Премини към съдържание

Някой тествал ли е Tpms-а?


LiX

Препоръчано мнение

TPMS - Tire Pressure Monitoring System

 

Прочетох, че ако налягането в гумите падне под 25.2 psi (1.71 atm) трябва да светне лампа на таблото. Виждам, че имам такава лампа на таблото, но не знам дали наистина имам датчик в джантата и никой от БС не ми е споменавал за подобна екстра. Въпроса е, дали се слага на европейските модели или зависи от нивото на оборудване, някой да има повече инфо или да е тествал?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

TPMS - Tire Pressure Monitoring System

 

Прочетох, че ако налягането в гумите падне под 25.2 psi (1.71 atm) трябва да светне лампа на таблото. Виждам, че имам такава лампа на таблото, но не знам дали наистина имам датчик в джантата и никой от БС не ми е споменавал за подобна екстра. Въпроса е, дали се слага на европейските модели или зависи от нивото на оборудване, някой да има повече инфо или да е тествал?

 

На мен на километража ми пише 240 , ама не знам къде има такова надолнище , че да ги вдигна :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен на километража ми пише 240 , ама не знам къде има такова надолнище , че да ги вдигна :icon_rock:

Ако ми кажеш и какво общо има това с TPMS-a ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ми кажеш и какво общо има това с TPMS-a ?

 

Нищо , но има общо с лампата на таблото.

Тоест има неща които ги има но всъщност ги няма както с километража пише 240 и на 1.5 двигател и на 1.8 и на 2.0

така , че лампата ако е тази за която я мислиш може да работи ,но не за всяко ниво на оборудване , това имах в предвид .

а за TPMS-a , ще попитам утре в Дарс Ауто Бургас , може да знаят .

 

P.S.

В дебелата книга няма ли нищо по въпроса ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много се съмнявам да я има тази екстра, но се продават такива устройства.

Цените варират от 300-600лв., като съществуват няколко вида.

На едни им се завива датчика на вентила (като капачка).

На други електротиката се намира в самия вентил, т.е. трябва да се подмени вентила.

Всички са оборудвани с приемник, който да си монтирате някъде в колата (всичко е безжично).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много се съмнявам да я има тази екстра, но се продават такива устройства.

Цените варират от 300-600лв., като съществуват няколко вида.

На едни им се завива датчика на вентила (като капачка).

На други електротиката се намира в самия вентил, т.е. трябва да се подмени вентила.

Всички са оборудвани с приемник, който да си монтирате някъде в колата (всичко е безжично).

Абе то колата си има такова оборудване, поне американските модели имат. Как стои въпроса с Европа се пита в загадката?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, аз май нямам такава лампичка?

Аз щом имам и ти имаш ;) Между централния дисплей и оборотомера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме накараш като се прибирам да мина да си спадна гумата и да я напомпам после ;).

:icon_thumbup:

 

Все някой трябва да пробва :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все някой трябва да пробва...
Най-вероятно тази система не мери налягането на гумите, а разликата в ъгловата им скорост чрез ABS-а, и оттам отчита ако някоя гума има по-малък радиус, т.е. спаднала. Много по-евтино е от датчик за налягане на всяко колело.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно тази система не мери налягането на гумите, а разликата в ъгловата им скорост чрез ABS-а, и оттам отчита ако някоя гума има по-малък радиус, т.е. спаднала. Много по-евтино е от датчик за налягане на всяко колело.

Трябва да има датчик във всяка джанта, защото в сервизното ръководство пише как се сменя ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да има датчик във всяка джанта, защото в сервизното ръководство пише как се сменя ;)

 

 

А ако смениме джантите примерно зимата , какво правим ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да има датчик във всяка джанта...
Прав си, намерих няколко такива теми в американски форуми - ако се сменят джантите или се прехвърлят сензорите или се слагат нови, но трябва да се препрограмират.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спаднах 1 от гуми до 1.4 - 1.5 някъде и нищо не се случи :( Явно при мен няма TPMS :(

Утре ще пробвам на моя Ланс. Аз съм с Интенз ниво и може и да има, но утр вечер ще ви кажа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще пробвам на моя Ланс. Аз съм с Интенз ниво и може и да има, но утр вечер ще ви кажа.

Мойто е същото ;) Трябва се пробва с Instyle.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Outlander-а няма такъв датчик, миналия месец като спуках гума нищо не ми светна по таблото и си мисля, че и при Лансера няма да има.

Това може да се поръчва като допълнителна опция или да е за други пазари не за Европейския.

 

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега се разрових и до колкото успях да разбера, TPMS е функция на KOS (Keyless Operation System), а ние такава нямаме... би трябвало с Instyle да работи.

А може, както казва Милен, за нас европейците да няма тази екстра...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, спаднах гумата под 1 атмосфера. Нищо не светна, но не знам дали не трябва да покараш колата, а аз нямах желание да карам с толкова мека гума. Не знам как датчика отчита.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има датчик за налягане, антена и изчислителна част. Не би трябвало да е в движение за да отчита. Явно просто няма тази система в европейските модели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

След много ровене намерих това :

 

1. TPMS работи с датчици, които се монтират на вентилите на гумите (отвътре) и предават данни "по радиото" към TPMS.

2. Всеки датчик си има ID, TPMS работи само с 4 датчика (т.е. само с един комплект датчици)

3. Ако се наложи да се сменят датчици (защото подменяш гумите с джантите, защото е дефектирал датчик, и т.н.) се налага препрограмиране на TPMS (за запомняне ID-тата на новите датчици), за което се изисква специализирано оборудване (т.е. само в сервиза)

 

Т.е. други джанти = хамалогия (или препрограмиране на TPMS-а, ако има втори комплект датчици, или сваляне на "другите" гуми от "другите" джанти, вадене на датчиците, слагане...

 

За тези които имат TPMS надявам се информацията да е полезна .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама аз на оригиналните гуми и джанти, нали правих експеримент да спадам гумата и нищо не стана!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...