mr_mr2008 Публикувано 14 август 2008 Сподели Публикувано 14 август 2008 Имам една лампа на таблото на митцуто и ми свети постоянно и не знам за какво е.На нея има една кола със следи зад нея сякаш е поднесла и отстрани две черти, катотези на ръчната спирачка. ОПИТАХ се да я нарисувам. Ще съм благодарен, ако някойможе да ми каже за какво е. Ако не можете да я видите, моля, опитайте се да си я представите от обяснението по-горе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 август 2008 Сподели Публикувано 14 август 2008 Това ти е лампата на ABS-а.....Ако ти свети по време на движение имаш някакъв проблем.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 14 август 2008 Автор Сподели Публикувано 14 август 2008 Това ти е лампата на ABS-а.....Ако ти свети по време на движение имаш някакъв проблем.... Не знаех, че имам АBS . Като я купувах ми казаха, че няма. Сега се чудя какво да правя.Може би, най-добре ще е да отида на диагностика на спирачната система някъде.Ако някой знае подходящо място във Варна, ще съм му много благодарен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 17 август 2008 Сподели Публикувано 17 август 2008 Какъв колт точно караш колега? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balin Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 Какъв колт точно караш колега?Аз карам Колт 1.6 94 година и аз я имам тая лампа (не ми свети де) ама и на мене ми казаха це нямам ABS на колата като я купувах!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 Аз карам Колт 1.6 94 година и аз я имам тая лампа (не ми свети де) ама и на мене ми казаха це нямам ABS на колата като я купувах!!!А като дадеш контакт, преди да запалиш свети ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balin Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 А като дадеш контакт, преди да запалиш свети ли?Еми не ми свети!!! Като дам на контакт и само вляво на таблото ми светват лампите тея в дясно не "мърдат"!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 Щом не свети или е изгоряла, или предишния собственик я е махнал за заблуда, че всичко е ОК. При контакт трябва да свети след като ЕКУ-то си чекне системата лампата изгасва, ако има проблем си остава да свети Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 Еми не ми свети!!! Като дам на контакт и само вляво на таблото ми светват лампите тея в дясно не "мърдат"!!!Значи наистина си без АБС, както са ти казали продавачите...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 24 август 2008 Автор Сподели Публикувано 24 август 2008 То всичко много хубаво, ама аз все още не знам дали имам ABS или не.Ако някой знае какво точно представлява ABS системата под капакаили къде трябвад да стои, нека да прати някоя снимка. На Mitsu SpaceStarизглежда като цилиндър с четири метални тръбички излизащи от негои още някви кабели и други истории (малко съм невеж ), ама под моякапак не можах да видя такова нещо. Да не би борд компа да е сменян от такова колтче с ABS на мойто детоняма и сега да се бърка? То всичко е възможно. Засега карам така ама... Колата е GLXi 1.6 16v Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 август 2008 Сподели Публикувано 24 август 2008 Дай си скайпа Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Balin Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Аз си открих проблема!!! Явно са ми изгорели лампите вдясно на таблото защото там нищо не ми светеше ама сега си ги смених и всихко е ОК!!! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tamburo Публикувано 6 септември 2008 Сподели Публикувано 6 септември 2008 Колеги, по принцип тези колтове за които говорим ABS има заводски сложен само при големия двигател 1.6. При малкия двигател не е замислено да има (за съжаление). На моята обява пишеше че има ABS ама... няма. Въпреки това един колега със същото мицу 1.3 знам, че има ABS но явно е слаган допълнително както и задните му дискови спирачки (понеже пак 1.3 е без дискови, а 1.6 е със по каталожни данни). Та на колегата с добавения ABS се намираше кутията някъде между предния ляв калник и предния ляв фар. Неговата беше правоъгълна с четри тръбички излизащи от нея. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 28 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 28 септември 2008 Tamburo - Благодаря! Ще потърся ABS под къпака, където ми каза. Както писах по-горе моя колт е 1.6 GLx. Дано предишния собственикда не махнал ABS. В началото като я купих, по някое време лампата изгасваше. Сега постоянно свети. Мисля си, чеимам проблем със самата система, а не с лампата. Благодаря на всички, които писаха! Май ще ми се наожи да пусна нова тема - Ремонт на ABS за Colt 1.6 1993. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 29 септември 2008 Сподели Публикувано 29 септември 2008 В началото като я купих, по някое време лампата изгасваше. Сега постоянно свети.