Премини към съдържание

Въпрос за лампа на таблото


Препоръчано мнение

Имам една лампа на таблото на митцуто и ми свети постоянно и не знам за какво е.

На нея има една кола със следи зад нея сякаш е поднесла и отстрани две черти, като

тези на ръчната спирачка. ОПИТАХ се да я нарисувам. Ще съм благодарен, ако някой

може да ми каже за какво е.

 

Ако не можете да я видите, моля, опитайте се да си я представите от обяснението по-горе.

post-3947-1218721519_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това ти е лампата на ABS-а.....Ако ти свети по време на движение имаш някакъв проблем....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това ти е лампата на ABS-а.....Ако ти свети по време на движение имаш някакъв проблем....

 

Не знаех, че имам АBS :). Като я купувах ми казаха, че няма. Сега се чудя какво да правя.

Може би, най-добре ще е да отида на диагностика на спирачната система някъде.

Ако някой знае подходящо място във Варна, ще съм му много благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв колт точно караш колега?

Аз карам Колт 1.6 94 година и аз я имам тая лампа (не ми свети де) ама и на мене ми казаха це нямам ABS на колата като я купувах!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам Колт 1.6 94 година и аз я имам тая лампа (не ми свети де) ама и на мене ми казаха це нямам ABS на колата като я купувах!!!
А като дадеш контакт, преди да запалиш свети ли?
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А като дадеш контакт, преди да запалиш свети ли?

Еми не ми свети!!! Като дам на контакт и само вляво на таблото ми светват лампите тея в дясно не "мърдат"!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом не свети или е изгоряла, или предишния собственик я е махнал за заблуда, че всичко е ОК. При контакт трябва да свети след като ЕКУ-то си чекне системата лампата изгасва, ако има проблем си остава да свети

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми не ми свети!!! Като дам на контакт и само вляво на таблото ми светват лампите тея в дясно не "мърдат"!!!
Значи наистина си без АБС, както са ти казали продавачите......
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То всичко много хубаво, ама аз все още не знам дали имам ABS или не.

Ако някой знае какво точно представлява ABS системата под капака

или къде трябвад да стои, нека да прати някоя снимка. На Mitsu SpaceStar

изглежда като цилиндър с четири метални тръбички излизащи от него

и още някви кабели и други истории (малко съм невеж :) ), ама под моя

капак не можах да видя такова нещо.

 

Да не би борд компа да е сменян от такова колтче с ABS на мойто дето

няма и сега да се бърка? То всичко е възможно. Засега карам така ама...

 

Колата е GLXi 1.6 16v

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си открих проблема!!! Явно са ми изгорели лампите вдясно на таблото защото там нищо не ми светеше ама сега си ги смених и всихко е ОК!!! :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги, по принцип тези колтове за които говорим ABS има заводски сложен само при големия двигател 1.6. При малкия двигател не е замислено да има (за съжаление). На моята обява пишеше че има ABS ама... няма. Въпреки това един колега със същото мицу 1.3 знам, че има ABS но явно е слаган допълнително както и задните му дискови спирачки (понеже пак 1.3 е без дискови, а 1.6 е със по каталожни данни). Та на колегата с добавения ABS се намираше кутията някъде между предния ляв калник и предния ляв фар. Неговата беше правоъгълна с четри тръбички излизащи от нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Tamburo - Благодаря!

 

Ще потърся ABS под къпака, където ми каза. Както писах по-горе моя колт е 1.6 GLx. Дано предишния собственик

да не махнал ABS. В началото като я купих, по някое време лампата изгасваше. Сега постоянно свети. Мисля си, че

имам проблем със самата система, а не с лампата.

 

Благодаря на всички, които писаха!

 

Май ще ми се наожи да пусна нова тема - Ремонт на ABS за Colt 1.6 1993. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В началото като я купих, по някое време лампата изгасваше. Сега постоянно свети.
Ако беше започнал с това, веднага щях да ти кажа че имаш АБС, който се е повредил.........Сега отиди на компютърна диагностика, да ти кажат датчика на кое колело ти е за смяна, и всичко ще си дойде на място...... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, mario64, но и аз снощи се сетих да спомена тази "малка" подробност :).

