Премини към съдържание

Carisma 1.6 98g - въпроси за компетентните...


Galio82

Препоръчано мнение

Здравейте приятели,

купих си каризма 1.6 16v 1998g hatchback преди две седмици от автокъща и доста съжалявам. Макар да си бях предубеден, опасенията ми се оказаха основателни ...

Доста я гледах преди да я взема, стори ми се прекалено с пазарен вид, но в крайна сметка и жената много я искаше и неможах да се преборя...

 

Колата си личи че е преправяна. Била е и целуната отпред и отзад, но малко ... Имам няколко въпроса:

 

1. Има АВТОПИЛОТ който неработи , погледнах схемите и в нета и в книжката, но моя автопилот изглежда друг , може ли да е подменен? Намира се отляво под мигача лостчето , ще дам снимка довечера. Има само две копчета - едно за вкл. и изкл. и едно което се натиска навътре - като това за водата на чистачките. Свети, издава звук - но неработи ? Свързан е с три кабелчета кото са си отделно от снопа, явно после са слагани и минават под кормилото доста свободно и на едно место дори бяха срязани и понадени. Включват се точно под касетофона и зад скоросния лост в една кутиика, в която влизат много кабели - предполагам компютър.

В коша имам две жила едното от педала, едното от вакум помпата, но и двете са свързани дирекно с дроселовата клапа . На една схема друго видях... Къде може да е проблема ?

 

2. Когато изгася мотора, светлините си светят , може да си е нормално за тоя модел, но когато отворя вратата - няма сигнализация ???

 

3. На стъклото ми пише "КарАларм". Имам дистанционо с едно копче, адски старо и работи само централното с него , интересно ми е мога ли да разбера имам ли аларма? Или да я нося на сервиз за аларми?

 

4. Да добавя, че ми е махнат ABS-а изцяло ... Това свързано ли е с автопилота примерно ?

 

5. Имам ужасно хлопане отзаде , смених задните амортисьори , оказа се че съм бил с маслени - здрави са, но по каталог я дават с газови. Сега е доста по добре, но ако мина през по-голяма неравност, пак чувам хлопането. Съмнявах се в тампоните на окачването, но майстора каза, че не са много зле. Вчера на канала видях, че има една носеща щанга отзад, която като разклатя автомобила май хлопа и има малки тампони по нея , приличат ми на тези от лада . Дали е от тях според вас и стават ли тези за лада ? А иначе вози адски твърдо каризмата, в сравнение с другата ми кола - peugeot 405 GR. Но пък и съм с 15 цола лети джанти 195/55 отзад и 195/50 R15 отпреде което явно доста влияе на возията.

 

6. Двигателя се държи супер и като цяло колата се кара лесно, като детска играчка. Не съм карал по-добър автомобил и въпреки всичко съм доволен от покупката. Взех я за 6000лв, но вече ми излезе7000.

Ще обновя темата със снимков материал довечера или утре.

 

 

Модераторски контрол:

Колега, моля обърнете внимание на правописа.

В поста Ви извърших над 40 поправки.

Ползвайте препинателни знаци и главни букви в началото на изреченията.

Така ще има по-голяма вероятност да получите отговор на въпросите си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, и аз съм от скоро с каризма.

 

3.На стъклото ми пише "КарАларм". Имам дистанционо с едно копче, адски старо и работи само централното с него , интересно ми е мога ли да разбера имам ли аларма? Или да я нося на сервиз за аларми?

 

Мога да кажа само, че и аз съм със същата аларма. Не е само централно, а е аларма с централно и си пищи доста прилично, поне при мен е така, но пак си я пробвай. След като заключиш колата с дистанционото изчакай 60 сек. и я отключи с ключа и ще видиш дали ти работи пищялката. А що се отнася до ABS-а, мога ли да попитам как разбра че са го махнали..? Защото и при мен не свети никаква лампа за ABS след като дам на контакт.

 

Честито и много безаварийни, да си я караш със здраве :icon_clap:

 

Колега, моля ползвайте препинателни знаци и главни букви в началото на изреченията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте приятели,

купих си каризма 1.6 16v 1998g hatchback преди две седмици от автокъща и доста съжалявам. Макар да си бях предубеден, опасенията ми се оказаха основателни ...

Доста я гледах преди да я взема, стори ми се прекалено с пазарен вид, но в крайна сметка и жената много я искаше и неможах да се преборя...