Ако беше започнал с това, веднага щях да ти кажа че имаш АБС, който се е повредил.........Сега отиди на компютърна диагностика, да ти кажат датчика на кое колело ти е за смяна, и всичко ще си дойде на място...... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 29 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 29 септември 2008 Да, mario64, но и аз снощи се сетих да спомена тази "малка" подробност . А действително има правоъглна ( както каза tamburo ) кутия с четири тръбички излизащи от нея точно зад левия фар подказанчето за хидравличната течност (на него пише PowerSteer или нещо такова). Ръчната ми е разкачена (ебахти бараката дето карам ) и искам да попитам дали може да е от това. Колата е удряна отпред ( наистина се набутах ) и незнам дали няма да е от това. Мисля, че предишниясобственик я е взел ударена, защото ми каза, че нямала ABS. Може и да ми е казал така за да спестифакта, че е развален ( да го е.а в хитреца ). Ама и аз съм си виновен като не разбирам. Трябваше да я закарам в някой сервиз да я огледат обстойно. Както и да е. Благодаря на всички, които се отзоваха! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 29 септември 2008 Сподели Публикувано 29 септември 2008 Нещо като това на снимката е ABS-а, ти вероятно гледаш казанчето за хидравличната течност. Ръчната няма връзка с ABS-а съответно причината не е в нея. От удар всичко може да стане, но не ми се вярва, че този от който си я купил не е знаел - преметнал те е.Аз в една друга тема бях писал, че когато се купува кола освен стандартните неща се гледат и всички лампи по таблото и с какви с-ми е обурудвана колата, ако го беше направил ...щеше да е по-добре.http://www.aa1car.com/library/elements/abs_unit.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 30 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 30 септември 2008 Нещо като това на снимката е ABS-а, ти вероятно гледаш казанчето за хидравличната течност. Ръчната няма връзка с ABS-а съответно причината не е в нея. От удар всичко може да стане, но не ми се вярва, че този от който си я купил не е знаел - преметнал те е.Аз в една друга тема бях писал, че когато се купува кола освен стандартните неща се гледат и всички лампи по таблото и с какви с-ми е обурудвана колата, ако го беше направил ...щеше да е по-добре.http://www.aa1car.com/library/elements/abs_unit.jpg Абослютно си прав, че човек трябва да си отваря очите на осем, когато купува автомобил (пък и не само)втора употреба. Не ми се вярва да гледам казанчето, там съм писал че е кутията на ABS-a е точно под него.При първа възможност ще приложа снимки... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 30 септември 2008 Сподели Публикувано 30 септември 2008 Явно имаш АBS и той работи, защото открива грешка.Най-често грешките идват от повреда в датчика или по-точно от прекъсване на кабела от двигателния отсек до колелото. По понятни причини това се случва на предно дясно колело. И така: 1. Свали си последователно всяка една джанта и огледай за наличие на жици. В най-добрия случай трябва да има две жици. Една за датчика на накладките и една за ABS-а. Предлагам ти да започнеш от предна дясна. Ако нямаш нито една жица - лошо. Някой може да ги е изрязал. Ако обаче имаш поне една жица и тя не е от накладките следва дтора точка.2. Проследи кабела от къде влиза в коша (двигателния отсек) и до къде отива. При всички положения завършва с куплунг.3. Като го откриеш погледни колко проводника има. В повечето случай на по-старите автомобили е с две жици. Това са магнитни датчици на Хол. Измери съпротивлението. На твоя автомобил незнам колко трябва да е, но по принцип е около 1000 ома. Ако съпротивлението е голямо, то този датчик е прекъснал. Ако е около нула, то имаш късо някъде (в много редки случаи се случва). Ако е прекъснал кабела, това е станало в гушата, която се образува от главината до коша. Там кабела е подложен на най-голямо натоварвана - огъване и осукване и то с доста висока честота понякога (при движение по паваж). Ако лампата на ABS-а светва и изгасва от време на време тогава повредата се открива по-трудно, на не е невъзможно. В този случай трябват двама души - един е зад волана и върти от крайно ляво до крайно дясно положение волана, а другия мери с уреда дали съответния датчик прекъсва. Понякога всички датчици са здрави, но ABS-а пак не работи. Това се случва, когато на челото на датчика (измервателната повърхност) попаднат метални стружки. Понеже в датчика има постоянен магнит, тези стружки окъсядат магнитната верига и датчика спира да изпраща импулси до електронния блок. Това се проверява като се вдигне съответното колело и се завърти. В този случай уреда трябва да е включен в режим на измерване на променливо напрежение до 200 миливолта. Трябва да отчете някакво напрежение 80-100 или повече. Чак след тези процедури може да се пристъпи към проверка на ABS блока. