mr_mr2008 Публикувано 28 септември 2008 Сподели Публикувано 28 септември 2008 Здравейте, колеги! Първо искам да се извиня, ако проблемите са обсъдени във форума! но повярвайте ми има достатеми пуснати за скоростни кутии, изчетох повечето, но не можах всичките. Първия проблем със скоростната кутия е, когато включвам на 1-ва предавка. Често се случва дапрехърка и то доста здраво, когато дръпна лоста малко (съвсем малко) към мен, когато го бутамнапред (сещате се нали - наляво и напред за първа скорост ). Някой може да ме обвинят въвварварско отношение към горката кола, ама няма да е прав. През ръцете ми са минали ( и продължаватда минават ) доста коли и съм сигурен, че не е от мен. Друг признак, по който съдя, че проблемане е в начина на превключване на скоростите е, че който и да седне зад волана има същия проблем.(Да го е.а това мицубиши). Особено ясно се проявява проблема, когато исам да превкюча на скоростпо-бързичко. Трябва да поясня, че колата е напълно спряла или на бавен ход и съидинителят е натиснат до край. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Втория проблем е следния: Когато я настъпя след 2-ра скорост нагоре (ама с педала на газта до дупка) двигателя вдига обороти,но колата не се наема (не набира скорост ). Изреждам скоростите до 5 с 5000 об/мин и се движа с 100 км/ч. Много зле! После малко замирисва на съединител. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Замислям се дали не е от съединителя цялата работа?! Възможно ли е колеги? Много ще съм благодарен, ако някой може да даде съвет. Не ми се иска да ходяпо майстори, преди да имам предположение къде е проблема. Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 28 септември 2008 Сподели Публикувано 28 септември 2008 Първо, колега, преди да са те сгризали другите, или да са ти махнали темата модераторите - нецензурни думи към марката - не смей и да споменаваш! Ние, събраните тук, дори да ни ядосат нещо колите, се отнасяме с нежност и любов към тях! Второ - отивай да си купуваш съединител, свържи се с колегите от Варна да те пратят при читав майстор, ама го задвижи решаването на проблема, че само по-лошо може да стане!Варна си имате може би най-сериозния Колт тим в страната, ще се оправиш, споко! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
xpyn Публикувано 29 септември 2008 Сподели Публикувано 29 септември 2008 Както каза колегата ,тичай за нов съединител (колата ти буксува яко ).И ако не го смениш навреме може и по зле да стане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 29 септември 2008 Сподели Публикувано 29 септември 2008 И не само съединител....Проверете хубаво и притискателният диск.....Това трудно влизане та 1-ва, или е притискателен диск, или износени зъбчета та синхронизатора и муфа......Така че проверете диска при какъв натиск отваря......Ако е под 100 кг направо го сменяй и него......Ако отваря при натиск над 110 кг, значи диска си е добре, и си го качваш пак но трябва да проверите скоростната кутия в този случай.......И недей да псуваш колицата, няма такава кола, която да не износва съединител....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dieus Публикувано 29 септември 2008 Сподели Публикувано 29 септември 2008 Според мен, колегата не е износвал съединител на азиатска кола. Ако колата го остави на сред пътя и се форсира свободно ще се сети, но колта го мъкне с 100тарка и не ще да спре............ До като има синхронизатори ще се влачи, горкото :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 29 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 29 септември 2008 Виждам, че всички се отнасяте с голяма любов към колите си. Това много ме радва и ИСКРЕНО СЕ ИЗВИНЯВАМ заобидата към колата ( конкретно към моя автомобил, не към марката или модела )! Не я приемайте лично, не съмимал за цел да обидя хората, които харесват или карат такива коли ! Отново благодаря за полезните съвети! Ако някой от Варна чете тази тема нека да драсне някой ред къде има проверен сервиз, на който може да се разчита.А ако знае колко долу-горе може да струват частите ще сте върха. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 29 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 29 септември 2008 А и сега се сетих, ако някой знае какви може да са последиците от продължително каране в товасъстояние нека да каже. Стана ми интересно, пък и вярвам че ще е полезна информация. Особено, ако ремонта е скъп и незнам кога ще имам възможност да оправя проблема. Ако някой има и препоръки как мога да намаля вредното действие на износения съединител, ще емного поелзно. Вярвам, че и за други ще е интересна инфомрацията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 30 септември 2008 Сподели Публикувано 30 септември 2008 А и сега се сетих, ако някой знае какви може да са последиците от продължително каране в товасъстояние нека да каже.Ако някой има и препоръки как мога да намаля вредното действие на износения съединител, ще емного поелзно.Последиците ще са по лоши за теб....Колкото по дълго караш така, повече работи ще сменяш после.....Вредното действие ще го намалиш, като си смениш по най бързия начин съединителя...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 30 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 30 септември 2008 Да де то е ясно, че последиците ще са лоши Просто ми беше интересно да науча повечко от техническа гледна точка. Ако някой му се занимава некадрасне някой друг ред. А не знам дали е станало ясно от обяснението ми за проблема, но това "празно" форсиране на включенапредавка (само от 2-ра нагоре ) се получава само като се даде рязко газ. Иначе колата си въври нормално.