същата марка варират от 75 до 160к.с.
Къна ! Аз говоря в случая за ТД, а не за ТДИ......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къна ! Аз говоря в случая за ТД, а не за ТДИ......
ТD или TDI, ти твърдиш че турбо с интеркулер не може да вдигне повече от 30%. Напротив, могат да вдигнат дори повече от 100% мощността.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, прекалявате малко!

Случайно попадам тук, поради вродената ми любознателност, и държа да отбележа, че нищо не разбирам от дизели. Въпреки това ще изкажа моето лаишко мнение, пък ако може хората, които обичам да не се хващат за гушите! Разбира се, не сте длъжни да се съгласявате с мен, но помислете!

 

1. Двигателят, за когото сте се захванали е любимият двигател на зет ми (момъкът, който ни направи клубната скара) - още не може да се оправи с него!

2. Да. Интеркулерът повишава мощността, чрез охлаждане на въздуха - факт!

3. Зимата - поради студеният въздух - дизелите направо летят!

4. Що се занимавате с такива спорове? Те хората са го сметнали, пък дори и в Рено могат да смятат - я вижте колко Дачии все пак се движат - на тази кола - толкоз! Който иска да кара по-мощна кола - да си я купи "купешко". Не говоря за Затъмнителните тунинги, но какво искаш от една Каризма? Ако искаш повече коне - купи си Галант - Еклипс - Ево - ше ти седне по-евтино от измислено тунинговане, което е без гаранция за някакъв резултат и може да те вкара в приключения!

Луда работа!

 

Ей, спирайте се!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Марине, ти си човека с който не може да се спори! Ти се опитваше да ме убедиш и в това че бензиновия двигател има по-висок ВМ в ниските обороти от дизеловия, което е тотален абсурд и после почна да си ги измисляш! Сега правиш същото, затова спирам да пиша по темата, защото беше интересна и не искам да я заключват модератори!

И да, при дизел, могат да се вдигнат конете, само с турбо, доста повече от 15%...Примери за това, реализирани много автомобили такива!

Приключвам с тази тема, но ще я следя с интерес!

 

Прикачвам един файл, прочетете го! Там също пише и за увеличаването на лага както говорех...

А ! Чакай малко....Там ставаше въпрос за натоварването в скоростните кутии.......И не е абсурд......Бензина в ниските обороти, си разполага с повече ВМ, защото дизела тогава е в т.н. турболаг......И си ги товари бензинката кутиите, което се доказа и на практика.......В момента даже се търсят 3бр. кутии за бензинови галанти, а за дизел не съм чул някой да търси.....И какво е това същото, дето съм правил сега ? Че ти обяснявам няколко пъти, принципа на работа на двигателя със свръх-пълнене, и други колеги ти го обясниха, но ти продължаваш да твърдиш че кулера не вдигал мощността, а бил само предпоставка........Ами то е едно и също.....Без тази предпоставка, няма толкова мощност........Той и за това е измислен.......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..... Да. Интеркулерът повишава мощността, чрез охлаждане на въздуха - факт! ..............

 

Ей, спирайте се!

 

 

Е то стана като кокошката и яйцето.....Кулера повишавал щото охлаждал........А турбото като нагнетявало въздуха се загрявал........ Е ква стана тя.....че едното без другото не става........и за какво изписахте толкоз страници. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ТD или TDI, ти твърдиш че турбо с интеркулер не може да вдигне повече от 30%. Напротив, могат да вдигнат дори повече от 100% мощността.
Къна ! Във тази тема говорим за колата на Велико, с механично управление на помпата, и вкум регулатор на цикловата порция........
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Къна ! Във тази тема говорим за колата на Велико, с механично управление на помпата, и вкум регулатор на цикловата порция.....
Извинявай, наистина не погледнах първото мнение, а вследствие темата се е разраснала.

В края на краищата, ако се върнем на първоначалния въпрос - няма смисъл от промени по турбо-интеркулер, ако не може да се промени подаването на горивото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, наистина не погледнах първото мнение, а вследствие темата се е разраснала.

В края на краищата, ако се върнем на първоначалния въпрос - няма смисъл от промени по турбо-интеркулер, ако не може да се промени подаването на горивото.

:good: .....Същото го съветвам и аз(Велико) през цялото време.....Не си струва инвестицията за нов кулер, и малко охлабване на пружинката на цикловия регулатор, за някакви си 4-5 к.с. повече........Същият ефект може да се постигне и със запушване на тръбичката на АГР-клапана.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:good: .....Същото го съветвам и аз(Велико) през цялото време.....Не си струва инвестицията за нов кулер, и малко охлабване на пружинката на цикловия регулатор, за някакви си 4-5 к.с. повече........Същият ефект може да се постигне и със запушване на тръбичката на АГР-клапана.......

 

Е добре де, аз пораздвижих темата за да разсъждаваме, че тия разлики технологично съществуват и до колко е уместна една такава промяна. А тя стана с много разисквания и може и да е било полезно за ...всеки.

Но който е следил от началото темата - въпроса беше доколко може да се подобри /или запази/ динамиката в целия диапазон на работа на двигателя. Явно сегашната и съществуваща ситуация е конструктивно заложена и не е сметнато, че е някакъв голям кусур. Щото всички следващи подобрения от тук нататък, за да са значими искат сериозни промени. Което не е предмет на сегашния разговор.

 

ПС. Марине - на тоя клапан тръбичката ми е запушена отдавна и има добър ефект на високите обороти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПС. Марине - на тоя клапан тръбичката ми е запушена отдавна и има добър ефект на високите обороти.
Ами щом и тази "екстра" си направил,няма какво повече да търсиш от този мотор........Ако искаш повече мощ, скачай на новия Лансер(WV)-140-коня, и пей сърце........ :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: :icon_clap: :icon_clap:

ЕЕЕЕЕЕЕЕ, изкефих се яко на всички мнения!!! Мисля, че имаме доста голям напредък в споровете!

Наистина темата е много интересна пред вид броя на постовете!

След като човек прочете всичко внимателно придобива ясна представа кое за какво е и как работи. Това е според мен "Да търсиш истината в спора"! Няма да се връщам на вече казани неща, но продължавам да не съм сигурен, че кулера по някакъв начин увеличава кислорода в горивната камера, защото той не нагнетява, а само подава колкото си дръпне самото бутало когато е в такт на засмукване. Да, въздухът е свит, поради по-ниската му температура, което според мен улеснява процеса на сгъстяването при следващия такт (т.е. буталото работи по-леко нагоре) и следва по-високо налягане за самовъзпламеняване (доста се изговори по темата).

Придържам се към мнението на колегата по-горе, според който не е неободимо да си правим експерименти. Мицуто и така си е перфектен автомобил! :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, темата е много интересна.

Прочетох мнения, от уважавани от мен участници във форума.

Но за да се поуспокоят страстите, ВИ МОЛЯ, за няколко дена да спрете да пишете в нея.

Докато спадне напрежението...

Предварително Ви благодаря за разбирането.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...