 

Колата си личи че е преправяна. Била е и целуната отпред и отзад, но малко ... Имам няколко въпроса:

 

1. Има АВТОПИЛОТ който неработи , погледнах схемите и в нета и в книжката, но моя автопилот изглежда друг , може ли да е подменен? Намира се отляво под мигача лостчето , ще дам снимка довечера. Има само две копчета - едно за вкл. и изкл. и едно което се натиска навътре - като това за водата на чистачките. Свети, издава звук - но неработи ? Свързан е с три кабелчета кото са си отделно от снопа, явно после са слагани и минават под кормилото доста свободно и на едно место дори бяха срязани и понадени. Включват се точно под касетофона и зад скоросния лост в една кутиика, в която влизат много кабели - предполагам компютър.

В коша имам две жила едното от педала, едното от вакум помпата, но и двете са свързани дирекно с дроселовата клапа . На една схема друго видях... Къде може да е проблема ?

 

2. Когато изгася мотора, светлините си светят , може да си е нормално за тоя модел, но когато отворя вратата - няма сигнализация ???

 

3. На стъклото ми пише "КарАларм". Имам дистанционо с едно копче, адски старо и работи само централното с него , интересно ми е мога ли да разбера имам ли аларма? Или да я нося на сервиз за аларми?

 

4. Да добавя, че ми е махнат ABS-а изцяло ... Това свързано ли е с автопилота примерно ?

 

5. Имам ужасно хлопане отзаде , смених задните амортисьори , оказа се че съм бил с маслени - здрави са, но по каталог я дават с газови. Сега е доста по добре, но ако мина през по-голяма неравност, пак чувам хлопането. Съмнявах се в тампоните на окачването, но майстора каза, че не са много зле. Вчера на канала видях, че има една носеща щанга отзад, която като разклатя автомобила май хлопа и има малки тампони по нея , приличат ми на тези от лада . Дали е от тях според вас и стават ли тези за лада ? А иначе вози адски твърдо каризмата, в сравнение с другата ми кола - peugeot 405 GR. Но пък и съм с 15 цола лети джанти 195/55 отзад и 195/50 R15 отпреде което явно доста влияе на возията.

 

6. Двигателя се държи супер и като цяло колата се кара лесно, като детска играчка. Не съм карал по-добър автомобил и въпреки всичко съм доволен от покупката. Взех я за 6000лв, но вече ми излезе7000.

Ще обновя темата със снимков материал довечера или утре.

Колега, добре дошъл във форума.

Всичките проблеми които описваш, като че ли идват малко в повече, за току-що придобит автомобил.

По точка 2 ще ти кажа, че сигурно звуковата сигнализация е дефектирала.

По точка 5 мнението ми е, че самата мисъл да ползваш части от "лада" - е кощунствена. Оргиналните тампони не са скъпи. За части можеш да пишеш на Miroslav.

За 1, 3 и 4 най-добре се свържи с Emil Dimitrov /виждам, че си от Варна/, за да те насочи към някой читав сервиз.

А що се отнася до т. 6 - радвам се, че :mitsu-smiley: ти е харесало. Тепърва ще се запознаеш с качествата на каризмата. :icon_thumbup:

 

И обърни внимание на правописа си... :yes3:

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за правописа, ще се постарая ;)

 

Благодаря за невероятно бързите отговори, за сравнение с един друг форум за другата ми кола чакам със седмици.

 

Приятелю за ABS-a ,ами първо ,когато я пробвах с рязко спиране колелата блокираха, и след това отворих капака и видях, че на мястото, където трябва да седи ABS-a няма нищо освен дупки за болтовете, които са го държали, изваден е и бушона и е счупена дори едната клема за него. Премахнати са ми и кабелите и не ми светва съответно и лампа ..

Ти си провери бушончето да не би да е изгоряло, защото като дадеш на контакт трябва да имаш индикация на таблото.

 

За тампоните от лада може би си прав, естествено първо ще видя за оргиналните, имам познат и закупувам консумативите на безценица (за мое огромно щастие), просто съм се изумил как едно и също нещо, когато е за западен автомобил струва 200 лв и когато за руски струва 8лв. :shock:

 

алармата е GT Auto Alarm сгрешил съм, но все пак не функционира.

 

Дано след като покажа какво представлява автопилота ми някой да каже има ли такъв или е слаган допълнително.

Имам работеща Autodata3.18 но и там за жалост не намерих нищо за автопилота (cruise control)

 

:mitsu-smiley:

колата:

http://img113.imageshack.us/img113/8108/carismaamk7.th.jpghttp://img113.imageshack.us/images/thpix.gif

авто пилота:

http://img111.imageshack.us/img111/4831/cruisecontrol1md5.th.jpghttp://img111.imageshack.us/images/thpix.gif

http://img111.imageshack.us/img111/6968/cruisecontrol2qi1.th.jpghttp://img111.imageshack.us/images/thpix.gif