Норамално може би не е съвсем точно, защото явно не съм я карал здрава - дано да имам възможност,колкото се може по-скоро, да я стегна. Както разбирам от вас колеги тези автомобили са доста здрави. Проблема ми се прояви за пръв път като исках да я пробвам колко върви след 150 - 200 км. след смянана консумативи и веднага след около 50 км. каране на магистралта ( при "загрял" автомобил ). Втория пътсе появи, когато се опитах да направя едно изпреварване извънградско - мак;ко след първата поява - получи се доста опсна ситуация и от тогава не съм я форсирал. Карам я колкото мога по-жалещо. Без да я форсирам - леко, спокойно, бабешко каране. Между друготоне ми се е случвало 2-ри път след онзи ден. Карах я още веднъж извънградско, но без резки движенияс газта и съединителя. Не забелязах някакви проблеми. Иначе това с първата си го прави постоянно. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Благодаря за пореден път на колегите от форума за отговорите - БОМБА СТЕ !!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Ами не ти го прави още на 2-ра, защото съединителят ти е започнал тепърва да буксува......Ако продължаваш да я караш така, скоро ще почне и на 2-ра, че и на 1-ва да ти приплъзва.....Отделно като буксува съединителят, прегряват притискателния диск, и огледалният диск на маховика......И ако продължаваш да я караш, ше трябва и тях да сменяш после......А маховика изобщо не е евтин...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dieus Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Лично аз не бих си карал колата с боксуващ съединител. При включване на предавка съединителя трябва да прекъсне предаването на въртящ момент от двигателя към скоростите, след което синхронизатори да изравнят оборотите на входящия вал на скоростната кутия (вече откачен от двигателя посредством съединителя) със вала на желаната предавка, след което се пуска съединителя за да се закачи пак за мотора. Най-натоварени са синхронизаторите на 1ва предавка, защото изходящия вал на спряла кола не се върти, а входящия вал се движи с оборотите на мотора. Когато съединителя не откача двигателя напълно, синхронизаторите се пилят зверски и не могат да синхронизират такава разлика в оборотите на натоварени валове. Зъбните колела се търсят да се зацепят при различни обороти на въртене и се пилят едно друго :( Само зверската им здравина ги държи за момента, но като се изронят (или изпилят) ще рухнат скоростите. Последиците са изронени зъби на зъбните колела и износване на синхронизаторите т.е. убиване на скоростната кутия.Буксуването на съединителя показва че е износен, а хъркането при включване на предавка показва че пружините (или евентуално помпата) на съединителя са уморени и не отделя напълно.Като цяло, не навременното сменяне на консуматив води до ремонт. P.S. Колегата Марио е прав и трябва спешно да се дръпнат скоростите и да се смени всичко мъртво около съединителя, освен самия съединител. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 1 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Аз си мислех, че ще изкара още известно време, но май ще трябва да я спирам от движение, докатосъбера парите да я и сменя съединителя и може би притискателния диск. Дано да няма друго засмяна. Имам един приятел, на който баща му има сервиз и си предложи услугите. Поне за диагностика, ноако знаете някой добър и проверен сервиз във Варна, няма да е лошо да мина и от там. Ако някой е сменял подобни части, моля, кажете какви пари е нормално да се дадат за такъв ремонт.Това е първата ми кола и не съм ходил до сега по сервизи. Няма да ми е излишно да ме ориентиратекакво да очаквам и какво да търся. Страшно съм впечатлен от хората във този форум - компетентни и готови да помагат. Мерси! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Диагностиката и сам можеш да си я направиш........Опъваш ръчната спирачка, включваш на втора, и с повечко газ се опитваш да потеглиш.......Ако изгасне двигателя, съединителя е добре(в което се съмнявам да се случи при теб)......Ако двигателя си се форсира, а колата стои на място, си за смяна....... Трудът варира от 60 до 80лв максимум.....При колта свалянето на кутията е по-лесно......Успех.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 1 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 1 октомври 2008 А колко ли ще струва един нов съединител със притискателен диск и всичко? Сменят ли се синхронизатори или вечевредите са непоправими? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 А колко ли ще струва един нов съединител със притискателен диск и всичко? Сменят ли се синхронизатори или вечевредите са непоправими? За цени на части, се обърни към колегата с ник Miroslav! Синхронизатори се правят принципно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sphinx Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Готин, аз съм от Варна и преди няколко месеца сменях комплект съединител.Притискател с лагер и феродов диск ми излязоха около 220лв. За смяна на мен ми взеха 60лв, но ми го прави познат и затова такава цена, инъче е към 100лв. Колата е супер, голям самолет е! Ще се радвам някой път да дойдеш на нашите срещи с другите колеги от Варна!!! Поздрави: Любо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 1 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Мерси за поканата, Любо! Когато имам възможност с удоволствие ще дойда Благодаря ти и за полезната информация за цените. Точно това ме интересуваше да знамкакво да очаквам. Като я закарам на моя познат да ми каже какво точно има (макар че вече май е ясно)ще пиша как е протекъл ремонта. Благодаря на всички, които се отзоваха!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 2 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 2 октомври 2008 Да ви кажа колеги ще пробвам първо да си регулирам притискателния диск.Ще проверя дали ми е наред феродото и може само той да е за смяна.Ако огедалната повърхност на притискателния е добре няма да го сменям. А това за пробата на колко кг. отваря - казаха ми че ще се регулира. Ще пиша пак! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.