LiX Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 TPMS - Tire Pressure Monitoring System Прочетох, че ако налягането в гумите падне под 25.2 psi (1.71 atm) трябва да светне лампа на таблото. Виждам, че имам такава лампа на таблото, но не знам дали наистина имам датчик в джантата и никой от БС не ми е споменавал за подобна екстра. Въпроса е, дали се слага на европейските модели или зависи от нивото на оборудване, някой да има повече инфо или да е тествал? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 TPMS - Tire Pressure Monitoring System Прочетох, че ако налягането в гумите падне под 25.2 psi (1.71 atm) трябва да светне лампа на таблото. Виждам, че имам такава лампа на таблото, но не знам дали наистина имам датчик в джантата и никой от БС не ми е споменавал за подобна екстра. Въпроса е, дали се слага на европейските модели или зависи от нивото на оборудване, някой да има повече инфо или да е тествал? На мен на километража ми пише 240 , ама не знам къде има такова надолнище , че да ги вдигна :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 28 август 2008 Автор Сподели Публикувано 28 август 2008 На мен на километража ми пише 240 , ама не знам къде има такова надолнище , че да ги вдигна :icon_rock:Ако ми кажеш и какво общо има това с TPMS-a ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Ако ми кажеш и какво общо има това с TPMS-a ? Нищо , но има общо с лампата на таблото.Тоест има неща които ги има но всъщност ги няма както с километража пише 240 и на 1.5 двигател и на 1.8 и на 2.0 така , че лампата ако е тази за която я мислиш може да работи ,но не за всяко ниво на оборудване , това имах в предвид .а за TPMS-a , ще попитам утре в Дарс Ауто Бургас , може да знаят . P.S. В дебелата книга няма ли нищо по въпроса ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 29 август 2008 Сподели Публикувано 29 август 2008 Много се съмнявам да я има тази екстра, но се продават такива устройства.Цените варират от 300-600лв., като съществуват няколко вида.На едни им се завива датчика на вентила (като капачка).На други електротиката се намира в самия вентил, т.е. трябва да се подмени вентила.Всички са оборудвани с приемник, който да си монтирате някъде в колата (всичко е безжично). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 29 август 2008 Автор Сподели Публикувано 29 август 2008 Много се съмнявам да я има тази екстра, но се продават такива устройства.Цените варират от 300-600лв., като съществуват няколко вида.На едни им се завива датчика на вентила (като капачка).На други електротиката се намира в самия вентил, т.е. трябва да се подмени вентила.Всички са оборудвани с приемник, който да си монтирате някъде в колата (всичко е безжично).Абе то колата си има такова оборудване, поне американските модели имат. Как стои въпроса с Европа се пита в загадката? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 29 август 2008 Сподели Публикувано 29 август 2008 Хм, аз май нямам такава лампичка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 29 август 2008 Автор Сподели Публикувано 29 август 2008 Хм, аз май нямам такава лампичка?Аз щом имам и ти имаш ;) Между централния дисплей и оборотомера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 29 август 2008 Сподели Публикувано 29 август 2008 Ще ме накараш като се прибирам да мина да си спадна гумата и да я напомпам после ;). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 29 август 2008 Автор Сподели Публикувано 29 август 2008 Ще ме накараш като се прибирам да мина да си спадна гумата и да я напомпам после ;). :icon_thumbup: Все някой трябва да пробва Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 29 август 2008 Сподели Публикувано 29 август 2008 Все някой трябва да пробва...Най-вероятно тази система не мери налягането на гумите, а разликата в ъгловата им скорост чрез ABS-а, и оттам отчита ако някоя гума има по-малък радиус, т.е. спаднала. Много по-евтино е от датчик за налягане на всяко колело. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 29 август 2008 Автор Сподели Публикувано 29 август 2008 Най-вероятно тази система не мери налягането на гумите, а разликата в ъгловата им скорост чрез ABS-а, и оттам отчита ако някоя гума има по-малък радиус, т.е. спаднала. Много по-евтино е от датчик за налягане на всяко колело.Трябва да има датчик във всяка джанта, защото в сервизното ръководство пише как се сменя ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 29 август 2008 Сподели Публикувано 29 август 2008 Трябва да има датчик във всяка джанта, защото в сервизното ръководство пише как се сменя ;) А ако смениме джантите примерно зимата , какво правим ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 29 август 2008 Сподели Публикувано 29 август 2008 Трябва да има датчик във всяка джанта...Прав си, намерих няколко такива теми в американски форуми - ако се сменят джантите или се прехвърлят сензорите или се слагат нови, но трябва да се препрограмират. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 30 август 2008 Автор Сподели Публикувано 30 август 2008 Спаднах 1 от гуми до 1.4 - 1.5 някъде и нищо не се случи :( Явно при мен няма TPMS :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 30 август 2008 Сподели Публикувано 30 август 2008 Спаднах 1 от гуми до 1.4 - 1.5 някъде и нищо не се случи :( Явно при мен няма TPMS :(Утре ще пробвам на моя Ланс. Аз съм с Интенз ниво и може и да има, но утр вечер ще ви кажа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 30 август 2008 Автор Сподели Публикувано 30 август 2008 Утре ще пробвам на моя Ланс. Аз съм с Интенз ниво и може и да има, но утр вечер ще ви кажа.Мойто е същото ;) Трябва се пробва с Instyle. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen Dimitrov Публикувано 30 август 2008 Сподели Публикувано 30 август 2008 Outlander-а няма такъв датчик, миналия месец като спуках гума нищо не ми светна по таблото и си мисля, че и при Лансера няма да има.Това може да се поръчва като допълнителна опция или да е за други пазари не за Европейския. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 30 август 2008 Автор Сподели Публикувано 30 август 2008 Сега се разрових и до колкото успях да разбера, TPMS е функция на KOS (Keyless Operation System), а ние такава нямаме... би трябвало с Instyle да работи.А може, както казва Милен, за нас европейците да няма тази екстра... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 30 август 2008 Сподели Публикувано 30 август 2008 Ако се сетя утре ще пробвам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 31 август 2008 Сподели Публикувано 31 август 2008 Хм, спаднах гумата под 1 атмосфера. Нищо не светна, но не знам дали не трябва да покараш колата, а аз нямах желание да карам с толкова мека гума. Не знам как датчика отчита. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 31 август 2008 Автор Сподели Публикувано 31 август 2008 Има датчик за налягане, антена и изчислителна част. Не би трябвало да е в движение за да отчита. Явно просто няма тази система в европейските модели. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 10 ноември 2008 Сподели Публикувано 10 ноември 2008 След много ровене намерих това : 1. TPMS работи с датчици, които се монтират на вентилите на гумите (отвътре) и предават данни "по радиото" към TPMS.2. Всеки датчик си има ID, TPMS работи само с 4 датчика (т.е. само с един комплект датчици)3. Ако се наложи да се сменят датчици (защото подменяш гумите с джантите, защото е дефектирал датчик, и т.н.) се налага препрограмиране на TPMS (за запомняне ID-тата на новите датчици), за което се изисква специализирано оборудване (т.е. само в сервиза) Т.е. други джанти = хамалогия (или препрограмиране на TPMS-а, ако има втори комплект датчици, или сваляне на "другите" гуми от "другите" джанти, вадене на датчиците, слагане... За тези които имат TPMS надявам се информацията да е полезна . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 11 ноември 2008 Сподели Публикувано 11 ноември 2008 Ама аз на оригиналните гуми и джанти, нали правих експеримент да спадам гумата и нищо не стана! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.