вакум помпата и жилото , не се виждат но са две едно зад друго:

http://img111.imageshack.us/img111/4945/vakumpompamu0.th.jpghttp://img111.imageshack.us/images/thpix.gif

http://img111.imageshack.us/img111/8039/jilady9.th.jpghttp://img111.imageshack.us/images/thpix.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И докато правих снимките открих проблем, пореден, един от маркучите е изваден и запушен с болтче , под него се вижда къде е стоял! Съмнява ме, че това е Idle Air Control valve тоест контролира въздуха ... но не съм сигурен, ето снимка . Може да го пробвам и да го свържа да видя какво ще стане, но щом е извадено явно има проблем, дайте съвет и предположения.

http://img148.imageshack.us/img148/1240/marku4ejx1.th.jpghttp://img148.imageshack.us/images/thpix.gif :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И докато правих снимките открих проблем, пореден, един от маркучите е изваден и запушен с болтче , под него се вижда къде е стоял! Съмнява ме, че това е Idle Air Control valve тоест контролира въздуха ... но не съм сигурен, ето снимка . Може да го пробвам и да го свържа да видя какво ще стане, но щом е извадено явно има проблем, дайте съвет и предположения.

http://img148.imageshack.us/img148/1240/marku4ejx1.th.jpghttp://img148.imageshack.us/images/thpix.gif :icon_hmm:

 

За това маркуче дето е изкарано може и да е по добре така. Има една система дето една част от изгорелите газове ги връща обратно към смукателния колектор и това е с цел екология. Всичко това подтиска малко мощността във високите обороти и много често се изолира. На твоята снимка не е много ясно дали е точно такова. Пък и дали имаш такава система /сега не ми се търси как точно се казваше/. Но при всички случай имаш необходимост да ти я прегледат колата в сервиз за всичките неща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито за машината и добре дошъл в клуба.

 

По-въпросите:

1. Нямам такава екстра.

2. Струва ми се дреболия - само намери свестен майстор. Примерно някой с прякор - "жицата". :tooth:

3. Направо иди да ти сложат по-сериозна аларма. Не са скъпи. Решаваш проблема генерално.

4. И такова нямам.

5. Проблемът най-вероятно е този - http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=7221

От Пламен знам, че първо започват да скърцат, след това се и разтропват. Колата става по-нестабилна.

 

Относно гумите. Аз карам с 205/50/15 на 15-ки лети джанти. Не вози като Галант да.

Но като настъпя и особено в завой - усещането е НЕВЕРОЯТНО. Ремусът перфектно допълва картинката.

Със същите гуми на много мокра настилка колата е повече от стабилна. В завой почти не усещам разлика.

Онзи ден се подгонихме с един нов Авенсис из едни кофти софийски пътища с много завои.

Е така за спорта. За малко да изпусне един завой. Беше с нископрофилни гуми.

 

Другата страна на монетата:

Тази конфигурация (50-ки гуми на 15-ки джанти) в комбинация с кофти пътища е най-лошия вариант за окачването!

 

6. Споко. И аз, като теб, малко се предоверих и ми излезна през носа и то от член на клуба ... това е друга история.

С карането ще спреш да съжаляваш, че си я взел.

 

Мицубиши е малко по-различна кола от това, което масово се кара.

Нормално е да дадеш още някой лев след покупката. Но си заслужава.

 

Моята е на 400.000+ км. Често се чудя как тази тежка кола с малък двигател (1.6 - 90коня):

1. Качва Витиня на 5-та със 130км/ч и повече от 200кг багаж.

2. С настъпване за последните 700км в София разхода ми е 70 литра газ.

 

Отделно колата е много практична. Всичко е удобно вътре.

Имам приятел, който кара Астра'99 и не иска да сяда в Каризмата, защото след това трябва да се качва в орела.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За това маркуче дето е изкарано може и да е по добре така. Има една система дето една част от изгорелите газове ги връща обратно към смукателния колектор и това е с цел екология. Всичко това подтиска малко мощността във високите обороти и много често се изолира. На твоята снимка не е много ясно дали е точно такова. Пък и дали имаш такава система /сега не ми се търси как точно се казваше/. Но при всички случай имаш необходимост да ти я прегледат колата в сервиз за всичките неща.

 

Значи може да е това: Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid - това за което ти каза ИЛИ

 

Evaporative emission (EVAP) canister purge valve

 

но не съм сигурен кое от двете и каква му е функцията.

 

Двигателя няма проблеми, освен че няколко пъти ми задържа обороти на 1500, даже към 2300 на празен ход и след форсиране непаднаха. Седят си така (колата е загряла горе-доло, бяха нормални преди да се случи), след изгасяне на двигателя и палене се оправиха , втория път се оправи без да гася. Но се случило и при баща ми.

