Премини към съдържание

Къде се намира пробката за източване


stevensgr

Препоръчано мнение

Здравейте колеги някой може ли да ми каже къде е пробката за източване на антифриза от двигателя.Тази на радиатора я видях,но тази на двигателя :icon_crying: -уви не. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам да има такава. Мисля, че ако откачиш долния маркуч на радиатора ще изтече всичко, а и да не изтече с бърза промивка с вода ще е ОК.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега! И един приятел имаше същия проблем с неговия Галант, решил да сменя антифриза и няма пробка :). Та по думите на Пламен, пробката се намира под всмукателния колектор (дето влиза маркуча от въздушния филтър), дано да не съм объркал нещо, че пиша по памет. Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Та къде се намира пробката, ако има такава и колко "материал" събира?

Какъв е за предпочитане да си купя?

Става въпрос за Галант 2500 кубика (на аватара).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Та къде се намира пробката, ако има такава и колко "материал" събира?

Какъв е за предпочитане да си купя?

Става въпрос за Галант 2500 кубика (на аватара).

Ами на тази на аватара ти :D има две пробки на блока, една отзад и една отпред, но отпред е трудно да бръкнеш , щото няма място ..............най добре е отзад да развиеш пробката, след това отваряш капачката на радиатора, може и преди това, но ак ое така, тогава няма да има вакуум в радиатора/блока и при развиването й ще се олееш с антифриз..........за да промиеш блока и мотора от вътре, аз свалям и термостАта и махам някой от големите маркучи, след което с водна струя промивам всичко от блока.............след което го оставям да изтече докрая и по обратнния ред слагам термостата, маркучите ги връщам на мястото им, завивам пробката и........следва наливането на охл. течност ,като тя е съставена от две части: дестилирана вода и антифриз..........като за твоя мотор , както и за всички мотори с чугунен блок се слага или син или зелен антифриз, не червен ,тъй като в него няма антикорозионни свойства ..............Цялото количество охл. течност в системата е 7л. + 0.5 л. в разшириелния съд..........момента на кристализация на водната система вече се избира по желание според температурите на околната среда.............аз го правя на -30 градуса .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за обяснението :icon_dance: Нямах предвид точно тази от аватара. Пък аз се чудех защо никой не ми отговаря, пък те мислили че питам за бишито от картинката :icon_thumbup: . Викаш отзад да бръкна... ми добре, без това обичам да съм отзад - таман няма да се чудя къде да си сложа ръцете :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дестилираната вода има ли някакво друго предимство, освен че е "мека"?

Туй не ти ли стига,бре?С нея няма да хванеш котлен камък. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Туй не ти ли стига,бре?С нея няма да хванеш котлен камък. :D

 

Стига ми :D , като сменях антифриза налях дестилирана, въпреки че в София водата е мека. Но може и да има някакво друго предимство...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стига ми :D , като сменях антифриза налях дестилирана, въпреки че в София водата е мека. Но може и да има някакво друго предимство...

Има и друго предимство дестилираната вода, ако ти е много силна ракията се разрежда с такава ! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами на тази на аватара ти :D има две пробки на блока, една отзад и една отпред, но отпред е трудно да бръкнеш , щото няма място ..............най добре е отзад да развиеш пробката, след това отваряш капачката на радиатора, може и преди това, но ак ое така, тогава няма да има вакуум в радиатора/блока и при развиването й ще се олееш с антифриз..........за да промиеш блока и мотора от вътре, аз свалям и термостАта и махам някой от големите маркучи, след което с водна струя промивам всичко от блока.............след което го оставям да изтече докрая и по обратнния ред слагам термостата, маркучите ги връщам на мястото им, завивам пробката и........следва наливането на охл. течност ,като тя е съставена от две части: дестилирана вода и антифриз..........като за твоя мотор , както и за всички мотори с чугунен блок се слага или син или зелен антифриз, не червен ,тъй като в него няма антикорозионни свойства ..............Цялото количество охл. течност в системата е 7л. + 0.5 л. в разшириелния съд..........момента на кристализация на водната система вече се избира по желание според температурите на околната среда.............аз го правя на -30 градуса .........

 

 

Това за цвета на антифриза и антикорозионните качества не го знаех. Факт е масово се предлага червен като уж по качествен :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес гледах едни разфасовки от по 1,5 литра. Марката я забравих, но завършваше на delco (една дума беше) и го даваха Long Life. Струваше 13 лева. Ще ми трябват три шишета и ще ми остане, ама няма по 1 л. там.

Досега съм сменял на три години антифриз, живея на много студено място, което често споменават по телевизията в прогнозата за времето къде е било най-студено. -27 го помня като вчера. Брррр....

И на мен продавачът ми обясни малко за антифризите и изтъкна червения като най-добър. Бил със специални присадки и не знам си какво. Дестилирана вода ще взема от работата. Дестилаторът е в съседната стая.

Според състоянието на охл. течност при източването, ще преценя дали да промивам или не.

 

п.п Пропуснах да отбележа, че червения не го погледнах изобщо. Един продавач не може да ме убеди какво да взема - казаното от Диджея, или каква стока той иска да продаде. Не ме интересува, че някой си с S40 turbo си купил червен. Взимам каквото ми е казано и точка.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-качествен е,сменя се на 5 години,а другите на 2.

Пак ще повторя, червения е за алуминиеви блокове, където са лишени от корозия по принцип.............следователно в червения няма антикорозионни добавки и следователно не става за мотори с чугунени блокове, каквито са на повечето мицута.....даме почти всички.......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

следователно в червения няма антикорозионни добавки

Аз имам една туба такъв, пише (на немски) че антикорозионните добавки са съвместими с алуминиеви мотори, но не е гаранция че всичкия червен има. Цвета май е оражнево-лилав.

 

Дестилираната вода има ли някакво друго предимство, освен че е "мека"?

 

За дистилираната вода проблема не е в отлагането на котлен камък (освен ако не се носи за "резерва" 20л. туба в багажника);

Дистилраната вода би трябвало да е почти чисто H2O, а в другата освен варовик има и други примеси, които евентуално могат да взаимодействат с някоя съставка на антифриза и да влошат качествата му.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...