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 30 септември 2008 Автор Сподели Публикувано 30 септември 2008 Ей това се казва полезна информация. Мерси много Николов. Ще направя проверката, както си я описал. Имам уредите и желането, а времето ще го жертвам - трябва да се оправят такива неща ВЕДНАГА при откирването им. Това със светването и изгасването го правеше в началото, но не съм забеляза дали е призавой или не. Както разбрах от теб тогава се проявяват проблеми в кабелите, които са подголямо натоварване. Като правя проверката ще направя и няколко снимки и ще продължа да ви държа в течение.Може инфото да е полезно за някой друг. Една молба към модераторите, ако може да преименуват темата :please: на нещо като"Въпрос за лампа на таблото, Mitsubishi Colt '93 - проблеми с ABS-a" или нещо такова. Илиможе би да разделят двете теми - не знам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Явно имаш АBS и той работи, защото открива грешка.Най-често грешките идват от повреда в датчика или по-точно от прекъсване на кабела от двигателния отсек до колелото. По понятни причини това се случва на предно дясно колело. И така: 1. Свали си последователно всяка една джанта и огледай за наличие на жици. В най-добрия случай трябва да има две жици. Една за датчика на накладките и една за ABS-а. Предлагам ти да започнеш от предна дясна. Ако нямаш нито една жица - лошо. Някой може да ги е изрязал. Ако обаче имаш поне една жица и тя не е от накладките следва дтора точка.2. Проследи кабела от къде влиза в коша (двигателния отсек) и до къде отива. При всички положения завършва с куплунг.3. Като го откриеш погледни колко проводника има. В повечето случай на по-старите автомобили е с две жици. Това са магнитни датчици на Хол. Измери съпротивлението. На твоя автомобил незнам колко трябва да е, но по принцип е около 1000 ома. Ако съпротивлението е голямо, то този датчик е прекъснал. Ако е около нула, то имаш късо някъде (в много редки случаи се случва). Ако е прекъснал кабела, това е станало в гушата, която се образува от главината до коша. Там кабела е подложен на най-голямо натоварвана - огъване и осукване и то с доста висока честота понякога (при движение по паваж). Ако лампата на ABS-а светва и изгасва от време на време тогава повредата се открива по-трудно, на не е невъзможно. В този случай трябват двама души - един е зад волана и върти от крайно ляво до крайно дясно положение волана, а другия мери с уреда дали съответния датчик прекъсва.Понякога всички датчици са здрави, но ABS-а пак не работи. Това се случва, когато на челото на датчика (измервателната повърхност) попаднат метални стружки. Понеже в датчика има постоянен магнит, тези стружки окъсядат магнитната верига и датчика спира да изпраща импулси до електронния блок. Това се проверява като се вдигне съответното колело и се завърти. В този случай уреда трябва да е включен в режим на измерване на променливо напрежение до 200 миливолта. Трябва да отчете някакво напрежение 80-100 или повече. Чак след тези процедури може да се пристъпи към проверка на ABS блока.Само да попитам - до колко километра в час работи АВС-а ? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Мерси много Николов. Ще направя проверката, както си я описал.Само не търси втори кабел(от накладките) както ти е писал колегата Николов, защото няма такъв....... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mr_mr2008 Публикувано 1 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Само да попитам - до колко километра в час работи АВС-а ? :mitsu-smiley: Не че съм много компетентен, но ABS отпуска спирачното напрежение върхутези колела, които са зацепили като веднага след това го връща и така пречина колелата да спрат да се въртят и от там увеличава сцеплението и управляемосттана автомобила, намалява спирачния път. Не съм чувал да има крайна скорост, до която работи ABS. Това означава, че следопределена скорост ( доста висока, сигурно ), когато рязко се натиснат спирачкитедо край, при хлъзгав път примерно, колелата ще зацепят и е много възможно колатада поднесе и т.н. Не ми се вярва ABS да не действа при високи скорости. Мисля, че системата действа при всяко зацепване на колелата, вследствие на натисканена спирачката. Ако не съм прав, нека някой да каже Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Не работи под 15-20 км/ч, т.е над тази скорост работи непрекъснато. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 октомври 2008 Сподели Публикувано 1 октомври 2008 Не работи под 15-20 км/ч, т.е над тази скорост работи непрекъснато.Когато е заледен пътя, или на кален терен, и при 5км/ч. си работи.... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.