 

А действително има правоъглна ( както каза tamburo ) кутия с четири тръбички излизащи от нея точно зад левия фар под

казанчето за хидравличната течност (на него пише PowerSteer или нещо такова).

 

Ръчната ми е разкачена (ебахти бараката дето карам :) ) и искам да попитам дали може да е от това.

 

Колата е удряна отпред ( наистина се набутах :) ) и незнам дали няма да е от това. Мисля, че предишния

собственик я е взел ударена, защото ми каза, че нямала ABS. Може и да ми е казал така за да спести

факта, че е развален ( да го е.а в хитреца ).

 

Ама и аз съм си виновен като не разбирам. Трябваше да я закарам в някой сервиз да я огледат обстойно.

 

Както и да е.

 

Благодаря на всички, които се отзоваха!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо като това на снимката е ABS-а, ти вероятно гледаш казанчето за хидравличната течност. Ръчната няма връзка с ABS-а съответно причината не е в нея. От удар всичко може да стане, но не ми се вярва, че този от който си я купил не е знаел - преметнал те е.

Аз в една друга тема бях писал, че когато се купува кола освен стандартните неща се гледат и всички лампи по таблото и с какви с-ми е обурудвана колата, ако го беше направил ...щеше да е по-добре.

http://www.aa1car.com/library/elements/abs_unit.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо като това на снимката е ABS-а, ти вероятно гледаш казанчето за хидравличната течност. Ръчната няма връзка с ABS-а съответно причината не е в нея. От удар всичко може да стане, но не ми се вярва, че този от който си я купил не е знаел - преметнал те е.

Аз в една друга тема бях писал, че когато се купува кола освен стандартните неща се гледат и всички лампи по таблото и с какви с-ми е обурудвана колата, ако го беше направил ...щеше да е по-добре.

http://www.aa1car.com/library/elements/abs_unit.jpg

 

 

Абослютно си прав, че човек трябва да си отваря очите на осем, когато купува автомобил (пък и не само)

втора употреба. Не ми се вярва да гледам казанчето, там съм писал че е кутията на ABS-a е точно под него.

При първа възможност ще приложа снимки...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно имаш АBS и той работи, защото открива грешка.

Най-често грешките идват от повреда в датчика или по-точно от прекъсване на кабела от двигателния отсек до колелото. По понятни причини това се случва на предно дясно колело. И така:

 

1. Свали си последователно всяка една джанта и огледай за наличие на жици. В най-добрия случай трябва да има две жици. Една за датчика на накладките и една за ABS-а. Предлагам ти да започнеш от предна дясна. Ако нямаш нито една жица - лошо. Някой може да ги е изрязал. Ако обаче имаш поне една жица и тя не е от накладките следва дтора точка.

2. Проследи кабела от къде влиза в коша (двигателния отсек) и до къде отива. При всички положения завършва с куплунг.

3. Като го откриеш погледни колко проводника има. В повечето случай на по-старите автомобили е с две жици. Това са магнитни датчици на Хол. Измери съпротивлението. На твоя автомобил незнам колко трябва да е, но по принцип е около 1000 ома. Ако съпротивлението е голямо, то този датчик е прекъснал. Ако е около нула, то имаш късо някъде (в много редки случаи се случва). Ако е прекъснал кабела, това е станало в гушата, която се образува от главината до коша. Там кабела е подложен на най-голямо натоварвана - огъване и осукване и то с доста висока честота понякога (при движение по паваж).

 

Ако лампата на ABS-а светва и изгасва от време на време тогава повредата се открива по-трудно, на не е невъзможно. В този случай трябват двама души - един е зад волана и върти от крайно ляво до крайно дясно положение волана, а другия мери с уреда дали съответния датчик прекъсва.

 

 

Понякога всички датчици са здрави, но ABS-а пак не работи. Това се случва, когато на челото на датчика (измервателната повърхност) попаднат метални стружки. Понеже в датчика има постоянен магнит, тези стружки окъсядат магнитната верига и датчика спира да изпраща импулси до електронния блок. Това се проверява като се вдигне съответното колело и се завърти. В този случай уреда трябва да е включен в режим на измерване на променливо напрежение до 200 миливолта. Трябва да отчете някакво напрежение 80-100 или повече.

 

Чак след тези процедури може да се пристъпи към проверка на ABS блока.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей това се казва полезна информация.

