Премини към съдържание

Mitshubishi Colt '93 1.6 16v Glxi - скоростна кутия


mr_mr2008

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги!

 

Първо искам да се извиня, ако проблемите са обсъдени във форума! но повярвайте ми има доста

теми пуснати за скоростни кутии, изчетох повечето, но не можах всичките.

 

Първия проблем със скоростната кутия е, когато включвам на 1-ва предавка. Често се случва да

прехърка и то доста здраво, когато дръпна лоста малко (съвсем малко) към мен, когато го бутам

напред (сещате се нали - наляво и напред за първа скорост :) ). Някой може да ме обвинят във

варварско отношение към горката кола, ама няма да е прав. През ръцете ми са минали ( и продължават

да минават ) доста коли и съм сигурен, че не е от мен. Друг признак, по който съдя, че проблема

не е в начина на превключване на скоростите е, че който и да седне зад волана има същия проблем.

(Да го е.а това мицубиши). Особено ясно се проявява проблема, когато исам да превкюча на скорост

по-бързичко.

 

Трябва да поясня, че колата е напълно спряла или на бавен ход и съидинителят е натиснат до край.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Втория проблем е следния:

 

Когато я настъпя след 2-ра скорост нагоре (ама с педала на газта до дупка) двигателя вдига обороти,

но колата не се наема (не набира скорост :) ). Изреждам скоростите до 5 с 5000 об/мин и се движа с 100 км/ч.

 

 

Много зле!

 

 

После малко замирисва на съединител.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Замислям се дали не е от съединителя цялата работа?! Възможно ли е колеги?

 

Много ще съм благодарен, ако някой може да даде съвет. Не ми се иска да ходя

по майстори, преди да имам предположение къде е проблема.

 

Благодаря предварително! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, колега, преди да са те сгризали другите, или да са ти махнали темата модераторите - нецензурни думи към марката - не смей и да споменаваш! Ние, събраните тук, дори да ни ядосат нещо колите, се отнасяме с нежност и любов към тях!

Второ - отивай да си купуваш съединител, свържи се с колегите от Варна да те пратят при читав майстор, ама го задвижи решаването на проблема, че само по-лошо може да стане!

Варна си имате може би най-сериозния Колт тим в страната, ще се оправиш, споко!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата ,тичай за нов съединител (колата ти буксува яко ).И ако не го смениш навреме може и по зле да стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И не само съединител....Проверете хубаво и притискателният диск.....Това трудно влизане та 1-ва, или е притискателен диск, или износени зъбчета та синхронизатора и муфа......Така че проверете диска при какъв натиск отваря......Ако е под 100 кг направо го сменяй и него......Ако отваря при натиск над 110 кг, значи диска си е добре, и си го качваш пак но трябва да проверите скоростната кутия в този случай.......И недей да псуваш колицата, няма такава кола, която да не износва съединител.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, колегата не е износвал съединител на азиатска кола. Ако колата го остави на сред пътя и се форсира свободно ще се сети, но колта го мъкне с 100тарка и не ще да спре............ До като има синхронизатори ще се влачи, горкото :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че всички се отнасяте с голяма любов към колите си. Това много ме радва и ИСКРЕНО СЕ ИЗВИНЯВАМ за

обидата към колата ( конкретно към моя автомобил, не към марката или модела )! Не я приемайте лично, не съм

имал за цел да обидя хората, които харесват или карат такива коли :)!

 

Отново благодаря за полезните съвети!

 

Ако някой от Варна чете тази тема нека да драсне някой ред къде има проверен сервиз, на който може да се разчита.

А ако знае колко долу-горе може да струват частите ще сте върха.

 

:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А и сега се сетих, ако някой знае какви може да са последиците от продължително каране в това

състояние нека да каже.

 

Стана ми интересно, пък и вярвам че ще е полезна информация. Особено, ако ремонта е скъп и не

знам кога ще имам възможност да оправя проблема.

 

Ако някой има и препоръки как мога да намаля вредното действие на износения съединител, ще е

много поелзно.

 

Вярвам, че и за други ще е интересна инфомрацията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А и сега се сетих, ако някой знае какви може да са последиците от продължително каране в това

състояние нека да каже.

Ако някой има и препоръки как мога да намаля вредното действие на износения съединител, ще е

много поелзно.

Последиците ще са по лоши за теб....Колкото по дълго караш така, повече работи ще сменяш после.....Вредното действие ще го намалиш, като си смениш по най бързия начин съединителя......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да де то е ясно, че последиците ще са лоши :)

 

Просто ми беше интересно да науча повечко от техническа гледна точка. Ако някой му се занимава нека

драсне някой друг ред.

 

А не знам дали е станало ясно от обяснението ми за проблема, но това "празно" форсиране на включена

предавка (само от 2-ра нагоре ) се получава само като се даде рязко газ. Иначе колата си въври нормално.

Норамално може би не е съвсем точно, защото явно не съм я карал здрава - дано да имам възможност,

колкото се може по-скоро, да я стегна. Както разбирам от вас колеги тези автомобили са доста здрави.