 

 

-след 10 мин

 

Ами мисля, че не е нито едно от двете, като гледам в моя случай напрежение не влиза само маркучето ....

http://img508.imageshack.us/img508/6199/eto1dr0.th.jpghttp://img508.imageshack.us/images/thpix.gif

 

http://img146.imageshack.us/img146/5600/dsc02525it7.th.jpghttp://img146.imageshack.us/images/thpix.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не си забелязал има в раздела каризма carisma work shop manual. Можеш да си го свалиш от там и да си отговориш на някои въпроси, мисля че ще ти е от полза.

И честито за покупката да си я караш дълго и безаварийно.

Много хубав цвят, точно като моята. :D

http://www.pepper.snimka.bg/album.php?album_id=162958

 

А и последно, щях да забравя. Моля те обърни повече внимание на правописа, стараеме се да поддържаме добро ниво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

сигнализацията при отворена врата и фарове сработи :)

Също така оправих и авто пилота, една наистина много полезна екстра. Оказа се, че моят не е заводски, но все пак работи.

Имам друг въпрос към вас . Днес ми се обадиха и ми предложиха ABS от блъсната каризма за 300лв. Още не съм го видял, но въпросът ми е: Някой има ли опит със свалянето му и със свързването после . Трудно ли е ? На мен ми липсва и едната клема при бушона, както и не знам колко от дъно е резнат снопа с кабелите, защото не се вижда. Само изолационната тръбичка са оставили. (Колата 100% е имала АБС)

После трябват ли настройки по компютъра , защото сега не ми индикира лампа че нямам АБС , явно е развита лампичката.

 

Иначе колата е супер, само сутрин ми прави проблема с оборотите , но се оправя след 2, 3 минути. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А твойта имала ли е АБС, че ако е нямала става сложно. Ще ти трябват и главини и датчици, каретата на полуоските май също се сменят, инсталация да се прекара и т.н. Спирачната помпа е друга, тръбичките да се сменят, или преработят.....С две думи не си струва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

100% е имала.

Но е свален по незнайна за мен причина, вероятно и дачиците ги няма (99%) Аз като го взимам от другата кола ще взема всичко , заедно с инсталацията все пак. За 300лв ми го продават - добра ли е цената ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Да не спамя с нова тема, ще пиша тук. Понеже не съм в БГ и оставих каризмата, баща ми иска да и извади резервен ключ. Отишъл и му казали че е с чип вътре и ще му струва 70лв . Нормална ли е цената и дали има чип наистина ?

Колата има само централно ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Господи на теб поне само 70 лева са ти казали във Варна колега, така че се радвай, защото в Пловдив всички ме пращат при един и същ ключар, дето ми каза 130 лева за пълен дубликат и 70 лева ако използват чипа от стария ми ключ, понеже като ми докараха колата той горкия беше пред разпадане, но го пооправих и си го ползвам вече само за палене след алармата като сложих. Даже един човек от форума предлага сгъваеми ключове и мисля да ида до Перник да си направя другия месец и този да си го запазя като резервен, че само с 1 ключ съм сега :icon_hmm:

И незнам защо толкова ти друса Каризмата, понеже аз карах Опел Вектра и откак съм на "Мицубушито", както ми го кръстиха, не ми се иска се качвам вече на старата, а трябва да я оправям да я продавам :rolleyes: Но и моето го докараха от първи собственик в Германия, поддържано и на 170 000 км. с пълен комплект зимни и летни на отделни джанти... просто шапка свалих на моя човек дето ми я докара и мога да кажа, че от 10 коли дето съм карал досега, Каризмата се държи най-добре, следвана от Нисан Примера '98 :drive:

Но японците знаят какво правят поне, така че надали някой реши да се присъедини в клуба би съжалявал... :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет :rolleyes: 2 месеца и 4000км тествам Мицубиши-то си 1.6 16 V ,'96г. откакто е в БГ.Познат ми го докара за 5300лв. тотална цена,от Германия.Като в багажника му имаше комплект зимни гуми с джанти.Единя от двата ключа е със скъсана леко гума там където се държи за да се завърта.Паля с другия ключ засега.Питах ключар в София,иска 70 лв.,като ползва чипа от стария ключ.Пишете къде в Перник правят сгъваемите.

Карам със 195/50/15 гуми с алум.джанти и е малко твърдо.За обслужване:ролка,ремък,масло"Titan"10W40, маслен и горивен филтър= около 250лв. +90лв. за работа :rolleyes:

Преди тази съм карал 2-3 немски коли.Мицубиши-то движи бързо и много добре за тези 90 коня под капака.Представям си как бих се радвал ,ако имам възможност да управлявам GDI.

Каризмата се държи много добре. Този уикенд се "стрелках" със 120-170км/ч по магистралата и си ме радваше пак ,както преди два месеца,когато я подкарах за първи път.Тези коли са много добри :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...