 

Мерси много Николов. Ще направя проверката, както си я описал. Имам уредите и желането,

а времето ще го жертвам - трябва да се оправят такива неща ВЕДНАГА при откирването им.

 

Това със светването и изгасването го правеше в началото, но не съм забеляза дали е при

завой или не. Както разбрах от теб тогава се проявяват проблеми в кабелите, които са под

голямо натоварване.

 

Като правя проверката ще направя и няколко снимки и ще продължа да ви държа в течение.

Може инфото да е полезно за някой друг.

 

Една молба към модераторите, ако може да преименуват темата :please: на нещо като

"Въпрос за лампа на таблото, Mitsubishi Colt '93 - проблеми с ABS-a" или нещо такова. Или

може би да разделят двете теми - не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно имаш АBS и той работи, защото открива грешка.

Най-често грешките идват от повреда в датчика или по-точно от прекъсване на кабела от двигателния отсек до колелото. По понятни причини това се случва на предно дясно колело. И така:

 

1. Свали си последователно всяка една джанта и огледай за наличие на жици. В най-добрия случай трябва да има две жици. Една за датчика на накладките и една за ABS-а. Предлагам ти да започнеш от предна дясна. Ако нямаш нито една жица - лошо. Някой може да ги е изрязал. Ако обаче имаш поне една жица и тя не е от накладките следва дтора точка.

2. Проследи кабела от къде влиза в коша (двигателния отсек) и до къде отива. При всички положения завършва с куплунг.

3. Като го откриеш погледни колко проводника има. В повечето случай на по-старите автомобили е с две жици. Това са магнитни датчици на Хол. Измери съпротивлението. На твоя автомобил незнам колко трябва да е, но по принцип е около 1000 ома. Ако съпротивлението е голямо, то този датчик е прекъснал. Ако е около нула, то имаш късо някъде (в много редки случаи се случва). Ако е прекъснал кабела, това е станало в гушата, която се образува от главината до коша. Там кабела е подложен на най-голямо натоварвана - огъване и осукване и то с доста висока честота понякога (при движение по паваж).

 

Ако лампата на ABS-а светва и изгасва от време на време тогава повредата се открива по-трудно, на не е невъзможно. В този случай трябват двама души - един е зад волана и върти от крайно ляво до крайно дясно положение волана, а другия мери с уреда дали съответния датчик прекъсва.

Понякога всички датчици са здрави, но ABS-а пак не работи. Това се случва, когато на челото на датчика (измервателната повърхност) попаднат метални стружки. Понеже в датчика има постоянен магнит, тези стружки окъсядат магнитната верига и датчика спира да изпраща импулси до електронния блок. Това се проверява като се вдигне съответното колело и се завърти. В този случай уреда трябва да е включен в режим на измерване на променливо напрежение до 200 миливолта. Трябва да отчете някакво напрежение 80-100 или повече.

 

Чак след тези процедури може да се пристъпи към проверка на ABS блока.

Само да попитам - до колко километра в час работи АВС-а ? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много Николов. Ще направя проверката, както си я описал.
Само не търси втори кабел(от накладките) както ти е писал колегата Николов, защото няма такъв....... :icon_thumbup:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам - до колко километра в час работи АВС-а ? :mitsu-smiley:

 

Не че съм много компетентен, но ABS отпуска спирачното напрежение върху

тези колела, които са зацепили като веднага след това го връща и така пречи

на колелата да спрат да се въртят и от там увеличава сцеплението и управляемостта

на автомобила, намалява спирачния път.

 

Не съм чувал да има крайна скорост, до която работи ABS. Това означава, че след

определена скорост ( доста висока, сигурно ), когато рязко се натиснат спирачките

до край, при хлъзгав път примерно, колелата ще зацепят и е много възможно колата

да поднесе и т.н. Не ми се вярва ABS да не действа при високи скорости.

 

Мисля, че системата действа при всяко зацепване на колелата, вследствие на натискане

на спирачката.

 

Ако не съм прав, нека някой да каже :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не работи под 15-20 км/ч, т.е над тази скорост работи непрекъснато.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не работи под 15-20 км/ч, т.е над тази скорост работи непрекъснато.
Когато е заледен пътя, или на кален терен, и при 5км/ч. си работи.... :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...