 

Проблема ми се прояви за пръв път като исках да я пробвам колко върви след 150 - 200 км. след смяна

на консумативи и веднага след около 50 км. каране на магистралта ( при "загрял" автомобил ). Втория път

се появи, когато се опитах да направя едно изпреварване извънградско - мак;ко след първата поява -

получи се доста опсна ситуация и от тогава не съм я форсирал.

 

Карам я колкото мога по-жалещо. Без да я форсирам - леко, спокойно, бабешко каране. Между другото

не ми се е случвало 2-ри път след онзи ден. Карах я още веднъж извънградско, но без резки движения

с газта и съединителя. Не забелязах някакви проблеми.

 

Иначе това с първата си го прави постоянно.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Благодаря за пореден път на колегите от форума за отговорите - БОМБА СТЕ :) !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не ти го прави още на 2-ра, защото съединителят ти е започнал тепърва да буксува......Ако продължаваш да я караш така, скоро ще почне и на 2-ра, че и на 1-ва да ти приплъзва.....Отделно като буксува съединителят, прегряват притискателния диск, и огледалният диск на маховика......И ако продължаваш да я караш, ше трябва и тях да сменяш после......А маховика изобщо не е евтин......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз не бих си карал колата с боксуващ съединител.

При включване на предавка съединителя трябва да прекъсне предаването на въртящ момент от двигателя към скоростите, след което синхронизатори да изравнят оборотите на входящия вал на скоростната кутия (вече откачен от двигателя посредством съединителя) със вала на желаната предавка, след което се пуска съединителя за да се закачи пак за мотора. Най-натоварени са синхронизаторите на 1ва предавка, защото изходящия вал на спряла кола не се върти, а входящия вал се движи с оборотите на мотора. Когато съединителя не откача двигателя напълно, синхронизаторите се пилят зверски и не могат да синхронизират такава разлика в оборотите на натоварени валове. Зъбните колела се търсят да се зацепят при различни обороти на въртене и се пилят едно друго :( Само зверската им здравина ги държи за момента, но като се изронят (или изпилят) ще рухнат скоростите.

Последиците са изронени зъби на зъбните колела и износване на синхронизаторите т.е. убиване на скоростната кутия.

Буксуването на съединителя показва че е износен, а хъркането при включване на предавка показва че пружините (или евентуално помпата) на съединителя са уморени и не отделя напълно.

Като цяло, не навременното сменяне на консуматив води до ремонт.

 

P.S. Колегата Марио е прав и трябва спешно да се дръпнат скоростите и да се смени всичко мъртво около съединителя, освен самия съединител.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мислех, че ще изкара още известно време, но май ще трябва да я спирам от движение, докато

събера парите да я и сменя съединителя и може би притискателния диск. Дано да няма друго за

смяна.

 

Имам един приятел, на който баща му има сервиз и си предложи услугите. Поне за диагностика, но

ако знаете някой добър и проверен сервиз във Варна, няма да е лошо да мина и от там.

 

Ако някой е сменял подобни части, моля, кажете какви пари е нормално да се дадат за такъв ремонт.

Това е първата ми кола и не съм ходил до сега по сервизи. Няма да ми е излишно да ме ориентирате

какво да очаквам и какво да търся.

 

Страшно съм впечатлен от хората във този форум - компетентни и готови да помагат. Мерси! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диагностиката и сам можеш да си я направиш........Опъваш ръчната спирачка, включваш на втора, и с повечко газ се опитваш да потеглиш.......Ако изгасне двигателя, съединителя е добре(в което се съмнявам да се случи при теб)......Ако двигателя си се форсира, а колата стои на място, си за смяна....... Трудът варира от 60 до 80лв максимум.....При колта свалянето на кутията е по-лесно......Успех....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колко ли ще струва един нов съединител със притискателен диск и всичко? Сменят ли се синхронизатори или вече

вредите са непоправими?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колко ли ще струва един нов съединител със притискателен диск и всичко? Сменят ли се синхронизатори или вече

вредите са непоправими?

 

За цени на части, се обърни към колегата с ник Miroslav! Синхронизатори се правят принципно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Готин, аз съм от Варна и преди няколко месеца сменях комплект съединител.

Притискател с лагер и феродов диск ми излязоха около 220лв. За смяна на мен ми взеха 60лв, но ми го прави познат и затова такава цена, инъче е към 100лв. Колата е супер, голям самолет е! :) Ще се радвам някой път да дойдеш на нашите срещи с другите колеги от Варна!!!

 

Поздрави: Любо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за поканата, Любо! Когато имам възможност с удоволствие ще дойда :)

 

 

Благодаря ти и за полезната информация за цените. Точно това ме интересуваше да знам

какво да очаквам.

 

Като я закарам на моя познат да ми каже какво точно има (макар че вече май е ясно)

ще пиша как е протекъл ремонта.

 

Благодаря на всички, които се отзоваха!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа колеги ще пробвам първо да си регулирам притискателния диск.

Ще проверя дали ми е наред феродото и може само той да е за смяна.

Ако огедалната повърхност на притискателния е добре няма да го сменям.

А това за пробата на колко кг. отваря - казаха ми че ще се регулира.

 

Ще пиша пак!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...